Hei
Asuntoon ilmaantuu viemärimäinen haju matalapaineella. Wc pönttö vetää heikosti ajoittain. Onko normaali ilmiö, kun käsienpesualtaaseen laskee vettä ja samalla aikaa vetäisee wc pytyn, käsienpesualtaan putki ei enää laske alas viemäriin hanasta tulevaa vettä, vaan se kertyy lavuaariin. Kun wc pytty on täyttynyt vetäisyn jälkeen, laskeutuu vesi alas vasta käsienpesualtaan putkistoon. Onko normaalia? Mikäli ei, mitä tulisi tehdä? Olen kokematon lvi asioissa.
Hajuhaitta, viemärikö?
3
112
Vastaukset
- tuuletusputki
Tuuletusputki jäässä. Tosin ei wc:n säiliön täyttyminen vaikuta mitenkään altaan veden poistumiseen. Säiliö täyttyy samalla vedellä, mitä hanastakin tulee kylmältä puolelta. Ehkä siinä vain sattumalta menee noin sama aika, kuin säiliön täyttymisessä, kuin että tortut on vetämisen jälkeen tarpeeksi pitkällä putkistossa, että ne imaisevat altaan vedet mukanaan. Wc:n säiliön täyttymisellä ei tosiaan ole mitään yhteyttä altaan veden laskeutumiseen.
Myöskin tuo "viemärimäinen haju" viittaa siihen, että tuuletusputki on jäässä, jolloin lattiakaivo tai altaan hajulukko imeytyy tyhjäksi wc vedettäessä.
"mitä tulisi tehdä? Olen kokematon lvi asioissa."
Puhut "asunnosta" ja kysyt "mitä tulisi tehdä". Eli oletettavasti asut vuokralla taloyhtiössä tai vuokra-asuntoyhtiössä. Silloin tulee ottaa yhteyttä talon huoltoyhtiöön. Ei noille itse tarvitsekaan mitään osata tehdä, muuta kuin muistaa ilmoittaa vioista. - Vaikeatilanne
Kutsu ammattitaitoinen putkiyrittäjä apuun.
Samalla voit vaikka saada hinta-arvion sukituksesta.
Jos vanhat putket kestävät reikiintymättä ja hajoamatta hionnon
ruosteesta ja muusta törystä, on uusi pinnoite roiskaistu alta aikayksikön
vanhan putken pinnalle kovettumaan. Ja kovempia ja kestävämpiä "patukoita" saat hakea!- Vaikeatilanne
Luotettavien tietojeni mukaan 90% Helsingin Vuosaaren vanhoista kerrostaloista valitsee sukituksen nopeana ja halpana vaihtoehtona perinteisen, työlään ja juurtajaksain tehdyn putkiremontin sijaan.
Sukkelasti sukittaen!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14671070/vanha-tarina-eli-suhteessa-lapsen-vuoksi-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748