Kamuttaja. Nykyisyyttä ja jatkoa.

Asiallisten aloitusten poisto ei ole mitään uutta.
Itse olen joutunut sen kohteeksi useammin kuin kerran.
Aloituksia, vastauksia ja muitakin täysin asiallisia kommentteja on poistettu.

Joskus kimpaannuksissani arvelin jättää koko palsta, mutta sitten tajusi, että siihen tämä häirikkö pyrkiikin.
Päätin etten anna riemuvoittoa vainolaiselleni.

Niinpä tulen jatkamaan vastailemalla muille, ja tekemällä uusia aloituksia.
Koska nuo historiaa koskevat kirjoitukset näkyy olevan erikoisen vainon kohteena, niin annan tuolle "pikku ystävälleni" töitä,tekemällä seuraavaksi jotain alueen historiaa käsitelevän aloituksen.

Nyt on aika mennyt, niin etten ole paljon ehtinyt tänne, kun toipuminen on edennyt hyvin ja pääsin aloittamaan luennoinnin.

18

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juorkunan.jussi

Täällä odotellaan innolla. Sinula on paljon tietoa, ties mistä olet hankkinutkin.

• Sen verran Lieksan asioista että Pielisen Savotta ry kokoontuu torstaina Stockmannin yläkerrassa. Paikalla on Lieksasta poismuuttaneita, täytyypä käydä katsomassa onko tuttuja. Olisi se moterni juttu jos Kamuttaja tulisi paikalle.

• Pielisen Savotta ry on järjestänyt kahtena edellisenä kesänä parin päivän tilaisuuden Lieksaan Vaskiviikon alkajaisiksi. Pielisen Savotan tarkoitus on nostaa esiin Pielisen seuruun liittyviä asioita ja voimistaa lieksalaisten keskinäistä vuorovaikutusta. Pielisen Savotan yhteistyökumppaneina ovat Lieksan Lehti, Vaskiviikko ja Pohjois-Karjalan Maakuntaliitto.

Tapahtuma on entisten ja nykyisten lieksalaisten kohtaamispaikka. Viime vuonna aiheina olivat kirjallisuus, talous ja kunta-asiat. Mukana Lieksassa olivat mm. kirjailijat Antti Heikkinen, Matti Rönkä, Vuokko Sajaniemi ja Saara Turunen. Taloudesta puhui Mikael Pentikäinen ja kunta-asioista kertoivat Sami Moisio, Timo Aro, Seija Korhonen, Yrjö Eronen ja Jarkko Määttänen.

Tämä vuoden tilaisuus on heinäkuun loppupuolella.

• Uskon, että Helsingin kokouksessa kaikki ovat tuttuja. He ovat pääosin 1960-luvulla Lieksan yhteislyseon käyneitä. Jokunen on aloittanut jo 50-luvulla ja muutama lopettanut 70-luvulla. Voin sanoa, että he kaikki ovat julkisuuden henkilöitä eri elämän alueilta ja joista osa on jo eläkkeellä, mutta kaikki touhuavat yhä aktiivisesti.

• Giigoggoggf

Lisää historiaa ja asia-aloituksia tänne. Häiriköistä on turha välittää.

• sinkomies

Jaa se yksi ja sama ip meuhkaa taas.

• Moi.pyörärosvo

Jaa nyt esiinnyt sinkomiehenä ja edelliseen töräykseesi varamoottorina. Montako fillaria olet viime aikoina varastanut kleptomaniaasi tyydyttääksesi?

• koitahanMuistaa
        Moi.pyörärosvo kirjoitti:

Jaa nyt esiinnyt sinkomiehenä ja edelliseen töräykseesi varamoottorina. Montako fillaria olet viime aikoina varastanut kleptomaniaasi tyydyttääksesi?

Sen mummopyöräsi ajoit Kaarisillalla muuten umpikännissä itse sinne Lieksanjokeen. Ja konttasit kotiitsi. Lippiksesi kellui siellä joesssa päiviä. Siitä konttaussessiosta on muuten leikettä.

• Lieksalainen.lukutoukka

Seuraakohan kukaan alueen historiaa tutkiva ja siitä kirjoittava tätä sivustoa. Meinaan vaan että täällä on paljon tietoa jota ei yhdestäkään kirjasta ole vielä löytänyt Olen meinaan lukenu mielestäni kaikki viimeisen parinkymmenen vuoden aikana.

• Minätietenkin

Teillä, on veli veikkosen meili. Ette ole yksin.

Tulin hetki siten raskaasta työstä. Aidosti.

Lieksassa on muutakin kuin Te. On sitäkin, että täällä on oltava, miksei joku muu kertoisi sitä?

Kamuttajan käsitteet ovat lyyrisesti, sekä poliittisesti aika vahvoja. Hän on pidemmän aikaan saanut tuntemaan. Koko elämän.

https://www.youtube.com/watch?v=eyME4ATdPfg

Pahaa ei ole olemassa. Hyvän rinnalla on näkemys moninaisista asioista.

• sinisepittäjänne

Tuntuu kuin olisi voimaa. Olla ruorissa laivan, etsiä ajatustenne aarteita;

En tukehdu hetkeen. En aikaankaan. Epäoikeuskaan ei minua nujerra.

Turha on ankaralle, kokeneelle sanoa.

Huuli ja kieli puhuu. Sormi kirjoittaa. Korva, kuuntelee. Sinä. Ajattelet.

Minä , Mix olen Willer? ;)

Jatkakaa.

• kirottusheriffi

Mielestäni olet niin sanottu täysjärkevä. Minä arvostan periteistä suurta tiettyä arvoa, jonka tiedät sinä paremmin. Olen nuori tuntemaan , niin kuin Wanha, Hänkin on asialla aivan täysi ryhti. Lyhyessä on virsi kaunis.

Tämän palstan peli on oikea siten, kun kuin asiakeskustelut saavat vallan tai voiman hyväksyä tyylillään hyvän, ja poistaa muun alkusikiämäisen paskan.

Kestän kyllää. kaiken. Siss melkein. Se minulle kertokaa. Mikä on oikein.

Jatkossa, toki uskallan kamuttajan kanssa ottaa yhteen seuraavienkin vuosien kanssa;)

Toki, tasoitusta sen verran toivon, jos jostakin asiasta olen erimieltä. Sitten Miekkaillaan hissanmaikan kanssa. Siksi, etten usko ko. maikan misssään miekailleenkaan. Kuten herrasmiehet.

• hissanmaikk

Kamuttaja on palstan mudttasurmma

• tietäjä.iänikuinen

Mudttasurmma on osakonian kieltä ja kielimiehenä voin kertoa sen olevan suomeksi "tietäjä iänikuinen". Siinäkin sanat kirjoitetaan erikseen ”mudtt asurmma”.

Osakonian kielen harrastajia ja osaajia on maapallolla enää hyvin vähän. Hissanmaikk tuntuu olevan alan harrastaja, koska Osakoniassakin kaikilla miespuolisilla asukkailla on pysyvä humalatila.

• syntymähumalatila
        tietäjä.iänikuinen kirjoitti:

Mudttasurmma on osakonian kieltä ja kielimiehenä voin kertoa sen olevan suomeksi "tietäjä iänikuinen". Siinäkin sanat kirjoitetaan erikseen ”mudtt asurmma”.

Osakonian kielen harrastajia ja osaajia on maapallolla enää hyvin vähän. Hissanmaikk tuntuu olevan alan harrastaja, koska Osakoniassakin kaikilla miespuolisilla asukkailla on pysyvä humalatila.

Nimimerkillä hissanmaikk on isältä pojalle periytyvä kyljellään oleva geeni, joka aiheuttaa syntymähumalan. Se pitää yllä ainaista humalatilaa, jota voi toki omin avuin vielä vahventaa. Monet syntymähumalaiset ovatkin vahventamiseen taipuvaisia jos syntymähumala ei ole tarpeeksi vahva.

• hissanmaikk
        syntymähumalatila kirjoitti:

Nimimerkillä hissanmaikk on isältä pojalle periytyvä kyljellään oleva geeni, joka aiheuttaa syntymähumalan. Se pitää yllä ainaista humalatilaa, jota voi toki omin avuin vielä vahventaa. Monet syntymähumalaiset ovatkin vahventamiseen taipuvaisia jos syntymähumala ei ole tarpeeksi vahva.

kuuules jurmu jutttku vedänsinut narun jaatkoksi a ja kööysi on joo rasvattu minujlle ei suuttala soiteta rankaisemattta hylllyssä on tammellnslehvämitaalit ja marrenheimin kunniakirja onko teiilä pilkklaajilla tuleet turpaan

• tietäjä.iänikuinen
        hissanmaikk kirjoitti:

kuuules jurmu jutttku vedänsinut narun jaatkoksi a ja kööysi on joo rasvattu minujlle ei suuttala soiteta rankaisemattta hylllyssä on tammellnslehvämitaalit ja marrenheimin kunniakirja onko teiilä pilkklaajilla tuleet turpaan

Kirjoituksesi muistuttaa hyvin paljon osakonian kieltä. Siinäkin on voi olla kolme konsonanttia peräkkäin paljon sanoja joita osakonialaiset itsekään eivät ymmärrä niitä puhuessaan.

• Hissanmaikk näyttää laittaneen ison vaihteen päälle ja kehittävän jotain suurta, kun noin mahtavia ajatuksia pulppuaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe