Huonekasvit ja urtikaria?

Olen kärsinyt muutamia viikkoja erittäin kutisevasta nokkosihottumasta, se tulee yhtäkkiä ja ihan mihin vaan ja kutisee niin vietävästi!
Olenkin miettinyt huonekasvejani voidiko joku niistä aiheuttaa tätä, eli minulla on seuraavat kasvit:
Jukkapalmu, rahapuu, onnenapila . Osaako kukaan sanoa voiko niistä joku aiheuttaa kyseisiä oireita?

8

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelujavaan

Kauanko huonekasvit ovat olleet sinulla ? Ei kai ne yht'kkiä ala oireita aiheuttaa, jos ei ennenkään, jos et ole alkanut syödä niitten lehtiä….hehe.
      Jonkun muun syöminen, uusi ruoka-aine, lääke yms. voi pikemminkin aiheuttaa oireitasi.
      Meneekö kutina siis välillä pois ? Kiinnitä huomiota, mitä silloin olen syönyt esimerkiksi, kun se alkaa. Mulle se tuli antasidista, Nexium'sta, samantyyppinen kuin Somac. Ne ovat mahahappoja tasaavia lääkkeitä.
      Nokkosihottumaa voi aiheutta moni asia. Oletkohan tullut allergiseksi kevään kukinnoille ?

• Palmu on ollut jo vuoden, rahapuu ja onnenapila muutaman kuukauden. Kevään kukinnot ei oikein rehota noin kylmässä! Sitä paitsi olen ollut sisällä viime kuukauden melkein koko ajan! Nyt aloin miettiä pesuaineita siis pyykin, kai nekin voi aiheuttaa oireita vaikka hajusteettomia ovatkin?!
      Ainakin netti on pullollaan ihmisiä jotka saaneet oireet helpottamaan vaihdettuaan pesuaineensa, pakko kait kokeilla sitäkin!

• kutinasilmissä

Eteläisessä Suomessa rehottaa jotain kukintoja jo, jonkun puun tai pajun mahdollisesti, olen "saanut" jo kutisevat silmät ja nenä valuu !

• Ei ole allergia oireita muita kuin ihossa!

• jögökgö

Miksi et poistu sisältä? Saatko tarpeeksi D-vitamiinia, kun et ulkoile? D-vitamiini on hyvin tärkeää hyvinvoinnille. Vaikea kuvitella lähes koko aikansa sisällä viettävän ihmisen olevan muutenkaan parhaassa mahdollisessa hapessa. Harrastatko liikuntaa lainkaan? Miten ovat verensokerit (kokemuksesta voin sanoa, että nousevat helposti, myös hoikalla, jolloin ihoinfektioidenkin riski kasvaa).

Tuskin nahkealehtisestä huonekasvista saa ihottumaa, ellei sitä koskettele. Hometta toki voi olla kukkamullassa, kuten kämpässäkin. Homeoireilua?

• Kaatumisen takia liikunta ei onnistunut kuukauteen, d vitamiinia syön koko talven purkista. Eipä auringosta oo edes vielä saanut sitä! Kunnossa ei vikaa!
        Eli siinä ei oo syy!

• Ei home oireita

• Voevoetaas

Kyllä ne nokkosihottumaoireet tulee nyt keväällä ulkoa. Itselläni koko vuosi menee ok mutta just nyt pamahti taas joka keväinen nokkoihottuma. Kasvot ja kaula kutisee ja iho on punainen läikykäs ja turpoaa. Kirvelee ja kutiaa. Ihan kauheeta. Täytyy löytää sopiva lääke taas jostain. Stressikin sen laukaisee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe