Mökkimme on saaristossa äärimmäisissä olosuhteissa (kasvien kannalta). Saarella tuulee toisinaan armottomasti, siellä on kuivaa ja yleensä aurinko paahtaa pilvettömältä taivaalta.
Haluaisin kuitenkin kasvattaa joitain hyötykasveja, marjapensaita tai hedelmäpuita siellä. Mutta mikä kestäisi näissä olosuhteissa?
Vesi juoksee paikalla vain silloin kun itse olemme siellä ja täytämme juomavesitankin pumpulla. Kesälle saattaa joskus osua parikin viikkoa jolloin emme ole paikalla kastelemassa kasveja (eikä siellä kukaan muukaan pääse käymään).
Mökillämme kasvaa luonnostaan jonkin verran villivadelmaa ja mustikkaa. Esimerkiksi viime kesänä kuivuus kuitenkin vaivasi niin ettei näistä saanut marjoja edes puolikkaaseen piirakkaan.
Olen itse harkinnut jonkinlaista sadevesikastelujärjestelmää. Voisimme hankkia ylimääräisen sadevesitynnyrin marjapensaita varten, jos siitä saisi rakennettua jonkinlaisen kastelujärjestelmän.
Löytyisikö täältä tietämystä kuivan pihan hyötykasveista tai vastaavasti tieto-taitoa sadevesikastelujärjestelmän rakentamisesta?
(PS postasin saman viestin Annan puutarhapalstalle, mutta siellä näemmä huomattavasti hiljaisempaa kuin täällä)
Aurinkoinen ja kuiva piha
AnnanAurinkoinen
1
114
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.suomela.fi/piha-puutarhapuutarhanhoitokuivan-pihan-mahdollisuudet-51300/ Tässä hyviä pointteja. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309