Töitä olisi, vaan liian kaukana!

Mulle tulee päivittäin ilmoituksia työkeikoista... Ne vain kaikki ovat liian kaukana minusta. HSL:n alueen ulkopuolelta. Niihin vaaditaan autoa.

Tänään aamulla tuli viesti yhdestä vanhasta työpaikastani. Kiva työpaikka, jonne olisin voinut mennä sen tuttuuden vuoksi. Hyvät kivat työkaverit. Ongelma vain oli se, millä menen. Aikaakin siirtymiseen olisi ollut vain kaksi tuntia. Jos olisi auto, se ei olisi ollut ongelma eikä mikään. Olisin vain syönyt aamupalan ja lähtenyt ajelee sinne päin. Niinhän minä aikoinaankin tein. Tunnin ajelu Helsingistä pois päin ei kauaa kestä, koska ruuhkat ovat yleensä toiseen suuntaan!

Minulla oli autosäästöjä. Minulla oli tarkoitus säästää rahaa niin, että viimeistään tämän vuoden keväällä olisi auto. Sitten tuli tämä unettomuus, johon en saanut apua. Jouduin työttömäksi, rahat loppuivat pikkuhiljaa. Te-toimistossa käsittelyt ovat kestäneet tolkuttoman kauan. Niin kauan, kuin käsittelyt ovat kesken, en voi hakea päivärahaa kassasta. Nyt on jo helmikuu. Toimeentulotukea taas ei ole voitu myöntää, koska "minulla on varallisuutta". En edes tammikuussa saanut, vaikka siinä kuussa rahat loppuivat kaikki. Syynä: Tammikuun alussa tililläni oli varsin hyvin rahaa. Ei siinä huomioida sitä, että vuokraan ja sähköönkin täytyy jäädä jotain. Toisekseen kun se "säästökin" oli alunperin autoa varten. Nyt on maksettu sillä rahalla kaksi vuokraa... Sosiaalineuvoja oli tyytyväinen: hyvä kun olet suorittanut velvollisuutesi, se on hyvä merkki!

Onhan se niin hieno juttu, kun olen velvollisuuteni suorittanut, mutta kun pitäisi syödäkin jotain.... Ja töitä olis, mutta en niitä pysty enää köyhyyden vuoksi vastaanottamaan. Olen siis kirjoilla vuokratyöfirmassa, jossa olisi keikkoja joka ikiselle päivälle, jos vain niitä pystyis ottamaan vastaan. Alkuunhan niitä oli HSL:n alueellakin.

1

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä niin sekavaa tekstiä. Tarkoitin, ajelu työpaikan suuntaan kestää vain tunnin (vaikka kilometreissä sinne on matkaa ihan kiitettävästi). Jos sieltä joutuisi ajaa tänne saman matkan, aikaa kuluisi varmaan kolme tuntia, koska ruuhkat ovat yleensä kehyskunnista Helsinkiin päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe