Kertokaaka minulle onko teidän mielestä naisella oikeus tutkia puhelimeni puhelutiedot ja viestit yleensä tai silloin jos hän epäilee jotain.
Jos on oikeus niin onko hänellä oikeus myös lukea sähköpostini kun todennäköisesti tietää tunnuksenikin.
Tuntuu erikoiselta, koska olen aina ollut sitä mieltä, että ihmisellä on yksityisyydensuoja myös parisuhteessa.
Naisen "oikeudet" parisuhteessa?
200
74103
Vastaukset
- jos mies tekee saman
Entinen mieheni tutki kaikki tekstarit,luki messengerviestit jos pääsi koneelle,luki sähköpostini,tutki kirjeeni ym.
Teki näin myös lapsille.Toiset vaan on niin vitun uteliaita etteivät anna toiselle mitään yksityisyyttä.
Jätä se sikavaimosi,ansaitset parempaa.- FBI
Taisit jäädä kiinni pettämisestä, huora.
Se on sinulle oikein.
Ja miehellesi 10 pistetä.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät. - ja epäili myös että tekisin...
FBI kirjoitti:
Se on sinulle oikein.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät.Siksi jätinkin sen saatanan valehtelevan juopon huoripukin joka tartutti minuun vielä taudinkin.
- Näimpä, näimpä
FBI kirjoitti:
Se on sinulle oikein.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät.Olen tainnut joskus lukaista. Näen asian niin, että se on lukijan vastuulla, mitä siitä seuraa.
Mieheni tutki puhelimeni ja olisi halunnut tilata jatkossa puheluerittelyn puheluistani.
Itse luin uteliaisuuttani hänen vanhan rakkauskirjeen, mutta varotin pari viikkoa aikaisemmin, että kannattaa piilottaa, ettei uteliaisuuteni voita. - jeeperi
hommasta sanotaan seuraavaa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=679&posting=22000000006486403 - Minä
FBI kirjoitti:
Se on sinulle oikein.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät.jokakolmas mies tulisi jättää. Jokakolmas mies pettää naistaan!
- ............
Sairasta touhua, ei terve ihminen käyttäydy noin.
Siis aikuinen. - ???????
Minä kirjoitti:
jokakolmas mies tulisi jättää. Jokakolmas mies pettää naistaan!
kenes kanssa se mies pettää eiks vain naisen
- aino
FBI kirjoitti:
Se on sinulle oikein.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät.Pettiköhän ne lapsetkin?
- sesir
FBI kirjoitti:
Se on sinulle oikein.
Pettäjät kiinni ja kuseen. Myös nettipettäjät.....mitään salattavaa, niin ei pitäisi olla mitään väliä sillä, että puoliso katsoo puhelimet ym. Minulle ainakin ihan sama vaikka kulta katsoisi kaikki viestit ja muut. Kuitenkaan hän ei katso kun luottaa minuun. Tai sitten häntä ei kiinnosta (nyyh).
- Zero5
??????? kirjoitti:
Niin jos naisen kanssa niin pahempi kuin miehen kanssa... mutta eihaän suomalainen MIES nyt HOMO ole ;) voivoi...
- Zero51
??????? kirjoitti:
Niin _:_ jos naisen kanssa niin pahempi kuin miehen kanssa... mutta eihaän suomalainen MIES nyt HOMO ole!!!!!! ;) voivoi...
- pisipää
sesir kirjoitti:
....mitään salattavaa, niin ei pitäisi olla mitään väliä sillä, että puoliso katsoo puhelimet ym. Minulle ainakin ihan sama vaikka kulta katsoisi kaikki viestit ja muut. Kuitenkaan hän ei katso kun luottaa minuun. Tai sitten häntä ei kiinnosta (nyyh).
Ei helvetissä ole välittäminenja postin tutkiminen sama asia. Voi uusavuton raukka.
- en luota kehenkään
Minä kirjoitti:
jokakolmas mies tulisi jättää. Jokakolmas mies pettää naistaan!
Hei!
Voin sanoa, että jokainen ukko pettää ja todella onhan sillä kohteena nainen, ellei sitten ole kyseessä homo! - usko
en luota kehenkään kirjoitti:
Hei!
Voin sanoa, että jokainen ukko pettää ja todella onhan sillä kohteena nainen, ellei sitten ole kyseessä homo!minä en ole koskaan pettänyt naistani..komee oon ja joskus naiset yrittää iskee..olen vaan välinpitämätön ja sanon että minua ei kannata iskee olen varattu..siihe se sit loppuu..oksettaa jo ajatuskin pettämisestä..tiedän kyllä että suurin osa miehistä pettää, eikä nainen edes sitä tajua, mutta niin pettää naisetkin..
- Nimetön
pisipää kirjoitti:
Ei helvetissä ole välittäminenja postin tutkiminen sama asia. Voi uusavuton raukka.
Kaikki näin tosikkoja ja "ystävällisiä" ???? Kiitos ja hyvää päivänjatkoa
- JariPu
Hei!
Voin sanoa, että jokainen ukko pettää ja todella onhan sillä kohteena nainen, ellei sitten ole kyseessä homo!Ei todellakaan pidä paikkaansa et KAIKKI miehet Pettää ÄLÄ SINÄ rupea YLEISTÄMÄÄN vaikka sinun kohdallasi näin onkin käyny et varmaan kaikki on pettäny SINUA........
- Nimetön
JariPu kirjoitti:
Ei todellakaan pidä paikkaansa et KAIKKI miehet Pettää ÄLÄ SINÄ rupea YLEISTÄMÄÄN vaikka sinun kohdallasi näin onkin käyny et varmaan kaikki on pettäny SINUA........
kyllä se niin menee ettei toisen viestejä ,puhelimesta tai konelta pidä mennä lukemaan ,ei puhelimen soitto tietojakaan,,pidän sitä saman arvoisena loukkauksena itsenäisyttäni vastaan kuin joku avaisi minulle henkilökahtaisesti osoitetun kirjeen,,siis postissa tuleen.
Parisuhteessakaan ei toisella osapuolella ole oikeutta tunkeutua partnerin "omiin" tietoihin ,voivathan ne liittyä vaikka työ asioihin joihin ei puolisolla ole mitään asiaa.
Mielestäni ei pettämisellä ole mitään tekemistä asian kanssa,,jos sitä pitää epäillä voi mennä peilin eteen kattomaan ,missä vika! - hmm.
ja epäili myös että tekisin... kirjoitti:
Siksi jätinkin sen saatanan valehtelevan juopon huoripukin joka tartutti minuun vielä taudinkin.
oOlit ehkä ansainnut sen taudin,mites jatko ootko saanut seuraa?
- Mila
Hei!
Voin sanoa, että jokainen ukko pettää ja todella onhan sillä kohteena nainen, ellei sitten ole kyseessä homo!Noin ei voi sanoa alkuunkaan. Kyllä me naiset osaamme olla yhtä pirullisia kuin miehetkin. JA edelleenkään, eipäs yleistetä.
- Piitu
...ole oikeutta, sen enempää naisella kuin miehelläkään. Mustasukkaista sorttia, mutta onkos siihen jotain syytä..? :) No, oikeutta ei siltikään ole.
Selvittäkää asianne- parisuhde
Ei oikeutta lain mukaan.
Mutta olisitko suhteessa jossa kun tulet huoneeseen niin pc sammutetaan?
Tai kun tulet huoneeseen niin puhelut lopetetaan?
Tuskin.
Parisuhteen avain on avoimuus ja rehellisyys. - Piitu
parisuhde kirjoitti:
Ei oikeutta lain mukaan.
Tuskin.
Parisuhteen avain on avoimuus ja rehellisyys.Nojoo, tuo ei vaikuta reilulta. Mutta silti en edelleenkään tonkisi toisen viestejä vaan yrittäisin selvittää asiat muuten.
Tuskin olisin tuollaisessa suhteessa.
Kannassani pysyn. - Miru
parisuhde kirjoitti:
Ei oikeutta lain mukaan.
Tuskin.
Parisuhteen avain on avoimuus ja rehellisyys.Herää kysymys ja epäily että onko sinulla jotain salailtavaa? Toki jokaisella on myös yksityisyytensä vaikka olisi parisuhteessa. Meillä ainakin mieheni tietää tunnukset minun posteihini ja käy lukemassa ne puolestani jos en ehdi/pääse itse. Koska mitään salailtavaa ei ole. Samoin pääsen hänen postiinsa jos haluan. Olet ehkä antanut aihetta miksi vaimosi haluaa tutkia postisi/puhelimesi? Ei kai sitä tutkisi jos ei olisi epäilystä jostain...luottamus pulaa siis. Minun posteja ja puhelinta saa mieheni katsoa milloin haluaa. Salailtavaa ei ole ja hän tietää että kerron jos jotain on mitä hänen pitäisi ehdottomasti tieää minulta. Samoin toisin päin.
- tämä on päähänne taottava
parisuhde kirjoitti:
Ei oikeutta lain mukaan.
Tuskin.
Parisuhteen avain on avoimuus ja rehellisyys.LAIN mukaan, lukemattomia kirjeitä ja sähköpsteja tai tekstiviestejä EI saa lukea ja se ON rikos, mutta jo luettujen viestien tai kirjeiden lukeminen ei ole lain mukaan rikos. Eri asia on, onko se sitten moraalisesti oikein, sehän on jokaisen parisuhteen itse pääteltävä, niinkuin kaikki muutkin asiat. Sähköpostin lukeminen on rikos, koska siinä joutuu "murtautumaan" toisen sähköpostiin, kuten myös lukkojen takana olevien kirjeiden lukeminen. Mutta tapauksessa, jossa ei riko ns. tietosuojaa, eli ei murtaudu mihinkään, vaan lukee avoinna olevan tekstit, ei se ole rikos lain mukaan. Jos puhelin on AVOINNA pöydällä, eli sinun ei tarvitse tietää pin-koodeja päästäksesi käsiksi viesteihin, ja viestit on jo vastaanottaja lukenut, ei niiden lukeminen ole rikos, samoin kirjeen, jos kuori on jo avattu ja kirje luettu, ei sen lukeminen ole rikos, jos siihen käsiksi päästäkseen ei tarvitse murtautua minnekkään. Sähköpostinkin voi lukea, jos se ei ole salasanan takana, tai se on jo avattu, eli sinun ei tarvitse kirjautua toisen tunnuksilla sisään, mikä on rikos. Huomasin kyllä, että alkuperäisen kirjoittajan kohdalla ilmeisesti ns. rikos on tapahtunut, mutta muuta "rikollista" asiassa ei ole. TULIKOHAN NYT KAIKILLE TÄMÄ ASIA KERRALLA SELVÄKSI??? Jos ei, tarkistakaa asia lakimieheltä, minä olen sen tehnyt.
- salattavaa?...
Miru kirjoitti:
Herää kysymys ja epäily että onko sinulla jotain salailtavaa? Toki jokaisella on myös yksityisyytensä vaikka olisi parisuhteessa. Meillä ainakin mieheni tietää tunnukset minun posteihini ja käy lukemassa ne puolestani jos en ehdi/pääse itse. Koska mitään salailtavaa ei ole. Samoin pääsen hänen postiinsa jos haluan. Olet ehkä antanut aihetta miksi vaimosi haluaa tutkia postisi/puhelimesi? Ei kai sitä tutkisi jos ei olisi epäilystä jostain...luottamus pulaa siis. Minun posteja ja puhelinta saa mieheni katsoa milloin haluaa. Salailtavaa ei ole ja hän tietää että kerron jos jotain on mitä hänen pitäisi ehdottomasti tieää minulta. Samoin toisin päin.
Kyllä minunkin sähköpostini saa lukea jos annan siihen luvan. Tosin mulla on neljä (4) eri s.postiosoitetta vaikka asun yksin! Lapset kylläkin käyvät luonani säännöllisesti, mutta heitä mun postit tuskin kiinnostaa. Mutta ihan oikeesti, kyllä minäkin epäilisin jotain salaista jos joku antaisi minulle luvan tutkia postiaan! Niitä epävirallisia osoitteita kun voi olla useita, ja niistähän ei sitten kerrotakaan.
- Tane_k
Miru kirjoitti:
Herää kysymys ja epäily että onko sinulla jotain salailtavaa? Toki jokaisella on myös yksityisyytensä vaikka olisi parisuhteessa. Meillä ainakin mieheni tietää tunnukset minun posteihini ja käy lukemassa ne puolestani jos en ehdi/pääse itse. Koska mitään salailtavaa ei ole. Samoin pääsen hänen postiinsa jos haluan. Olet ehkä antanut aihetta miksi vaimosi haluaa tutkia postisi/puhelimesi? Ei kai sitä tutkisi jos ei olisi epäilystä jostain...luottamus pulaa siis. Minun posteja ja puhelinta saa mieheni katsoa milloin haluaa. Salailtavaa ei ole ja hän tietää että kerron jos jotain on mitä hänen pitäisi ehdottomasti tieää minulta. Samoin toisin päin.
Sinulla ei ilmeisesti ole ystäviä, jotka saattavat kertoa sinulle omia henkilökohtaisia asioitaan? Nimittäin ainakaan minun ystävieni asiat eivät vaimolleni kuulu. Jos antaisin vaimoni lukea sähköpostini, pettäisin ystävieni luottamuksen.
Miltä sinusta tuntuisi, jos purkaisit vaikka suhteesi ongelmia ystävällesi, joka edelleen kertoisi ne ulkopuolisille ihmisille? Tykkäisitkö? - me ainakin..
salattavaa?... kirjoitti:
Kyllä minunkin sähköpostini saa lukea jos annan siihen luvan. Tosin mulla on neljä (4) eri s.postiosoitetta vaikka asun yksin! Lapset kylläkin käyvät luonani säännöllisesti, mutta heitä mun postit tuskin kiinnostaa. Mutta ihan oikeesti, kyllä minäkin epäilisin jotain salaista jos joku antaisi minulle luvan tutkia postiaan! Niitä epävirallisia osoitteita kun voi olla useita, ja niistähän ei sitten kerrotakaan.
Mielestäni parisuhteessa ei tule olla mitään mitä ei voisi kertoa kumppanilleen. Joten mieheni saa vapaasti lukea sähköpostini ja viestini jos haluaa. Tämä pätee meillä myös toisinpäin.. Itselleni ainakin tulisi epäilyksiä siitä, jos mieheni ei antaisi minun katsoa puhelintaan. Meillä avoimuus tuntuu hyvältä!
- hellu
Tane_k kirjoitti:
Sinulla ei ilmeisesti ole ystäviä, jotka saattavat kertoa sinulle omia henkilökohtaisia asioitaan? Nimittäin ainakaan minun ystävieni asiat eivät vaimolleni kuulu. Jos antaisin vaimoni lukea sähköpostini, pettäisin ystävieni luottamuksen.
Miltä sinusta tuntuisi, jos purkaisit vaikka suhteesi ongelmia ystävällesi, joka edelleen kertoisi ne ulkopuolisille ihmisille? Tykkäisitkö?Mun puolesta saa kumppani tutkia puhelimen niin että katsoo vain lähettäjän puhelimesta/sähköpostista jos on epäluuloinen, mut kyl sellaseen täytyy aihetta antaa että toinen alkaa niitä tutkimaan. Se ei ole soveliasta että niitä aletaan lukemaan koska ystävät saattavat kertoa jotakin henkilökohtaista, jonka ne eivät halua muiden tietävän.
- samaa mieltä
hellu kirjoitti:
Mun puolesta saa kumppani tutkia puhelimen niin että katsoo vain lähettäjän puhelimesta/sähköpostista jos on epäluuloinen, mut kyl sellaseen täytyy aihetta antaa että toinen alkaa niitä tutkimaan. Se ei ole soveliasta että niitä aletaan lukemaan koska ystävät saattavat kertoa jotakin henkilökohtaista, jonka ne eivät halua muiden tietävän.
Hyvä hellu.
- nti
...vähän kuria ja itsearvoa, ei toisten puhelimia saa tutkia, se on säälittävää ja merkki omasta epävarmuudesta joka ei todellakaan ole viehättävää! Kenelläkään ei ole oikeutta tutkia toisten puhelinta! Hirveetä!!!!!
- Yukka Palmu
Miru kirjoitti:
syyttömyys on todistettava.
Jos en saa rauhassa puhua yksityisä puheluitani tai sähköpostin lukuani tarkaillaan, suhteessa ja luottamuksessa ja kunnioituksessa on kyllä vikaa, mutta ei minun puoleltani! - jukis tukis
me ainakin.. kirjoitti:
Mielestäni parisuhteessa ei tule olla mitään mitä ei voisi kertoa kumppanilleen. Joten mieheni saa vapaasti lukea sähköpostini ja viestini jos haluaa. Tämä pätee meillä myös toisinpäin.. Itselleni ainakin tulisi epäilyksiä siitä, jos mieheni ei antaisi minun katsoa puhelintaan. Meillä avoimuus tuntuu hyvältä!
minä en halua lukea / nähdä vaimoni emailia/tekstareita. Hänellä on mielestäni oikeus yksityisyyteen. Kuten myös minulla.
Luottamus joka vaatii jatkuvaa todistelua ei ole kyllä kovin vahvaa.
- parisuhde
Kun menet parisuhteeseen, lopetat valehtelun,
ja vieraat naiset/miehet.
Jos haluat että suhde kestää niin olet avoin ja rehellinen.
Silloin luet mailisi ystävällesi ja kirjoitat vastaukset yhdessä.
Yksityisyys parisuhteessa on kaksinaisuutta.- Piitu
...mä en tajua. Vai oliko tää joku provo. Tietenkin luottamusta ja avoimuutta pitää suhteessa olla, mutta ei kaiken pidä olla yhteistä, kyllä niitä yksityisiäkin asioita on.
Mä en todellakaan lue maileja miehelleni, eikä ne häntä edes kiinnostaisi.
En kestä "kahdesta tulee yksi"-ajattelua, sorry vain. - Kärppä
Ja naiset ovat joskus niin hellusia naisina:
http://www.aurinkojakukka.blogspot.com/
(Perjantai 28.1.) =) - Lauren
Edellisessä suhteessani poikaystävä oikein syöksyi puhelimeni kimppuun kun siihen tuli viesti tai puhelu. Itse en kiinnittänyt mitään huomiota hänen puhelimeensa, kunnes eräänä päivänä kun hänen puhelimeen tuli viesti ja hän alkoi lukemaan sitä, yritin kurkkia viestiä mitä siinä lukee, poikaystävä ei näyttänyt sitä minulle koska se oli toiselta naiselta....
Jos ei ole mitään salattavaa niin miksei toisen puhelinta saisi muka tutkia....
- Tyrmistynyt
Myönnän sen, että täysin syytön en ole.
Olen tullut jo aikaa sitten tulokseen, ettei tämä voi jatkua, mutta jotenkin sitä vaan on roikuttu yhdessä vielä senkin jälkeen.
Tätä puhelutietojen lukemista on ollut ennemminkin, mutta en ole sitä pitänyt näin vakavana.
Nyt minusta kuitenkin tuntuu, että alkaa mennä liian pitkälle.
Emäntä ei ole töissä, eikä kyllä juurikaan tee kotitöitäkään, joten sillä tuntuu olevan aikaa tutkia asioita.
Nukkuu joka aamu kun töihin lähden ja valvottaa minua kun illalla nukkumaan pitäisi alkaa.
Minun mielestä vaan ikävä kun hän voisi käyttää tuonkin energian itsensä kouluttamiseen, mutta ei vaan käytä.
Syyt ainakin omalta puolelta suhteen umpikujaan ajamiseen ovat ne, että meillä on niin erilaiset käsitykset työteosta, taloudenhoidosta ja yleensä melkein joka asiasta.
Nyt menin jo vähän ohi asiasta.- sivuilija
kun eroat. Jos on noin paha olla - varmaan vimollasikin käytökestä päätellen. Miksi siis tieten tahtoen lisätä omaa ja toien pahoin vointia?
- Pete
Mitä vielä mietit!
- Haarahyppy
Viestien lukeminen yms. ei tietenkään ole oikein, mutta entä jos taustalla on jotain muuta.
Jos hän ei ole töissä eikä koulussa, onko se hänen oma ratkaisunsa vai pakon sanelema tilanne?
Ehkä hän kokee itsensä turhautuneeksi kun ei voi ehdä mitään oikeaa ja arvostettua työtä. Kodin siivominen ja pikkurouvana oleminen ei nykynaiselle oikein enää riitä. Hän ehkä purkaa turhautumistaa niin, että haluaa tietää sinun elämästäsi, tavallaan elää sinun elämääsi, joka varmasti vaikuttaa monta kertaa kiinnostavammalta kuin oma.
Tai ehkä hän pelkää, että löydät töistä jonkun kiinnostavamman naisen ja siksi tutkii puhelutietosi. Jos hän kokee, ettet ole enää kiinnostunut hänestä, käyt vain töissä ja painut illalla nukkumaan. Teettekö te mitään yhdessä? Harrastatteko? Kuuluuko suhteeseenne seksi?
Puhukaa ennen kuin teette ratkaisua suuntaan tai toiseen. - näin meillä
meillä ainakin luetaan suunilleen kaikki toistemme tekstiviestit sekä sähköpostiviestit, koska ei ole yksinkertaisesti mitään salattavaa. viestejä kirjoitellaan yhdessä.
Koskaan ei ole mitään epäilyjä ollut kummaltakaan puolelta, vaan on kiva tietää kehen avopuoliso on ollut yhteyksissä, ja mitä sille ja sille kuuluu... en ymmärrä mitään muuta syytä kieltämiseen, kuin sen että toisella ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Kaikenlisäksi nykyään petetään tai "petetään" paljon juuri puhelimen välityksellä, eli lähetellään kaikenlaisia seksiviestejä salaa, se ei kuulu parisuhteessa kuin kumppanien viesteihin. Eli en ymmärrä kunnolla... - Tyrmistynyt
Haarahyppy kirjoitti:
Viestien lukeminen yms. ei tietenkään ole oikein, mutta entä jos taustalla on jotain muuta.
Jos hän ei ole töissä eikä koulussa, onko se hänen oma ratkaisunsa vai pakon sanelema tilanne?
Ehkä hän kokee itsensä turhautuneeksi kun ei voi ehdä mitään oikeaa ja arvostettua työtä. Kodin siivominen ja pikkurouvana oleminen ei nykynaiselle oikein enää riitä. Hän ehkä purkaa turhautumistaa niin, että haluaa tietää sinun elämästäsi, tavallaan elää sinun elämääsi, joka varmasti vaikuttaa monta kertaa kiinnostavammalta kuin oma.
Tai ehkä hän pelkää, että löydät töistä jonkun kiinnostavamman naisen ja siksi tutkii puhelutietosi. Jos hän kokee, ettet ole enää kiinnostunut hänestä, käyt vain töissä ja painut illalla nukkumaan. Teettekö te mitään yhdessä? Harrastatteko? Kuuluuko suhteeseenne seksi?
Puhukaa ennen kuin teette ratkaisua suuntaan tai toiseen.Ei ole yhteisiä harrastuksia ollenkaan.
Seksiä tosi harvoin ja tuntuu, että sekin on vain pakkopullaa ainakin toiselle osapuolelle ja ollut jo kauan.
Tämä on varmasti edesauttanut sitä että en oikein jaksa enää.
Töissä olen tutustunut erääseen naiseen ja jotain säpinää meillä on ollutkin, mutta haluan lopettaa sen säpinän kokonaan, koska se tekee tilanteen entistä pahammaksi.
Puhuminen on mahdotonta kun toiselta ei saa sanaa tulemaan kuin väkisin vaikka mitä yrittää.
Uskon, että puhuminen suhteessa olisi välttämätöntä jos se aikoo saada toimimaan.
Kotona oleminen on täysin hänen oma halunsa.
Kuulemma lomalla nyt ja kohta menee töihin.
Jaksaisin itsekkin paremmin jos vaikka kotona olisi
edes siivottu, tiskattu ja ruokaa laitettu edes pari kertaa viikossa, mut kun töiden päälle pitää alkaa vielä tähän hommaan niin loppuu ne voimat mullakin.
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin ! - Haarahyppy
Tyrmistynyt kirjoitti:
Ei ole yhteisiä harrastuksia ollenkaan.
Seksiä tosi harvoin ja tuntuu, että sekin on vain pakkopullaa ainakin toiselle osapuolelle ja ollut jo kauan.
Töissä olen tutustunut erääseen naiseen ja jotain säpinää meillä on ollutkin, mutta haluan lopettaa sen säpinän kokonaan, koska se tekee tilanteen entistä pahammaksi.
Puhuminen on mahdotonta kun toiselta ei saa sanaa tulemaan kuin väkisin vaikka mitä yrittää.
Uskon, että puhuminen suhteessa olisi välttämätöntä jos se aikoo saada toimimaan.
edes siivottu, tiskattu ja ruokaa laitettu edes pari kertaa viikossa, mut kun töiden päälle pitää alkaa vielä tähän hommaan niin loppuu ne voimat mullakin.
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !Tuntuu, ettei sinulla ole edes halua ratkaista ongelmaa: "Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin"
Ja jos näin on, miksi olet täällä kyselemässä neuvoa?
Menkää parisuhdeneuvojalle jos oikeasti haluatte pelastaa suhteen!
Epäilen, että oikeasti sinä et halua sitä. Ja kenties ei kumppanisikaan. - -J-
Tyrmistynyt kirjoitti:
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !Vaan lähde. Itse jäin jumiin moiseen ja uskoin että kun riittävästi teen töitä toisen eteen, niin saan muijan iloiseksi ja tekemään minulle sen hyvän mitä itse olen tehnyt hänelle.
Ei ole noin. No sieltä takaa löytyi sitten "vaikea" lapsuus, jossa ei tunnettu mitään hyvää.
Pahin uhka naiselle on toinen nainen, se herättää. Kunnan perheneuvola on hyvä mesta, siellä pääsette ainakin vähän purkamaan aihetta.
Naisen on hyväksyttävää ottaa ero miehestä, joka juo tai lyö. Mitä voi mies tehdä muijalle, joka ei tee mitään ? Missä tasa-arvo ?
Kyllä varmaan saat mielialalääkettä lääkäriltä kuten minäkin, että jaksat tuossa suhteessa.
Mitä muutakaan hän haluaa, kuin roikkua sinussa ja hyödyntää kaiken sen mitä voi sinulta saada. - elmo
Tyrmistynyt kirjoitti:
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !aikas tyhmä heepo ko et nakkele tommosta kämppistä pihalle.
- elmo
-J- kirjoitti:
Vaan lähde. Itse jäin jumiin moiseen ja uskoin että kun riittävästi teen töitä toisen eteen, niin saan muijan iloiseksi ja tekemään minulle sen hyvän mitä itse olen tehnyt hänelle.
Ei ole noin. No sieltä takaa löytyi sitten "vaikea" lapsuus, jossa ei tunnettu mitään hyvää.
Pahin uhka naiselle on toinen nainen, se herättää. Kunnan perheneuvola on hyvä mesta, siellä pääsette ainakin vähän purkamaan aihetta.
Naisen on hyväksyttävää ottaa ero miehestä, joka juo tai lyö. Mitä voi mies tehdä muijalle, joka ei tee mitään ? Missä tasa-arvo ?
Kyllä varmaan saat mielialalääkettä lääkäriltä kuten minäkin, että jaksat tuossa suhteessa.
Mitä muutakaan hän haluaa, kuin roikkua sinussa ja hyödyntää kaiken sen mitä voi sinulta saada.se kirjoitetaan "enää"
näin meillä kirjoitti:
meillä ainakin luetaan suunilleen kaikki toistemme tekstiviestit sekä sähköpostiviestit, koska ei ole yksinkertaisesti mitään salattavaa. viestejä kirjoitellaan yhdessä.
Koskaan ei ole mitään epäilyjä ollut kummaltakaan puolelta, vaan on kiva tietää kehen avopuoliso on ollut yhteyksissä, ja mitä sille ja sille kuuluu... en ymmärrä mitään muuta syytä kieltämiseen, kuin sen että toisella ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Kaikenlisäksi nykyään petetään tai "petetään" paljon juuri puhelimen välityksellä, eli lähetellään kaikenlaisia seksiviestejä salaa, se ei kuulu parisuhteessa kuin kumppanien viesteihin. Eli en ymmärrä kunnolla...Minä olen sitä mieltä, että toisen sähköposteja, tekstareita ym. ei lueta, jos siihen ei ole lupaa. Jokin yksityisyys täytyy parisuhteessakin olla!
Luottamus on myös sitä, että uskaltaa antaa toisen pitää ystäviinsä yhteyttä, eikä pyrkiä viestien näyttämisillä ja yhdessä tutkimisilla todistamaan millaista se viestittely on. Kun luottamus on kohdillaan, ei tarvitse toisen viestejä urkkia. Ei tulisi mieleenkään tutkia mieheni sähköposteja tai kännykkää omin nokkineni, vaikka tunnarit ovatkin tiedossani! Joskus me kyllä luemme sähköpostejamme toisen nähden, mutta emme mene tutkimaan toisemme postilaatikkoa omin päin.
Ystävieni luottamuksella minulle kirjoittamat asiat eivät kuulu miehelleni! Ja hänen ystäviensä jutut minulle. En minäkään halua, että omat ystäväni näyttävät kirjoitukseni puolisoilleen... kamalaa!- -meya-
Piukka kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että toisen sähköposteja, tekstareita ym. ei lueta, jos siihen ei ole lupaa. Jokin yksityisyys täytyy parisuhteessakin olla!
Luottamus on myös sitä, että uskaltaa antaa toisen pitää ystäviinsä yhteyttä, eikä pyrkiä viestien näyttämisillä ja yhdessä tutkimisilla todistamaan millaista se viestittely on. Kun luottamus on kohdillaan, ei tarvitse toisen viestejä urkkia. Ei tulisi mieleenkään tutkia mieheni sähköposteja tai kännykkää omin nokkineni, vaikka tunnarit ovatkin tiedossani! Joskus me kyllä luemme sähköpostejamme toisen nähden, mutta emme mene tutkimaan toisemme postilaatikkoa omin päin.
Ystävieni luottamuksella minulle kirjoittamat asiat eivät kuulu miehelleni! Ja hänen ystäviensä jutut minulle. En minäkään halua, että omat ystäväni näyttävät kirjoitukseni puolisoilleen... kamalaa!Kirjoituksestasi käy hyvin ilmi se, että teillä se luottamus on kohdillaan. Eikä varmasti vähiten sen takia, että pystytte olemaan avoimia toisillenne, lukemaan sähköpostejakin niin, että toinen on läsnä. Silloinhan ei ole syytäkään epäillä, kun toinen ei selvästikään salaa mitään.
Mutta entäpä tilanne, jossa sinut käsketään toiseen huoneeseen, "että saan luke meilit rauhassa". Puhelimeen et saa koskea, mutta sinun puhelimeesi kyllä toisella osapuolella on täydet oikeudet. Ja selaimen sivuhistoria tyhjennetään vähintään päivittäin. Näin meillä. Minun postit ja puhelimet saa tutkia koska tahansa, miehen ei milloinkaan. - ansku
Tyrmistynyt kirjoitti:
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !Älkää luovuttako parisuhteessa helpolla! Se yhteiselo tarvii tahtomista ja vielä kerran tahtomista, molemmilta osapuolilta.
Joskus tuntuu, että luovutetaan liian helpollla! Kun naimisiin ja yhteen mennään, täytyy olla tahtoa yrittää!
Ja jos lapset vielä ovat siinä, kuinka he paljon he usein kärsivät...
Mietitään loppuun ennenkö tehdään ratkaisuja ja hommataanko niitä lapsia!
Yksin ei tahtominenkaan riitä, se on totta se!
Mutta, yritetään!
Elämän onni koostuu niistä, ihan pienistä ihanista pikku-asioista!!! Turha kurkotella liikaa! - ei tavuakaan....
näin meillä kirjoitti:
Kaikenlisäksi nykyään petetään tai "petetään" paljon juuri puhelimen välityksellä, eli lähetellään kaikenlaisia seksiviestejä salaa, se ei kuulu parisuhteessa kuin kumppanien viesteihin. Eli en ymmärrä kunnolla...Miehenä on pakko sanoa:ei tottavie ole oikeutta!Tavaaminen loppuu tasan siihen kuin liittokin.Olen joskus jättänyt syötiksi kännykän,kun tiedän toisen kyttäävän tekstareita ja puheluita.Vielä on pysynyt palikka paikoillaan.
On nääs melkein sama kuin paskalla istuessa toinen kyttäis,tuliko kertarykäisyllä vai ihanko kaks pökälettä sait aikaiseksi.Luulotautisetkin saavat hoitoa,kun vain hakeutuvat sen piiriin.Arvatkaas,moniko niin tekee...Tästä voi itsekukin ottaa mietintään,mitä kokee omaksi ja mitä ei.Kyttääjää en ruoki päivääkään,hyvän viestin laittajalle voin tarjota pitsan - Pete -72
ei tavuakaan.... kirjoitti:
Miehenä on pakko sanoa:ei tottavie ole oikeutta!Tavaaminen loppuu tasan siihen kuin liittokin.Olen joskus jättänyt syötiksi kännykän,kun tiedän toisen kyttäävän tekstareita ja puheluita.Vielä on pysynyt palikka paikoillaan.
On nääs melkein sama kuin paskalla istuessa toinen kyttäis,tuliko kertarykäisyllä vai ihanko kaks pökälettä sait aikaiseksi.Luulotautisetkin saavat hoitoa,kun vain hakeutuvat sen piiriin.Arvatkaas,moniko niin tekee...Tästä voi itsekukin ottaa mietintään,mitä kokee omaksi ja mitä ei.Kyttääjää en ruoki päivääkään,hyvän viestin laittajalle voin tarjota pitsanEi missääm tapauksessa, itse miehenä en tutki rouvam enkä lasten puhelinta ja edellytän EHDOTTOMASTI sitä muiltakin. Loppuu nimittäin se leikki uhan heti.
- neljä ruusua
Tyrmistynyt kirjoitti:
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !Tuo sinun tilanteesi ei ole mikään maailman helpoin. Varsinkin jos teillä on lapsia. Vaimosi voi olla pahasti masentunut, sillä hän voi käyttäytyä kuten tekee. Hakekaa apua toisillenne jostakin ulkopuolelta ja jos se ei auta, paras ratkaisu olisi silloin varmaankin se ero. Yritä kuitenkin pitää itsesi pinnalla, vaikka vaikeaa se varmasti onkin. Muista pitää ystäviin mahdollisimman paljon yhteyttä, niistä voi olla paljon apua. Puhu rehellisesti asiasta jollekin. Kuinka olisi se jonka kanssa sinulla on säpinää? Tee siitä itsellesi se luottoystävä. En kuitenkaan yllytä sinua suhteeseen sen kanssa, mutta siitä voisi kehittyä hyvä ystävyyssuhde. Tulet tarvitsemaan olkapäitä, johonka pahana päivänä voi nojata. Myöhemmin kun jo jaksat paremmin voi ystävyydestä olla paljon iloa.
- Minttu
Tyrmistynyt kirjoitti:
Tuntuu etät puheet on puhutta ja nyt on aika tekoihin !Ensinnäkään, missään parisuhteessa ei ole lupa loukata toisen yksityisyyttä, mihin puhelin yms. kuuluvat.
Toisekseen, älä jatka yksipuolista suhdetta. Olen nähnyt vastaavia juttuja ja ero on nyt vielä helppo, kun teillä ei ilmeisesti ole vielä lapsia. Pidä huoli, ettei niitä vahingossa pääse tulemaankaan.
Jos sinä käyt töissä ja toinen on kotona, niin sen kotonaolevan velvollisuus on pitää huusholli kunnossa.
Lopuksi vielä, että jos suhde ei toimi nyt, se ei tule koskaan toimimaankaan.Tämä homma on nähty monesti.
Tsemppiä ja rohkeutta muutoksen tekoon! - aaa
näin meillä kirjoitti:
Kaikenlisäksi nykyään petetään tai "petetään" paljon juuri puhelimen välityksellä, eli lähetellään kaikenlaisia seksiviestejä salaa, se ei kuulu parisuhteessa kuin kumppanien viesteihin. Eli en ymmärrä kunnolla...ei varmaan ole maailman isoin rikos tutkia toisen puhelinta,mutta joillakin sekin on sairaalloista.Mitäpä tuumaatte siitä kun puoliso tutkii puhelimen kaksi kertaa päivässä?Se on minusta sairasta,eikä sellaiseen tarvitse kenenkään suostua.
- syötti
ei tavuakaan.... kirjoitti:
Miehenä on pakko sanoa:ei tottavie ole oikeutta!Tavaaminen loppuu tasan siihen kuin liittokin.Olen joskus jättänyt syötiksi kännykän,kun tiedän toisen kyttäävän tekstareita ja puheluita.Vielä on pysynyt palikka paikoillaan.
On nääs melkein sama kuin paskalla istuessa toinen kyttäis,tuliko kertarykäisyllä vai ihanko kaks pökälettä sait aikaiseksi.Luulotautisetkin saavat hoitoa,kun vain hakeutuvat sen piiriin.Arvatkaas,moniko niin tekee...Tästä voi itsekukin ottaa mietintään,mitä kokee omaksi ja mitä ei.Kyttääjää en ruoki päivääkään,hyvän viestin laittajalle voin tarjota pitsanmieluummin luottavainen reilu suhde, ei minun tarvii jätellä pöydille mitään syöttejä sen kummemmin kuin miehenikään. jos toiselle tulee viesti huudetaan, hei eks kuule sait viestin johon toinen; kato mitä sinne tuli jne. voi voi joilla ei pelaa harmi
- joopa
Pete -72 kirjoitti:
Ei missääm tapauksessa, itse miehenä en tutki rouvam enkä lasten puhelinta ja edellytän EHDOTTOMASTI sitä muiltakin. Loppuu nimittäin se leikki uhan heti.
Mitenkähän tuommosen ääliön leikit ei ole jo loppunut? Vaimosi on varmaan pettänyt sinua joka tilanteessa kun on vain ollut mahdollista. Miten joku viitsii kuunnella tuommosta itseään täynnä olevaa paskaa. Narsisti!
- Sandra
MUN MIELESTÄ jos on syytä epäillä, että kaikki ei ole ookoo niin kyllä voi tutkia, mutta jos ei ole mitään merkkejä "pahoista teoista" ja suhteella muutenkin menee hyvin niin sitten se on turhaa...
Itse epäilin, että kaikki ei ole hyvin ja luin mieheni tekstiviestit ja sieltä löytyi jotain ihan uskomatonta tekstiä! Samoin myös "mese" viesteistä...Jos en olisi noita nähnyt, eläisin edelleenkin jossain pilvilinnoissa kuvitellen, että mieheni rakastaa vain mua. Onneksi en enää sitä tee. - 777
Ei toisen puhelinta ei saa mennä penkomaan, vaikka epäileekin jotain. Ottaa asian muuten puheeksi jos on tarvis.
Terv. Nainen 40 - tuttu juttu
Olen naimissa oleva nainen ja minulle ei ole koskaan tullut mieleen mennä tutkimaan mieheni kännyä saati sitte sähköpostia tai kirjeitäkään (vaikka makaisivat avonaisina pöydällä). Jos toinen haluaa kertoa, hän kertoo. En voi omistaa toista ihmistä enkä hallita hänen elämäänsä. Jos on epäilyksiä ulkopuolisesta suhteesta, kannattaa varmaan keskustella asiasta. Suhteeseen ei mahdu kolmatta osapuolta, jos kahden ihmisen välit ovat kunnossa.
- Carioca
Kaikkihan on silloin salittu kun ollaan yhdessä.
Niin tilitietojen ja toisen rahojen käyttö
tarvittaessa.Samoin jos toinen elää
epäterveellisesti käy syömässä vaikka pitäis
laihduttaa.Kyllä siinä' pitää silloin "vahtia".
Samoin on hyvä tietää toisen kavereista kaikki ja
toisen työasioistakin.Myös jos on himassa duuni
papereita niin voihan toinen nekin lukea.
Samoin duunissa tiedämme toistemme asiat ja
salasanat. Eläköön vapaus- pläh
...rakas Carioca. Hehhee niivvarmaan.
- Eila
pläh kirjoitti:
...rakas Carioca. Hehhee niivvarmaan.
...Cariocan juttu olikin sarkasmia?
En tiedä, arvelin vain. Monissa töissä on ihan aikuisten oikeasti vaitiolovelvollisuus eli ei saa kertoa kuulemaansa edes puolisolleen. - Carioca
Eila kirjoitti:
...Cariocan juttu olikin sarkasmia?
En tiedä, arvelin vain. Monissa töissä on ihan aikuisten oikeasti vaitiolovelvollisuus eli ei saa kertoa kuulemaansa edes puolisolleen.Sitähän se.Todellisuudessa tutkiessa voi tulla
tietoon asioita kolmansista
osapuolista.Sairauksista , työasioista ja raha.
Osaako tämä lukija sitten pitää asiat omana
tietonaa. Miten se vielä sitten loukkaa jotain
joka sinulle uskoutuu kun asia ei todellakaan
ole tarkoitettu kenellekkään muulle.
Vastuu on otettava sitten siitä että on mennyt
toisten asioita penkomaan.
Terv C - NJ269
ehkä nuo ovat mitä luettelit mutta toisen sähköpostin lukeminen tai kännykästä viestien ja puhelutietojen katselu ilman lupaa on RIKOS!!
viestintäsalaisuuden rikkominen on vakava rikos ja siitä kun tekee ilmoituksen niin tulee toiselle osapuolelle pitkäksi aikaa maksettavaa ja aina tulojen mukaan mutta kuitenkin maksaa ja pitkään!! että älä rupee väittää että se olisi sallittua edes parisuhteessa!!!! - Kati
Minkä ihmeen duunipaikan papreita voi levitellä työpaikan ulkopuolella. Itse olen joutunut jo ensimmäisessä työpaikassani antamaan vaitiololupauksen.
Kotona meillä ei olla koskaan puhuttu toistemme työasioista 40 vuoden avioliiton aikana. On meillä sen verran kivaa ollut muutenkin.
- Vanhempi
Eiköhän tilanteenne kerro parisuhteenne tilasta jo kaiken tarvittavan. Ilman luottamusta yhdessä eläminen ei varmaan ole sen arvoista teille kummallekaan.
Minun postejani tai puhelintani ei ainakaan kenenkään tarvitsisi kahta kertaa tutkia. Mitään salattavaa siellä ei kyllä ole, mutta mitään valvojaa ei aikuinen ihminen elämäänsä kaipaa.- kaikki
ja mies tietää sen.
Kun luin tekstarit ei mies suuttunut, eikä minulle suutukaan.
Siellä oli kiimaisen naisen vietejä, haluan sinut, rakastan sinua, tule mun luo, en voi elää ilman sinua jne.
Mies sanoi vaan, ettei hän sille mitään voi,että nainen ruikuttaa perään...kiva kuulemma kiusata ja laittaa silloin tällöin vastausviesti, vaikka
himoitsen sinua...
Eipäs sitä miestä painostamalla ja kerjäämällä kukaan saa, toiset ne vajoo alas himoissaan.
Tosin itsehän mies on minulle kaikki tunnukset antanut, ei se silloin mitään salaista olekaan. - hehe
kaikki kirjoitti:
ja mies tietää sen.
Kun luin tekstarit ei mies suuttunut, eikä minulle suutukaan.
Siellä oli kiimaisen naisen vietejä, haluan sinut, rakastan sinua, tule mun luo, en voi elää ilman sinua jne.
Mies sanoi vaan, ettei hän sille mitään voi,että nainen ruikuttaa perään...kiva kuulemma kiusata ja laittaa silloin tällöin vastausviesti, vaikka
himoitsen sinua...
Eipäs sitä miestä painostamalla ja kerjäämällä kukaan saa, toiset ne vajoo alas himoissaan.
Tosin itsehän mies on minulle kaikki tunnukset antanut, ei se silloin mitään salaista olekaan.on sitten sanoisinko kierä mies "mitäs minä voin kun naiset ruikuttaa perään" kiva kun teillä on noin avointa, miehes ei jää koskaan kiinni kun on niin "avoin"
- Mie88
hehe kirjoitti:
on sitten sanoisinko kierä mies "mitäs minä voin kun naiset ruikuttaa perään" kiva kun teillä on noin avointa, miehes ei jää koskaan kiinni kun on niin "avoin"
Samaa mieltä.Ovela ja kiero mies sinulla.... Varo vaan.
- rehellisyys maan perii
Onko sinulla jotain salattavaa????
- JariSari
Kaikilla ihmisillä on oikeus salata omia asioitaan, pettäminenkin on jokaisen asia. Ei kai arvoisa alkuperäinen nimimerkki kysyisi asiaa, jos salattavaa ei olisi. Se on hänen oikeutensa.
Vastaus kysymykseen: ON! Ja mitä helvettiä se kenellekään kuuluu?
Sorry vaan, mutta herne kerrasta nenään. Syvälle.
- sori vaan
Kaikki tuntemani naiset tutkivat miehensä/ poikaystävänsä puhelinta. Toiset myöntävät sen miehilleen, toiset eivät koskaan eikä missään tilanteessa. Huono peruste, mutta useinkin puhelimesta löytää tietoja, jotka mies on "unohtanut kertoa". Jos mies olisi avoin ja rehellinen, ei tarvitsisi itsekään ryhtyä kyseenalaisiin tekoihin.
- Tytsi
Olen 24-v nainen. En ole rehellisesti sanottuna ikinä lukenut mieheni puhelimen tietoja, sähköposteja, postia tms. Tuttavapiirissäni on paljon naisia, jotka ikävä kyllä tutkivat salaa puhelimet jnejne. Toisaalta säälin heitä kovasti. Mutta toisaalta myös heidän miehissään on sitä piirrettä, että he eivät ole kovin avoimia, pitävät puhelintaan äänettömällä taskussaan ja ottavat puhelimen jopa lenkeille mukaan. Oma mieheni on avoin, kertoo välillä mitä joku kaverinsa on viestitellyt, ilman että edes kysyn. Toisaalta en voi sanoa etteikö joskus esim riidan aikana ole käynyt tekstiviestien vilkaisu mielessä, mutta uskon että pohjimmiltani en uskalla tutkia niitä. En halua, mutta en myöskään uskalla. Tiedän itsestäni, että minulla on välillä todella vilkas mielikuvitus ja siksi olen mieluummin lukematta viestejä kuin että lukisin jonkin viestin, käsittäisin väärin sen ja alkaisin liioittelemaan asiaa mielessäni. Onnellinen olen näin. Voin luottaa. En myöskään usko mieheni lukevan minun viestejäni/postejani, koska hän tietää että voi tarvittaessa kysyä minulta suoraan jos jokin painaa mieltä tms.
Toivottavasti teidänki suhteenne perustuisi luottamukselle. Ja tärkeintä on muistaa, ettei tee mitään sellaista, mitä ei haluaisi itselleen tehtävän.
Tytsi - elmo
...sulla kans tutut.
- Mikki
Ei ole oikein vaikka epäilisi mitä ja olisi syytäkin!
- Erilaiset?
Olen pitkään ihmetellyt suhteita, joissa pitää tehdä tekstiviesteistä yms. suuri numero. Minun ja mieheni suhde perustuu luottamukseen, joten voimme lukea toistemme viestejä jos huvittaa, puhumme kaikesta muutenkin.
Ehkä meillä on jotenkin omituinen suhde, sillä "kyseenalaiseen" yhteyden pitoon vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa ei ole ilmennyt tarvetta. Olemme toistemme parhaita ystäviä ja toisiimme erittäin tyytyväisiä.- outoa
myös meidän parisuhteessa voidaan lukea toistemme viestit, jos niin halutaan. Paitsi että kumpaakaan se ei mitenkään erityisemmin kiinnosta.Jos parisuhtessa on molemminpuolinen luottamus ei tuollainen asia kiinnosta, siis toisen viestien lukeminen, höh. Parisuhteen kaksi tärkeää asiaa ovat juuri nuo mainitsemasi luottamus ja ystävyys!!!!
- #inka#
kyllä nainen saa tutkia puhelimen läpikotaisin,ei pie jättää puhelimeen mitään sellasia juttuja jotka ei kestä päivän valoa... :) jos sielä ei ole mitään "kiellettyä" niin mitä sillä on väliä jos joku sitä kattoo...? itekkii tarkistan poikaystäväni kännykän säännöllisin väliajoin...vaikka tiiän etten löyä sieltä mitää mistä pääsisin kitisemään:) sähköposteja en kyllä lähtis lukemaa se menee jo vähän yli hilseen...
välttämättä todista yhtään mitään.
Ovelimmat cheaterit poistavat varmaan arkaluontoiset tekstarit ja sähköpostiviestit heti ne luettuaan. Jättävät vain tavanomaiset kuulumistenvaihdot puolisonsa luettavaksi... varsinkin jos tietävät tämän käyvän tutkimassa asiaa säännöllisesti. Ellei sitten ole ihan vajukki..
Siksikin toisen kännykän/sähköpostin tutkinen on turhaa puuhaa.
Kuten jo aikaisemmin sanoin, jos luottamus on kohdillaan, ei toisen kännykkää/sähköpostia/kirjeitä ole tarvis lukea...- NJ269
Jaahas!
luvattako katselet??
jos satut tietämään niin se on vakava rikos!!
viestintäsalaisuuden rikkomista!! - herpes
Minkä takia ylipäätään tarkastat säännöllisesti poikaystäväsi kännykän?
Haluaisitko löytää sieltä jotain "raskauttavaa"? Etkö muuten luota, ellet pääse tarkistamaan?
- nainen
tutkia, ei s.postia eikä puhelinta se on kirjesalaisuuden rikkomista ja siksi verrattavissa rikokseen.
- "Merja"
Annoin kännykän olla ihan rauhassa. Sitten yöllä, puolen vuoden seurustelun jälkeen, aloin uteliaana katsella, kun tulin tupakalta pikkuisen huppelissa. En osannut odottaa tuollaista iskua. Puhelimesta löytyi naisten puhelinnumeroita ja viestejäkin pilvin pimein. Viestejä ei oltu poistettu. Naiset pyysivät treffeille. Katselin lähetyspäivämäärät. Seurustelimme silloin jo.
Itkin ja katselin nukkuvaa miestä. Mikään ei ole enää niin kuin ennen. Hän tietää, että olen katsonut kännykät. Niitä on 2 kpl. Hän sanoo olevansa yhden naisen mies. Uskoa pitää nyt sitten vain.
Jotkut sanovat heti hyvästi ja jotkut eivät.- Joona
Toisen ihmisen puhelimia, kirjeitä tai muitakaan yksityistavaroita ei saa penkoa. Itse olen vasta 18-vuotias ja minulla on jo paljon kokemusta luottamuksesta naisiin. Minua on syytetty useasti pettämisestä vaikka minua uskollisempaa miestä saa hakea. En ole vielä koskaan pettänyt. Kun olen kysynyt syytä epäilyyn, olen saanut kuulla mitä ihmeellisimpiä, tekaistuja syitä. Rehellisyys, avoimuus ja luottamus ovat suhteen perusta, jos ei näitä ole, ei ole tulevaisuutta.
- tai ei aivan kaikki
Hyvästä tai kunnon miehestä riittää miestä parille kolmelle naiselle ;)
Äläkä usko sitä miestäs tai olet uskovinas häntä ;)
Pelimies kun kaks puhelinta ;) - sakari
... vähä onnellinen?
- Mies
Minkä miehesi sille voi, jos muut naiset pyytävät häntä treffeille? Pettääkö mies, jos saa sellaisen pyynnön? Ei voi ymmärtää tuota logiikkaa.
Ja vielä naisten numeroita? Ai kauhea. Minullakin on eri naisten numeroita puhelimessani, olen naimisissa, ja täysin uskollinen.
- Loistava keksintö
se kertoo parisuhteen tilan.
Jos viesti voi lukea ja tsekata milloin vaan- kaikki ok suhteessa.
Jos sillä leikitään kuuropiilioa ja vinkutaan että soitan poliisit paikalle jos luet koska se on RIKOS- pahasti mättää suhteessa eli pettämisväline tuolloin kyseessä.
Lukekaa ihmiset kumppaninne viestit säännöllisesti mutta salaa tiedätte missä mennään! - Juha
Ei hitto, ei luulisi olevan liian vaikeata laittaa kännykkään pin-koodin kysely aina kun näppäimistölukko otetaan pois. Ei luulisi olevan liian vaikeata luoda omaa käyttäjätunnusta tietokoneelle/vaihtaa salasanoja. Jos olet antanut womanilles Wintoosa boxis admin tunnuksia niin revi pois moiset siltä. lyhyeen moinen urkinta loppuu, kun vaan haluaa lopettaa.
- Simo
Siis...kerro kuinka tuollainen mainitsemasi pin-koodin kysely sitten asetetaan kännyyn.Ainakaan minä en ole kuullutkaan tuollaisesta mahdollisuudesta.
- Tane_k
Simo kirjoitti:
Siis...kerro kuinka tuollainen mainitsemasi pin-koodin kysely sitten asetetaan kännyyn.Ainakaan minä en ole kuullutkaan tuollaisesta mahdollisuudesta.
Kyseisen toiminnon päälle paneminen riippuu puhelimesta. Ainakin minun kaikissa puhelimissani kyseinen toiminto kuitenkin on ollut. Tosin en sitä koskaan käytä, koska se hankaloittaa puhelimen käyttöä.
- Eila
Simo kirjoitti:
Nokian 3310:ssä voi etsiä kohdan "Asetukset" ja sieltä kohdan "turvavalikko". Sieltä voi asettaa PIN-koodin kyselyn. Vastaavantapainen käytäntö voi olla monessa muussakin mallissa.
Ensin kannattaa tarkistaa puhelinyhtiöltäsi, mikä on liittymän alkuperäinen PIN-koodi (se on ilmeisesti kaikille saman operaattorin asiakkaille sama). Sitten voit muuttaa sen halutessasi omalla kännykälläsi. Voit tutkia muutostavan joko liittymäsi tai kännykkäsi ohjekirjasta tai soittamalla operaattorin asiakaspalveluun. Tarkista koodi ennen kuin laitat PIN-kyselyn päälle, koska SIM-kortti lukittuu parin virheellisen yrityksen jälkeen, ja sen saa auki vain PUK-koodilla, jonka joudut kysymään puhelinoperaattoriltasi - ja mitenkäs kysyt, jos et saa kännyäsi auki? - Eila
Eila kirjoitti:
Nokian 3310:ssä voi etsiä kohdan "Asetukset" ja sieltä kohdan "turvavalikko". Sieltä voi asettaa PIN-koodin kyselyn. Vastaavantapainen käytäntö voi olla monessa muussakin mallissa.
Ensin kannattaa tarkistaa puhelinyhtiöltäsi, mikä on liittymän alkuperäinen PIN-koodi (se on ilmeisesti kaikille saman operaattorin asiakkaille sama). Sitten voit muuttaa sen halutessasi omalla kännykälläsi. Voit tutkia muutostavan joko liittymäsi tai kännykkäsi ohjekirjasta tai soittamalla operaattorin asiakaspalveluun. Tarkista koodi ennen kuin laitat PIN-kyselyn päälle, koska SIM-kortti lukittuu parin virheellisen yrityksen jälkeen, ja sen saa auki vain PUK-koodilla, jonka joudut kysymään puhelinoperaattoriltasi - ja mitenkäs kysyt, jos et saa kännyäsi auki?Mieheni muuten tietää minun kännyni PIN-koodin (hänellä ei itsellään ole kännyä ja joskus voisi tulla tarvis soittaa, jos esim minä saisin sairauskohtauksen reissussa ollessa - epätodennäköistä mutta mahdollista). Meillä koodi on vain siksi, ettei mahdollinen kännyvaras saa soitetuksi liittymälläni mihinkään vinkuintiaan. Samasta syystä lapsillammekin on PIN-koodin kysely.
- Damn
Ei hyvää päivää millaisia harrastuksia ihmisillä oikein on-tutkia parisuhteessa toisen emaileja ja tekstareita..herätkää jo"pitää välillä tarkastaa" kyllä aikuisen normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen suo toiselle olla myös oma yksilö ja ihminen vaikka miten parisuhteessa ollaan. Henkilökohtaisesti minua ei vois vähempää kiinnostaa mitä joku minun avovaimolle tekstillelee tai mailaa-kertoo sitten jos huvittaa tai se koskee minua jollain tavalla-niin minäkin teen.Yleensäkkin ihmisten kanssa pelatessa toisinaa toinen on luottamuksen arvoinen, toisinaa tulee paskaa silmille-niin se elämä nakkelee-kumma juttu.
ps:sitä mitä et tiedä-se ei voi sinua satuttaa.- nin se on
Kännykkää tai muita viestejä käytetään siihen,että kun merkit viittaavat pettämiseen,otetaan tekniikka avuksi ja sieltähän se vahvistui... Jos ei ole syytäkään epäillä,ei kukaan lue toisen viestejä.Luottamus on tai se ei ole.
p.s. sitä mitä et tiedä,voit aavistaa ja se se vasta satuttaa.
- Cowboy
Olen samaamieltä siitä että puhelin ja sähköpostit ovat henkilökohtaisia.
Tietysti jos tahtoo pitää kaikkia yhteisenä pitää molempien olla asiasta samaa mieltä. Usein kuitenkin voi tulla erimielisyyksiä jos toinen sitä tahtoo mut toinen ei.
Minun kohdallani on ajatus että jos tahtoo katsoa ni katsokoot vaikka siellä olisi jotain mitä en tahtoisi hänen näkevän mut v---u kattokoot... - elmo
saa tutkia ja täytyykin. petturuus on syntiä ja sen ja paholaisen yhteiselo on torjuttava kaikin keinoin.
- sinua
se on kirjesalaisuuden rikkomista jos menee tutkimaan toisen viestit, petturuus niin just...
mitäs on sitten se kun salaa lukee toisen yksityisviestejä? - elmo
sinua kirjoitti:
se on kirjesalaisuuden rikkomista jos menee tutkimaan toisen viestit, petturuus niin just...
mitäs on sitten se kun salaa lukee toisen yksityisviestejä?...kauhea syntinen. ei saa tuollaisia edes kirjoittaa.
- jo!!!
elmo kirjoitti:
...kauhea syntinen. ei saa tuollaisia edes kirjoittaa.
:DDDD
- pappa
mitään oikeuksia ,ei meillä ainakaan kumpikaan lue toisen posteja eikä avaa edes mainospostia, vaikka lupa kyllä on katsoa mut ei kiinnosta kun kumpikin luottaa toisiinsa
- joo
mun poikaystävä säntää aina ensimmäisenä mun puhelimen luo, jos tekstari piippaa. Samoin se ottaa välillä puhelimen viikonlopuksi takavarikkoon, jotta voi varmistua siitä että saa varmasti luettua viestit ennen minua, jos vaikka sattuisi olemaan jotain mielenkiintoista. Miksi siis minä en tekisi samoin ja tutkisi hänen puhelintaan?
- kova luu
... ne jotka eivät kunnioita toisen yksityisyyttä. Jos kovasti epäilyttää toisen rehellisyys, asiasta on pakko pystyä puhumaan. Käytöksestä sen näkee.
- Omatunto hoi
JOs minun vaimoni kahtelisi postiani tai kännykän tietoja niin ihan vapaasti, ei voisi vähemmän kiinnostaa minne taas minne hän on soitellut.
Syy: Luottamus
Oire: Luottamuspula - eikö olla
Olisiko tuollainen asia mahdoton keskustella puolin ja toisin. Usein on niin erilaiset käsitykset asioista, varsinkin jos niistä ei puhuta. Tekee selväksi mitä kumpikin mieltä on. Itsellämme tiedossa toistemme salasanat ja muuta sellaista, joskus en vain halua että toinen menee postiani lukemaan ja huomautan siitä, välillä en siedä sitäkään, olisi mahdollisuus laittaa uusi salasana mutta ei ole tarpeen, esim. raha asiat aivan erikseen,itse en siedä että toinen "urkkii"tilejäni ja puuttuisi rahan käyttööni(olen hiukan tuhlari) se selvitetty,ainahan sitä on kaiken laista äninätä, milloin mistäkin. Voisi käydä läpi miten suhteessa pelataan, noin kaikin puolin,yleisesti, tietysti erikoisesti niistä asioista mitkä ovat/tuntuvat "tökkivän"ja mitä voi sopia muutettavaksi. Reilu peli, puolin ja toisin. Muuten ei toimi.
- ninnu36
sama pätee siis toisinkinpäin. minun mieheni tekee sitä jatkuvasti ja jopa käy koneella katsomassa missä olen surffaillut ja käy katsomassa postini. Miksi?? jos sanotaan että suhteessa pelaa luottamus niin yksityisyys pitänee olla kummallakin osapuolella. meillä on olemassa kirjesalaisuus se pätee mielestäni myös kännyyn ja sähköposteihin. enkä todellakaan ole antanut syytä mihenkään epäilyihin. tämä syö suhdetta....
- suhde
eikö voi/osata tuollaiset asiat selviä keskenään eikä täälä kysellä, aikaihmiset. on aikaan eletty
- Nimetön
Valitettavasti toisen yksityisyyden kunnioitusta eivät kaikki osaa.
Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyytensä suojaan. - Nainen minäkin
No ei kyllä minun mielestä ole oikeus lukea toisen tekstiviestejä tai sähköpostiviestejä. Eipä ole tullut itsellä mieleenkään, luotanhan omaan mieheeni täysin. Ilmeisesti vaimosi ei luota sinuun.
Kerran oli tilanne, että mies oli ulkona lumitöissä ja hänelle tuli viesti. Huikkasin ovelta, että saanko katsoa mitä tuli vai lukeeko itse. Mieheni suorastaan suuttui, että "Tottakai saat lukea, eikä tarvitse erikseen kysyä". No, en kuitenkaan ole ottanut tavaksi ilman lupaa lueskella. - kannattaa
Kilteimmistä kiltein kumppanikin narahtaa kiinni kun vähan viitsit tutkailla puhelinta salaa! Kaikki pettää jollakin tapaa tänä päivänä, se vaan on totta.
- Gresin
Luultavasti narahtaa, ja saattaa jopa ajautua pettämään ihan vain sen takia, jos huomaa, että nykyisessä suhteessa häneen ei luoteta. Hakee sitten sellaisen olkapään, jolle voi puhua asioista luottamuksellisesti. Mutta jos on fiksu, niin osoittaa ovea ennenkuin etsii sen olkapään.
En minä ainakaan halua, että puolisoni lukee minulle tulevia viestejä tai sähköposteja, vaikka luotankin häneen täydellisesti. En minäkään halua lukea hänen postejaan ellei hän erityisesti pyydä.
Joskus sitä vain tulee sellaista postia, jonka sisältöä ei halua levitellä ympäriinsä, ei edes puolisolleen. - uskoo
ei tarvii tutkia salaa, meillä on sopuinen/luottavainen meininki, se lukee ken ehtii olipa puhelimet kumman hyväänsä, ei ole edes tullut tollasia ajatelleeksi, täytyyköhän ruveta syynäämään
- yksityistä
Mitä te sotkette kahta eri asiaa samaan keskusteluun??? Kenenkään viestejä eikä muutakaan yksityistä EI SAA urkkia. Se, pettääkö toinen vai ei, on aivan eri asia ja näillä kahdella jutulla ei ole mitään tekemistä keskenään. Meneekö perille!?
- Werneri
Epäily ei oikeuta tutkimaan puolisonkaan kännykkää, emailia, lompakkoa tms. Mun mielestäs. Luottamus on mennyt, jos tällaisiin pitää ryhtyä.
- havana78
Älä myönnä ainakaan mitään. Sano, ettei "se" ollut "siellä", tai näitkö että olisin liikkunut, jos sinut alasti yllätetään. Talleta jalkavaimojesi puhelinnumerot nimillä äijä, Spärde, Leksa tms. (ei nainen niihin vastaa, jos oot suihkussa ja kännykkäs soi)
Osta Nokialainen Communicaattori. Sen saa niin lukkoon, ettei sitä osaa avata edes itse, ja nainen sitä ei ainakaan auki saa. Älä yleensä jätä naisen tai lasten lähettyville mitään elektronisia laitteita, ne rikkoo tai hukkaa sellaset kaikki ja autonavaimet kanssa kannattaa varjella.
Jos vaimosi alkaa olemaan liian kiinnostunut sun menemisistäsi, pane vaihtoon ja ota nuorempi tai keksi itsellesi joku sellainen harrastus, joka selittää sun yöjuoksujasi, vaikka lintubongaus.- disciple_
Ime persettä saatanan mulkku!
MIEHET!! Tappaa ne kaikki pitäisi!! - sotkeudut
Sinä iljetys sotkeudut tuota menoa omaan nokkeluuteesi,joka alittaa aasin tason.Hauskaa elämää vaan sulle
- Annu
Siis ei todellakaan ole naisella sen paremmin kuin miehelläkään minkäänlaista oikeutta mennä tutkimaan toisen puhelinta / maileja ilman lupaa. Se on todella törkeää, jos tuollaista tekee.
Itselleni ei koskaan ole tullut edes mieleen tutkia mieheni puhelinta (ja yhdessä on oltu jo reilut 20 v), vaikka hän on tutkinut minun puhelimeni pari kertaa - ilman lupaa. Yhdestä viestistä jouduttiin keskustelemaan pitkään, kun se alkuperäisestä asiayhteydestä irrallaan herätti epäilyjä petturuudesta. Asia kyllä selvisi puhumalla.
Mieheni saa tutkia viestini ja puhelutietoni ihan milloin vaan, mutta vasta luvan saatuaan. Olenkin sanonut hänelle, että jos hän vielä kerran tutkii puhelimeni ilman lupaa, niin lähden - niin törkeänä tekoa pidän! - Minna
Jokaisen oma puhelin on yksityistä aluetta ja tavaraa.
Se on vähän sama kuin päiväkirjan lukisi.
Eipä tulisi mieleenikään mieheni kännykkää selailla.. - rii
eikös jokaisen parisuhteessa elävän pitäisi sopia ns.pelisäännöt.Meillä miehen kanssa ei ole mitään salaisuuksia,joten saadaan tutkia toistemme postit,kännykät,rahapussit jne.Mutta tiedetään,ettei toinen pahastu.Jos pahastuisi,ei tutkittaisi...
- leijona
pitää olla aika mustasukkainen ja skeptinen jos toisen puhelintakin vahtii. pitäis mennä kallon kutistajalle.
- nainen
jokaisella tulee olla oikeus yksityisyyteen
- oikeudet
Nasilla on kaikki oikeudet elämässä, velvollisuu-
det ovat miehillä. Elikkä miesten ei pidä rutista
MUIJAT hallitsevat. - myy
ei kenelläkään ole oikkeutta, toisen omaan kännykkä tai s.posti ei edes kirjeisiin ne on henk kohtaisia. jos näin olis voitaisiin käydä naapurissa mmm nnnn ....
- Oppipoika
Siitä se pikkuhiljaa alkaa kun ensin tutkit puhelimen viestit ja puhelutiedot sitten siirryt pikkuhiljaa tutkimaan taskuja ,lompakkoa,kuitteja.Ainaa vaan enemmän epäilet mitä enemmän mietit asiaa. Tosi petturit pyyhkii puhelutiedot aina ennen kotiintuloa.Vaihda sähköpostiin uudet salasanat jos tuntuu et kaveri tsekkaa ne.Ilmoittakaa itenne johonkin parisuhde kurssille ja opetelkaa luottamaan toisiinne.
- tarja
ei saa vaikka epäilisikin.senverran pitää itseluottamus pitää ettei mene toisten puhelinviesteihin.ne on henk. koht.tietty joskus voi vahinkos mennä mut ei niitäkään tarvii lukee.eiks kirjesalaisuus ole vielä voimasssa?ja jos puoliso ei ite uskalla kertoo asioistaan ni mitä sit. mahtaisko jotain olla ppielessä?kai.tottakai se loukkaaa toista mutta kuitenkin.elämä jatkuu.ei siihen asiaan kuole ku oman käden kautta ja sekin turhaan.taas se elämä jatkuu.hope sou.
- panos
kyllä kai se tärkein naisen "oikeus", josta ne aina jauhaa on PIHTAAMINEN - mikään ei vedä vertojoa sille - mutta sen verran k-päivät ne on , ettei tajua, että terve mies saa muualtakin - ovat omassa itsetyytyväisyydessään aja ajettelevat näin kontrolloivansa miestä !!
- Entinen typerys
Kerronpa kuriositeettina:
Majailin nuorena jonkin aikaa veljeni perheessä. Eikös veljeni vaimo mennyt kassilleni ja löytänyt sieltä minulle osoitetun kirjeen. Ja voi sitä mekastusta... Se viesti sattui nimittäin olemaan hänen ukkomiesveljeltään, joka kiitteli seurasta ja ehdotti uutta tapaamista. Kyllä manasin, etten heittänyt kirjettä mäkeen ajoissa...
Sen jälkeen ukkomiehet saivat jäädä rauhaan - ja ovat saaneet ollakin rauhassa yli 26 vuotta(poikkeuksena tietenkin oma mieheni, jonka tapasin 10 vuotta tuon jutun jälkeen ;)). - omatunto
Jokainen huolehtikoon omat kännynsä ja postinsa, irti toisen "omasta" siis ei ole oikeutta lukea.
Joko luottaa tai sitten ei.- onneton
olin 30 v saman miehen kanssa ns.avoliitossa ja kolme kertaa annoin anteeksi ns.aidan yli hyppelyt.Nykyään olen onnellinen sinkku.Juuri puhelimen kurkkaaminen teki sen että tämä ukko meni pois elämästäni.
- petetty monta kertaa
Minäkin elin pilvilinnoissa, tyttökaveri kertoi pitkän harkinnan jälkeen, että miehelläni saattaa olla toinen, aloin tutkia asiaa, niitä löytyi monta. Puhelimesta löytyi talletettuja numeroita, oli piilotettu miehen nimen taa, aika suunnitelmallista, kaikki akat kärähti ja pidin myös huolen, että heidän miehensä saivat tietää salaystävistä, eli miehestäni. Oli rankkaa kuulla, kun mieheni vessassa tekstaili salaystävilleen, sopi treffejä, näkivät toisiaan kuntoutuksissa, kaikenmaailman yhteistyöpäivillä ns. yli yön kursseilla, Lapin miesporukkojen reissuilla, työporukan laivareissuilla, päihdepäivillä jne. Uskokaa tai älkää, olemme vielä yhdessä, vaikka koski pirusti, vielä en ole saanut luottamusta takaisin, mutta pikku hiljaa. Sen vain tiedän, että enää en tule kestämään pettämistä, sitten kaatuu kaikki. Vihaan Mariannea, Kerttua, Tuulaa jne. toisaalta olen nähnytkin heitä, säälittävän näköisiä panopuita, osan kohdalla viha on muuttunut pelkäksi syväksi sääliksi.
- Mies
Se on kiva että vihaat vielä niitä miehesi "hoitoja". He ovat juuri niitä säälittävän näköisiä panopuita. Hehän ovat luonnollisesti kaikeen syyllisiä. Sinun miehesi vain sattui paikalle väärän aikaan. Tai ehkä hän taipui vuosikausien painostuksen alla. Tai ehkä hän auttoi säälistä ystävää hädässä ja he vain ajautuivat jotenkin sänkyyn. Mutta hänhän ei luonnollisestikaan ollut koskaan aloitteentekijä, vaan nämä kaikki muut naiset...
Kaikissa tapauksissa on vain yksi yhdistävä tekijä. Ja se on sinun miehesi, eivät nämä panopuut. Ja miksiköhän miehesi hakeutui juuri niiden säälittävien panopuiden seuraan, vaikka maailma on naisia pullollaan. Niitä ei niin säälittäviäkin.
- j-g
Joo, en seurustele eli en varmaankaan ole jäävi sanomaan tähän mitään, ku en ole samaa kokenu.
Mutta silti..
Olen aina miettiny nuo hommat silleen, että ei kannata tehä mitään mitä ei halua puolison tietoon.
Näin myös:
Kaikki informaatio kaikkien tietoon, jotta vältytään turhilta pettymyksiltä ja vois tehä järkeviä päätösiä. Tietäis heti suorilta, "Jahas. Tämä on tämän typpinen ihminen, tälläset ihmiset ei sovi minulle, joten etenempä varovaisesti."
Joo hohoi, kai sitä ole silti suurin osa haluaa pitää jonkilaisen yksityisyyden.
Ihan sama. - Periaate
Tästä aiheesta sen verran, että mun periaate on: toisen henk.koht omaisuuteen EI kajota, vaikka tilaisuus olisikin.. sama pätee kaikkeen muuhunkin !
Itse olen sinkku omasta valinnastani, sekä raivostuttaa, kun kaveri piirissäni tätä aihetta esiintyykin.. asia varmaankaan teistä mulle kuulu, mutta kuitenkin.. Tuttuni muija ehdotteli, Kieltäydyin..se vaan on mun periaate , josta en tingi.... - Reiska
KAIKKIEN UKKOJEN TARTTIS TIETÄÄ SE ETTÄ VAIMO/TYTTÖYSTÄVÄ KÄY AINA UKKONSA KAIKKI SMS LÄPI PUHELIMESTA. SE ON VÄÄRIN KAIKILLA MITTAREILLA MITATTUNA , MUTTA MIKÄS SIIHEN AUTTAA KUN NE ON NIIN OMISTUSHALUISIA JA UTELIAITA. MUISTA NE MIESTEN OMAT VASTA KEINOT JOSTA EI NAISILE KERROTA...
- nainen...
Mies kävi läpi kaikki tekstarit ym. kännyssä ja olisi varmaan katsonut mailitkin jos hänellä olisi ollut salasana siihen.Eikä minulla ollut mitään salattavaa, mutta hän oli vaan niin omistushaluinen ja mustasukkainen vaikka siihen ei ollut mitään syytä.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että toisen kännyyn ym. ei mennä , mutta useasti on sillein että toisella kun ei ole puhtaat jauhot pussissa niin sitten alkaa epäillä tätä toistakin(en yleistä että kaikki sen tekee)
- Utelias
Tolleen minäki tekisin ku nykyaikana ei voi saakeli luottaa kehenkään.Nykyajan miehistä ja naisista on tullut pettäjiä ja seksinarkkareita, että pakko niitä on vahtia.Kokemuksella!!!
- miten vaikeeta voi olla kek...
mun mielstä ei. Mun avomies on tutkinu mun kännyn viestit arkistoja myöden ja meijän yhteiseltä koneelta mun kansiot ja niissä olevat koulu jutut että jos jotain lukis siellä..ja sit ku kansiossa sierran osia lukikin mun sähköposti pohja mun kaverille missä tilitin aisioita niin se oli jo 2kk vanha ni äijä veti niitit..ja mä olin et ne on vittu mun asioita saatana! Ja vielä yhdessä ollaan..kolmas kerta toden sanoo..
Ainii ja mä en saa lukee sen viestejä tai kysyy et kenen kanssa lähet dokaamaan..
Luottamusta ja avoimuutta.. - Outoa käytöstä
Olen mieheni kanssa taivaltanut yksissä yli 30 vuotta.Jo alusta alkaen on ollut molemmille itsestään selvää, että rahapussit,kirjeet sekä käsilaukkuni ovat vain omistajan käytössä.Niitä ei ole tarvinnut säilyttää lukkojen takana siinä pelossa, että toinen olisi niitä "tonkinut". Sähköposti ja kännykät ovat olleet käytössämme alle 10 vuotta ja kuuluvat samaan kategoriaan kuin edellä mainitut henkilökohtaisuudet.Tällainen yksityisyys kuuluu hyvään parisuhteeseen ja TOISEN KUNNIOITTAMISEEN.Emmehän toki omista toista, vaikka pappi olisi aamenen sanonutkin!
että niin ukko kuin akkakin saa lukea ja katsoa toistemme puhelimet ja meilit. Myös kaikki salasanat tiedetään molemmat. Mikä ettei näin; meillä kun ei ole mitään salattavaa. Ja mikä parasta kun tämä tyyli muuttuu niin sit pitää hälytyskellojen soida!!!!
- Kille
On miten on, tollanen vakoilu on tosi törkeää. Jos ei muu auta niin ei muuta kun puoliso vaihtoon. On sitten kysymyksessä vaimo tai mies. Akkamaisiin temppuihin syyllistyvät myös akkamaiset aviomiehet
No saa jos antaa luvan, mutta ei muuten ei ois kivaa jos poika kattois miun kännyy, mutta sitten jos antaisin luvan ni kyllä sit.
- saa..
jos epäilee puolisonsa pettävän tai jotain. minä aloin epäilemään ja tutkin salaa mieheni kännykän..ja paljon löytyi toisten naisten numeroita.muutaman viikon kestäneen riidan jälkeen hän itse kertoi pettäneensä minua,luotto siinä kyllä meni.joten jos epäilette niin kysykää että saatteko tutkia toisen kännyn ihan luvan kanssa,jos ei sovi niin sitten hänellä on jotain salattavaa,siinä vaiheessa tutkin kyllä luvalla tai ilman.se on eri asia jos suhteesta löytyy luottoa ja toisen ymmärrystä niin se on ihan eri asia.
- zuzu
Ei tietenkään saa, puolin eikä toisin. Se on loukkaus myös viestin tai mailin lähettäjää kohtaan. Minä ainakaan haluaisi että ystävieni miehet tai vaimot lukevat viestini. Työasioita vielä vähemmän..
Sivistymätöntä ja typerää käytöstä - NJ269
missä se luottamus on?
jos on selvää merkkiä esim. pettämisestä niin hoitakaa asia sitten muulla tavalla!!
jos katsot puolison kännykästä ilman lupaa jotain niin sillon rikot viestintäsalaisuutta joka on todellakin laissa kielletty!!!!!!!!!!
miettikää kahteen kertaan enne kuin menette ja teette rikoksen joka voi myöhemmin tulla ilmi ja varsinkin jos asia johtaa eroon niin puoliso voi tehdä siitä rikosilmoituksen ja vaatia muhkeita summia korvaukseksi!! - nainen
Tosi törkeetä ihmisiltä tutkia toisen puhelinta, niinkuin se avun toisi, eihän se mikään "auttava" puhelin ole...se joka tutkii potee itse HUONOA OMATUNTOA, uskokaa tai älkää....
- saman kokenut
EI todellakaan ole!
Suomessa on tele- ja kirjesalaisuus; lupa pitäisi tulla tuomioistuimen kautta ;-)
Eli kaikki puhelimeen ja kirjoittamiseen liittyvät viestit ovat salaisia..
Hyvää päivänjatkoa - Annatko aihetta
Hei!
Jos puolisollasi on tarve tutkia kännyäsi tai muita henkilökohtaisia asioitasi, kannattaa miettiä missä mennään!
Kunnioittavassa ja rakastavassa suhteessa ei ole mitään tarvetta kummankaan tehdä moista!
Oletko laiminlyönyt puolisosi huomioimista?
Oletko antanut aihetta mustasukkaisuuteen?
Oletko käyttäytynyt toista kohtaan asiallisesti ja kunnioittavasti?
Oletko pyrkinyt ratkaisemaan ongelmat rakentavasti ja vastaan tulemalla?
Jos vastaat kaikkeen kyllä, on tosiaan toisen osapuolen ehkä syytä käydä ammattiauttajan puheilla.
Tämä nyt oli vaan mun mielipiteeni.- ari
niin kauan kuin kännykkään ei ole jo olemassakaan salasanaa, jolla sais viestit piiloon niin kyllä saa viestit lukea! Kyllä postiljoonitkin näkee jaettavasta postikortista koko sisällön! Niin saa puhelimestakin luettua viestit kuin avoimesta kirjasta. Ei se mikään rikos ole kerran ei viestejä saa salasanan taakse.
- Guismanen
ari kirjoitti:
niin kauan kuin kännykkään ei ole jo olemassakaan salasanaa, jolla sais viestit piiloon niin kyllä saa viestit lukea! Kyllä postiljoonitkin näkee jaettavasta postikortista koko sisällön! Niin saa puhelimestakin luettua viestit kuin avoimesta kirjasta. Ei se mikään rikos ole kerran ei viestejä saa salasanan taakse.
Niin ja jos ei saa kirjekuoria suljettua niin, että sitä ei pysty ilman sormenjälkitunnustusta avaamaan, edes sorkkaraudalla, niin tottakai nekin voi sitten ilmeisesti lukea. Voi tätä elämää!
Vai lieköhän siinä sitten liian suuri kynnys, kun paperikirjeitä on niin paljon vaikeampi avata ja lukea huomaamatta, kuin tekstareita tai sähköposteja.
Harvemmat (ei tyhmät) ihmiset tuskin lähettävät mitään arkaluontoisia tietoja kirjoitettuna postikortille. Mutta kirjeillä, sähköposteilla tai jopa tekstiviesteillä mahdollisesti. Eikä se tarkoita, että kaikki tällaiset viestit koskisivat pettämistä tms. ne voivat olla muuten vain henkilökohtaisia asioita, joita ei ole tarkoitettu kuin yhden ihmisen tietoon. Ei esim. hänen puolisonsa.
Ja koska sinusta on oikeutettua lukea toisen puhelutietoja ja tekstiviestejä, niin kai sinulla on edes munaa tehdä se julkisesti, eikä silloin kun toinen on käymässä vessassa? Ja luonnollisesti annat toisen tehdä saman myös sinun puhelimellesi?
- manpower
edellinen tyttöystävä jäi kiinni kun tutki mun puhelinta. sai lähteä.uudelle t.ystävälle oon kertonut että sama kohtalo odotta jos niin tekee.
- jos ootte...
KYLLÄ jos on avioliitossa niin silloinhan kaksi on tullut yhdeksi ja kaikki on yhteistä eli SAA TUTKIA mikäli ootte naimisissa!!
- joku vaan
sinä satuile, vai muka yhtä ja kumpaakohan sukupuolta se yksi sitten on.
Vaikka on avioliitossa ei se siltikään salli rikosta ja kirjesalaisuuden rikkomistahan se on jos toisen postin lukee luvatta. - kuis
Et ole tosisasi? Olet? Et? Toivottavasti et.
Olen aviossa, elän siis symbioosissa mieheni/vaimoni kanssa. Käymme vessassakin yhdessä. Kun mieheni juo liikaa, minäkin tulen humalaan.
Ei se avioliitossa oleminen tarkoita, että olisitte yksi ihminen. Miehelläsi on ehkä ystäviä elämästä ennen avioliittoa ja sinulla samalla tavalla.
Ehkäpä jollain heista on jotain henkilökohtaista asiaa vain toiselle teistä, eikä hän halua että se tulee muiden tietoon. Vaikka olisittekin naimisissa.
Mutta jos kumpikin teistä on sitä mieltä, että saa tutkia, niin sittenhän se on sama.
Itse vain en haluaisi kaikkia ystävilleni kertomiani asioita edes heidän puolisoidensa tietoon.
- vain tieto helpottaa
pakko se on jos mies on sellanen et ei taatusti tule myöntämään pettämistään.mä oon tehny noin ja sanonu sen suoraan et tutkin viestit ja numpat.humalapäissään se ei muista niitä poistaa joten,tilaisuus on pakko hyödyntää.ei tietty pitäny,vetos yksityisen suojaan.no,kyllä se oikeutaa tekeen noin jos tuntee ukkosa ja sen huonot taipumukset,ainakin kun odottaa miehelle lasta!REPIKÄÄ SIITÄ!!!!!!!!!!!
- Kille
Ihanko sulle tulee hyvä mieli siitä jos siellä sattuu olemaan joku epämääräinen tai tietty numero muistissa. Oikeinko nautit siitä vai minkä vetin takia niitä sitten nuohoat ? Helpottaako se sitä lapsenodotusta kovinkin paljon. En ymmärrä, en.
- JP.
ole mitään oikeutta lukee sun yksityisä postejas ja viestejäs.
Itselleni ei tulisi mieleenikään alkaa tutkimaan poikaystäväni kännykkää ja sähköposteja.
Vaimosi ei taida jostain syystä luottaa sinuun kun hänen on pakko tuollasta tehdä. Tai sitten on luonteeltaan niin utelias. Kännykkäviesteille ei pahemmin voi mitään, mutta ala tästälähin muuttamaan sähköpostisi salasanaa todella usein ja aina sellaikseksi ettei sitä voi millään arvata. Pitäisi ainakin vähän vaikeuttaa sähköpostien lukemista jatkossa.- Kaikkea...
Voi herran lettas mitä juttuja täällä puidaan saako nainen tutkia miehensä viestit puhelimesta / sähköposti viesteistä...Huh! huh! kyllä huomaa ettei suomalaisessa parisuhteessa ole tapahtunut mitään parannusta ja kyllä huomaa mitä tuo ns. " vapaus " tuo tullessaan. Luojan kiitos ettei tarvii olla osallisena siinä enään .
Siis ei voi muuta kuin puistatella päätä ja toivoa , että jonkain kauniina päivänä oppisitte vihdoinkin toisistanne muuta kuin etu nimen ja sitä toisen ihmisen luottamista kuin arvostusta parisuhteessa. sillä jos noin huonosti menee , niin ei kannata enään itseään kiusotella vaan eroaa ja pysyy sinkkuna...
- Nainen
as simple as that!
- Meze
Ei pitäisi olla mitään salattavaa..
Muistuttaisin vielä että pettäminen maksaa..
Niin rahaa kuin vaivaakin..
Tyhmää jaella kaikille törmäämilleen naisille "omaa numeroa" / "omaa sähköposti osoitetta" - f84
ei, koska oon itekkin tälläisen puhelin ratsaajan uhri, mieheni tutkii viestini ja puh.tiedot... miusta on todella loukkaavaa tälläinen toiminta. tästä on puhuttu ja puhutaan edelleen. helpommalla pääsee ku antaa suosiolla tutkittavaksi ni ei tarvii turhaa vittuilua kuunnella
- Keinot
Käytä puhelimessa suojakoodia ja vaihda sähköpostin salasana riittävän usein, sillähän se ratkeaa. Ja mitä tulee kysymykseen saako, niin ei tietenkään saa. Voihan vaikka vain hyvä ystävä välittää sellaisia tuntoja jotka on tarkoitettu vain saajalle.
- puolin ja toisin
Se on sitä tasa-arvoa kaikessa mielessä!
- Tuija-82
Meillä ei ainakaan toistemme viestejä sen kummemmin salailla muttei niitä ilman lupaa luetakaan. Yleensä se kumpi ehtii ensin koneelle katsoo oman sähköpostinsa ja toinen huikkaa et katso mun myös. Ja jos tulee tekstiviesti niin se kumpi on lähempänä yleensä katsoo keneltä se on ja kysyy et luenko ääneen vai luetko itse? Luonnollinen, rento ja toimiva systeemi... ei salailua, paitsi ennen joulua kun joululahjoja netistä tilailtiin ja tilausvahvistuksia odoteltiin. Meillä on molemmilla entisiä seurustelukumppaneitakin ystävinä, joiden kanssa pidetään välillä yhteyttä mutta ei siitäkään ongelmaa ole tullut. Kun vaan rakkaus ja luottamus on molemmin puolin kunnossa niin ei ole tarvetta mitään salailla.
- TOSI TYRMISTYNYT
Vai ei puoliso sais puhelinta tutkia tai sähköpostia? Ja vielä jos ois aihetta heh heh.... NO TOTTA KAI SAA JA PITÄÄKIN!!!!!!! Enpä oo taas tyhmempää kuullutkaan. Eikö jokaisella ole oikeus tietää jos puolisolla on selän takana sutinaa jonku toisen kaa???!!! terveisin katkera akka
- ei saisi
Miksi ei saisi?? Jos sinulla ei ole mitään salattavaa miksi sinun pitäisi salata viestisi???
- NigAri
Molempien on todella oikeus lukea kaikki toiselle kuuluva ja tulla yllättäen tietokoneen luo katselemaan mitä toinen tekee.
Meillä ainakin menetellään niin ja on 25 takaperin alkanut rakkaustarina kestänyt jo 30 vuotta.
Alussa se oli hyvin noloa näyttää mitä kaikkea lapsellista tekee ja lukee tietokoneella.
Pitää myös näyttää mihin rahansa tuhlaa, eikä pidä suuttua vaikka toinen ei ymmärtäisikään.
Silloin pitää puhua niin kauan että molemmat ymmärtää.
Jos ei ole aikaa, pitää jatkaa myöhemmin samaa keskustelua.
Mutta moni sananlasku pitää paikkansa,
rehellisyys maan perii.
Tietysti monet menettelee toisin, mutta rehellisyys on mielestäni oikein tapa.- lienee
Parisuhteessa lienee olennaisinta yhteiset pelisaannot ja toisen kunnioittaminen.. Siis jos ja kun meinaa toisen kanssa elaa ni on pakko tulla pikkuse vastaanki joskus.
Ma en lue mieheni sahkoposteja, tekstiviesteja, kirjeita, kortteja tai mitaan mika henkilokohtaiseksi voidaan tulkita. Enka tykkaa siita, etta mies tutkii mun henk. koht. juttuja. Oon antanu miehelleni tilaa ja mahdollisuuden jutella esim. mesen valityksella kavereitten kans ja jos mies sanoo, etta mun pitaa pysya pois, ma pysyn pois. Odotan kylla sitten samaa mieheltakin.
Mutta siis oon sita mielta, etta meidan suhteen toimimisen kannalta valttamatonta on yksityisyys.. monesti tulee eteen asioita, joita ei vaan voi tai huvita sanoa aaneen tai haluaa ensin jutella jonku muun kans, etta jaksaa sitten ottaa asiat esille.. Ja en varmasti ole meidan parisuhteessa ainoa, joka niin tekee. Oon vaan sanonu miehen kavereillekin, etta on se hyva, etta niita on, etta silla on joku muukin kuin mina.
Se on sitten oma moka, jos ei olekaan luottamuksen arvoinen. Ei pettamisen ilmituloon tarvita tekstiviesteja, puhelinnumeroita, sahkoposteja, kirjeita.. nimim. kokemusta on. Sen kerran ku oon lukenu miehen tekstarit, mulla on niin mielettoman paha olla, ettei oo kylla sen jalkeen tarvinnu.. En edes joka viikkoista tiettyyn kellon aikaan tulevaa saldotietoviestia tarkista miehen puhelimesta, vaikka tasan tiedan, mika viesti se on.
Mutta kukin tavallaan. Tarkeinta on tasapuolisuus ja yhteisten sopimusten noudattaminen. - NigAri
lienee kirjoitti:
Parisuhteessa lienee olennaisinta yhteiset pelisaannot ja toisen kunnioittaminen.. Siis jos ja kun meinaa toisen kanssa elaa ni on pakko tulla pikkuse vastaanki joskus.
Ma en lue mieheni sahkoposteja, tekstiviesteja, kirjeita, kortteja tai mitaan mika henkilokohtaiseksi voidaan tulkita. Enka tykkaa siita, etta mies tutkii mun henk. koht. juttuja. Oon antanu miehelleni tilaa ja mahdollisuuden jutella esim. mesen valityksella kavereitten kans ja jos mies sanoo, etta mun pitaa pysya pois, ma pysyn pois. Odotan kylla sitten samaa mieheltakin.
Mutta siis oon sita mielta, etta meidan suhteen toimimisen kannalta valttamatonta on yksityisyys.. monesti tulee eteen asioita, joita ei vaan voi tai huvita sanoa aaneen tai haluaa ensin jutella jonku muun kans, etta jaksaa sitten ottaa asiat esille.. Ja en varmasti ole meidan parisuhteessa ainoa, joka niin tekee. Oon vaan sanonu miehen kavereillekin, etta on se hyva, etta niita on, etta silla on joku muukin kuin mina.
Se on sitten oma moka, jos ei olekaan luottamuksen arvoinen. Ei pettamisen ilmituloon tarvita tekstiviesteja, puhelinnumeroita, sahkoposteja, kirjeita.. nimim. kokemusta on. Sen kerran ku oon lukenu miehen tekstarit, mulla on niin mielettoman paha olla, ettei oo kylla sen jalkeen tarvinnu.. En edes joka viikkoista tiettyyn kellon aikaan tulevaa saldotietoviestia tarkista miehen puhelimesta, vaikka tasan tiedan, mika viesti se on.
Mutta kukin tavallaan. Tarkeinta on tasapuolisuus ja yhteisten sopimusten noudattaminen.Liika tarkkailuhan on mustasukkaisuutta,
mutta vastasin vain kysymykseen että onko oikeus lukea toisen viestit.
Minusta on oikeus, jos haluaa pyytäen tai salaa, ei kuitenkaan ole järkevää aina lukea. - tosi on
Ei todellakaan ole oikeutta! Se, mitä te omassa huonossa itsetunnossanne teette vakoilemalla toistenne yksityisyyttä, on teidän asianne. Mutta jokaisella ihmisellä on yksityisyys. Se, mitä aviopari keskenään sopii on heidän asiansa, mutta lain mukaan ihmisellä, jopa aviopuolisolla, on yksityisoikeus omaan kirje-, päiväkirja, sähköposti salaisuuteensa. Se määritellään laissa ja sen rikkominen vastoin toisen lupaa on rangaistava teko. Ettekö tollot ole koskaan kuulleet sellasita?
Jos ukko kyttii seljäntakaa mitä kaikkea vaimo kirjoittelee, se kuvaa melkoisen itsetunnotonta tyyppiä.
Luottamus luo luottamisen halua. Pettää voi halutessaan vaikka kulkisi alasti.
- tiivitaavi
Tietenkin on. sieltä kännykästä voi löytyä tietoa siitä mitä mies oikein puuhaa. Tyttöystäviä,viesteistä osaa kyllä lukea mikä on homman nimi.
- Huono vakooja
Kun mielipidettä kerran kysyt, niin sanon, että ei ole parisuhteessa(kaan) sopivaa mennä luvatta toisen puhelimelle, sähköpostille tai edes kirjoituspöydän laatikolle.
Meillä on 15 avioliittovuoden ajan ollut miehen kanssa ollut näin ja pidän sitä yhtenä molemminpuolisen kunnioituksen ja luottamuksen merkkinä.
Ollaan kai sen verran individualisteja kumpikin.
Se täytyy sanoa, että liian suuri erillinen ajatusmaailma on kuitenkin minusta pahaksi. Kun olin välillä sellaisella komennuksella, että oli oikeasti salassapidettäviä työasioita (niiden levittelystä jaeltiin toisille lakituvassa tuomioitakin tuossa taannoin), niin alkoi kotona tuntua vieraannuttavalta, kun päässä oli välillä paljonkin ajatuksia, joita ei viitsinyt ruveta kumppanin kanssa puimaan.
Ei siis oikein ole tottumusta salaisuuksiin, vaikka yksityisyyden suoja parisuhteessa onkin. Onhan tämä vähän ristiriitaista.
Naisena tykkään, että olisi alentavaa joutua nuuskimaan miehen jälkiä. Jos kovin epäilyttäviä temppuja tekisi, niin ottaisin varmaan suoraan puheeksi, että mikäs sua nyt vaivaa, onko vaihtoviikot vai mikä. - -J-
no miten tuon nyt ottaa..itse ainakin tutkin mieheni puhelimen mutta ihan luvan kans...aluksi ilman lupaa koska epäilin tämään pettäneen.. yhden sen baarireissun jälkee ja kotoa pois vietetyn yön jälkee löyty selästä ja niskasta ihmeellisiä kynnenjälkiä...ja taksi kuitti löyty kans kahdelta ihmiseltä vaikka väitti kovasti ettei se ole taksilla ajellu...mutta pettänyhän tuo varmaan on...eipä ainakaan tunnusta...toivottavsti ei...no mut tottakai yksityisyys jokaisella..saa tutkia puhelimen luvan kans ainakin minusta :)
- Jykke76
"Kertokaaka minulle onko teidän mielestä naisella oikeus tutkia puhelimeni puhelutiedot ja viestit yleensä tai silloin jos hän epäilee jotain. "
Oli nainen tai ei, perustuslaki takaa viestintäsalaisuuden erottamattomuuden ja yhtäläisyyden. KENELLÄKÄÄN, ei vaimolla, työnantajalla tai edes viranomaisella ole lupa tonkia kenenkään viestejä, ei kirjeitä, ei digitaalisia versioita.
Tämä perustuslain takaama oikeus on erottamaton eikä se ole luovutettavissa millään sopimuksilla. - Siiri42
Puhelin on mielestäni henkilökohtainen.Sitä ei voi eikä saa mennä tutkailemaan.Itse pidän puhelintani aina esillä ja on itsestään selvää,ettei siihen kukaan koske.En myöskään itse tutki mieheni kännykkää,vaikka joskus on mieleen juolahtanutkin.
Jos toinen pettää,niin ei siinä puhelimen tutkiminen paljon asiaa muuta.... =) - toista kunnioittava
Kännykän viestithän ovat kirjesalaisuuksia. Eli ne on tarkoitettu vain sinulle.
- vastaus
Ei saa.
Ei ole kysymys naisen "oikeuksista", vaan lain noudattamisesta, yksityisyyden suojasta kuten sanoit.
Toisen postin tms. lukeminen on rikos. - CyberNuudeli
Tietysti saa tutkia jos omn aihetta epäillä uskottomuutta, (jos luottaa ettei ole jäämässä kiinni). Itsekin annan puhelimeni tutkittavaksi aina, jos toinen pelkää että minulla olisi jotain jonkun muun kansssa kuin sen omani(suurin osa kavereista kun on miehiä). Puhelinta tms. ei saa tutkia ihan vain uteliaisuudesta.
Itse sain exäni kiinni pettämisestä puhelimen tutkimalla. JOs en olisi tutkinut en koskaan olisi saanut tietää.- Aikuinen
Mä en ole koskaan miettinyt onko oikeutta vahtia mitä toisille ihmisille viestittelee.
Mä en ikinä tirkistele toisen puhelinta eikä mun puhelinta kukaan muu räpläile ja olen tän keskusteluhomman ainoa osallistuja meillä.
Jos vaklais viestejä ja puhelinta niin mun mielestä se on yääk.
Sillonhan ajatellaan niin ettei saa jutella kenenkään kanssa mitään jos ei molemmat ole mukana? Kyllä mä ainakin puhelen ystävien kanssa semmosiakin juttuja mitkä ei kuulu muille.
Miehet mun mielestä kanssa voi rupatella kavereitten kanssa mitä haluu. Sehän on vainoharhaista jos koko ajan vaklaa toista.
Lapset tarttee hoitajaa kun ne on keskenkasvuisia. Aikuiset on eri juttu, hmmmm jopa miehet voi mun mielestä elää holhoamatta.
- Ihan yks ukko vaan
Siis niin helppoa on pitää puhelin ja email puhtaana, että täytyy alitajuisesti toivoa palamista jos niistä jää kiinni.
Mitä toisen kamojen nuuskimiseen tulee niin itse lemppaisin moisen psykon parin kerran jälkeen pihalle. Ei sen paremmin miehen kuin naisenkaan tarvitse alistua noin sairaaseen vallan käyttöön. Minä aikanaan sanoin suoraan Neiti Etsivälle, että et kai kuvittele minun olevan niin hölmö etten osaisi hävittää sellaisia viestejä, joita en halua sinun näkevän. Riideltiin tottakai, mutta nuuskinta loppui ja saatiin asiat ehkä vähän terveemmälle pohjalle.- surusilmät38
se puhelimen tutkiminen - periaatteessa laitonta, mielestäni, koska meillä kaikilla pitäisi olla ns kirjesalaisuus, jota voisi kuvitella sopivaksi myös kännykkään, varmasti ainakin sähköpostiin
minun ex-mieheni tutki sähköpostini, ja kertoi siitä minulle vasta vuoden kuluttua erosta, no ei varmasti löytynyt mitään, mutta ikävälle tuntui
vastaavasti olen itse tutkinut mieheni kännykän, sanotaanko oudon ituition seurauksena, ja kuin ollakkaan, siellähän oli niin mieheni lähettämiä tekstareita entisille tyttöystäville ja uudellekkin, kaikki peräkkäin ja vastaukset myös, kuin ihanaa tavata taas , kuumien iltakahvien merkeissä jne...
sain siitä itselle erittäin pahan mielen ja nyt kun tiedän hänen touhuistaan, en luota enää mihinkään sanomisiin
kerroin tutkineeni puhelimensa, no ei varmasti enää säästä ainuttakaan tekstaria, vaan ei kiinnosta enää tutkiakkaan
mutta ei mulle myöskään kerrota kun tulee tekstari, keltä oli - ennen sentään kertoi - ja se kalvaa mieltä
en vaan ymmärrä, että miehet pitää yksinoikeutenaan tehdä tällaista, mutta tekisinpä minä vastaavaa - saisin varmasti eropaperin samantien käteeni
että ero on miehen ja naisen oikeuksissa!!!!!
ja sinä rakas mieheni jos tunnistit itsesi tästä, toivon, että omaatuntoasi pistäisi edes hiukkasen se tuskan tuottaminen
- no jaa
Jos parisuhteen rakkaus on avoimmuuden ja uskollisuuden pilareilla niin silloin ei pitäisi olla estettä näyttää tai nähdä.
Itse teen työtä jossa on omat salaisuutensa, mutta työaikani on tarkkaan poissa parisuhteen ajasta.- siiri
Aivan, jos nyt on tunne et pitää nähdä tiedot kysy ja jos toinen ei näytä, niin on se vähän outoa. Muuten, jos haluaa salaa katsoa, niin sulla on syy siihen. Niin mikä ?
- nyt harmistunut
Mä en ota kantaa siihen milloin toisen puhelinta voi kontroloida,,,mutta pyydän anteeksi kaikilta niiltä naisilta joille olen texstaillut....
Toivottavasti en ole aiheuttanut väärinkäsityksiä ihmissuhteissanne. - Janis
...itse olen kerran syyllistynyt siihen. Enkä kadu tippaakaan, sillä lukemalla silloisen poikaystäväni naisilta saadut viestit, varmistuin siitä, mitä olin jo kauan epäillyt ja pelännyt. Ja tajusin laittaa äijän pellolle. Aluksi podin viestien lukemisesta syyllisyyttä, mutta kun toinen vaan valehtelee päin naamaa ja ilmiselvästi salaa asioita, niin minkäs teet. Ei auta keskustelut.
Nykyisen mieheni puhelinta ei tulisi mieleenikään urkkia, sillä luotan häneen eikä minua kiinnosta hänen tekstiviestinsä. Haluan, että myös hän voi osaltaan luottaa minuun. Toivottavasti itselläsi ei ole salattavaa. Eiköhän naisesikin siitä rauhoitu, kun huomaa, että voi luottaa sinuun. - Järkyttynyt
- Ehdottomasti ei!!
Ei toisten kirjeitäkään saa avata sen varmaan jo lakikin kieltää, miksi sittten puhelin pitäisi tutkia. Jo on ihme.
olen nainen enkä siis puolusta ketään erikseen ,mutta jos joku haluaa pitää yhteyttä muihinkin niin so What! Minullakin on ystävämiehiä joka on eriasia kuin miesystävä.
Tarkoitan ettei jää epäselväksi se et ite en haluaisi et mun kamu olis vaan pelkästä säälistä mun kans.
Hän on vapaehtoisesti ja jos hän haluaa mennä niin sitten menee silloinhan jos toista rakastaa ei edes tee mieli lähteä mihinkään.
Mutta kyttäyslinjalla tuskin tulosta tulee puolin tai toisin. jos ei voi luottaa niin hittoako sitä on ylipäätään kenenkään kanssa.
Kuten snottu kyttäämällä ja pakottamalla vielä pahempaa väkivallalla, ketään ei saa pakottaa parisuhteet ovat ylipäätäään vapaa ehtoisia.- surusilmät38
olen siinä mielessä eri mieltä, jos/kun puoliso vannoo rakkauttaan minuun, ja silti tekstailee muille, että haluaa tavata ja vastuksia sitten on että kuumaa iltakahviseuraa ja ai kun on ihanaa että saa tavata taas jne...
onko se susta oikein rakastavan miehen tekemistä - ei missään tapauksessa
surusilmät38 kirjoitti:
olen siinä mielessä eri mieltä, jos/kun puoliso vannoo rakkauttaan minuun, ja silti tekstailee muille, että haluaa tavata ja vastuksia sitten on että kuumaa iltakahviseuraa ja ai kun on ihanaa että saa tavata taas jne...
onko se susta oikein rakastavan miehen tekemistäEi kuulosta rakastavan ihmisen touhulta ja sitäpaitsi tuohan on törkeää puolisoa kohtaan, mutta ei se kuten jossain viestissä mainitsi kyttäämällä tai pakottamalla ei ketään saa pysymään uskollisena.
On joko tyydyttävä osaansa tai annettava toisen viettää sitä kuumaa iltakahvi elämäänsä yksin!
Ehkä helpommin sanottu kuin tehty.
- minä luin...
Oma kokemus on karvas mutta opettavainen. Ainakin mun mies jäi kiinni toisesta suhteesta juuri tekstareista jotka pitkän harkinnan jälkeen luin sen puhelimesta. Eipä enään pystynyt valehtelemaan. Ja monoo sellaselle miehelle. Kuka pettureita kaipaa?????
- lompakko auki
pettureita en puolustele. mutta viduttaa tuo sokea avoimuuden kannattaminen ja kaikesta puhuminen, kuin olisi sitten jokin pyhimys kun kaikesta puhuu.
pitääkö sitten kaikista fantasioista ja tyhmistä ajatuksista joka aivot syystä tai toisesta joskus heittää päähän vaikka ei sitä ajatusta aikoisi missään nimessä toteuttaa.
tai sanoa avoimesti että olet kyllä tänään mielestäni hieman ruma ja hirveät vaatteetkin päällä. tai jos ei haukkua puolison sukulaiset tai ystävät jos tulee yksikin huono ajatus päähän.
tekee elämän velhetin vaikeaksi..ja kaikille paskaksi. kannatan siis jonkunlaista valkoista valehtelua ja kultaista keskitietä..
kiitos- minä olen auvoisin
jos on oikein avoin, niin antaa sähköposti osoitteensa ja salasanansa tänne foorumille. jotta kaikki pääsee lukemaan viestit. siis ne jolla ei ole salattavaa salasanat kehiin
- Joku vaan
Kyllä ihmisellä pitää olla yksityisyyttä vaikka olisi naimisissa tai muuten vakituisessa parisuhteessa. Kännykkä ja sähköposti ovat suoraan verrattavissa kirjeisiin. Ei niitäkään saa muut aukoa ilman lupaa. Meillä on vaimon kanssa kylläkin eri sähköpostit, mutta käytämme samaa konetta eikä meillä ole mitään salasanalla suojattuna. Koskaan en ole lukenut hänen postiaan, jollei hän ole itse niin pyytänyt. Samoin kännykkä saa olla rauhassa. Vastaamme toisillemme tuleviin puheluihin, jos toinen ei ole paikalla, mutta muuten se on henkilökohtainen kapine.
- Petetty
Paljolta olisin säästynyt jos olisin ne tekstiviestit aikoinani lukenut. Mutta epäilykseni heräsivät joistain ihan muista syistä (kyllä sen tarkkasilmäinen ennen pitkää huomaa!). En ole enää niin sinisilmäinen, mutta en silti nykyisen miesystäväni tekstiviesteihin koske.
- Pikkis
Mielestäni jokaisella on oikeus pitää puhelimensa ja postinsa ykstyisasianaan. Olen tehnyt mieheni kanssa sopimuksen, että mikä on minun, on myös minun. Sama pätee toisinpäin. Jos on epäiltävää, siitä voi mielestäni kysyä..
- minna
Ei saisi lukea viestejä, mutta minä olen kyllä tehnyt niin, en kyllä koskaan kertonut että olin niin tehnyt, sillä mielestäni se tieto on parempi pitää omana. Epäilin että ex-jätkäkaverini lämmitteli välejään exäänsä ja viestejä lukemalla selvisi että näin oli. Kovin vaikea ymmärtää väärin viestejä jossa lukee, että kaipaan ja ajattelen sinua päivittäin ja emmekö voisi yrittää jne.....
- Tuomari Uusio
Olet tainnut syyllistyä tietosuojarikokseen.
- B-A
Minulla ja miehelläni on sellainen periaate, että puhelinta, lompakkoa ja kalenteria ei katsella ilman toisen lupaa, ja se lupa kysytään aina erikseen.
Naisena olen sitä mieltä että tässä tapauksessa tarkoitus ei pyhitä keinoja. Kyllä ihmisellä täytyy olla jotain ihan omaa niin halutessaan. - runoilijamies
Älä pilkkaa pimperoista
karvatontakaan kavaha.
Älä ****** paheksu,
panettele paksuhuulta.
Älä ***** väheksy,
vähättele väljänläntää.
Vaan kun oot tehny
tempun tuiman,
juputtanu julmetusti,
ja vaikkois ***** väljä ränni,
väkkäräsäärien välissä,
niin sano topakaks tavaraks,
ylistä se ihmeelliseks,
kehu kauniiks kantajata,
niin paikka sulla on paneksia,
huljutella huomennaki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058