Sanoi siis että ei voi käsittää sitä miksi osalle suruista, ruotsin kieli menee kaiken muun edelle.
Bergh paljasti totuuden teistä, vaikka olette täälläkin valehdelleet että RKP:ssä ei ole fanaatikkoja.
Kyllä niitä on.
K.G.Bergh sanoi että suruissa on fanaatikkoja
17
152
Vastaukset
- Näkemykseni
Minua ei haittaa, vaikka svekorusut kuinka rakastaisivat kieltään. Rakastanhan minäkin fennosusuna omaa kieltäni.
Mutta oman kielen rakastaminen ja puolustaminen EI saa johtaa sen pakottamiseen muille!- enemmistömäärää
Miksi kutsut demokraattista päätöksentekoa pakottamiseksi? Me, suomenkielinen enemmistö päätämme asioista Suomessa. Oppivelvollisuus on aikoinaan yhdessä sovittu, myös kielenopetus ja muut pakolliset aineet kouluissa. Vapaissa vaaleissa on mahdollisuus muuttaa kaikki, äänestäjät ratkaisevat, ja jos jäät vähemmistöön, et kai odota päättäväsi silti enemmistön asioista? Demokratiassa enemmistö päättää, ei se muussa tapauksessa olisikaan demokratiaa.
Mikään puolue ei yksin päätä mistään, ja kaikista vähiten jokin pikkupuolue, kuten RKP. - ncnbc
Nämäkin hullut lait ja säännöt ovat demokraattisesti päätetty.
Niitäkään ei pidä ikinä mennä korjaamaan, koska "demokraattisesti päätetty".
Mitä siitä, että nekin ovat yhtä järjettömiä kuin pienen vähemmistökielen pakottaminen kaikille suomalaisille.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000649939.html - demokratiaääni
ncnbc kirjoitti:
Nämäkin hullut lait ja säännöt ovat demokraattisesti päätetty.
Niitäkään ei pidä ikinä mennä korjaamaan, koska "demokraattisesti päätetty".
Mitä siitä, että nekin ovat yhtä järjettömiä kuin pienen vähemmistökielen pakottaminen kaikille suomalaisille.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000649939.htmlÄänestäjä päättää. Mieti sitä.
- SvekokratiaKäytännössä
demokratiaääni kirjoitti:
Äänestäjä päättää. Mieti sitä.
Äänestäjät äänestivät tähänkin eduskuntaan ENEMMISTÖN pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia, MUTTA suuri osa heistä käänsi takkinsa pakkoruotsi-äänestyksessä!!??
Siis kerrotko MITEN äänestäjä päättää ja mistä asiasta??? - galjakelluu
SvekokratiaKäytännössä kirjoitti:
Äänestäjät äänestivät tähänkin eduskuntaan ENEMMISTÖN pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia, MUTTA suuri osa heistä käänsi takkinsa pakkoruotsi-äänestyksessä!!??
Siis kerrotko MITEN äänestäjä päättää ja mistä asiasta???Vuosikymmeniä on ollut mahdollista äänestää vain sellaisia ehdokkaita, jotka poistavat ns. pakkoruotsin. Miksi se ei onnistu? Siksi, että sellaisia äänestäjiä ei vaan löydy tarpeeksi paljon, jotka olisivat yhden asian fanaatikkoja. Suomalaiset äänestävät muita, kuin yhden asian ehdokkaita. Ja ehdokkaina ei ole yhden asian maanikkoja, juuri lainkaan.
- ViGerOssAldrig
Det är inte fanatiskt att stå på sig då andra behandlar en illa, det kallas finsk Sisu och det har vi så det räcker av!
- dhfhrhfh
Siis se ei ole fanaattista, mutta suomalaiset kun tekee samaa, se on fanaattista?
höhöhöhöhöhöhö! - suamalaane
dhfhrhfh kirjoitti:
Siis se ei ole fanaattista, mutta suomalaiset kun tekee samaa, se on fanaattista?
höhöhöhöhöhöhö!Älä puhu suomalaisten nimissä.
- qgdgsgs
suamalaane kirjoitti:
Älä puhu suomalaisten nimissä.
Minä olen suomalainen ja sinä et.
- suamalaane
qgdgsgs kirjoitti:
Minä olen suomalainen ja sinä et.
Olen suomalainen, suomenkielinen, ja puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin, älä muiden suulla, he eivät ole antaneet siihen lupaa.
- ahaaaahaaa
suamalaane kirjoitti:
Olen suomalainen, suomenkielinen, ja puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin, älä muiden suulla, he eivät ole antaneet siihen lupaa.
Olet svekomielinen.
- suamalaane
ahaaaahaaa kirjoitti:
Olet svekomielinen.
Leimanlyöminen on niin helppoa, ei tarvitse ajatella itse.
Vi har kanske lärt oss av fenorna
- paybacktime
nimet on tiedossa..;)
- Fanaatikonmääritelmä
Eli ap:n mukaan omaa äidinkieltänsä rakastava henkilö on siis fanaatikko - ?
Minäpä kerron mikä minun mielestäni on fanaatikko: Fanaatikko on henkilö, jolle on muodostunut pakkomielle kielestä nimeltä ruotsi. Tyypillistä on, että ruotsi ei ole kys. fanaatikon oma äidinkieli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235