Kuinka paljon pyörät keskimkäärin jaksaa kantaa? Itsellä on varastossa kona dew, vieläkö uskaltaa lähteä lenkille, vai meneekö runko poikki? Kevät tulee ja lenkille tekisi mieli.
Kestääkö pyörä 150kg ajajan?
16
5669
Vastaukset
- Alkup_maantiepyöräi
Dew'in runko todennäköisesti kestää, mutta kiekot ovat halpapyörissä heikko kohta. Ne eivät kestä kuin neuvolava'alla punnittavia. Hyvälaatuin cyclocross kiekko saattaisi kestää tai sitten jos haluat olla varman päälle, niin teetät kiekot jossain pyöräliikkeessä.
- narskis
Satula voi myös hajota
- Apvvvvvvvvvvvv
Onko tosiaan näin että vanteet ei kestä? 130 kiloisena pyörä toimi ihan hyvin.
- Rimpulashimano
Kyllä ne kestää enemmänkin. Itse aloitin vanhan harrastuksen uudelleen kun huomasin massan nousseen sotanorsu lukemiin yli 140kg . Fillari kesti tämän rynkytyksen hienosti ja paino tipahti reippaasti alle sadan kilon. Sitten kuntosali uudestaan kehiin ja kappas paino nousi takaisin aikaisempaan tuttuun treenipainoon 115kg. Kiekkoja on nyt noilla massoilla kiusattu reilut 20tkm ja ei mitään ongelmaa kunhan muistaa tarkistaa rihtauksen ja puolien tiukkuuden säännöllisesti. Pikemminkin talvikaudella tappajasepelin kanssa saa taistella enemmän.
Maantiellä normaalit kiekot on mitoitettu max 90 kg kuskeille. Maastossa kun kyyti on muutenkin rajumpaa mitoitus lienee väljempi. Samaa mieltä että kiekot on silti se heikoin lenkki.
- Anonyymi
Ja juuripa täällä kerrottiin, kun kysyin eräästä kiekosta, jonka rajaksi kerrottiin 90 kg, että se tarkoittaa yhtä kiekkoa, eli kun polkupyörässä on kaksi kiekkoa, ajajan ja muun massan yhteispaino saisikin olla silloin 180 kg.
Ottaapa teistä tietäjistä selvää, mutta on se nyt jo kumma, jos kiekot tehdään nykyään niin heppoisisksi, että ajajan paino saa olla tosiaan tuollaista neuvolapainovaakaa?
Minkä verran itse painat?
- 60kgPyöräilijä
Juu, ei normi pyöriä ole suunniteltu noin painaville kuskeille.
Ei ole mitään järkeäkään valmistaa laajamittaisessa tuotannossa pyöriä, jotka ovat rakenteeltaan niin kestäviä, että kestävät noin painavia kuskeja, koska 99% pyörän hankkivista on 40-90kg väliltä, ettei ole mitään järkeäkään valmistaa koko pyörätuotantoa yli 100kg pyöräilijää kestäväksi.
Harva 150kg alkaa pyöräilyä harrastamaan, mutta hienoa, että pyöräily kiinnostaa ja toivottavasti painosi kestävä pyörä löytyy.
Suosittelen kyllä laihduttamista, koska on pyöräilykin kevyempää, kun on vähemmän turhaa massaa liikutettavana.- ytutyututyut
No olen käynyt 4 lenkkiä jo vetämässä että hyvin kestää. Aikoinaan polkenut ja hiihtänyt tuhansia kilometrejä että eipä ole uuusi asia tämä pyöräily.
AP - Anonyymi
Ei tarvitse nykyään olla kovin hääppöisen kokoinen nainen tai mies, että painaa 90 kilogrammaa. eikä tarvitse olla edes ylipainoinen, etenkään miehen.
Epäilen noita prosenttilukujasi, mistä ne vetäisit (vuonna 2017)?
"99% pyörän hankkivista on 40-90kg väliltä"
?
- Anonyymi
125 kg näyttää olevan suosituspainoraja melkein kaikissa pyörissä näin vuonna 2023. Että ajat muuttuu:) Ja myyjän mukaan 140 kg kestää ihan hyvin.
- Anonyymi
Järeä DH-pyörä alle ja kovaa ajoa
T. Toinen tankki - Anonyymi
Vahva pyörä kestää, heikko ei kestä. Ei se sen ihmeellisempää ole.
- Anonyymi
Taddempyörän kiekot kai kestää
- Anonyymi
Ehkä joku postin käyttöön räätälöity fillari kestäisi koska niiden pitää päivittäin kantaa raskaita lasteja mukanaan ja monenlaisella kelillä, mukaanlukien talven röykytyskelit epätasaisella tienpinnalla.
- Anonyymi
Juu, mutta eihän ne kestäkään. Etuhaarukka hajoaa muutamassa vuodessa. Itselläni ollut käytössä kevyt alumiinirunkoinen polkupyörä (9kg) jossa hiilikuituinen etuhaarukka. Jokaisen kauden alussa elopainoa yli sata kiloa, kunnes syksyllä painan noin 90. Tuollakin polkupyörällä sotkettu sentään yli 15000 kilometriä ja hyvin on runko haarukoineen kestänyt.
- Anonyymi
Läskipyörä kestänee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171