Hyvät iskarit

Medal on pedal

Pitäs vaihtaa iskarit autoon. Toiset kumartaa
Kybin puoleen ja toisen Sachsin puoleen... Onko
kellään mitään käytännön kokemusta eroista?

20

18374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • McHamalainen

      Ostitpa Sachs tai KYB iskarit, molemmat ihan ok.
      Itselläni on ollut E34 bemarissa molemmat.
      Ihan asiallisia perusiskareita.

      Monroe:ta kannattaa välttää, ainakin niitä
      Sensatrack malleja. Ja varsinkin jos on
      madallettu alusta.

      Jos aiot pitää autoa MONTA vuotta niin osta
      Bilsteinit, Konit, tai muut kunnon iskarit. Ne
      kestää on jämäkät vielä vuosienkin kuluttua.
      Maksaa noin kaksikertaa KYB tai Sachs.

      • Bilstein!

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.


      • kuitenkaan
        Bilstein! kirjoitti:

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.


      • Musti
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
        Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
        kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
        kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
        esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
        900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
        ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
        raakasti tingata hintaa! ;)


      • Ja.Ta.
        Musti kirjoitti:

        Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
        Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
        kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
        kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
        esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
        900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
        ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
        raakasti tingata hintaa! ;)

        Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
        ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
        iskareihin.

        Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
        iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
        jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.

        Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
        extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa.


      • Bilstein!
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Kyllä Sachs onkin ihan kelpo iskari, mutta tuo
        KYB ei ole iskunvaimenninta nähnytkään.
        Ilmeisesti sinulla on alla pinnatut renkaatkin,
        kun KYB:ejä kehut. Pinnattu rengaskin pyörii
        kyllä alla, mutta ne ominaisuudet...
        Kyllä se KYB varmaan 1/2vuotta tai hieman enemmän
        toimii jotenkuten, mutta sitten roskistavaraa.
        Vai jopa parempia kuin alkuperäiset... Hoh hoijaa!
        Et taida olla kuullut sanontaa: Otettiin autosta
        pois Kybit ja laitettiin tilalle ISKUNVAIMENTIMET!


      • Musti
        Ja.Ta. kirjoitti:

        Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
        ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
        iskareihin.

        Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
        iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
        jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.

        Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
        extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa.

        Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
        ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
        valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
        muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
        vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
        kuuluu laatu osat. =)


      • KONI
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Vaihdoin saman takuun (2v) aikana kolmasti eteen
        KYBejä. Auto oli E30. Rupesi olee tuo iskarin
        vaihto hanskassa. Sitten ostin Konit ja loppu se
        puljaaminen.(Nyt ajanut niillä 60000km)


      • 530
        Bilstein! kirjoitti:

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.

        Bilsteinit on laadukkaat ja varmasti hyvä ostos,
        mielstäni paremmat kuin alkuperäiset.

        Jos autoa on juuri vaihtamassa ei siihen kyllä
        juuri uusia iskareita kannata ostaa edes
        Biltemasta, ellei nyt kaikki sisältö ole tullut
        ulos. Mutta jos bemulla aikoo ajaa pidempään,
        kannattaa ehdottomasti investoida kunnon
        iskareihin. Niiden vaikutus ajo-ominaisuuksiin on
        mielestä paljon suurempi kuin esim renkaan.


      • Anonyymi
        Musti kirjoitti:

        Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
        ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
        valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
        muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
        vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
        kuuluu laatu osat. =)

        Et ole laatua nähnytkään. Kokeile Fordia. Ei tarvi munan jatkoakaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Pedal on medal

      Opiskelijabudjetilla pelaillessa jäi
      vaihtoehdoiksi Kybit tai Sachsit. Koska 85%
      kaikista ihmisistä maailmassa tuntuu olevan sitä
      mieltä, ettei Kybeillä tee mitään, niin ostinpa
      Sachsit. Eteen 770mk/pari taakse 570mk/pari.

      Kokemuksista en vielä tiedä kun ovat vielä
      autotallissa paketissa...

      • e30

        Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
        20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
        600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
        niin, jouset on malliin: 316 1986->.


      • Pedal on medal
        e30 kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
        20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
        600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
        niin, jouset on malliin: 316 1986->.

        Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
        omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
        romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle.


      • meTal
        Pedal on medal kirjoitti:

        Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
        omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
        romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle.

        meinaatko laittaa korotuspalat ja?


    • Anonyymi

      Just vaihtelen iskareita ja volkkarin alkuperäiset ovat sachsin tekeleet. Sachsin tarvike numerolle tulee kaksi eri vaihtoehtoa sini/valkoinen tarra. Molemmissa sama speksi, sama valmistusmaa, sama koko, hinta toisessa vain muutaman kympin enemmän.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toinen alkuperäisistä alkoi vuotamaan. Sanoin BMW:n sedälle marmoripalatsissa että laittaa uudet. Ei maksanut noin paljon. Mutta ei noi vakkarit tuntuis mitenkään älyttömän hyviä olevan. En vaan viitsi maksaa tonnia tai kahta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe