Olen nyt vähän kujalla tästä oppisopimussysteemistä. Minulla ei ole eläinalankoulutusta (esim. eläintenhoitajan perustutkintoa) mutta klinikkaeläintenhoitajan työ kiinnostaisi kovasti. Minulla on pitkä harrastustausta ratsastuksen kautta ja myös pieneläimiä on tullut paljon hoidettua. Olinpa kerran nuorempana myös tetissä eläinlääkärillä.
Taustatietojen jälkeen sitten varsinaiseen kysymykseen: haluaisin mahdollisesti kouluttautua klinikkaeläintenhoitajaksi oppisopimuksella mutta miten tämä käytännössä tapahtuu? Voinko esimerkiksi mennä johonkin eläinsairaalaan/klinikalle oppisopimuskoulutettavaksi ja suorittaa yhtä soittoa samassa paikassa sen perustutkinnon sekä klinikkaeläintenhoitajan ammattitutkinnon? Vai vaatiiko perustutkinnon suorittaminen työskentelyä myös muualla kuin klinikalla, vaikka maatilalla? Voinko vaihtoehtoisesti "hypätä suoraan" ammattitutkinnon suorittamiseen, onko tässä jotain rajoituksia että pitää olla aiempaa kokemusta tai olla alan hommissa jo?
Oppisopimuksella klinikkaeläintenhoitajaksi
KlinikkaEH
0
202
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337