Suomen-eriarvoisuus

tälläistäsuomessa

Suomen sisällissota alkoi1918. Syy oli Suomen kansan kahtiajako joka syventyi sisällissodan aikana. Tämä kahtiajako on Suomessa edelleen terveydenhoitoalalla. Sanotaan näin jos Ministeri tai kansanedustaja menee lääkäriin niin hänet hoidetaan varmasti nopeasti, lääkärin käytös on aivan erinlaista jos kyseessä on tavallinen ihminen. Tiedän yhden tapauksen jossa Ministeri meni koko jonon ohi. (Ministerin ei tarvitse maksaa hoitoa itse) Mutta monesti tavallinen ihminen joutuu itse maksamaan leikkaukset. ( Minullekin lääkäri sanoi mene yksityiselle ja maksa itse leikkaus)
Köyhä joutuu maksamaan itse keikkaukset, mutta Ministerille ei sanota näin. Siis ei ole tasaarvoinen kohtelu. Vaikka kyseessä olisi kommunisti lääkäri , luulisi että hän puolustaa köyhiä mutta näin ei ole.

18

225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuusiselleKiitos

M Utta onneksi Suomen kansa on tuon ajan jälkeen Yhdistynyt Ja siitä SUURKIITOS Otto Ville Kuusiselle ja hänen hallitukselleen, joka suuresti edesauttoi kansan yhdistymistä?

Terveyskeskuksissa minua usein nolottaa kun pitkässä jonossa kysytään ammattia ja säännöllisesti ohjataan ministerit ja kansanedustajat jonon hännille!

• totuusontämä-

Se on toisinpäin Ministerit kansanedustajat menee leikkaus jonoissa ohi tavallisen ihmisen, eikä tarvitse itse maksaa. Vaikka niillä olisi varaa maksaa itse leikkaukset.

• TiltuValehteleeAINA

Ei ilmaista sairaanhoitoa ole olemassa! Typerä Tiltu-vale!

• taitaaolla

Näinkö olet tehnyt, kokomuksen ministeri saa varmaan hyvän kohtelun.
        Unohtuuko kommunismi toisinaan Huttilalla?

• ollaanvaanunessa

Huh mitä höttöä taas, ei ihmiset pysty omaksumaan miksi kapina alkoi kun eivät edes halua.

• OnSeVaanVäärin

Ei niin! Minua aina nolottaa, kun Terveyskeskuksen jonossa nuhassa oleva poikani pääsee ensinnä vastaanotolle normaalilla hinnalla kun taas ministerien ja kansanedustajien sokeat ja vammautuneet lapset jäävät aina jonon hännille ja heiltä peritään viisinkertainen hinta!

• keksiiperättömiävalheita
        OnSeVaanVäärin kirjoitti:

Ei niin! Minua aina nolottaa, kun Terveyskeskuksen jonossa nuhassa oleva poikani pääsee ensinnä vastaanotolle normaalilla hinnalla kun taas ministerien ja kansanedustajien sokeat ja vammautuneet lapset jäävät aina jonon hännille ja heiltä peritään viisinkertainen hinta!

Stallari valehtelee joka asiassa. Tarkkiksen tapa.

• kyllälääkäritkintietää
        OnSeVaanVäärin kirjoitti:

Jos punikki lääkärikin vastaaotolle tulisi Ministeri ,niin tämä änkyttäs tämä hoidetaan nopeasti. Paavo Lipposelle tehtiin ohitusleikkaus eikä tarvitse maksaa itse.
        Sen tiedän että tavallinen ihminen joutuu maksaa itse. Ei ole oikeudenmukaista.
        Kyllä lääkäritkin tietää kenet pitää hoitaa, kun ministereillä on valtaa se voisi olla kohtalokas isku jos jätettään Ministeri hoitamatta. Voisi olla alettaisiin tarkkaileen lääkäreitä ja niiden tekemisiä.

• valehtelija-
        kyllälääkäritkintietää kirjoitti:

Jos punikki lääkärikin vastaaotolle tulisi Ministeri ,niin tämä änkyttäs tämä hoidetaan nopeasti. Paavo Lipposelle tehtiin ohitusleikkaus eikä tarvitse maksaa itse.
        Sen tiedän että tavallinen ihminen joutuu maksaa itse. Ei ole oikeudenmukaista.
        Kyllä lääkäritkin tietää kenet pitää hoitaa, kun ministereillä on valtaa se voisi olla kohtalokas isku jos jätettään Ministeri hoitamatta. Voisi olla alettaisiin tarkkaileen lääkäreitä ja niiden tekemisiä.

Näin on olin hammaskirugi Kimmo Lehtimäen potilaana hän jätti minut täysin hoitamatta oli vähällä mennä henki. Täysi sutki valehtelija hän on Verneri Lehtimäen lähisukulainen.

• muuta-pois

Onneksi muu maailma Suomen ulkopuolella on tasa-arvoinen, voit muuttaa pois Suomesta ja saada tasa-arvoista kohtelua terveydenhoidossa.

• kommunistinluuranko

Ihmettelen tätä kun tämä Huttila puolustaa rikkaita vaikka on kommunisti ( tässä tapauksessa Ministereitä). Sehän se onkin outoa että jätetään köyhät heitteille? Kommunisti maissa köyhällä kansalla ei ole mitään arvoa. Sama tilanne oli 1918 johtajat ryyppää köyhä kansa kärsii.
      Jos punaiset olisivat voittaaneet sodan johtajat olisivat eläneet leveästi, kansa olisi ollut nälkäkuoleman partaalla. Torppareiden olot ei olisi parantuneet, niistä olisi tullut orjia.

• kurjajuttu

Suurin sisällissodan syy oli valtavasi räjähtänyt työttömyys ja pilviin nousseet (=nostetut) elintarvikkeitten hinnat. Laajoja väestönosia alkoi uhata suoranainen nälänhätä ja uhkasikin. Maalla, varsinkin Itä- ja P-Suomessa syötiin pettua mutta kaupungissa sekään ei oikein onnistunut.

Ruokaa maassa oli mutta sitä sai vain jos oli rutkasti rahaa.

• näinonpunikki-

Sisällissodalla ei ollut mitään merkitystä. Suomi oli ollut Venäjän vallan alla, miten olisi muutos tullut kuukaudessa ,ruokapula johtui siitä kun Suomi oli kuulunut Venäjään. Jos punikit olivat päässeet valtaan varmaan mikään ei olisi muuttunut parampaan suuntaan, päinvastoin huonompaan suuntaan.

• rkti

Punikit yrittivät tuhota Suomen, Suomelle ovat aiheuttaneet suurta vahinkoa.
        Mutta eivät onnistuneet tuhoamaan tätä maata.

• rikkaatministeriteimaksa

Oman maan kansalaista syrjitään. YleMaahanmuuttajein tuet 2014. Suomi 3243€ / KK Ruotsi 3143 € / KK Saksa 1935 € / KK Espanja 1520 € / KK
      Suomalainen työtön peruspäivärahalla, josta veroa 20 % 800€- verot, eli onko Suomi rasistinen maa?? Näillä tuloilla pitäisi vielä maksaa itse leikkauset, sitä mieltä on kommunisti lääkäri??

• Punakapina oli noissa olosuhteissa sinänsä hyvin ymmärrettävä tapahtuma. Millään lailla hyväksyttävä tai kunnioitusta ansaitseva se ei kuitenkaan ole edes historian valossa. Ihmiset tekevät vääriä valintoja, varsinkin huolellisesti harhanjohdettuna. Aika myöntää viimein tämä.

Suomi Venäjän osana oli todellakin tuolloin Euroopan kurjimpia kolkkia. Huonot, köyhät olot olivat pohja kapinalle. Rikkaita syytettyjen penkille laitettavaksi Suomessa ei edes juuri ollut, kun ei ollut mainittavaa tuotantoakaan. Lopputulos on ollut kuitenkin hyvä. Se vaati myös sen kapinan kukistamisen. Nyt vauras Suomi on tasa-arvoisuus- ja onnelisuustilastoissa maailman kärkimaita. Esimerkillinen sadan vuoden kehityskaari. Siihen nimenomaan vaadittiin se valkoisten voitto ja valistuneisuus.

• sellainense

Punikit on kostonhimoisia ?

• nytselkeni

Siitäkö tuo sekoilusi johtuu. Et pääse siis hoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7425
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5374
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      254
      4533
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4465
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2656
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2302
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2252
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe