joku tulehdus alapäässä?

bambz

moii(: eli oon 13, pian 14 vuotta vanha tyttö ja menkat alko noin vuos sit. oon käyttäny jotain melkeen vuoden tamppoonia ja ollu moonta kertaa esimerkiks yön yli eli jopa yli 10 tuntia ja monta kertaa on ollu muutenki yli sen 8 tuntia. nyt mulla on iha jäätävää mahakipuu (alavatsa) ja sit emättimessä kauhee kipu. esimerkiks jos istun nii se kipu niikö heijastaa peppuun asti. mikä mulla vois olla ku ei viittis koko elämää kivusta kärsiä:( voisko olla et mulla on tamppoonista jotain tullu? tosiaan kivut alko vasta oisko ollu eilen ja kipu alko ku mulla oli tamppooniki vielä mut yö kyllä meni sit siteen kans. pitääks mun mennä nyt lääkäriin? oon kuitenki aika ujo nii vois olla vähän paha tilanne enkä äitillekkää uskalla sanoo..)): kiitos jos autatte oikeesti!<33

6

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laakettakipuun

Sinulla on ilmeisesti kuukautisiin liittyvää kipua. Lähinnä se johtuu kohdun supistelusta. Se jännitystila ei vain laukea, jolloin tuntuu kipuna. Voit ottaa ihan tavallista kipulääkettä, esimerkiksi buranaa. Ota aluksi ohjeen mukainen suurin annos. Sitten parin päivän ajan otat lääkkeen ohjeen mukaan kolme kertaa päivässä. Useimmilla kipu hellittää ihan tavallisilla kipulääkkeillä.

Kuukautiskipu jatkuu vain harvoilla koko kuukautisten ajan, eikä kuukautiskipu johdu tamponista.

• panadol-

Burana aiheuttaa verenvuotoa

• Lääkäriin_vaan

Tamppoonin pitäminen hyvin pitkiä aikoja voi aiheuttaa emätintulehdusta. Kivut voivat nyt viitata tulehdukseen ja sen vuoksi kannattaa käydä pikaisesti lääkärissä ettei tulehdus leviä kohtuun.

• bambz

kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(

• Lääkäriin_vaan
        bambz kirjoitti:

kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(

Kohtutulehdus voi hyvinkin levitä munsarjoihin ja aiheuttaa lapsettomuutta. Alapään tulehdusten kanssa ei kannata koskaan "leikkiä", lääkäri on ainoa joka pystyy varmasti sanomaan mistä on kyse ja kirjoittaa reseptin tehokkaille lääkkeille.

• muuttolintu69

Moi! :D oon saman ikänen ja mullakin on menkat, ite käytän myös tamponia mutta ei ole tullut mitään. Ei myöskään ole minkäänlaisia kramppera (onneksi) käytä vain jotain särky lääkkeitä mitälie jne shitii. :D 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe