älyllisestä suunnittelusta tai jumalasta joita ei voi kumota tai kiistää niin pystyisittekö omaksumaan ja hyväksymään itsellenne tämän kaiken sen jälkeen kuinka olette eläneet tieteen ja evoluutioteorian mukaan ja ehkä jopa nauraneet ettei mitään tämmöisiä ole olemassa?
Jos tulisi todisteet
53
535
Vastaukset
Ateisti on jo etukäteen tehnyt mielessään päätöksen, ettei hän tule hyväksymään mitään todistetta Jumalasta ja luomisesta. Näin hän on itse sulkenut itsensä todisteiden ulkopuolelle.
Siksi ateisti ei tarvitse todisteita, vaan Jeesusta. Vain uskoontulo vapauttaa hänet pimeydestä, jossa hän elää.- IlkimyksenEsi-isänTäti
Jeesus saa ja varmasti myös osaa ottaa itse yhteyttä jos haluaa. Minusta on halventavaa ajatella, että Jeesus muka tarvitsisi lähettiläikseen ketään Mark5in kaltaisia.
kekek-kekek kirjoitti:
Esitä nyt kokeeksi jokin todiste.
Se usein ehdottamani kuolleitten nousu haudoista olisi ihan kiva. Mehän emme kuulemma siltikään uskoisi, vaikka en muista että tuota olisi koskaan missään kokeiltu.
- A.Teisti
Voisin hyväksyä todisteet Jumalasta ja luomisesta, jos ne olisivat "oikeita" todisteita eivätkä pelkkää uskonnollista höpötystä...
Uskisten todisteet ovat tähän asti olleet lähinnä hassua höttöä. - Fiksu.Kreationisti2
Evoluutio ei kuulu palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon. A.Teisti kirjoitti:
Voisin hyväksyä todisteet Jumalasta ja luomisesta, jos ne olisivat "oikeita" todisteita eivätkä pelkkää uskonnollista höpötystä...
Uskisten todisteet ovat tähän asti olleet lähinnä hassua höttöä.Mitä mieltä olet evoluutiosta? Minusta se on SKITSO, koska se tuotti itseään vastustavat uskonnot ja ideologiat ja filosofiat.
- A.Teisti
yurki1000js kirjoitti:
Mitä mieltä olet evoluutiosta? Minusta se on SKITSO, koska se tuotti itseään vastustavat uskonnot ja ideologiat ja filosofiat.
Evoluutio on luonnonilmiö.
Ei evoluutio ole tuottanut uskontoja, ideologioita tai "filosofioita" (tässä "filosofia" tarkoittaa samaa kuin ideologia, ei ole sama asia kuin varsinainen filosofia).
Evoluutio on tuottanut ihmismielen ominaisuudet, jotka mahdollistavat erilaisten uskontojen ja ideologioiden synnyn siitä huolimatta, ovatko ne oikeassa tai ei. - Murk5
"Ateisti on jo etukäteen tehnyt mielessään päätöksen, ettei hän tule hyväksymään mitään todistetta Jumalasta ja luomisesta"
Älä sinä vajakki houraile mitään ateistien päätöksistä. Tätä asiaa on kysytty ateisteilta monesti näillä palstoilla ja aina on vastattu, että jos todisteet tulee, niin ilman muuta uskotaan. Eivät ateistit ole niin kuin sinä, vajakki.
Sinä vajakki et suostu hyväksymään mitään todisteita sen enempää evoluutiosta kuin maailmankaikkeuden iästäkään. Sinä vajakki jumitat härkäpäisesti omissa luuloissasi, vaikka sinulle todistettaisiin mitä.
Älyllinen suunnittelu tai luojajumala sinänsä ei ole ristiriidassa evoluutioteorian kanssa.
>>...kaiken sen jälkeen kuinka olette eläneet tieteen ja evoluutioteorian mukaan...<<
Aivopestyn uskovaisen projisointia.
Luonnontieteet mukaan lukien evoluutiobiologia eivät ole mittän elämänohjeoppeja, toisin kuin uskonnot.Hyvä Kekek. Ateismiin perustuva evoluutioteoria ei annakaan elämälle MERKITYSTÄ. Kehitysoppi ei anna toivoa. Siksi on vaarallista, jopa hengenvaarallista, luottaa maallistuneeseen tiedemaailman. Luojan luomat ihmiset tarvitsevat toivoa.
Psalmit:
39:8 Ja nyt, mitä minä odotan, Herra? Sinuun minä panen toivoni.
62:6 Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
71:5 Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.
119:43 Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.
119:74 Sinua pelkääväiset näkevät minut ja iloitsevat, sillä minä panen toivoni sinun sanaasi.
119:81 Sinun apuasi minun sieluni ikävöitsee, sinun sanaasi minä panen toivoni.
119:114 Sinä olet minun suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
119:147 Jo ennen aamun valkenemista minä huudan, sinun sanoihisi minä panen toivoni.
130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
Jesaja:
8:17 Niin minä odotan Herraa, joka kätkee kasvonsa Jaakobin heimolta, ja panen toivoni häneen.
Valitusvirret:
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
Miika:
7:7 Mutta minä panen toivoni Herraan, odotan pelastukseni Jumalaa: minun Jumalani on minua kuuleva.- Fiksu.Kreationisti2
yurki1000js kirjoitti:
Hyvä Kekek. Ateismiin perustuva evoluutioteoria ei annakaan elämälle MERKITYSTÄ. Kehitysoppi ei anna toivoa. Siksi on vaarallista, jopa hengenvaarallista, luottaa maallistuneeseen tiedemaailman. Luojan luomat ihmiset tarvitsevat toivoa.
Psalmit:
39:8 Ja nyt, mitä minä odotan, Herra? Sinuun minä panen toivoni.
62:6 Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
71:5 Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.
119:43 Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.
119:74 Sinua pelkääväiset näkevät minut ja iloitsevat, sillä minä panen toivoni sinun sanaasi.
119:81 Sinun apuasi minun sieluni ikävöitsee, sinun sanaasi minä panen toivoni.
119:114 Sinä olet minun suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
119:147 Jo ennen aamun valkenemista minä huudan, sinun sanoihisi minä panen toivoni.
130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
Jesaja:
8:17 Niin minä odotan Herraa, joka kätkee kasvonsa Jaakobin heimolta, ja panen toivoni häneen.
Valitusvirret:
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
Miika:
7:7 Mutta minä panen toivoni Herraan, odotan pelastukseni Jumalaa: minun Jumalani on minua kuuleva.Ateismiin perustuva evoluutioteoria ei kuulu palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon.
- IlkimyksenEsi-isänTäti
"Jos tulisi todisteet älyllisestä suunnittelusta tai jumalasta joita ei voi kumota tai kiistää niin pystyisittekö omaksumaan ja hyväksymään itsellenne tämän kaiken sen jälkeen kuinka olette eläneet tieteen ja evoluutioteorian mukaan ja ehkä jopa nauraneet ettei mitään tämmöisiä ole olemassa?"
Pystyisin, kunhan todisteet olisivat painavampia kuin ne mitä Mark5in kaltaiset tolkuttavat. Evluutioteoria ei sinänsä ota mitään kantaa jumaliin tai Jumalaan (tämä ero näyttää olevan Mark5ille olennaisen tärkeä), mutta en kyllä ymmärrä ajatusta "elää tieteen ja evoluutioteorian mukaan". Voisitko yrittää selittää sitä?Täti: "Evluutioteoria ei sinänsä ota mitään kantaa jumaliin..."
Ittees petät. Langenneen maailman oli pakko keksiä miljoonat ja miljardit vuodet, koska se ei hevillä tunnusta syntejään Luojalleen. Henkimaailman juttu.- Fiksu.Kreationisti2
yurki1000js kirjoitti:
Täti: "Evluutioteoria ei sinänsä ota mitään kantaa jumaliin..."
Ittees petät. Langenneen maailman oli pakko keksiä miljoonat ja miljardit vuodet, koska se ei hevillä tunnusta syntejään Luojalleen. Henkimaailman juttu.Miljoonat ja miljardit vuodet kuuluvat evoluutiosatuihin mutta eivät palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon.
- sdfsdfsdfsdg
No ei se jo olemassa olevia faktoja mitenkään muuttaisi vaikka joku jumala itsestään ilmoittelisikin.
Jep. Fakta on faktaa. Valitettavasti piru itte on tämän maailman ruhtinas. Toki vain säädetyn ajan. Se johtaa ihmisiä harhaan ja panee ihmiset käymään sotia ja vahingoittamaan toisiaan monin tavoin.
Joh. 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan...
Onko toivoa? On.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
No miksei, jos semmoinen jumala tulisi ja iskisi pöytään todisteet. Ilmestyisi ihmiskunnalle, napsauttaisi sormiaan ja kreationistit katoaisivat maan päältä. Sanoisi sitten: "Sori, nuo olivat suunnitteluvirhe... maanantaikappaleita, en ottanut huomioon että luonnonvalinta voisi tuottaa tuommoisiakin pöljäkkeitä." Siinä vaiheessa olisi perusteltua uskoa, että evoluution tapahtumisen taustalla on ollut älykäs suunnittelija.
Etkö koskaan väsy olemaan sekopää? Kävisit vaikka kertomassa villeimmät legendasi lääkärille, sopiva psyyken lääkitys voisi hyvinkin löytyä.
- 1234567---
Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivanaikaa.
- KazuKa
"älyllisestä suunnittelusta tai jumalasta joita ei voi kumota tai kiistää niin pystyisittekö omaksumaan ja hyväksymään itsellenne tämän"
Kyllä. Pystytkö sinä?
"kuinka olette eläneet tieteen ja evoluutioteorian mukaan"
Mitä tämä tarkoittaa?- jaTaasVäitellään
Käsitä että kellään ei ole muuta kuin oma käsityksensä. Jokainen elää omassa maailmassaan.
Kokeile kirjoittamalla vastaus kysymykseen jonka esität kaverillesi jostain asiasta. Siis kirjoitat ensin sellainen vastaus jonka uskot tai tiedän hänen vastauksekseen.
Kun saatte saman vastauksen joka asiaan silloin elätte samaa maailmankuvaa. Silloin olette samassa maailmassa. Silloin näette asiat kuten evoluution ja ei evoluution samalla tavoin
- A.Teisti
Enpä ole kyllä koskaan elänyt evoluutioteorian mukaan...
Pystyisittekö, uskiskreationistit, omaksumaan ja hyväksymään evoluution ja evoluutioteorian, jos Jumala ilmoittaisi teille unessa, että evoluutio on totta?
(Kumoamattomat ja kiistämättömät todisteet eivät teille näköjään kelpaa.)Uniin ja fiiliksiin ei voi luottaa. Voimme luottaa vain ja ainoastaan Luojamme ilmoitukseen. Nämä asiat tiedetään Suomessa, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Suomi on armoitettu kansa:)
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.- A.Teisti
yurki1000js kirjoitti:
Uniin ja fiiliksiin ei voi luottaa. Voimme luottaa vain ja ainoastaan Luojamme ilmoitukseen. Nämä asiat tiedetään Suomessa, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Suomi on armoitettu kansa:)
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.Uniin ja fiiliksiin ei voi luottaa. Voimme luottaa vain ja ainoastaan Luojamme ilmoitukseen. Nämä asiat tiedetään Suomessa, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Suomi on armoitettu kansa:)
Miksi sitten monet uskikset perustavat uskonsa uniin, päiväuniin ja fiiliksiin, = uskonnollinen kokemus?
Raamattu (= "Luojamme ilmoitus") perustuu Raamattua "kirjoittaneiden" ihmisten uniin, päiväuniin ja fiiliksiin...
Toisaalta Vanha testamentti on myös kansanrunoutta, jota myöhemmin on muotoiltu ideologisesti kannattamaan juutalaista nationalismia. - A.Teisti
A.Teisti kirjoitti:
Uniin ja fiiliksiin ei voi luottaa. Voimme luottaa vain ja ainoastaan Luojamme ilmoitukseen. Nämä asiat tiedetään Suomessa, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Suomi on armoitettu kansa:)
Miksi sitten monet uskikset perustavat uskonsa uniin, päiväuniin ja fiiliksiin, = uskonnollinen kokemus?
Raamattu (= "Luojamme ilmoitus") perustuu Raamattua "kirjoittaneiden" ihmisten uniin, päiväuniin ja fiiliksiin...
Toisaalta Vanha testamentti on myös kansanrunoutta, jota myöhemmin on muotoiltu ideologisesti kannattamaan juutalaista nationalismia.Sorry, unohdin laittaa lainausmerkit alkukappaleeseen... :)
A.Teisti kirjoitti:
Sorry, unohdin laittaa lainausmerkit alkukappaleeseen... :)
Raamattu elävöittää ja pitää Herraan luottavat ihmiset elämäntiellä. Toki voi välillä fiilistellä, mutta pelastus ankkuroituu Sanaan/Kristukseen/Luojaan.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Joh:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.- A.Teisti
yurki1000js kirjoitti:
Raamattu elävöittää ja pitää Herraan luottavat ihmiset elämäntiellä. Toki voi välillä fiilistellä, mutta pelastus ankkuroituu Sanaan/Kristukseen/Luojaan.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Joh:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, jossa kerrotaan esim. Kristuksesta ja Luojasta, mutta ei voida olla ollenkaan varmoja, mikä siinä on totta vai onko mikään.
Kreikkalaisetkin kertoilivat paljon "jumalajuttuja", miksi et ota niitä todesta?
- TolkkuPolkku
Mä välillä luen näitä kreationismi keskusteluja. Se mikä mulle ei ole selvinnyt että onko kreationismissä yksi ja sama jumala. Noita uskontoja sattuu olemaan monta. Onko kreationismi vain luterilaisten juttu vai kuuluuko Islam esim siihen?
Jokaisella kreationistilla on oma kreationisminsa. Jokainen kreationisti on tehnyt jumalansa itsensä kuvaksi.
salmiakkisaluki kirjoitti:
Jokaisella kreationistilla on oma kreationisminsa. Jokainen kreationisti on tehnyt jumalansa itsensä kuvaksi.
SS. Kuka/mikä on auktoriteettisi ja miksi?
yurki1000js kirjoitti:
SS. Kuka/mikä on auktoriteettisi ja miksi?
Terve järki. Miksi ei olisi?
salmiakkisaluki kirjoitti:
Terve järki. Miksi ei olisi?
SS. Et ole luonut itseäsi. Mistä tiedät millainen terve järki on?
- kaikenkiistäjä
"Jos tulisi todisteet älyllisestä suunnittelusta tai jumalasta joita ei voi kumota tai kiistää"
Kumoamattomia todisteita ei voi tulla, kaiken voi kiistää. Kysymys ei ole todisteiden laadusta, vaan ihmisen vapaasta tahdosta.
Aina voi sanoa, että suomella ei ole presidenttiä, riippumatta todisteiden laadusta ja muiden yksimielisyydestä.- perus-tele
Kiistäjä. "Kysymys ei ole todisteiden laadusta, vaan ihmisen vapaasta tahdosta."
OPPIA TÄSTÄ
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa
MIETI
Jos ihmisillä olisi vapaa tahto, silloin emme voisi luottaa Luojan säätämään aikatauluun, joka sisältää ilmoituksen maailmanalusta ja maailmanlopusta.
- Epäjumalienkieltäjä
Jos älykkäästä suunnittelusta olisi pitävät todisteet, niin sehän olisi tiedettä (tai siitä tulisi tiedettä). Ei tieteen tarkoitus ole todistella jotain ennalta päätettyjä tuloksia, vaan selvittää mikä on totta. Viimeisen 150 vuoden biologian, paleontologian ja geologian tutkimustulokset viittaavat poikkeuksetta ja yhtäpitävästi siihen että evoluutioteoria pitää paikkansa.
- perus-tele
Epä: "Ei tieteen tarkoitus ole todistella jotain ennalta päätettyjä tuloksia, vaan selvittää mikä on totta."
Et tiedä mitä puhut. Maallistunut tiedemaailma päätti, että evoluutio on totta ja on siitä lähtien yrittänyt todistaa, että evoluutio on totta. Kuitenkaan evoluutio ei ole totta.
TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Luominen on totta. Lankeemus on totta. Lankeemus tuotti mm. seuraavia asioita:
- Pelko
- Jumalan/totuuden pakoilu
- Syyllisyyden ulkoistaminen
- Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)
Gen:
3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."
- jos.jos.jos.jos.jos.jos
"Jos nyt tulisi todisteet...." Tietenkin ateistia kiinnostaa totuus. Teillä uskiksilla on isoja ongelmia asennemaailmanne kanssa, kun te ette osaa ajatella asioita kuin omasta ahtaasta näkökulmastanne. Ateismi on muutakin kuin se mädän löyhkäinen... joku... jonka olette mieleenne muodostaneet. Jos nyt itse älykäs suunnittelija tulisi esiin, niin eiköhän se olisi melkoinen shokki, jota ei pysty heti käsittelemään ja ymmärtämään. Todennäköisesti kokemus on niin raju, että sen uskoo olevan mielenhäiriö. Sen jälkeen "todellisuus" määriytyy ihan uudelleen. Johtaen todnäk syvään epätietoisuuteen ja epäuskoisuuteen. Sinä uskovainen, nähdessäsi sen älykkään suunnittelijan, koet takuulla ihan saman. Puheissa voi toki esittää vaikka minkälaista roolia, mutta varmaksi voi sanoa sen, että et kykene nyt arvioimaan, millainen vaikutus sillä on.
Mutta.... me ollaan eletty kymmeniä tuhansia vuosia uskomusten johdattelemana ja vasta "eilen" tiede alkoi näyttämään meille uutta maailmaa sen usvaisen myyttisen mielikuvitusmaailman takana. Niitä todisteita älykkäästä suunnittelusta on tähyilty ja etsitty ja kaiveltu maan syvyyksistä avaruuden ääriin, mutta aina kun tiede tekee jonkun havainnon, kaikenlainen jumalallinen loistaa poissaolollaan. On siis faktista, että tiede on vienyt tarvetta ja tilaa uskomukselliselta luonnonkokemiselta. Ts. tiede on tuonut niitä todisteita, ja jo niin valtavan määrän, että niiden valossa, eikä varjoissakaan, näy mitään jumalallista tai älykästä suunnittelua. Siksi jumalallisten ja raamatullisten asioiden olemassaolo pitää sanan varsinaisessa merkityksessä USKOA, koska tietoa ei ole. Edes niinkin älykäs elämäntapa kuin "tiede", ei ole löytänyt jumalia tai mitään henkiolentoja. Silti kaikenlaiset uskomukset elää edelleen vahvana. Jotkut uskoo jumaliin ja palvoo niitä, toiset uskoo isojalkaan ja yrittää löytää todisteita niiden olemassaolosta. Mytologia on kiehtova ala, mutta joskus sillä on taipumus imaista ihminen kokonaan siihen mielikuvitukselliseen maailmaan ja korvata todellisuus kuvitteellisilla asioilla.
Jos nyt tiede todistaisi... Miten reagoisit? Tulisiko sinusta ateisti vai jatkaisitko samaa väittämistä ja uskomista yliluonnolliseen?- uumpa
ateisti elää todisteiden kapeassa maailmassa. Kaikki pitää todistaa ennen kuin jotakin voi olla.
- jos.jos.jos.jos.jos.jos
uumpa kirjoitti:
ateisti elää todisteiden kapeassa maailmassa. Kaikki pitää todistaa ennen kuin jotakin voi olla.
Vastoin päin, ateismia ei purista uskomukselliset rajoitteet ja se tekee maailmasta paljon avaramman. Eikä elämä ole pelkkää todistamista, sillä siihen kuuluu paljon erilaisia asioita, jotka on selviä todisteluittakin. Jossain vaiheessa elämää, jotkut saattaa jopa ymmärtää, mikä on fraasin "hanki elämä" todellinen sisältö.
- 1234567---
Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen.
- Ressu1
Kystisin tältä kyseiseltä entiteetillä jos esiin tulisi miten hän kehtaa...en suostuisi häntä palvelemaan..kerta jos vääryys on mahdollista poistaa ja hän ei tee sitä hän on psykopaatti...jos hän ei kykene hän ei ole jumala
- Voityllättyä
Aineen ja elämän ilmaantumiset ovat tieteellinen todiste älyllisestä luomisesta.
PISTE, tyhmä.
Ja tutkihan sitä että mitä tietellinen metodi asiasta sanoo, hehe.- Epäjumalienkieltäjä
Juu. Aivan yhtä paljon kuin mielikuvittelemasi hirvi-nauta risteytys.
No kun niitä ei tule siksi. Eihän uskovaisetkaan tee muuta kun marisevat vaikka on todistettu että jumalaa ei ole.
- 4324325
Niin tähän mennessä ei ole todistettu. Sitä ei kukaan tiedä vaikka se todistettaisiin jossain muodossa olevaksi huomenna, 10v päästä tai 1000v päästä. Ei ole yhtäkään niin fiksua joka osaisi nähdä kaiken taakse ja tietää mitä kaikkea on jotta voisi sanoa ettei jotain tule.
4324325 kirjoitti:
Niin tähän mennessä ei ole todistettu. Sitä ei kukaan tiedä vaikka se todistettaisiin jossain muodossa olevaksi huomenna, 10v päästä tai 1000v päästä. Ei ole yhtäkään niin fiksua joka osaisi nähdä kaiken taakse ja tietää mitä kaikkea on jotta voisi sanoa ettei jotain tule.
Jumalan olemassa olosta ei ole muuta todisteita kuin raamattu jonka on kirjoittanut joukko hihhuleita.
- 4324325
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Jumalan olemassa olosta ei ole muuta todisteita kuin raamattu jonka on kirjoittanut joukko hihhuleita.
Käytinkin tekstissäni futuuria.
4324325 kirjoitti:
Käytinkin tekstissäni futuuria.
Se ja sama. Ei niitä todisteita löydy jumalan olemassa olon puolesta, ihan todistetusti sitä ei ole olemassa.
Minä uskoin aiknani Jumalaan ja siihen, että Raamattu on totuus. Kun kuitenkin sain riittävät todisteet siitä, ettei näin ole, luovuin vuosien raskaan prosessin jälkeen uskostani.
Jos vastakkaiset vahvat todistet esitetään, muutan mieleni uudelleen. Pidän sitä kuitenkin enemmän kuin epätodennäköisenä.- perus-tele
ittees narraat
evoluutiota ei ole
- Mooses.itse
todisteita odotellessa jotkut ateistit ovat selkeästi korvanneet Jumalan Tieteellä. Sen voi kirkkaasti havaita näiltäkin palstoilla. Sitten kun joku horjuttaa tätä lujaksi uskottua jumalaa, menee herne nokkaan ja kiihtyy nollasta sataan, maailmankuva on järkkynyt.
- perus-tele
LOPUKSI
Evoluutiota ei ole. Kaikki on luotu. Niinikään kaikki on ennustettu. Se on hyvä uutinen. Sen sijaan poistot edustavat ikäviä sananvapauden rajoituksia. Ne kielivät pian alkavasta totaalikontrollista. Pave valaisee:
https://www.youtube.com/watch?v=nWekgeylMZ4
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108