Synnin orja:

Mikko.A

Tunnutaan antavan monesti sellaista kuvaa, että uskovaisten elämä olisi jotenkin ahdastamielistä, ja kurjaa, ja synkkää, kun ei saa tehdä syntiä.

Mutta minäpä kerron, koska olen elänyt myös siinä syntielämässä, ja nyt tässä uudessa, että syntiä tehedesäni olin heikko, ja synnin orja, joka oli alamainen monille, ja monille vaikutteille, jotka tänään eivät minuun yllä.

Nyt olen oikeasti vapaa.

Syntiä en tee, mutta silti nautin uudesta elämästäni, enkä edes kaipaa kaipaa synti, sillä en ole sellaisille tuntemuksille enää alaminen, vaan sensijaan nautin hyvistä asioista, ja myös ihan tavallisista asoista.

Tekeekö tämä minusta ahdasmielisen?

95

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettet vaan nyt ylpeydentunnetta tunne? Syntisäkki!

• Tulkaavapauteen

Syystäkin tuntea ylpeyttä Kristuksen vapaudesta.

• Tulkaavapauteen kirjoitti:

Syystäkin tuntea ylpeyttä Kristuksen vapaudesta.

Muistuipa mieleeni.

Jeesus opettaa. Mies kehuskeli temppelin nurkilla kuinka hän niin hyvä, eikä lainkaan niin kuin muut, rupusakki. Toinen mies löi rintaansa ja huusi: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen".

Jeesuksen mukaan tuo synnintuntoinen oli vanhurskaampi kuin se itsensä kehuja.

• torre12 kirjoitti:

Muistuipa mieleeni.

Jeesus opettaa. Mies kehuskeli temppelin nurkilla kuinka hän niin hyvä, eikä lainkaan niin kuin muut, rupusakki. Toinen mies löi rintaansa ja huusi: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen".

Jeesuksen mukaan tuo synnintuntoinen oli vanhurskaampi kuin se itsensä kehuja.

Eivät nämä "uskovat" Jeesuksen opetuksesta piittaakaan.

• kiiskivastarannalta
        Naturalisti kirjoitti:

Eivät nämä "uskovat" Jeesuksen opetuksesta piittaakaan.

Entä sinä itse, kumpi noista henkilöistä olet? Kuinka toimit elämässäsi olevan synnin suhteen?

• kiiskivastarannalta kirjoitti:

Entä sinä itse, kumpi noista henkilöistä olet? Kuinka toimit elämässäsi olevan synnin suhteen?

En usko jumalaan joka antaa syntejä anteeksi ja armahtaa, vaikka kuinka rintaani hakkaisin, joten lienen sitten lähempänä tuota omahyväistä paskiaista.

• Mitä syntejä oikein teit syntielämässäsi?

Eikö ylivoimaisesti suurin synti ja pahuuden tunnusmerkki olekin se, ettei usko Jeesukseen Vapahtajana?

• Kiinnostaa tosiaan se, mitä pahaa Mikko.A on ennen tehnyt.

On harvinaista, että nykyään on joku synnitön. kun edes paksussa Raamatussa ei kukaan ollut synnitön. Jeesuksesta tosin niin sanotaan. Paavalikin tuskaili, että sitä pahaa mitä hän ei tahdo tehdä, niin sitä hän tekee.

• torre12 kirjoitti:

Kiinnostaa tosiaan se, mitä pahaa Mikko.A on ennen tehnyt.

On harvinaista, että nykyään on joku synnitön. kun edes paksussa Raamatussa ei kukaan ollut synnitön. Jeesuksesta tosin niin sanotaan. Paavalikin tuskaili, että sitä pahaa mitä hän ei tahdo tehdä, niin sitä hän tekee.

Tämä rupesi nyt kiinnostamaan minuakin eli siis se että Mikko sanoo ettei enää tee syntiä?

Voisitko Mikko valaista asiaa tarkemmin: tarkoitatko todella ettet enää lainkaan lankea jokapäiväisiin synteihin ja olet pääässyt niistä vapaaksi?

Eikä sitten mitää moniselitteisiä kiemurteluita, vastaa mielellään rehellisesti ja kiertelemättä mitä ajattelet!

Oletko siis tullut synnittömäksi niinettet enää lankea? Kyllä vai ei?

• Monia syntejä, kuten haureellisuus, ja muut asiat, joita tänää ei edes pidetä synteinä.

Mutta niiden tekijät, ovat niiden orjia.

En minäkään ajatellut olevani orja, kun en siinä asemasa mitään ymmärtänyt. Mutta kun katson elämääni taaksepäin, niin voin huokaista helpotuksesta, koska minua ei enää sido sellaiset paheet, jotka eivät tuoneet minulle muuten mitään hyvää, vaan ainostaan pitivät ymmärrykseni pimeänä.

• Mikko.A kirjoitti:

Monia syntejä, kuten haureellisuus, ja muut asiat, joita tänää ei edes pidetä synteinä.

En minäkään ajatellut olevani orja, kun en siinä asemasa mitään ymmärtänyt. Mutta kun katson elämääni taaksepäin, niin voin huokaista helpotuksesta, koska minua ei enää sido sellaiset paheet, jotka eivät tuoneet minulle muuten mitään hyvää, vaan ainostaan pitivät ymmärrykseni pimeänä.

Kyllä haureellisuutta pidetään yhä syntinä. Mutta kaikki eivät ehkä piittaa synneistä muutenkaan.

Minä teen syntiä jokaisena lepopäivänä hommaillen, en käy koskaan katsomassa vankeja. Mutta en koe silti sen tuovan elämääni mitään pahaa, jos ei hyväkään.

• EvLut kirjoitti:

Tämä rupesi nyt kiinnostamaan minuakin eli siis se että Mikko sanoo ettei enää tee syntiä?

Voisitko Mikko valaista asiaa tarkemmin: tarkoitatko todella ettet enää lainkaan lankea jokapäiväisiin synteihin ja olet pääässyt niistä vapaaksi?

Eikä sitten mitää moniselitteisiä kiemurteluita, vastaa mielellään rehellisesti ja kiertelemättä mitä ajattelet!

Oletko siis tullut synnittömäksi niinettet enää lankea? Kyllä vai ei?

En tee enää syntiä, mutta nyt minua rupesi kiinnostamaan, että sinä siis teet syntiä, ja ilman mutkia jos nyt kertoisit että siis mitä syntiä teet päivittäin?

• Mikko.A kirjoitti:

En tee enää syntiä, mutta nyt minua rupesi kiinnostamaan, että sinä siis teet syntiä, ja ilman mutkia jos nyt kertoisit että siis mitä syntiä teet päivittäin?

Meitä kiinnostaa, että oletko sinä maailmanhistorian ainoa synnitön.

• Kauheakohtalo
        Mikko.A kirjoitti:

Monia syntejä, kuten haureellisuus, ja muut asiat, joita tänää ei edes pidetä synteinä.

Hyvä huomio, että haureus sitoo aina ihmistä. Lopulta ei mikään riitä ja huonoa omaatuntoa on pakko turruttaa aineilla kunnes kuolema korjaa rappeutuneen ihmisen.

• Kauheakohtalo kirjoitti:

Hyvä huomio, että haureus sitoo aina ihmistä. Lopulta ei mikään riitä ja huonoa omaatuntoa on pakko turruttaa aineilla kunnes kuolema korjaa rappeutuneen ihmisen.

Niinkö ajattelet Mikko.A: n toimineen aiemmin?

• Kauheakohtalo kirjoitti:

>Hyvä huomio, että haureus sitoo aina ihmistä. Lopulta ei mikään riitä ja huonoa omaatuntoa on pakko turruttaa aineilla kunnes kuolema korjaa rappeutuneen ihmisen.

Todelisuudessa homma menee useimmiten niin, että haureuden harjoittamisvaiheen jälkeen ihminen vakiintuu, perustaa perheen ja herkeää harjoittamasta haureutta ainakaan suuremmassa määrin. Korkkiruuvi on ehkä tuntenut liikaa uskovaisia ja liian vähän tavallisia ihmisiä.

• kui2
        Mikko.A kirjoitti:

Mikko kerro, miksi Jeesuksen opettamassa rukouksessa pyydetään SYNTEJÄ ANTEEKSI/rikkomuksia vai kerranko se vain rukoillaan ja sen jälkeenkö "hoetaan turhia rukoillessa"? "älkää hoheko turhia vaan rukoilkaa näin" opetti Jeesus rukoilemaan Isä Meidän .... eikö sen rukouksen oikeastaan pitäisi korvata kaikki turhat litaniat.

Vaikkei koskaan rukoilis yhtään mitään muuta, tuon pitäs kyllä riittää, vai eikö riitä?

• On ihan hienoa jos olet saannut uskonkautta elämäsi tasapainoon mutta tuskin ihan synitön olet jos siis tarkalle laitetaan.

Älä siis ala kuvittelemaan itsestäsi liikoja vaikka ehkä pahimmat elämän karikot oletkin onnistunut väistämään.

• Minä en kuvittele mitään, vaan uskon, että minun ei tarvitse enää synnin hedelmää kantaa.

Synti jos minua vietteleekin, niin se jää viettelyksen asteelle, eikä pääse kypsymään hedelmään, sillä minä en ole synnin orja, vaikka tämä tuntuu olevan monille paha paikka kun sanon näin, että syntiäen tee.

• Mikko.A kirjoitti:

Minä en kuvittele mitään, vaan uskon, että minun ei tarvitse enää synnin hedelmää kantaa.

Synti jos minua vietteleekin, niin se jää viettelyksen asteelle, eikä pääse kypsymään hedelmään, sillä minä en ole synnin orja, vaikka tämä tuntuu olevan monille paha paikka kun sanon näin, että syntiäen tee.

MInähän pyysin sinua vastamaan KIEMURTELEMATTA ja suoraan! Et tehnyt niin, mutta huomaan kirjoituksestasi että taidat ihan oikeasti luulla tulleesi synnittömäksi.

Kuule siis mitä Jumalan sana todistaa sinulle:

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." (1. Joh. 1:8)

• EvLut kirjoitti:

MInähän pyysin sinua vastamaan KIEMURTELEMATTA ja suoraan! Et tehnyt niin, mutta huomaan kirjoituksestasi että taidat ihan oikeasti luulla tulleesi synnittömäksi.

Kuule siis mitä Jumalan sana todistaa sinulle:

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." (1. Joh. 1:8)

Synti vetää myös minua, mutta en ole sille kuulianen.

Oletko sinä?

Kerrohan mitä synnin viettelys saa sinussa aikaan? Toteutatko niitä vääriä haluja itsessäsi?

Minä en, ja se on ihan tervettä oppia.

• kui2
        Mikko.A kirjoitti:

Synti vetää myös minua, mutta en ole sille kuulianen.

Oletko sinä?

Kerrohan mitä synnin viettelys saa sinussa aikaan? Toteutatko niitä vääriä haluja itsessäsi?

Minä en, ja se on ihan tervettä oppia.

Eikö uskovainen joka päivä lankeakaan sanoin, ajatuksin ja teoin. Mieti nyt - pieni mielessä ailahtava väärä, katala, syntinen ajatus, niin - he oli hitte hiinä :/, eikö se näin ole. - Tietysti kaikenlaiset huonot, pahat, syntiset ajatukset otetaan lukuun, mitä vain lajia ovatkin joita mielenpohjalla vilahtaa! Ei vain yhtä sorttia.

Sehän on jo jos sinua "vetää".

• PasiToivonen

Minä nautin kun saan avata pullon punaviiniä. Ilman alkoholia elämä on kurjaa. Sitäkin on kokeiltu.

• Minä myös juon viiniä, mutta en ikinä päihdytä sillä itseäni, eikä se ole mikään välttämättömyys myöskään elämässäni.

Mutta nautin myös muista ihan tavallisista asiosta, kuten elokuvista, ja musiikista yms.

• Tulkaavapauteen
        Mikko.A kirjoitti:

Minä myös juon viiniä, mutta en ikinä päihdytä sillä itseäni, eikä se ole mikään välttämättömyys myöskään elämässäni.

Mutta nautin myös muista ihan tavallisista asiosta, kuten elokuvista, ja musiikista yms.

Näin se on, koska vapauteen meidät on kutsuttu. Itse muuten nautin tänään kun lueskelin Skepsiksen lehteä kirjastossa. Ajattelin liittyä yhdistykseen, kun siinä luvattiin, että mukaan otetaan kaikki mm. totuuteen sitoutuneet ihmiset. Täytyy kuitenkin ensin kysyä, että pääseeköhän karismaattinen kristitty siihen :)

• torre11
        Mikko.A kirjoitti:

Minä myös juon viiniä, mutta en ikinä päihdytä sillä itseäni, eikä se ole mikään välttämättömyys myöskään elämässäni.

Vähän samaa kuin meilläkin. Juomme punaviiniä ruuan kanssa ja joskus illallakin. Musiikkiakin kuuntelemme laajasti. Ja kivaa on kävellä 5 km kaupungille aina kun asiaa on.

• Mikko.A sanoi :
      Nyt olen oikeasti vapaa.

Syntiä en tee, mutta silti nautin uudesta elämästäni, enkä edes kaipaa kaipaa synti, sillä en ole sellaisille tuntemuksille enää alaminen, vaan sensijaan nautin hyvistä asioista, ja myös ihan tavallisista asoista.

Tekeekö tämä minusta ahdasmielisen?

• Kiitos Pertti :)

• Mikko.A kirjoitti:

Kiitos Pertti :)

Vaikka kyllähän minä sen vastauksen jo tiesi ;)

• Mikko.A kirjoitti:

Vaikka kyllähän minä sen vastauksen jo tiesi ;)

Sellainen ihminen joka väittää tulleensa synnittömäksi, ei ole Kristuksen lammas vaan musta ja pahaakin pahempi Perkeleen lapsi. Valehtelija ja Jumalan pilkkaaja.

Seiso suorassa äläkä ole kuin naiset jotka väistelevät selvää kysymystä:

Pidätkö itseäsi synnittömänä?

Kyllä vai ei?

• EvLut kirjoitti:

Sellainen ihminen joka väittää tulleensa synnittömäksi, ei ole Kristuksen lammas vaan musta ja pahaakin pahempi Perkeleen lapsi. Valehtelija ja Jumalan pilkkaaja.

Kyllä vai ei?

Synti minuakin viettelee, mutta en ole sille kuuliainen.

Kuinka monta kertaa tämä pitää sanoa?

En tee syntiä.

• EvLut kirjoitti:

Kyllä vai ei?

Ja tämä mustammmas kuitenkin tekee paljon enemmän hyvää, kuin te valkoiset, ja julistaa Jumalan sanaa, ja puhuu syntiä vastaan, toisin kuin te.

Ja tälle mustalampaalle Jumala kuitenkin antaa rohkeuden kirjottaa asioita omalla nimellään, ja naamallaan, toisn kuin sinulle.

Puhumattakaan siitä voimasta jatkaa, ja jatkaa, vaikka kaikki olisivat vastaan.

• Mikko.A kirjoitti:

Synti minuakin viettelee, mutta en ole sille kuuliainen.

Kuinka monta kertaa tämä pitää sanoa?

En tee syntiä.

"En tee syntiä."

Vasta nyt vastasit kiemurtelematta kun pakotin sinua.

Sinä olet eksynyt valehtelija ja Kristuksen oarmon pilkkaaja, pahempi kuin kymmenen ateistia jotka kieltävät Jumalan sillä he eivät tiedä mitä tekevät van sinä tiedät mitä teet:

""Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." (1. Joh. 1:8)"

Älköön kukaan tunnustako sinua kristityksi niin kauan kuin tässä kuolettavassa harhassasi pysyt!

• Mikko.A kirjoitti:

Ja tämä mustammmas kuitenkin tekee paljon enemmän hyvää, kuin te valkoiset, ja julistaa Jumalan sanaa, ja puhuu syntiä vastaan, toisin kuin te.

Ja tälle mustalampaalle Jumala kuitenkin antaa rohkeuden kirjottaa asioita omalla nimellään, ja naamallaan, toisn kuin sinulle.

MInä en turvallisuus- ja järkevyyssyistä netissä anna nimeäni enkä muitakaan tieojani altiiksi, mutta omassa elämässäni tietenkin annan ja toimin omilla kasvoillani oman vakaumukseni takana.

Se että kehua retostelet hyvillätöilläsi, tekee sinut kahta pahemmaksi pilkkaajaksi.

Etkö sinä onneton sieluparka usko edes Jumalan sanaa joka todistaa sinut VALEHTELIJAKSI sanoessasi ettei sinulla ole syntiä? Vaikka olet puhuvinasi Jumalan nimissä? Luuletko sen kautta oppisi oikeaksi ja mitsesi synnittömäksi kun kirjoitat näitä mielettömyyksiä täällä omalla nimelläsi?

Etkö sinä todella usko Raamattua?

• Mikko.A kirjoitti:

Missä seurakunnassa olet? Koko maailmasta ei näet löydy ainuttakaan kristillistä kirkkoa jossa noin opetetaan.

• EvLut kirjoitti:

"En tee syntiä."

Vasta nyt vastasit kiemurtelematta kun pakotin sinua.

Sinä olet eksynyt valehtelija ja Kristuksen oarmon pilkkaaja, pahempi kuin kymmenen ateistia jotka kieltävät Jumalan sillä he eivät tiedä mitä tekevät van sinä tiedät mitä teet:

""Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." (1. Joh. 1:8)"

Älköön kukaan tunnustako sinua kristityksi niin kauan kuin tässä kuolettavassa harhassasi pysyt!

Tämä on kyllä ollut minun vastaukseni jo kauan aikaa. Mutta usko mitä haluat, jos se sinua lohduttaa.

• EvLut kirjoitti:

Missä seurakunnassa olet? Koko maailmasta ei näet löydy ainuttakaan kristillistä kirkkoa jossa noin opetetaan.

Kyllä löytyy, mutta aika on paha, kuten sen ennustettiin olevan, ennen Herran paluuta.

Miten paha ihminen voisi nähdä pahuutensa? Luuletko, että fariseukset ajattelivat olevansa pahoja, vaikka olivat läpeensä pahoja?

Eivät he ajatelleet olevansa pahoja, sillä pahuus sokaisee ihmisen milelen. Mutta sitä he eivät kestäneet kuulla, että he eivät olleet Jumalasta vaan Saatanasta, vaan tämä sai heidät raivostumaan vielä enemmän, ja he ristiinnaulitsivat hyväntekijän, joka oli puhut totuuden heistä.

• Mikko.A kirjoitti:

Tämä on kyllä ollut minun vastaukseni jo kauan aikaa. Mutta usko mitä haluat, jos se sinua lohduttaa.

Sinä teet nytkin pahaa ja kammottavaa syntiä väittäessäsi olevasi synnitön kun Jumalan sana sinut kerran syntiseksi todistaa etkä voi vastaan sanoa.

Elät paljo hirmuisemmassa synnissä tämän harhasi kanssa kuin joku avoimesti Jumalan kieltävä koska kuten sanoit. sinä TIEDÄT MITÄ TEET.

Tee nyt pian parannus ja pyydä anteeksi kaikkia syntejäsi joilla joka päivä ajatuksin, sanoin , teoin ja laiminlyönnein rikot Jumalaa vastaan ja aivan erityisesti tätä kauhistuttavaa syntiä ja pilkkaamista jolla väität itseäsi synnittömäksi!

Kuule, nyt on vielä armon aika ja Jeesus ottaa vastaan syntisiä, sinutkin! Ei tarvitse pelätä sillä kaikki synnit annetaan runasin mitoin Vapahtajan veressä anteeksi, joka päivä!

Tunnusta syntisyytesi sillä:

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." (1. Joh. 1:8)"

• EvLut kirjoitti:

MInä en turvallisuus- ja järkevyyssyistä netissä anna nimeäni enkä muitakaan tieojani altiiksi, mutta omassa elämässäni tietenkin annan ja toimin omilla kasvoillani oman vakaumukseni takana.

Se että kehua retostelet hyvillätöilläsi, tekee sinut kahta pahemmaksi pilkkaajaksi.

Etkö sinä onneton sieluparka usko edes Jumalan sanaa joka todistaa sinut VALEHTELIJAKSI sanoessasi ettei sinulla ole syntiä? Vaikka olet puhuvinasi Jumalan nimissä? Luuletko sen kautta oppisi oikeaksi ja mitsesi synnittömäksi kun kirjoitat näitä mielettömyyksiä täällä omalla nimelläsi?

Etkö sinä todella usko Raamattua?

Tapelkaa pojat, saatte tupakkaa!
        – Mauno Koivisto (vanhaa sanontaa käyttäen)

• Mikko.A kirjoitti:

Kyllä löytyy, mutta aika on paha, kuten sen ennustettiin olevan, ennen Herran paluuta.

Miten paha ihminen voisi nähdä pahuutensa? Luuletko, että fariseukset ajattelivat olevansa pahoja, vaikka olivat läpeensä pahoja?

Eivät he ajatelleet olevansa pahoja, sillä pahuus sokaisee ihmisen milelen. Mutta sitä he eivät kestäneet kuulla, että he eivät olleet Jumalasta vaan Saatanasta, vaan tämä sai heidät raivostumaan vielä enemmän, ja he ristiinnaulitsivat hyväntekijän, joka oli puhut totuuden heistä.

Turhia sanoja! Nyt sinun on käytävä kiireesti parannuksen paikalle tai muuten sinut hukka perii! Tämä ei ole mikään leikin asia, Mikko!

• EvLut kirjoitti:

Turhia sanoja! Nyt sinun on käytävä kiireesti parannuksen paikalle tai muuten sinut hukka perii! Tämä ei ole mikään leikin asia, Mikko!

ev.lutille :

• EvLut kirjoitti:

"Missä seurakunnassa olet? Koko maailmasta ei näet löydy ainuttakaan kristillistä kirkkoa jossa noin opetetaan."

• torre11
        Mikko.A kirjoitti:

Jeesus fariseuksista: Te sanotte, ettei teillä ole syntiä; sen tähden teidän syntinne pysyy.

Voi ajatella tätä niin, että jo itseään synnittömänä pitäminen on sitä pahaa.

• miksiihmeessä
        Mikko.A kirjoitti:

Tuo on totta, että evlut ja häiriköt hyväksyvät vain mieleisensä vastauksen :)

• Mikko.A kirjoitti:

Kertoisitko mistä löytyy tuollainen seurakunta? Kaipaisin kovasti sellaisen osallisuuteen, ihanjo oman rakentumiseni vuoksi.

• KristuksessaPyhä

"Syntiä en tee, mutta..."

Tämä tuntuu olevan monille vaikea ymmärtää, että uskova ei enää tee syntiä. Mutta kuulkaahan mitä Jumala sanoo Raamatussa, niin jospa ymmärrys lisääntyisi. Nimittäin Room 7:16-17 kertoo näin:
      16 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu.

Huomatkaa nyt tuo, että jos tuleekin syntiä elämään, niin sen tekijä en ole minä vaan synti, joka minussa asuu. Eli on aivan oikein sanoa, että syntiä en tee!

• Se ei ole ollenkaan oikein sanoa sillä tavalla sillä tuo raamatunkohta noin ymm,ärretynä on saatanallista tulkintaa joka on ristiriidassa monen muun Raamatun todistuksen kanssa joka todistaa että me uskoviksi tultuammekin vielä teemme syntiä, emme tahallamme mutta lankeemuksen kautta.

Paavali tarkoittaa "en minä vaan synti" _termillä meidän vanhaa osaamme. uskovina olemme kaksi osaisia, meissä on uusi luomus jolla on uusi kuuliaisuus mutta sitten on myös vanha osa joka riippuu meissä kiinni kuolemaan asti eli meidän lihamme. Siksi se synti joka minussa asuu, on MINÄ ITSE!

Muuten me teemme Jumalasta valehtelijan joka sanoo näin:

• Totta. Synti ihan asuu ihmisessä, ainakin Paavalissa. Siitä ei siis pääse eroon.

• EvLut kirjoitti:

Se ei ole ollenkaan oikein sanoa sillä tavalla sillä tuo raamatunkohta noin ymm,ärretynä on saatanallista tulkintaa joka on ristiriidassa monen muun Raamatun todistuksen kanssa joka todistaa että me uskoviksi tultuammekin vielä teemme syntiä, emme tahallamme mutta lankeemuksen kautta.

Paavali tarkoittaa "en minä vaan synti" _termillä meidän vanhaa osaamme. uskovina olemme kaksi osaisia, meissä on uusi luomus jolla on uusi kuuliaisuus mutta sitten on myös vanha osa joka riippuu meissä kiinni kuolemaan asti eli meidän lihamme. Siksi se synti joka minussa asuu, on MINÄ ITSE!

Missäköhän niitä moinia kohtia mahtaa olla?

1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä - 2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. (1 Pietari 4:1-2)

Onko Pietari myös valehetlija?

Ja Johannes myös jatkaa, että Jumalasta syntynyt ei syntiä saata tehdä, vaan Perkeleen lapset tekevät syntiä, koska eivät Jumalaa tunne.

• torre12 kirjoitti:

Totta. Synti ihan asuu ihmisessä, ainakin Paavalissa. Siitä ei siis pääse eroon.

Siinä näet Mikko! Kieltäjätkin sen tunnustavat eikä kiellä.

• Mikko.A kirjoitti:

1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä - 2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. (1 Pietari 4:1-2)

Ja Johannes myös jatkaa, että Jumalasta syntynyt ei syntiä saata tehdä, vaan Perkeleen lapset tekevät syntiä, koska eivät Jumalaa tunne.

Se siis lakkaa synnistä, joka ottaa aseekseen Kristuksen mielen.

Ja ongelmana meillä on, että Jumalan pojan mieli ei ole kelvannut aikamme uskoville, vaan siitä omasta lihallisesta mielestä ollaan pidetty kynsi ja hampain kiinni, ja sen seurakuksena on sanoma alkanut vesittymään, ja seurakuntiin on pesiytynyt syntiä yhä enenemissä määrin.

Katsokaa itse omin silmin. Nyt miehet voivat maata miesten kanssa, ja sille annetaan siunasta, sillä lihallisuus vallitsee seurakunnissa, ja tämä on lihan hedelmää, ei Hengen.

Koska mieltä vallitsee liha, ja liha ei alistu Jumalan tahtoon.

• Mikko.A kirjoitti:

Älä kysele monia kohtia. Sinulle pitää riittää yksi ainoa kohta. Kun Jumalan sana jotain sanoo, se on niin ja Aamen!

Etkö muka ole lukenut Raamattua? Etkö muka tiedä jo vanhasta testamentista alkaen kuinka kaikki ihmiskunta kävi kelvottomaksi synnin kautta tulla autuuteen ja piti Jumalan Pojan vapahtajaksi käydä? Miten Aadam paratiisissa sai synnin tartunnan ja miten Uudestta testamentissa paitsi Galatalaiskirje, Roomalaiskirje ja oikein ymmärrettynä koko PYhä Raamattu asian oikeaksi todistaa?

Nyt ei sinun Mikko ole hyvin sinun asiat! Eikö kukaan ole uskaltanut sinua tästä ennen ojentaa?

Älä enää lisää syntiesi mittaa vastaan väittämällä vaan kuten sanoin, kun armon ovi on nyt vielä sinulle auki käydä sisälle, tunnusta syntisi ja usko evankeliumin sana kohdallesi, mutta jos et sitä tee, tiedä että sinua on vakavasti varoitettu.

Tässä asiassa on kyseessä sielun autuus. Tällaisen harhan kautta mennään kadotukseen jos ei ole kyse siitä että olet ymmärrykseltäsi jotenkin vajavainen niin ettet kykene oikeasti käsittämään tätä? Silloin sinulle ei voida tätä laskea synniksi mutta jos olet täysijärkinen ja holhoat itse itseäsi ja täydessä ymmäryksessä sielunvoimien puolesta niin ota asia vakavasti!

Olen sinua nyt varoittanut enemmän kuin kahdesti. Toivon että joku muukin elävä kristitty antaa tähän todistuksensa sillä kahden todistajan voimalla asia sinetöidään. Mikon sielun pelastumiseksi, sillä voi olla ettei kukaan häntä varoita asiasta. Vielä pahempi jos hän ei anna varoittaa.

Enempää en tähän nyt enää sano. Mikko, käy Herran eteen, kyllä armo riittää sinulle! Jos et usko minua, usko sitä Jumalan sanaa jota olen sinulle tuonut!

• EvLut kirjoitti:

12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. (Room 6:12-13)

Mutta mahdatko haluta ymmärtää tätäkään? Se on se suurin kysymys sinulle, joka joko sinut pitää pimeydessä, tai avaa ovet elämään.

Tahdotko edes tuntea Jumalaa?

• vastenmielistä.hommaa
        EvLut kirjoitti:

Kaikki fundiuskikset ovat samaa maata. Kieroilevia selittäjiä ja joka asiasta eri mieltä. Missä se Jumala tai Jeesus siinä on? Ei missään. Ollaan vaan MINÄ ITSE!

• EnEnääMinä
        EvLut kirjoitti:

Se ei ole ollenkaan oikein sanoa sillä tavalla sillä tuo raamatunkohta noin ymm,ärretynä on saatanallista tulkintaa joka on ristiriidassa monen muun Raamatun todistuksen kanssa joka todistaa että me uskoviksi tultuammekin vielä teemme syntiä, emme tahallamme mutta lankeemuksen kautta.

"Paavali tarkoittaa "en minä vaan synti" _termillä meidän vanhaa osaamme...."

Nimenomaan, tarkottaa juuri sitä vanhaa aatua, joka on Kristuksen kanssa kuollut ristillä ja sen jälkeen vielä haudattu kasteen hautaan. Ja jos tuo vanha aatu pääsee voiton puolelle niin silloin sitä syntiä tulee, mutta edelleenkään sitä syntiä en tee minä, joka olen uusi luomus, vaan synnintekijä on se vanha langennut minä.
        Uusi luomus ei halua tehdä syntiä, eikä elä synnissä.

• torre11
        Mikko.A kirjoitti:

12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. (Room 6:12-13)

Mutta mahdatko haluta ymmärtää tätäkään? Se on se suurin kysymys sinulle, joka joko sinut pitää pimeydessä, tai avaa ovet elämään.

Tahdotko edes tuntea Jumalaa?

"Älköön" on toivomus ja käsky, ei ihan toteutunut asia.

• EnEnääMinä kirjoitti:

"Paavali tarkoittaa "en minä vaan synti" _termillä meidän vanhaa osaamme...."

Nimenomaan, tarkottaa juuri sitä vanhaa aatua, joka on Kristuksen kanssa kuollut ristillä ja sen jälkeen vielä haudattu kasteen hautaan. Ja jos tuo vanha aatu pääsee voiton puolelle niin silloin sitä syntiä tulee, mutta edelleenkään sitä syntiä en tee minä, joka olen uusi luomus, vaan synnintekijä on se vanha langennut minä.
        Uusi luomus ei halua tehdä syntiä, eikä elä synnissä.

Huonoa selittelyä. Paavalihan nimenomaan sanoo tekevänsä pahaa, vaikka ei halua, ja syyttää siitä syntiä hänessä.

• Ohhohhhh...taisi palstalta löytyä ihan pyhimys!!!

Sen verran olen tutustunut muinaisten erämaaisien ja muiden kristinuskon raskassarjalaisten ajatuksiin, että jopa heillä tuntui olevan käsitys, että mitä lähemmäksi he pääsivät Jumalaa, sitä runsaampina he näkivät omat syntinsä. Heillä oli ajatus, näin vapaasti muistellen, että hengellisen terveyden merkki on omien syntien näkeminen runsaana kuin rannan hiekka, tai jotenkin niin, ja muita ei tulisi tuomita mistään.

Vaan teillä pyhimyksillä lienee toisin....*maahankumarruksia*

• lueSanaa

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

• LueSanaa
        lueSanaa kirjoitti:

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 3:6

Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

• "Ohhohhhh...taisi palstalta löytyä ihan pyhimys!!!

Sen verran olen tutustunut muinaisten erämaaisien ja muiden kristinuskon raskassarjalaisten ajatuksiin, että jopa heillä tuntui olevan käsitys, että mitä lähemmäksi he pääsivät Jumalaa, sitä runsaampina he näkivät omat syntinsä. Heillä oli ajatus, näin vapaasti muistellen, että hengellisen terveyden merkki on omien syntien näkeminen runsaana kuin rannan hiekka, tai jotenkin niin, ja muita ei tulisi tuomita mistään.

Vaan teillä pyhimyksillä lienee toisin....*maahankumarruksia*"

>>> Eipä paljon paremmin voi tätä sanoa. Kaskun löytyi asia josta ollaan samaakin mieltä. Ostetaanko täytekaakku?

Myös Torre on kirjoitellut hyvin tästä asiasta eli teillekin on selvää että jos nyt ylipäätään ollaan kristillisyyden kontekstissa, kaikki ovat siinä syntisiä.

On todella tyhmää puhetta sanoa itseään synnittömäksi sillä syntiäh'n ei ole pelkät pahat teot vaan myös aikomukset ja laiminlyönnit. Luterilaisuudessa on aina puhuttu enemmänkin syntiSYYDESTÄ eli perisynnistä. Jokainen on itsessään syntiNEN ja siksi tekee syntejä. Ei siis niin kuin lahkolaiset asian vääntelevät kuvitellessaan että ihminen joutuu vain tekosyntien kautta syntiseksi.

Mutta Naturalisti:

Kiinnitin huomioni puheeseesi erämaaisistä ym. Nämä eivät ole mitään jokapojan tietämykseen kuuluvia asioita kuten tiedämme. Yleensä vain erittäin hyvin kristillisen kirkon historiaan perehtyneet edes tietävät niistä. Muutenkin alan nyt muistelemaan kaikkia kirjoituksiasi ja ynnälilä asioita yhteen.

Et kai ole se jonka arvelen sinun olevan? Ehkä et, mutta jos olisit, matkasi on käynyt äärestä toiseen hämmästyttävän nopeasti? Reflektointisi on muuttunut selvästi, siitähän tässä on vielä kyse?

Voin olla tosin väärässäkin mutta jos satuin huomaamaan jotain mitä muut eivät ole huomanneet, lupaan sinetöidä visusti suuni ja sanaani voi kyllä luottaa. Samalla lupaan lopettaa kaikkinaisen asioista nahistelun kanssasi (jos otaksun oikein) mutta mitään en ota takaisin.

Tai sitten erehdyn asiasta.

• EvLut kirjoitti:

"Ohhohhhh...taisi palstalta löytyä ihan pyhimys!!!

>>> Eipä paljon paremmin voi tätä sanoa. Kaskun löytyi asia josta ollaan samaakin mieltä. Ostetaanko täytekaakku?

Myös Torre on kirjoitellut hyvin tästä asiasta eli teillekin on selvää että jos nyt ylipäätään ollaan kristillisyyden kontekstissa, kaikki ovat siinä syntisiä.

On todella tyhmää puhetta sanoa itseään synnittömäksi sillä syntiäh'n ei ole pelkät pahat teot vaan myös aikomukset ja laiminlyönnit. Luterilaisuudessa on aina puhuttu enemmänkin syntiSYYDESTÄ eli perisynnistä. Jokainen on itsessään syntiNEN ja siksi tekee syntejä. Ei siis niin kuin lahkolaiset asian vääntelevät kuvitellessaan että ihminen joutuu vain tekosyntien kautta syntiseksi.

Mutta Naturalisti:

Kiinnitin huomioni puheeseesi erämaaisistä ym. Nämä eivät ole mitään jokapojan tietämykseen kuuluvia asioita kuten tiedämme. Yleensä vain erittäin hyvin kristillisen kirkon historiaan perehtyneet edes tietävät niistä. Muutenkin alan nyt muistelemaan kaikkia kirjoituksiasi ja ynnälilä asioita yhteen.

Et kai ole se jonka arvelen sinun olevan? Ehkä et, mutta jos olisit, matkasi on käynyt äärestä toiseen hämmästyttävän nopeasti? Reflektointisi on muuttunut selvästi, siitähän tässä on vielä kyse?

Voin olla tosin väärässäkin mutta jos satuin huomaamaan jotain mitä muut eivät ole huomanneet, lupaan sinetöidä visusti suuni ja sanaani voi kyllä luottaa. Samalla lupaan lopettaa kaikkinaisen asioista nahistelun kanssasi (jos otaksun oikein) mutta mitään en ota takaisin.

" Kaskun löytyi asia josta ollaan samaakin mieltä. Ostetaanko täytekaakku?"

Kakku kelpaa aina, kunhan ei ole liian imelä :D

"Et kai ole se jonka arvelen sinun olevan?"

Nyt on paha mennä sanomaan keneksi minua luulet, mutta minähän täällä olen. :)

"Samalla lupaan lopettaa kaikkinaisen asioista nahistelun kanssasi "

Älä, älä, älä lupaa tuollaisia. Taidamme olla hyvinkin eri leireissä. Vaikka mielenkiintoni ja harrastukseni on vienyt jopa erämaaisien äärelle, olen ajatusmaailmaltani juuri sitä, mitä olen kirjoituksissani tuonut esiin.

Mukavaa on sinunkin kanssasi välillä näin leppoisammin jutustella, mutta antaahan ajan kulua ;)

• EvLut kirjoitti:

"Ohhohhhh...taisi palstalta löytyä ihan pyhimys!!!

Mutta Naturalisti:

"Et kai ole se jonka arvelen sinun olevan? Ehkä et, mutta jos olisit,"

Pikkuisen identiteettikriisiä pukkaa. Keneksiköhän minut arvelet. Nyt en tiedä olenko hän ja kuka olen jos olen hän. Jos on olekaan hän, olenko silloin minä ensinkään...hmmmmm....

• Aaameeen

Hyvä alustus, sillä vapauteen Kristus vapautti meidät ....

Luuk. 4:18
      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

Room. 8:21
      koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

Gal. 5:1
      Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

Gal. 5:13
      Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Uudestisyntynyt ihminen on vapaana syntynyt. Amen

• EnEnääMinä

Juuripa noin. Ja tässä lisää aiheesta, Room 7.5-6

5 Kun olimme lihan vallassa, jäsenissämme vaikuttivat lain herättämät synnin himot, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle.
        6 Mutta nyt olemme päässeet irti laista ja kuolleet sille, mikä piti meitä vallassaan, niin että palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa

• Minunkin täytyy tehdä julkinen tunnustus: olen täysin synnitön. Minulla ei ole aikomusta Jumalan asettamia käskyjä, asetuksia, lakia tai järjestystä rikkovien tekojen toteuttamiseen tai motiivien edistämiseen ajatuksin tai toimin. Minkään Jumalan. Minä vain nautin elämisestä, missä on yllätyksiä jokaiselle päivälle kuin joulukalenterissa ikään.

• Herran.tertut

Sama täällä. Mikäs meidän synnittömien on ollessa!

• saviseutulainen

"Tässä ajassa monet valheelliset ihmiset opettavat, että vanhurskaus on sitä, että Herra on vanhurskas, ja uskovan ei tarvitse olla, niin silti hän on, koska uskoo Herraan. Ja tämä oppi käytännössä tarkoittaa sitä, että ihminen saa jatkaa synnintekoa, mutta uskotelee olevansa vanhurskas, vaikka ei ole. Mutta jos te teette syntiä, niin silloin te olette synnin palvelijoita, […]"

Yllä oleva Mikko Ainasojan Kehotuksen Sana - sivustolta.

Noin puusilmäisen yksioikoisesti Mikko poika näkee ja vääristelee.
      Saattaisi jopa naurattaa moinen typeryys ellei kyse olisi äärimmäisen vakavasta asiasta.
      Kuka ( Mikon mukaan monet ) - opettaa, että vanhurskaus on sitä, >>että Herra on vanhurskas, ja uskovan ei tarvitse olla, niin silti hän on, koska uskoo Herraan.<<?!

Mikko ei käsitä/usko ilmeisesti ollenkaan sitä, että KUN ME USKOMME JEESUKSEN KRISTUKSEN SOVITTANEEN KAIKKI SYNTIMME KÄRSIMYKSILLÄÄN JA RISTIN KUOLEMALLAAN JA USKOMME HERRAN JEESUKSEN YLÖSNOUSSEEN KUOLLEISTA, JUMALA LUKEE TUON USKON KAUTTA JEESUKSEN KRISTUKSEN VANHURSKAUDEN MEIDÄN - JOISSA EI KERTAKAIKKIAAN ITSESSÄMME OLE MITÄÄN VANHURSKAUTTA - HYVÄKSEMME.
      LAHJAVANHURSKAUDESTA ON KYSE.
      JEESUKSEN KRISTUKSEN VANHURSKAUDESTA, JOKA MEIDÄN HYVÄKSEMME LUETAAN - USKON KAUTTA.

P.S. Eikä kyse ole siitä, että tähän lahjavanhurskauteen uskovat ja turvaavat väittäisivät, että synti on sallittua. Ei ole eikä tule. POIS SE.
      Mutta kun me uskovat - Mikkokin - rikomme Jumalaa vastaan aivan koko ajan jo ajatuksissamme ja asenteissamme - myönnämme sitä tahi emme.

Niinkuin Raamattu sanoo, että jos me väitämme, ettei meissä ole syntiä, teemme Jumalan valehtelijaksi!
      Jos me väitämme, että meissä voi olla itsessämme vanhurskautta, teemme Jumalan valehtelijaksi - ja halvennamme ja turhennamme JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEN SOVITUS - JA LUNASTUSTYÖN PUOLESTAMME.
      SUORASTAAN POLJEMME JUMALAN POJAN VEREN JALKOIHIMME.

• Täällähän varajeesukset tappelee verissäpäin kuin veli tuhlaajaveljensä kanssa, kenelle kuuluu perintöosa. Minä hankkisin lakimiehen ja matkustaisin Inglesiin.

Ei tuo anna uskovista kovinkaan hengellistä kuvaa, taitaa maalliset asiat ja kunnianhimo, oma tärkeys olla uskoa suurempaa. Gin Tonic helpottaa, jos oma otsa alkaa liikaa kuumottaa.

• TältäSeNäyttää

Luterilaisten on tietenkin puolusteltava synnin tekemistä kaikin tavoin, koska valta-osa luterilaisista elää suoraan synnissä, niin pitäähän sitä sitten puolustella, kun eivät halua kääntyä siitä pois.
        Kuvittelevat, että se kasteen armo ja -lahja antaa kaiken ja vie kerran perille asti, eli miten eli.

• lfkdkjsj

Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

Sana "synti" on uskovaisten omavanhurskaus eksytys opin ilmaisu RIKOS sanasta.
        Synti sanalla eksyttäjä haluaa uskovaistensa uskovan että Jeesus on kaikkien kaikki rikkset sovittanut JA NIIN EI EDELLEENKÄÄN OLE!

• jhyg6g6f

Huomaa, että Jeesus on uskomisen kieltänyt!
        uskominen eksyttää...

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

• Oletkin sitten se ensimmäinen synnitön ihminen.

• Minusta koko synti-sanan voisi lopettaa koska sehän tarkoittaa lähinnä VT:n Jumalan vastaisia tekoja ja nyt on nyt eikä kukaan enää elä menneisyydessä. Nyt on vain vääriä tekoja toisia ihmisiä, eläimiä ja luontoa vastaan ja siinä kyllä olisi problematiikkaa ja selvitettävää tarpeeksi meille nykyisille ihmisille. Jos Jumala sopii siihen kuvioon mukaan niin siitä vaan.

• kiiskivastarannalta

Ehkä Mikko tarkoitat kohdallasi sitä, että kun sinulla on ollut syntiä joka on sitonut sinua erityisesti, on Herra puhdistanut sinut (synnit tunnustettuasi) niistä synneistä ja olet päässyt niistä Herran armosta vapaaksi? Ja kun tulee houkutus tehdä noita syntejä, tiedät vaaranpaikat ja osaat jo varoa. Niin että et välttämättä lankea?

• Mikko on luultavasti kärsinyt huoruuden synneistään, ja on nyt tyytyväinen, kun on kyennyt vastustamaan tuota syntiä.

Mutta siinä voi mennä harhaan, luullen olevansa kokonaan synnitön.

• aaltovaasi

Hmm.. eikö ihminen saa synnit anteeksi, jos ja kun tunnistaa ne, katuu ja pyytää anteeksi. Jos ajattelee olevansa synnitön, niin silloinhan ihminen ei enää tunnista tekemiään syntejä?

• kiiskivastarannalta

Tuo käsitys on minullakin ollut.

• kjhygtf5

Ei ihmisellä ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia!
        mutta
        Jumalasta luopuneilla on sellainen usko, eksytyksenä...

Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

• kiiskivastarannalta
        kjhygtf5 kirjoitti:

Ei ihmisellä ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia!
        mutta
        Jumalasta luopuneilla on sellainen usko, eksytyksenä...

Mitä kirjoituksellasi tahdot kertoa? En nyt aivan saa ajatuksestasi kiinni.

Eikä selityksesi Jeesuksen sovittamista synneistä ole mielestäni oikein.

• Jos Mikko on oikeasti päässyt synnittömäksi niinkuin kuvittelee, niin ehdotan että hänen kuoltuaan ruumiinsa pitää testamentata Vatikaanille jotta se voitaisiin täyttää ja asettaa arvoiselleen paikalle Pietarinkirkon aukiolle lasivitriiniin Maailman miljardien syntisten kristittyjen esimerkiksi. Nimittäin Paavin traditiossa jos jossain, on oikein todellisesti yritetty tähän tilaan pääsemistä kautta kirkon historian. Mikko sen sitten lopulta teki, -kuka olisi uskonut?

Samalla kun miljoonat pyhiinvaeltajat saapuisivat näkemään Paavin ja vastaanottamaan hänen siunauksensa Urbi et orbi, voisi käydä pielellä lisävaivalla katselemassa maailman toista synnitöntä ihmistä: Mikkoa! (Kristushan oli ensimmäinen) ja sillä tavalla ansioiden arkkuun taas karttuisi varoja pahan päivän ja kiirastulen varalle.

Se päivän hupiosuudesta. Todellisuudessa aloin eilen illalla voida pahoin ajatellessani tätä asiaa. Lopuksi se pyöri vielä unissanikin (ei ole mikään profetia) niin että näin unta joukosta ihmisiä, jotka koettivat rakentaa jollekin isohkolle rakennukselle perustuksia upottavalle ja vettä tiukkuvalle savimaalle. Ammattini takia olen joutunut olemaan paljon tekemisissä rakentamisen ammattilaisten ja rakennussuunnittelunkanssa. Näin seassa monia tuttujanikin ja ihmettelin mitä he tekevät mutta kaikilla näytti olevan niin kova kiire etteivät he ehtineet vastailla kysymyksiini.

Jokainen ymmärtää miten vaikeaa savimaalle on rakentaa. tarbvitaan paalutuksia, monenlaisia tukirakenteita ja vielä erityisvahvaa perustamistapaa, mutta nämä vain kaivoivat kuoppaa eivätkä aikoneetkaan perustaa niinkuin oikein on. Aina välillä joku ihminen tai kone upposi niin syvälle liejuun ettei sitä enää saatu ylös mutta kovalla tohinalla silti koetettiin rakentaa maalle joka ei rakentamista kestä. Touhu oli suorastaan järjetöntä, välillä kuoppaan upposi joku autokin. Siellä oli myös lähisukulaisiani mukana ahertamassa, en tosin tunnistanut keitä mutta kuitenkin jotain sukuani.

Ny täytyy sanoa että heräsin varmaan omaan huhhutteluuni kun unessa asiaa voivotin monella lailla sitä hulluuden päähän menevää hommaa. Tajusin heti että kyse oli illalla ajattelemani asian refkeltoinnista. Aivoni refkeltoivat aihetta sillä oli vähän yllättävääkin kohdata ihminen joka avoimesti väittää olevansa synnitön ja silti tunnustautuu uskovaikseksi, vieläpä kehuu saavutuksillaan ja moittii muita saamattomuudesta: ihmisiä joita ei ole koskaan edes tavannut?

Vaikka kyse ei mistään profetoimisesta olekaan (minulla ei ole sellaisia lahjoja) Ymmärrän että "näin se ystävät on myös hengellisessä elämässä" (tämä fraasi sanottuna hitaasti ja värisevällä, arvokkaalla äänellä)

Asia on nyt tältä erää kannaltani loppuun puitu. Mikkokin on saanut ei yhtä eikä kahta vaan useammankin todistuksen asian mielettömyydestä.

• siis. reflektoivat. Ei "refkeltoivat"

• Niinhän se lautapoika toimii, häärää joka paikassa ja puuttuu asioihin, jotka eivät sille kuulu. Hoitaisi vain oman tonttinsa mallikkaasti, mutta ei. On ne muiden tekemiset vaan paljon kiinnostavampia. Tätähän se kristittyjen yhteys on.

• Naku-Naakka
        Aku-.Ankka kirjoitti:

Niinhän se lautapoika toimii, häärää joka paikassa ja puuttuu asioihin, jotka eivät sille kuulu. Hoitaisi vain oman tonttinsa mallikkaasti, mutta ei. On ne muiden tekemiset vaan paljon kiinnostavampia. Tätähän se kristittyjen yhteys on.

Valitsemasi nimimerkki kertoo sinusta kaiken sen mikä jää vielä arvailujen varaan tekstiesi jälkeen, mutta molemmat pitävät hienosti yhtä!

• Naku-Naakka kirjoitti:

Valitsemasi nimimerkki kertoo sinusta kaiken sen mikä jää vielä arvailujen varaan tekstiesi jälkeen, mutta molemmat pitävät hienosti yhtä!

Totuus kirvelee kuin kalium haavalla. (jonkun kemistin viisaus)

• Ei ahdasmielistä mutta toisen Jeesuksen. Muita synnittömiähän ei Raamatun mukaan ole.

• Hyvä juttu että Mikolla on tuo kasvokuva. Laitan sen ikonimaalarille että saan Pyhän-Mikon ikonin seinälleni. En minä muuten kuvia palvo mutku noin synnitöntä pyhää pitää kunnioittaa. Olen eilisillasta asti tehnyt maahankumarruksia ja jatkan edelleen...

• torataan.kristityt.yhdes

Tässähän on hyvä tiedostaa meitä kristittyjä jakavia kysymyksiä muitakin tämän syntikokemuksen lisäksi:

- lapsikaste
      - siansaksan puhuminen ts. kielilläpuhuminen
      - menestysteologia
      - torontolaisuus
      - nauruherätys
      - samaa sukupuolta olevien avioparien vihkiminen
      - erilaiset nykyprofeetat /-profetiat
      - Markku Koivisto

Tässä ois hyviä teemoja Jeesus-marssille, kuvin, sanoin ja teoin.

• Huomenta! Näköjään taas on pidetty hereillä yhtä hullua. 😁. Minkähänlaista rakennustyömaata nyt pukkaa?

• omituisetsuomalaiset

Siis ei ainuttakaan aikuista viestiä hyvään aloitukseen, mistäähän se mahtaa kertoa, kuka arvaa.

eikö ole kummallista että ei olekkaan ollenkaan hyvä kansan mielestä että joku on lakannut synnistä ja seuraa Jeesusta.

Eiiiii... siihen alkaa tulla kaikenlaista ivaa..kukaan ei ole synnitön ja sat amuuta venkulaa, saattaa jopa olla että monikin venkula on lutterin kirkon jäsen ja maksaa osamaksulla mailman kalleinta kuviteltua pelastusta, käytännössä omaa hautakoloaan.

joku laski että noin 40 000 euroa se kolo maksaa lopussa.

minä onnittelen aloittajaa ja toivotan hyvöö ja kestävää matkaa loppuun saakka !

• torre11

Tässä ollaan vaan katsottu mitä Raamatussa on ollut. Jos joku sanoo olevansa synnitön, niin se on Raamatun valossa valetta.

Koko VT.ssa vain Daavidin sanottiin olevan "synnitön", vaikka hänkin hairahtui kiimoissaan yhteen väärään tekoon Jumalan mielestä. Jeesuskin sanoo, ettei kukaan ole synnitön. Paavali taitaa sanoa, että kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla.

• torre11 kirjoitti:

Tässä ollaan vaan katsottu mitä Raamatussa on ollut. Jos joku sanoo olevansa synnitön, niin se on Raamatun valossa valetta.

Koko VT.ssa vain Daavidin sanottiin olevan "synnitön", vaikka hänkin hairahtui kiimoissaan yhteen väärään tekoon Jumalan mielestä. Jeesuskin sanoo, ettei kukaan ole synnitön. Paavali taitaa sanoa, että kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Niin, Jeesus taisi jossakin kieltää sanomasta itseään edes hyväksi, vai muistanko väärin...

• saviseutulainen
        Naturalisti kirjoitti:

Niin, Jeesus taisi jossakin kieltää sanomasta itseään edes hyväksi, vai muistanko väärin...

Jeesus sanoi itse asiassa näin:
        "Miksi sanot minua hyväksi? Vain Jumala on hyvä."

Jeesus ei sanonut: Älä sano minua hyväksi, vain Jumala on hyvä!

Joltinen ero, kun sen oikein ymmärtää.

• saviseutulainen kirjoitti:

Jeesus sanoi itse asiassa näin:
        "Miksi sanot minua hyväksi? Vain Jumala on hyvä."

Jeesus ei sanonut: Älä sano minua hyväksi, vain Jumala on hyvä!

Joltinen ero, kun sen oikein ymmärtää.

Ajatus lienee kuitenkin sama, Jeesus ei katso että häntä tulisi sanoa hyväksi. Missään ei taida, ainakaan näin ulkomuistista, olla mitään viitteitä, että Jeesus olisi pitänyt itseään synnittömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe