Soteli kevät 2017 - Vertaistukea ja vinkkejä

Hailien

Moikka! Onko kukaan täällä hakemassa sosiaali- ja terveysalalle? Mua itseeni kiinnostaa kovasti toimintaterapia ja tavoitteeni on päästä sisään. Oletteko treenanneet etukäteen mitenkään Soteli-kokeseen jo? Parin viikon päästähän tulee näkyviin ennakkoaineisto. Olis kiva kuulla vähän kuulumisia muilta :)

5

1067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surunaru

Täällä yksi sosionomiksi hakeva.
      Nyt kolmatta kertaa oon esivalintakoetta tekemässä, jos vaikka vihdoinkin pisteet riittäis varsinaiseen valintakokeeseen johonkin..:D
      Oon pitkään miettiny että pitäis matikkaa treenata mutta toisaalta kun kokeessa on kuitenkin se En tiedä -vaihtoehto josta ei tuu ees miinusta ni en niin paljoo jaksa sitä stressata..

• shhakeutuva

Hei! Kuinka moni täällä hakemassa sairaanhoitajaksi pk-seudulle? Itse hain ensimmäisenä lohjalle monimuotoon, jonne luultavasti helpoin päästä. Esivalintakoe mietityttää varsinkin tämä matikka osuus, viimesyksynä tein esivalintakokeen ja penkin alle meni, etenkin tämä matikka osuus.

• Hailien

Mua jännittää erityisesti se, miten kiire esivalintakokeessa oikeasti on. Jos vaikka tietäisi periaatteessa vastauksen, mutta vastaakin paniikki kiireessä ihan päin honkia.

Lisäksi pohdin sitä, että oletteko kans sitä mieltä että mahdollinen kutsu tulee "noin" viikkoa ennen kesäkuun pääsykoetta? Siinä viikon aikana on aika kiire sisäistää pääsykoeaineistoa, jos tuleekin kutsu sellaiseen kouluun jossa aineiston osaaminen vaaditaan :D

• valeira

Sosionomiks hakeva löytyy täältä kans.
      Oon nyt tutkinut viime vuoden soteli-kokeen matikka osuutta ja harjoitellut sen avulla matikkaa. :)

Ensimmäistä kertaa haen joten vinkkejä kaipailisin myös.

• esivalintapro

Vinkkejä ennakkomateriaaliin:
      - Lue aineisto niin, että hahmotat missä kohdassa puhutaan mistäkin. Helpottaa huomattavasti oikean vastauksen etsimistä aineistosta kun muistat pääpiirteittäin tekstin rakenteen jos selaat sitä apuna kokeessa/ käytät hakua
      - Ajatuskartat, muistiinpanot ja tiivistelmät. Itse kirjoitin kahdesta lyhyemmästä materiaalista tiivistelmät (kolmas oli liian laaja), en käyttänyt materiaalia apuna esivalinnassa ja pääsin helposti toiseen vaiheeseen juurikin sen takia, koska muistin aineiston asiat kirjoittamisen takia
      - Ajattele kuin kokeen tekijä; mikä olisi hyvä kysymys, voitaisiinko tuosta kysyä jne

Matematiikka:
      - Palauta mieleen yksikönmuunnokset, verrannot, desimaalin pyöristämissäännöt...
      eli peruskoulun matikka

Englantiin ja äidinkieleen ei oikein ole antaa vinkkejä, osaa kieltä. Jos olet heikko englannissa, ala opetella sanastoa ja käytä kääntäjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1496
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      71
      944
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      254
      881
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      821
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe