Ga-ryhmä ei välttämättä auta

OlenErkkipeluri

Kävin aikoinaan Ga-ryhmässä, ja minua se ei ainakaan auttanut. Samaa 12-kohdan ohjelmaa jauhetaan kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen. Tyypit ovat istuneet ryhmässä vuosikausia ja jaksavat joka viikko puhua samaa asiaa: Olen Erkki ja olen peluri. Ja siihen perään oma tarina. 12-kohdan ohjelmassa puhutaan jumalasta, jollaisena ihminen sen itse käsittää, mutta tähänkään asiaan ei paneuduta syvällisesti. Ei lueta Raamattua eikä rukoilla pelaamattomuuden puolesta. En koskaan käsittänyt mikä se jumala on. Jokin korkeampi voima, jollainen ihminen haluaa sen itse olevan. Mutta jos Ga-ryhmä jotakin auttaa, niin hyvä sitten. Kunhan jaksaa vuodesta toiseen hokea samaa mantraa.

4

1867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, OlenErkkipeluri

Ikävää, että olet peluri, mutta hyvä asia on sen myöntäminen. GA-ryhmä auttaa joitakin, kuten AA-ryhmä auttaa monia. Me olemme erilaisia, onneksi on myös erilaisia avunsaamis tapoja sekä mahdollisuuksia. Toivottavasti sinulla on joku keino, joka auttaa sinua, jos haluat pelitöntä arkea. Jos asut pääkaupunkiseudulla Helsingin keskustassa on Tiltti-niminen paikka, johon kannattaa tutustua, jos yhtään kiinnostaa. Muitakin on. Jos pelaaminen haittaa elämää, avun hakeminen mahdollisimman pian on viisasta.

Kevään iloa,
      Pirkko-pappi

• QQQ009

Kun ryhmissä on siellä ensimmäistä kertaa oleva niin silloin kerrotaan pelitarina. Muissa palavereissä käsitellään muita 12 askelta ja saa puhua niiden pohjalta. Joskus tietysti tulokkaita voi olla usein jolloin se toistuu.

• JosVaikka

10 sadasta ihmisestä onnistuu lopettamaan pelaamisen ryhmän avulla, niin se todellakin auttaa! Harmi jos et itse saanut apua.

• Itse olen kyllä saanut apua GA ryhmästä ja käyn edelleen siellä. Ei kukaan voi toisen puolesta pelaamista lopettaa. Ryhmän tarkoitus on jakaa kokemuksia ja tukea muita ryhmäläisiä. Nämä vuosia kokouksissa käyneet ainakin mulle toimii esikuvina ja heidän kokemuksensa on auttaneet minua eteenpäin. Nyt takana jo 3 vuotta pelaamatonta aikaa ja päivä kerrallaan tästä eteenpäin. Liikaa on käynyt porukkaa joka kuvittelee että kun tulee ryhmään niin pelit loppuu automaattisesti. Puuttuu itseltä kuitenkin se halu lopettaa pelaaminen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      89
      1629
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1521
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      131
      1391
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      73
      1302
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      264
      1059
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      965
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      947
    Aihe