Olen pitkään yrittänyt selvittää aamuyön laulajaa, joka pitää melua puhtoisen lähiöni puissa. Asun Turussa metsäisessä lähiössä ja tämä lintu herättää minut säännöllisesti keväisin. Kuunneltuani monen monta laulajaa netistä, en siltikään pysty sitä tunnistamaan. Voisiko täällä joku auttaa?
Kyseessä ei liene mikään lintuharvinaisuus asuinpaikkansa mukaan. Laulaa siis aikaisin aamulla ja laulunsa kuulostaa Beethovenin Kohtalonsinfonian alkutahdeilta: tri-tri-tri-triii, tri-tri-tri-trii.
Aamuyön häirikkö
Betohven
4
153
Vastaukset
- räksä_
Oletko kuunnellut rastaat läpi? Tulee ihan mieleen pelkkä räkättirastas tuosta :)
- Betohven
Ei ole rastas. On se ihme lintu, kun en mistään löydä merkkiään.
- Ronaldjanansi
Onkohan se metsäkukko? Aika harvinainen. Kerran olen nähnyt metsäkukon pesän sattumalta kun metsässä näkyi mahdollisesti mäyrän potkimaa multaa.
- Kotakorvenkerttu
Laulun säkeiden perusteella olisi keltasirkku. Sillä ei paljon muita variaatioita ole kuin tuo. Mutta aamuöisin innokkaimmin laulavat kovaääniset kertut ja rastaat, joiden laulut ja säkeet vaihtelevat melkoisesti eri yksilöillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299