Onko muilla alkanut tuulilasi halkeamaan ilman näkyviä kiveniskemiä?
Itsellä menossa uusiksi lasi vasta ostetusta autosta, kannattaisiko ottaa tuulilasivakuutus, jos tämä on Cruzen ominaisuus?
Entä onko kokemuksia roiskeläpistä, ovat näköjään jenkit pihistelleet ja jättäneet auton ilman roiskeläppiä, mitkä itse ehdottomasti haluan, kun nyt ovat peilit paskassa jatkuvasti. Laittaisikohan Vianor läpät renkaanvaihdon yhteydessä?
Cruzen tuulilasi, tyyppivikaa?
4
140
Vastaukset
- crr
Ei ole tyyppivika. Johtunee lämpötilanvaihteluista tms. Lasi liian tiukka kehyksiinsä tai huonosti paikallaan.
Kuralätkät puuttuvat tietääkseni kaikista uusista autoista nykyisin. Lisävarusteena ne saa. Itsellä on alkuperäisvaraosat, sellaiset kovamuoviset. Ei ole hyvä ratkaisu. Kerää lunta ja loskaa ja ennenpitkää ruostuttaa, ellei sitä ennen ehdi jo jonnekin osuessaan rikkoutua ja rikkoa jotain muuta. Parasta olisi laittaa itse kumiset, leikata sopivasta kumilevystä omaan käyttöönsä sopivat.Kyllähän tietysti kaikki firmat ottavat mielellään asiakkaan rahat pois tekemällä mitä halutaan, tai jotain sinnepäin.- cruzeideri
Kumilevyjä olen ajatellutkin, mutta uskaltaako siihen lokasuojaan miten vaan alkaa porailemaan? Muoviahan se lokasuoja itse ilmeisesti on ja reiän päälle kun tulee ruuvi ja kuralätkä, niin ei kai siitä kosteus mihinkään väärään paikkaan pääse, mutta mitä siellä lokasuojan takana on eli onko riski, että tekee poralla vahinkoa, esimerkiksi aiheuttaa ruosteelle aloituspaikan?
Kun oma osaaminen on näin onnettomalla tasolla, niin ajattelin antaa ammattilaisten hoidettavaksi.. Pitää varmaan vaan nimenomaan mainita, että haluaa kumilätkät. Tai vie sellaiset mukanaan huoltamolle.
- haaleeta
Hutero koriko syynä vai kuumailman puhallus klasille?
- crr
OK, voi hyvin olla, että Vianorilla on sellaisia yleismallisia, jotka voivat helposti asentaa. Siitä lokasuojan rakenteesta en osaa sanoa, en ole pistänyt mieleeni miltä siellä näyttää ja nyt se auto seisoo tuolla niin kaukana, ettei ole mahdollisuutta tarkistaa. Mutta kyllä ne siellä Vianorilla varmasti asiallisesti kertovat, kun viet auton näytettäväksi ja kysyt reilusti suoraan. Vaikka asentajiakin on tietysti monenlaisia, mutta kyllä varmaan noin isolla ketjulla on hyvää ammattitaitoa kaikillakin.
Ellei Vianorilla ole yleismallisia lätkiä, niitä löytyy kaikenlaisista autotarvikkeita myyvistä liikkeistä. Olen muistaakseni nähnyt Hong Kongissakin ja Puuilossakin, varmaan muuallakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337