Mitä tässä tilanteessa nyt voisi tehdä;
Erosin avopuolisostani kaksi vuotta sitten. Vuokranantajalle (yksityinen) ilmoitettiin, että minä jään asuntoon ja vakuus jää sisään. Entinen avopuolisoni ei halunnut omaa osuuttaan vakuudesta vaikka sitä tarjottiin. Nyt kun itse muutan pois ja tämä ko. henkilö sai siitä jostain vainua, alkoi hän ahdistelemaan ahneuspäissään vuokranantajaani "oman osuutensa" perään. Uhkailee jopa oikeustoimilla.
Voiko hänellä tosiaan olla joku oikeus siihen takuuvuokraan mikä jäi asuntoon kun hän lähti ja minä jäin siihen vielä kahdeksi vuodeksi?
Entinen avopuoliso ruinaa takuuvuorkaosuuttaan
4
202
Vastaukset
- feashr
Kuka sen vakuuden on aikanaan maksanut? Jos maksoitte puoliksi, niin tietysti molemmille kuuluu oma osuus takaisin.
- Kaikkiasitäon
Kumpi on ahne?
Ihan perusmoraalilla se on ahne joka haluaa pitää itse kokonaan yhdessä maksetun vuokravakuuden. - g4t5red
Avokilla olisi oikeus siihen, jos se on maksettu puoliksi.
Tuo muuttaa asetelman täysin
"Entinen avopuolisoni ei halunnut omaa osuuttaan vakuudesta vaikka sitä tarjottiin."
Avokki on luopunut oikeudestaan hyväksesi. Onko siitä kirjallisia todisteita?
---
Aloituksesta on jo aikaa. Miten asia on edennyt?- muttamutta
saattaapi olla että exä on tarkoittanut vain ettei halua osuuttaan vakuudesta ennen kuin vuokranantaja aikanaan antaa sen takaisin. näin moni toimii turhan sähellyksen välttämiseksi.
aloittaja tuskin voi osoittaa että exän tarkoitus on ollut lahjoittaa osuutensa vakuudesta hänelle.
mikä ongelma sinä on että exä saisi osuutensa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058277- 1125784
- 565266
- 2895216
- 783871
- 583051
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452501