http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703152200086135_uu.shtml
Nordea vaati vanhoista tiliotteista hurjaa hintaa: "Puhelimessa kysyttiin, voiko tililtäni veloittaa 1 900 euroa"
Nordean asiakas ihmettelee pankin hinnastoa ja toimintatapaa vanhoja tiliotteita koskevassa asiassa.
Asiakkaan mukaan Nordea vaati kahden vuoden vanhoista tiliotteista 1 900 euroa.
Tarjous tehtiin puhelimitse, ja asiakkaan mukaan häntä käskettiin tekemään maksupäätös heti.
Nordean mukaan vanhojen tiliotteiden kalliit hinnat johtuvat siitä, että ne kootaan käsityönä.Iltalehden haastatteleman Nordean asiakkaan tarvitsi tarkistaa tietoja vuosien 2007-2009 tiliotteistaan. Naisen mukaan hänellä on kolme tiliä, joista yhtä hän käytti aktiivisesti.
Verkkopankin kautta asiakas voi tarkastella sähköisesti tiliotteitaan marraskuusta 2009 alkaen, muttei sen kauempaa.
Nainen jätti tarjouspyynnön vuosien 2007-2009 tliotteistaan Nordeaan ja odotteli vastausta. 24. helmikuuta hän oli juuri syömässä hälyisessä ravintolassa, kun puhelin soi.
- Puhelimessa kysyttiin, voiko tililtäni veloittaa 1 900 euroa, nainen kertaa.
Summan suuruus oli järkytys. Asiakas oli ajatellut tietopyynnön maksavan korkeintaan pari sataa euroa. Hänellä on tiliotteille todellinen tarve, sillä hän saattaa tarvita niitä todisteaineistoksi rikosasiassa.
Hintalapusta yllättynyt asiakas ehdotti puhelimessa, että voisiko hän saada tarjouksen postissa kotiin laskuerittelyn kera nähdäkseen, mikä siinä maksaa ja harkitakseen asiaa ajan kanssa. Se ei naisen mukaan asiakaspalvelijalle sopinut.
- Minun olisi pitänyt siltä istumalta päättää, olenko valmis siihen, että saan tiliotteet ja tililtäni lähtee 1 900 euroa.
- Taustahäly oli kova ja hermostuin. Huusin puhelimeen, että en minä ole mikään yritys, en minä voin noin vain puhelimessa antaa lupaa viedä 1 900 euroa. Sehän on monelle käteen jäävä kuukausipalkka jos sitäkään!
Lopulta asiakaspalvelija suostui siihen, että nainen saisi tarjouksen kirjallisena verkkopankkiinsa. Sinne ilmestyi sittemmin tieto pyynnön alaisista tileistä ja maksettava summa, muttei esimerkiksi asiakkaan kaipaamaa laskuerittelyä.
Lukekaa koko juttu : http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703152200086135_uu.shtml
Nordea vaati vanhoista tiliotteista hurjaa hintaa:
Rahastuslaitos_oikeasti
2
123
Vastaukset
- äänestäkää_jaloillanne
Törkeää rahastusta !
- lähtöätekeväasiakas
ovet kiinni avoinna vain tilauksesta joka numerokin taitaa ollamaksullinen mihin on jäänyt asiakaspalvelu semitä saa maksaa ja paljon ihmekös tuo kun katsoo mitkä tulot nallella ja kumppaneilla ei mitään kohtuutta asioissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197