En tiiä kuinka useesti valkovuotoa tulee normaalisti, mutta itselläni on aina tullut joka päivä paitsi menkkojen aikaan. Vuoto on nyt hieman kellertävää ja haisee vähän joltain kalalta. Vuotoa tulee melko paljon, mutta haju ei oo ainakaan enää tosi pistävä.. Häpykummun päällä on kutinaa, mutta mietin voiko se johtua kuivasta ihosta, koska sitä mulla on!! Kutinaa ei oo kuitenkaa koko aikaa eikä edes aina joka päivä. Se kestää vähän aikaa ja lähtee raapimalla.. Eli onko tää ihan normaalia vai pitäiskö jo huolestua?
Epänormaali valkovuoto?
2
301
Vastaukset
- käy_lääkärissä
Poikkeava haju voi olla merkki poikkevasta mikrobikannasta. Kannattaa käydä otattamassa mikrobitestit. Ainakin bakteerivaginoosi aiheuttaa poikkeavia hajuja. Jotkut bakteeritasapainon häiriöt altistavat ennen aikaiselle synnytykselle raskaana olevalla naisella. Eli siltäkin kannalta kannattaa paikoistaan pitää huolta. Joskus ehkä haluaa saada lapsia.
Alapään raapiminen ei kuulosta hyvältä idealta. Kun raapiessa tulee pieniä naarmuja, niissä on taas hyvä paikka jonkun pöpön iskeä sisälle.
Normaalissa kierrossa valkovuodon väri, määrä ja koostumus vaihtelevat kuukautiskierron mukaan. Ovulaation tienoilla ihan kirkasta ja venyvää, sitten muuttuu valkoisemmaksi. Jos nyt oikein muistan, niin ennen menkkoja on kuivempi kausi, samoin menkkojen jälkeen. Normaali valkovuoto ei haise pahalle. Olen itsekin kärsinyt aikanaan tulehduksista, ja olen onnellinen, että vaivoja ei ole ollut vuosiin. Ne kannattaa hoitaa pois ajoissa, niin vaiva ei kroonistu, ja on helpompi hoitaa. - kokenuksikki
Vähäistä valkovuotoa on jokaisella. Se on jatkuvaa ja jokseenkin hajutonta. Vahva haju ja vuodon runsaus viittaa johonkin poikkeavaan. Silloin on mentävä gynelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041781
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421514
- 991445
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751148- 691031
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään171009Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181005