Kuten hyvin tiedätte, en ole pinnallinen vaan enemmän kiinnostunut luonteesta ja sopivuudesta pitkään suhteeseen.
Mutta yksi asia on turn-off: ylipainoisen eläkeläismiehen vartalo. Ei vyötäröä, pömppövatsa, jenkkakahvat, tasainen peppu.
https://i2.wp.com/blog.glamshutter.com/wp-content/uploads/2014/06/feat.jpg?fit=600,611
Kyse ei ole vain ylipainosta. Tässä osuva vertaily entisajan ylipainoisesta naisesta ja nykyajan ylipainoisesta naisesta:
http://img-aws.ehowcdn.com/560x560/photos.demandstudios.com/getty/article/117/133/86490365.jpg
https://www.healthywaukesha.com/wp-content/uploads/2012/03/Lose-the-Belly-Fat.jpg
Olen alkanut entistä vahvemmin uskoa LinerTerminator2:n teoriaan että syy on ravinnossa. Sokerimättö kuten siideri, nami ja pulla kasautuu vatsaan eikä peppuun ja reisiin. Liikunnan puute sinetöi asian.
Tilanne on painonkin suhdeen niin surkea että naiset katsovat normaalipainoisen hoikaksi eli erityisen tasokkaaksi.
Nyt joku haluaa tietää millainen on NORMAALIvartaloinen nainen? Vaikka tällainen:
http://fitzala.com/wp-content/uploads/2014/05/bikini-body-GGS-650px.jpg
Kadonneen naisellisen vartalon metsästys
122
2615
Vastaukset
- pyöreäpeba
Asiallinen pätevä viesti.
Naisena olen laittanut merkille tuon saman keskivartalopöhöttymisen - en itsessäni, vaan kanssasisarissa. Erikoisinta on se, että monet näistä keskiläskeistä pitää itseään laihana sen takia, kun perä ei ole levinnyt eikä sinänsä vyötärökään sivuille, mutta edessä roikkuu outo reppu tai oudot vanteet jotka pullottavat housun vyötärön päällä.... eivät vissiin ole itsensä kanssa ajan tasalla.- kivoja.kuvia
mutta kuva jossa laittoi farkkuja kiinni oli seksikäs niin sitä masua äkkiä pussaisi ja housut laskisi mutta ei entis aikojen vartalokaan paha ollut ja ala kuvassa ihan seksikäs nainen
- EdesUnissa
Sama ongelma kaikkialla Euroopassa. Ei liene muuta järkevää selitystä kuin ruoka. Äidit on paremmalla rungolla kuin tyttäret jo etelä-euroopassakin.
Joo, ruoka, vähäinen liikunta, erilaiset aineenvaihduntaan vaikuttavat sairaudet lisänä, niin eiköhän se ole siinä.
Tää näky on omastakin kropasta tuttu. Pulleimpina aikoina.
https://www.healthywaukesha.com/wp-content/uploads/2012/03/Lose-the-Belly-Fat.jpg
Nuorempana meni tähän kastiin.
https://thumbs.dreamstime.com/x/skinny-woman-16712652.jpg
Nyt menee tähän kastiin eli ei kauheesti poikkea pulleimmista vuosista.
https://pbs.twimg.com/media/B9TYGE0CQAALH2m.jpg:large
Semmosta se on.- zönggö.onkin.seksipommi
zönggö oletkin todella seksikäs nainen niin vartalo täydellinen ja silmäsi lumoavan kauniit ja muutenkin mukava olet niin tavatessa sinuun varmasti rakastuisi tosiaan olet kaunis ja seksikäs nainen ja asiasta toiseen tuo farkku kuva on seksikäs ja tuo alin kuva on seksikäs
zönggö.onkin.seksipommi kirjoitti:
zönggö oletkin todella seksikäs nainen niin vartalo täydellinen ja silmäsi lumoavan kauniit ja muutenkin mukava olet niin tavatessa sinuun varmasti rakastuisi tosiaan olet kaunis ja seksikäs nainen ja asiasta toiseen tuo farkku kuva on seksikäs ja tuo alin kuva on seksikäs
En oikeastaan koskaan ole osannut ajatella omaa kroppaani seksikkäänä, se on jäänyt muiden arvioitavaksi. Se on vain minun kroppa joka on joko kunnossa tai epäkunnossa. Mulla on semmoinen jännä suhde omaa kroppaani. Ei mitään ihailu suhdetta omaan itseen. Muita voin ihailla. :)
Vähempi keskivartalopulleus olis parempi. Mutta näin laiskalla yrittämisellä lopputulos on jo tiedossa. :)- 121212121212
Nelikymppiseksi ylipainoiseksi naiseksi ei hassumpi, selkeästi naisellinen vartalo kuitenkin. Vähemmistö sinun ikäisistäsi nykynaisista näyttäisi tuon painoisena noinkaan hyvältä. Ihon ja kiinteyden perusteella veikkaisin iäksi alle 40v.
En huomioinut kasvoja, XL-mallihan tuo on. - seksikkäitä
pakko katsella uudestaan farkku naisen ja alimmaista punaiset pöksyt kuvia koukuttaa tosi kivoja kuvia
- kaunis.zönggö
zönggö kirjoitti:
En oikeastaan koskaan ole osannut ajatella omaa kroppaani seksikkäänä, se on jäänyt muiden arvioitavaksi. Se on vain minun kroppa joka on joko kunnossa tai epäkunnossa. Mulla on semmoinen jännä suhde omaa kroppaani. Ei mitään ihailu suhdetta omaan itseen. Muita voin ihailla. :)
Vähempi keskivartalopulleus olis parempi. Mutta näin laiskalla yrittämisellä lopputulos on jo tiedossa. :)olet sinä seksikäs nainen ja masusi on täydellinen tykkään sinusta ja harmi kun olet varattu
121212121212 kirjoitti:
Nelikymppiseksi ylipainoiseksi naiseksi ei hassumpi, selkeästi naisellinen vartalo kuitenkin. Vähemmistö sinun ikäisistäsi nykynaisista näyttäisi tuon painoisena noinkaan hyvältä. Ihon ja kiinteyden perusteella veikkaisin iäksi alle 40v.
En huomioinut kasvoja, XL-mallihan tuo on.Voipi olla. Niin, mä olen kokoa M/L . Ollut kyllä XL, ennen lapsia ja lapsien jälkeen hetken aikaa. Nyt toi maha on niin venynyt raskauksien aikana ja arpinen, ettei varmaan ikinä se iho palaudu vaikka laihtuisinkin. Jää varmasti lerputtamaan. Vatsalihakset halki 2 kertaan pysty sektiossa. Ja tuntuu kuin olisin saanut toiset pakarat navan alle. :)
Näkyy vatsassa arven kohdalla, että lihat jakaantuu kuin pakarat. Mulla on siis varapyllykin.
Ihosta kyllä ilokseni voin sanoa, että se on vieläkin sileä ja ei ole veltostunut, kun vattan kohdalta ja silmänympärykset alkaa veltostua, ehkä kaulakin pikkuhiljaa. Mutta muualla on vielä kimmoisuus aika hyvin tallella. Jos kovin laihdun olen varma, että sitten se alkaa. Lopullinen rupsahtaminen. :)- olis.kiva.piristys
zönggö kirjoitti:
Voipi olla. Niin, mä olen kokoa M/L . Ollut kyllä XL, ennen lapsia ja lapsien jälkeen hetken aikaa. Nyt toi maha on niin venynyt raskauksien aikana ja arpinen, ettei varmaan ikinä se iho palaudu vaikka laihtuisinkin. Jää varmasti lerputtamaan. Vatsalihakset halki 2 kertaan pysty sektiossa. Ja tuntuu kuin olisin saanut toiset pakarat navan alle. :)
Näkyy vatsassa arven kohdalla, että lihat jakaantuu kuin pakarat. Mulla on siis varapyllykin.
Ihosta kyllä ilokseni voin sanoa, että se on vieläkin sileä ja ei ole veltostunut, kun vattan kohdalta ja silmänympärykset alkaa veltostua, ehkä kaulakin pikkuhiljaa. Mutta muualla on vielä kimmoisuus aika hyvin tallella. Jos kovin laihdun olen varma, että sitten se alkaa. Lopullinen rupsahtaminen. :)zönggö voisitko laittaa kuvasi tänne niin tähtisilmistäsi ja seksikkäästä vartalostasi
- urpankuikahdus
zönggö kirjoitti:
Voipi olla. Niin, mä olen kokoa M/L . Ollut kyllä XL, ennen lapsia ja lapsien jälkeen hetken aikaa. Nyt toi maha on niin venynyt raskauksien aikana ja arpinen, ettei varmaan ikinä se iho palaudu vaikka laihtuisinkin. Jää varmasti lerputtamaan. Vatsalihakset halki 2 kertaan pysty sektiossa. Ja tuntuu kuin olisin saanut toiset pakarat navan alle. :)
Ihosta kyllä ilokseni voin sanoa, että se on vieläkin sileä ja ei ole veltostunut, kun vattan kohdalta ja silmänympärykset alkaa veltostua, ehkä kaulakin pikkuhiljaa. Mutta muualla on vielä kimmoisuus aika hyvin tallella. Jos kovin laihdun olen varma, että sitten se alkaa. Lopullinen rupsahtaminen. :)mites selkätissit, kuppikoko?
- mikkihiiri50vuotta
Oli kyllä oikein kaunis nainen kuvassa.
Makunsa kullakin! urpankuikahdus kirjoitti:
mites selkätissit, kuppikoko?
Heh, ei ole selkätissejä vielä. :)
Kuppikoko on kasvanut lasten myötä B-kupista C-kuppiin. Mutta koska rinnat pian roikkuvat jo kuin ajokoiran korvat ja jää tyhjät pussit, ne voi pian rullata varmaan jo A-kuppiinkin. :)olis.kiva.piristys kirjoitti:
zönggö voisitko laittaa kuvasi tänne niin tähtisilmistäsi ja seksikkäästä vartalostasi
Ei mulla ole semmoiseen tarvetta. Jos oisin sinkku ehkä voisin haluta hullutella ja laittaakin semmoisen kuvan. Mutta nyt ei tee mieli hullutella semmoisella. :)
Nättejä sinkku naisia kosit vaan nyt kuviansa laittamaan. Peppupua ja muita. :)- 121212121212
zönggö kirjoitti:
Ihosta kyllä ilokseni voin sanoa, että se on vieläkin sileä ja ei ole veltostunut, kun vattan kohdalta ja silmänympärykset alkaa veltostua, ehkä kaulakin pikkuhiljaa. Mutta muualla on vielä kimmoisuus aika hyvin tallella. Jos kovin laihdun olen varma, että sitten se alkaa. Lopullinen rupsahtaminen. :)No kyllähän lopulliseen rupsahtamiseen vaikuttaa sekin kuinka elää. Naiset tottuvat nuorina pelaamaan easy modella, kun taas miehet tietävät että jos haluaa paremman vartalon niin se vaatii kovaa työtä. Vanhempana sitten luovutetaan kun tajutaan ettei kevyt zumba kerran viikossa riitä.
Synnytyksen aiheuttamia jälkiä ei ole syytä arvostella, nehän ovat seurausta hienosta asiasta ja rakkaiden lasten saamisesta. Tosin sellaista olen kuullut että mitä nuorempi ja parempikuntoinen, sitä vähemmillä vaurioilla keho yleensä selviää ja sitä paremmin niistä toipuu. Nykynainen haluaa ensin kokeilla pelimiehiä ja sinkkuilla, ja hankkii lapsia kun paras synnytysikä on jo ylitetty. - 121212121212
zönggö kirjoitti:
Ei mulla ole semmoiseen tarvetta. Jos oisin sinkku ehkä voisin haluta hullutella ja laittaakin semmoisen kuvan. Mutta nyt ei tee mieli hullutella semmoisella. :)
Nättejä sinkku naisia kosit vaan nyt kuviansa laittamaan. Peppupua ja muita. :)Myös nimim. SikaHelmi on laittanut peppukuvan kun sellaista pyysin.
Peppupupu on hauska ja hyväpeppuinen tapaus, joskin vähän outo. 121212121212 kirjoitti:
No kyllähän lopulliseen rupsahtamiseen vaikuttaa sekin kuinka elää. Naiset tottuvat nuorina pelaamaan easy modella, kun taas miehet tietävät että jos haluaa paremman vartalon niin se vaatii kovaa työtä. Vanhempana sitten luovutetaan kun tajutaan ettei kevyt zumba kerran viikossa riitä.
Synnytyksen aiheuttamia jälkiä ei ole syytä arvostella, nehän ovat seurausta hienosta asiasta ja rakkaiden lasten saamisesta. Tosin sellaista olen kuullut että mitä nuorempi ja parempikuntoinen, sitä vähemmillä vaurioilla keho yleensä selviää ja sitä paremmin niistä toipuu. Nykynainen haluaa ensin kokeilla pelimiehiä ja sinkkuilla, ja hankkii lapsia kun paras synnytysikä on jo ylitetty.Vaikuttaa joo. Ja elämän rankkuus. Itellä myös vuosien yövalvominen on alkanut näkyä. Ei olla niin hehkeitä enää. Nuorena mä olin kova liikkumaan ja tanssimaan. Ei mitään mummohumppaa vaan kunnon technohumppaa. Just tuossa kerroin, että 4h yhtä jaksoista tanssimista ilman taukoja meni helposti. Hulluna mua kaverit piti, mutta se intohimo tanssimiseen. Se oli käsinkosketeltavaa. Shufflea ajattelin taas ryhtyä loikkimaan, kunhan jalka on parempi. :)
Kyllä se varmasti tosi on, että nuorempi ja parempikuntoinen sitä paremmin toipuu. 35-vuotias monisairas ensisynnyttäjä ei ehkä ole enää paras mahdollinen palautumaan. Siihen ne yövalvomiset yms. päälle.
Niin, kuka haluaa mitäkin. Oisin halunnu lapsia kovasti jo 21-vuotiaana, mutta semmosia ei siunaantunut. Jos oisin saanut lapsia jo silloin, kun halusin, ne olis jo nyt 20-21-vuotiaita. :)
Mutta ne päätti tulla nyt vanhempana. Hyvä edes niin ja parempi, kun parisuhde on kuitenkin hyvällä pohjalla. Mikä on aika oleellista hommassa. Mut hyvät yöt!121212121212 kirjoitti:
Myös nimim. SikaHelmi on laittanut peppukuvan kun sellaista pyysin.
Peppupupu on hauska ja hyväpeppuinen tapaus, joskin vähän outo.Mut ne onkin sinkkuja. Kukaan mies ei ole pahastumassa, että emäntä laittelee pepun kuvia nettiin. Mulla ei oo tarvetta, ei kehujen kipeyttä eikä halua loukata miestäni semmoisella. :)
Öitä.- 121212121212
zönggö kirjoitti:
Mut ne onkin sinkkuja. Kukaan mies ei ole pahastumassa, että emäntä laittelee pepun kuvia nettiin. Mulla ei oo tarvetta, ei kehujen kipeyttä eikä halua loukata miestäni semmoisella. :)
Öitä.Tuo on kyllä fiksua. Hyvät yöt.
- ei.ole.yksinkertaista
121212121212 kirjoitti:
No kyllähän lopulliseen rupsahtamiseen vaikuttaa sekin kuinka elää. Naiset tottuvat nuorina pelaamaan easy modella, kun taas miehet tietävät että jos haluaa paremman vartalon niin se vaatii kovaa työtä. Vanhempana sitten luovutetaan kun tajutaan ettei kevyt zumba kerran viikossa riitä.
Synnytyksen aiheuttamia jälkiä ei ole syytä arvostella, nehän ovat seurausta hienosta asiasta ja rakkaiden lasten saamisesta. Tosin sellaista olen kuullut että mitä nuorempi ja parempikuntoinen, sitä vähemmillä vaurioilla keho yleensä selviää ja sitä paremmin niistä toipuu. Nykynainen haluaa ensin kokeilla pelimiehiä ja sinkkuilla, ja hankkii lapsia kun paras synnytysikä on jo ylitetty.Tässäkin asiassaolet numerosarja hieman sivukujalla.
Terveille nuorille miehille on äärimmäisen helppoa kasvattaa lihaskudosta kasvuiässä liikunan kautta..Ainakin jos verrataan naispuoliseen yksilöön.
Testosteroni elimistössä takaa sen, että kun nuori pojanjolppi talleilla luo ponin lantaa, hänen elimistönsä ohjelmoi hänelle lisää lihaksia. Kaikki ylimääräinen energia menee lihaksien kasvuun.
Sama toiminta tytöillä (siis raskas lannanluonti ja kärrääminen tunkiolle) kasvattaa tytön lihaksiston hetkellistä kestävyyttä yhtäkkiseen kuormitukseeen. Mutta lihaksen lisääntymistä tapahtuu vain minimaalisen pieniä määriä. Tytöille ei kasva isoja hauiksia eikä hartioita..paitsi hormoneilla. De facto.
Ja kun nyt sitten vingahtelet läskistä, niin ihan samasta syystä miksi naisille ei kerry paljonkaan lihaksia, heille kertyy läskiä. Naispuolisille nisäkkäille läski on varmaan luonnon turvakeino. Miespuolisille ihmisapinoillle turvakeino on lihasvoima. Naispuoliset apinat kestävät läskivarantojen avulla ajat, jolloin pitää olla hiljaa ja paikallaan, kun miehet tappelevat? Siinä sivussa pitää vielä ruokkia oman kehonsa avulla vielä ne imeväisikäiset, huh.
Lajinsäilymistä, rakas Watson. - 121212121212
ei.ole.yksinkertaista kirjoitti:
Tässäkin asiassaolet numerosarja hieman sivukujalla.
Terveille nuorille miehille on äärimmäisen helppoa kasvattaa lihaskudosta kasvuiässä liikunan kautta..Ainakin jos verrataan naispuoliseen yksilöön.
Testosteroni elimistössä takaa sen, että kun nuori pojanjolppi talleilla luo ponin lantaa, hänen elimistönsä ohjelmoi hänelle lisää lihaksia. Kaikki ylimääräinen energia menee lihaksien kasvuun.
Sama toiminta tytöillä (siis raskas lannanluonti ja kärrääminen tunkiolle) kasvattaa tytön lihaksiston hetkellistä kestävyyttä yhtäkkiseen kuormitukseeen. Mutta lihaksen lisääntymistä tapahtuu vain minimaalisen pieniä määriä. Tytöille ei kasva isoja hauiksia eikä hartioita..paitsi hormoneilla. De facto.
Ja kun nyt sitten vingahtelet läskistä, niin ihan samasta syystä miksi naisille ei kerry paljonkaan lihaksia, heille kertyy läskiä. Naispuolisille nisäkkäille läski on varmaan luonnon turvakeino. Miespuolisille ihmisapinoillle turvakeino on lihasvoima. Naispuoliset apinat kestävät läskivarantojen avulla ajat, jolloin pitää olla hiljaa ja paikallaan, kun miehet tappelevat? Siinä sivussa pitää vielä ruokkia oman kehonsa avulla vielä ne imeväisikäiset, huh.
Lajinsäilymistä, rakas Watson."Terveille nuorille miehille on äärimmäisen helppoa kasvattaa lihaskudosta kasvuiässä liikunan kautta..Ainakin jos verrataan naispuoliseen yksilöön."
Olet itse aivan kujalla.
Tässä kontekstissa olennainen kysymys on miten helppoa on kasvattaa lihaskudosta saavuttaakseen hyvän vartalon? Kyllä, jos nuorilta naisilta edellytettäisiin isoa kokoa...pääsisivät miehet kovasti helpommalla.
Mutta todellisuudessa enemmistölle nuorista naisista riittää kun on normaalipainoinen. Plussaa saa kun edes vähän jaksaa kyykätä ja lenkkeillä. Se ei paljoa vaadi.
Jos mies tekee saman, naiset eivät huomaa eroa. Kun mies hankkii lihaksia, naiset eivät huomaa eroa. Vasta kun mies hankkii niin paljon lihaksia että ylävartalo levenee olennaisesti...naiset huomaavat. Ja se, täti Erika, vaatii nuoreltakin mieheltä kovasti työtä.
Käyn salilla viikottain. Nuoret naiset harvemmin vetävät failureen asti - ts. siten ettei viimeisen toiston jälkeen pystyisi tekemään ainuttakaan. Miehet kyllä vetävät. - 121212121212
Tässäkin asiassaolet numerosarja hieman sivukujalla.
Lajinsäilymistä, rakas Watson.Tuliupa mieleeni hyvä esimerkki.
Salilla käy nuori 15-16v urheilijatyttö joka vetää kyykkyjä 80-100 kilon painoilla. Naisilla on yllättävän vahvat jalat, vaikka käsivoimissa onkin iso ero miesten eduksi.
Suurin osa parikymppisistä naisista tekee kyykkyjä olemattomilla painoilla, ja peffat näyttävät silti hyviltä. Easy mode. Useimmat voisivat vetää tuplasti tai triplasti saman määrän toistoja putkeen.
Yhtä kevyesti treenaava mies olisi hintelä tai laihaläski, ja sellaisena pysyisi. - ei.ole.yksinkertaista
121212121212 kirjoitti:
"Terveille nuorille miehille on äärimmäisen helppoa kasvattaa lihaskudosta kasvuiässä liikunan kautta..Ainakin jos verrataan naispuoliseen yksilöön."
Olet itse aivan kujalla.
Tässä kontekstissa olennainen kysymys on miten helppoa on kasvattaa lihaskudosta saavuttaakseen hyvän vartalon? Kyllä, jos nuorilta naisilta edellytettäisiin isoa kokoa...pääsisivät miehet kovasti helpommalla.
Mutta todellisuudessa enemmistölle nuorista naisista riittää kun on normaalipainoinen. Plussaa saa kun edes vähän jaksaa kyykätä ja lenkkeillä. Se ei paljoa vaadi.
Jos mies tekee saman, naiset eivät huomaa eroa. Kun mies hankkii lihaksia, naiset eivät huomaa eroa. Vasta kun mies hankkii niin paljon lihaksia että ylävartalo levenee olennaisesti...naiset huomaavat. Ja se, täti Erika, vaatii nuoreltakin mieheltä kovasti työtä.
Käyn salilla viikottain. Nuoret naiset harvemmin vetävät failureen asti - ts. siten ettei viimeisen toiston jälkeen pystyisi tekemään ainuttakaan. Miehet kyllä vetävät.Minä kun en puhunut aikuisista, jotka käyvät kuntosaleilla (tyhmä nimi) kuka mistäkin syystä. Minä puhuin esipuperteetti-ikäisistä, joilla hormonit jo jylläävät elimistössä, ja puperteetti-ikäisistä joilla ei ole vielä mitään tietoa mistään. He tarvitsisivat ulkopuolisia ohjaajia.
Sinä puhut aikuisista 20 ihmisistä.
Täytyy omalta kohdaltani sanoa, että en ihan niin tyhmä ollut, että jopa 20-vuotiaana olisin tarvinnut jonkun ulkopuolisen neuvontaa liikunnassa tai varsinkaan syömisissä. (Ehkä tässä on jälleen uusi lonkero tutkimuksiin lihavuudesta, ja varsinkin hoikkuudesta?)
Jos minua olisi joku tullut neuvomaan ja lässyttämään, niin aika äkkiä olisi kadonnut meidän tontilta.
Katsos kun meillä oli aina se yksi ja ainoa päämäärä: lapset pärjää, hevoset voittaa ja tehdään mitä tarvitaan.
Menestyneitä hepoisiakin oli useita, vaikka noudatettiin tapoja, jotka tuomittiin silloin naurettavaksi lellimiseksi. Saatiin kuitenkin Euroopan mestari näillä luuloilla ja harhaopeilla.
Mutta kuten hepoisienkin kohdalla, kaikki lähtee lapsuudesta. Pienet pojat tarvitsee koulun vastapainoksi vähän painia ja voimien testailua. Isommat pojat tarvitsee sen lisäksi tiukkaaa kuria.
Tytöt tarvitsee koulutyön oheen jotain ponien, marsujen tai kissojen ja koirien hoitoa.
Meidän yhteiskuntamme ei tarvitse oikeastaan mitään muuta kuin urospennuille riittävästi kovaa vastusta, ja naaraspennuille hoivattavaa. 121212121212 kirjoitti:
Tuo on kyllä fiksua. Hyvät yöt.
Niin minustakin. Kansa katsokoon siihen saakka nuoria ja/tai sinkkuja, kunnes tulee ne eläkeläisten shufflet. Niihin mä lupaan osallistua ja sitten voi jo harkita valokuvaakin ellei peräti videota. :)
https://www.youtube.com/watch?v=p4mKGxI8t8c
- ei.ole.yksinkertaista
Enpä moisesta teoriasta ole kuullutkaan. Saattaa olla jotain perää, koska etanoli ja sokeri ovat hyvin lähellä toisiaan (kemiallisesti).
Oman käsitykseni mukaan runsas alkoholinkäyttö muuttaa hetkellisesti naisen hormonitasapainoa (eli nostaa testoja), jolloin ylimääräinen energia pakkautuu läskinä mahaan. Eikä siis reisiin, peppuun ja tisseihin.
Toisaalta, jossain menee myös terveen hormonitasapainon omaavalla naisella (jopa absolutistilla) raja, jossa mahaläskiä ja sisäelinrasvaa alkaa kertyä, vaikka aiemmin olisin ylimääräinen kertynyt varastoksi peppuun ja reisiin.. Meinaan, että ei kukaan loputtomasti liho ns. terveelliselle alueelle, vaan läskiä alkaa kertymään joka puolelle. Mutta tässä on isoja eroja yksilöiden välillä.
Aineenvaihdunta on yksi mielenkiintoisimpia lääketieteen tutkimuskohteita, koska yksilötasolla siihen vaikuttaa niin moni muuttuja. Niin kutsutuissa superlihavissakin on hämmästyttävän paljon eroja. Sekä toimintakyvyssä että siinä, mihin rasva kerääntyy.
Jos kiinnostaa tietää, mihin kehoon kertynyt ylimääräinen rasva keksii kertyäkään, ja mitä se saattaa aiheuttaa, niin utuubissa on tarjolla dokkareita ruuminavauksista. Kannattaa katsoa, jos ei ole koskaan nähnyt eikä ymmärtänyt, kuinka monimutkainen ja hieno koneisto ihmiskeho on. Toisilla ylimääräinen rasva tukkii munuaiset, ja aiheuttaa lumipalloefektin: verenpaine nousee, voi tulla aivoverenkiertoon häiriöitä tai muita verenkiertoon liittyviä ongelmia -->sydän rasittuu. Ja sydämenkin ympärille kertyy läskiä btw, toisilla lihavilla hanakammin, toisilla heikommin.
Lihavuus on asia josta ei vielä oikeastaan tiedetä kovinkaan paljon.
Ei ymmärretä vielä MIKSI rasva kertyy yksilöillä niin eri tavoin. Siksi ylimääräisen rasvan kertymisen haittojakin voi tutkia ja tarkastella niin monella tapaa. Elämme vaihetta, missä kootaan dataa, ihmetellään ja hämmästelläänkin joskus.
Ravinnon laatu vaikuttaa oman käsitykseni mukaan ihmiseen myös hormoonien tasolla. Teollisesti valmistetut sokerit, varsinkin fruktoosisiirappi, ovat tulleet ravintoomme vasta hiljattain. Näitäkin muuttujia pitäisi tutkia hiirikokeilla, koska hormonihäiriöt ovat yhä yleisempiä.
Joskus 30 vuotta sitten Suomessa hormonihäiriöt olivat äärimmaisen harvinaisia, ja samaten liikalihavia oli hyvin vähän. Toisaalta samanaikaisesti on ihmisten ruokapöytään tullut teollisten einesten huomattava lisääntyminen. No, nyt kyllä tulee mieleen muitakin asioita, mitkä ovat muuttuneet ruokailussa ja arkielämässä verrattain lyhyen ajan sisällä...eli tämä ilmiö ei ole mikään yksinkertainen juttu.
Ja kaikkein naurettavimpia ovat joidenkin ihmisten antamat neuvot laihdutukseen: "syö vähemmän kuin kuluttaa" tms. Me pystymme laskemaan matemaatteisilla kaavoilla aika yksilöllisesti sen, mitä kukin ihminen kuluttaa levossa. Kaavat ovat erikseen urheilijoille ja taviksille jo olemassa. Pystymme myös hiilidioksidimittauksilla pääsemään tarkkaan yksillölliseen lukemaan, mikäli tarve vaatii. Mutta emme pysty vielä tarkasti selittämään, miksi joku ihminen ei laihdu, vaikka kalorinsaanti olisi alle lasketun oman kulutuksen. Siinä joudutaan palaamaan jälleen koko "vyyhtiin", eli mikä siellä metaboliassa on vialla. Vikatilaan voi johtaa monien asioiden summa: liikkumattomuus suolistobakteerit ravinnon laatu hormonihäiritsijät tuntematon tekijä.
Itse olen sitä mieltä, että jokaisen laihtumista haluavan kannattaisi ryhtyä liikkumaan. Enkä tarkoita mitään punttien nostelua, vaan ihan tavallista aktiivisuuden lisäämistä. Vähemmän autoilua, vähemmän istumista, enemmän touhuamista. Passiivinen elämäntyyli on muuten myös yksi asia, joka on tullut Suomeen(kin) vasta hyvin hiljattain. Eli saattaa olla "muuttuneen ihmiskehon" taustasyynä, tai ainakin osa sitä.
Kirjoitin tarkoituksella ihmiskehon, koska ei tämä nykyinen muutos ihmiskehoissa koske vain naisia, vaan myös miehiä.Ei ennen vanhaan miehillä ollut selluliittipeppuja tai tissejä.- dissiposki
"Ei ennen vanhaan miehillä ollut selluliittipeppuja tai tissejä."
Juu, nykyisin näitä ketunneniä löytyy yhdellä jos toisella.
http://dbolmusclesecret.com/diet-helps-lose-man-boobs/ - 121212121212
"Me pystymme laskemaan matemaatteisilla kaavoilla aika yksilöllisesti sen, mitä kukin ihminen kuluttaa levossa. Kaavat ovat erikseen urheilijoille ja taviksille jo olemassa. Pystymme myös hiilidioksidimittauksilla pääsemään tarkkaan yksillölliseen lukemaan, mikäli tarve vaatii. Mutta emme pysty vielä tarkasti selittämään, miksi joku ihminen ei laihdu, vaikka kalorinsaanti olisi alle lasketun oman kulutuksen."
Joko laskelmat ovat pielessä, tai ko. ihminen valehtelee syömisestään/liikkumisestaan.
Lyhyellä aikavälillä nesteen määrä kehossa vaikuttaa myös, siihenhän karppaamisen tuottama "laihtuminen" ohjelman alussa perustuu. Mainio kirjoitus, kiitos. Itselläni on lihominen alkanut tilapäisen menopaussin aikana. Eli tehtiin endometriopesäkkeiden polttelua lapraroskopiassa ja sen jälkeen jäi reiluksi puoleksi vuodeksi kuukautiset tulematta. Lääkäri tästä varoittelikin. Pcos, sokeriaineenvaihdunnan heikkous ja sukuperimänä alttius verenpianetaudille. Jo nuorena ja laihana siis kaikki nämä. Paino nousi tuona aikana puolessa vuodessa 8 kiloa. Normaalipainoinen silti silloin vielä.
Nyt sitten on verenpainetauti, oli Radi ruokavaliolla hoidettava sellainen ja sokereita seurataan, koska niissä on edelleen ylityksiä labratesteissä, joka kerta.
Nyt puhutaan vatsan bakteereista. Mulla on refluksitauti ja suolisto ärtyy viljoista. Turpoaa kuin ilmapallo, jos tiettyjä viljoja tai ruoka-aineita syö. Turvotus kyllä katoaa, mutta huono olo jää.
Olisi lopulta kiva tietää minkä verran kaikella loppujen lopuksi on osaa.- mmmnnnbbbb
Ei ruoan "laadulla" ole niinkään merkitystä, vaikka kaikkea ituhippipaskaa joka tuutista yritetäänkin työntää, vaan määrällä. 30 vuotta sitten ihmiset olivat hoikempia varmaankin pääasiassa kahdesta syystä, kaupan hyllyt eivät olleet täynnä sipsiä yms. ja ihmisillä oli muutakin tekemistä kuin jumittaa jotain ruutua tuijottaen.
Nykyään selvitetään aineenvaihdunnasta, hormonitasoista yms. mutta fakta on että jos ihminen lyödään kuurille tyyliin thaimaan vankila niin läski lähtee on tasot mitkä tahansa. - ei.ole.yksinkertaista
zönggö kirjoitti:
Mainio kirjoitus, kiitos. Itselläni on lihominen alkanut tilapäisen menopaussin aikana. Eli tehtiin endometriopesäkkeiden polttelua lapraroskopiassa ja sen jälkeen jäi reiluksi puoleksi vuodeksi kuukautiset tulematta. Lääkäri tästä varoittelikin. Pcos, sokeriaineenvaihdunnan heikkous ja sukuperimänä alttius verenpianetaudille. Jo nuorena ja laihana siis kaikki nämä. Paino nousi tuona aikana puolessa vuodessa 8 kiloa. Normaalipainoinen silti silloin vielä.
Nyt sitten on verenpainetauti, oli Radi ruokavaliolla hoidettava sellainen ja sokereita seurataan, koska niissä on edelleen ylityksiä labratesteissä, joka kerta.
Nyt puhutaan vatsan bakteereista. Mulla on refluksitauti ja suolisto ärtyy viljoista. Turpoaa kuin ilmapallo, jos tiettyjä viljoja tai ruoka-aineita syö. Turvotus kyllä katoaa, mutta huono olo jää.
Olisi lopulta kiva tietää minkä verran kaikella loppujen lopuksi on osaa.Pcos aiheuttaa jo ihan itsenäisenä ilmiönä aineenvaihdunnasssa kummallisia muutoksia. Jotkut saavat helpotuksen eräistä ehkäisypillereinä tunnetuista lääkkeistä (huomatkaapa ihmiset, että saatte ne paljon edullisemmin, jos reseptissä on mainittu sairaudenhoito!)Useimmiten silti tuomiona on vain mystinen "metabolinen syndrooma", jota ei sinänsä osata vielä selittää potilaille, sanotaan vain että se on moniin aineenvaihdunnan toimintoihin vaikuttava haitallinen tila. Eikä anneta lääkitystä.
Sukuperimänä alttius verenpainetaudille, voi olla geneettinen alttius rasvan kertymiseen munuaisiin. Eli vaikka on hoikka, saattaa munuaisiin olla kertynyt haitalliseen paikkaan rasvaa, joka vaikeuttaa munuaisten toimintaa ja siitä syystä verenpainen nousee. Kun munuainen "lihoo", niin se rasvaa kertyy tietysti siihen pinnalle, mutta toisaalta sinne munuaisen sisään jolloin se rasva "vuoraa" sitä munuaistiehyttä. Munuaisissa ei rasvaa muualla oikeastaan olekaan, kuin pinnalla ja siellä sisällä putken ympärillä. Hoikillakin ihmisillä on munuaisten ympärillä laardia, koska luonto haluaa suojata verrattain suojattomia munuaisia iskuilta. Mutta se mikä nostaa verenpainetta, on se munuaisen sisäosan tiehyen ympärille kertyvä rasva. Ja kukaan ei vielä osaa tyhjentätävästi selittää, miksi joillakin ihmisillä (jopa hoikilla) näin käy.
Endometrioosi taas voi oireilla hyvin monin tavoin. Kun sinulta on endometrioosipesäkkeitä poistettu, niin oletko varma, että kaikki on saatu pois? Joskus endometrioosi oireilee AINOASTAAN suoliston alueella, vatsavaivoina. Yleisin väärintulkittu endometrioosioire lienee ummetus. "Juo vettä ja syö kuituja", ja sitten on ihmisiä tehohoidossa, kun joudutaan poistamaan yhtäkkiä suolesta pala pois (endometrioosipesäkkeiden valtaama). Pitkä prosessi parantua.
Käytätkö keinotekoisia makeuttajia? Tarkoitan tällä keinotekoisia makeutusaineita, (teollista steviaa myös), mutta myös fruktoosisiirappia (jota on ihan uskomattomissa tuotteissa)?
Kokeile ensin jättää kaikki keinotekoinen pois, jos sellaista on ollut käytössäsi.
Rasittavat haimaa ja maksaa, mutta myös ruoansulatuskanavaa. Sekoittavat sen lisäksi aivojen kylläisyyskeskusta. Ja taatusti myös suolistobakteereja.
Ja VAADI päästä uusiin endometrioositutkimuksiin, jos vaivat jatkuvat. Mahavaivat voivat olla endometrioosista johtuvia, varsinkin jos endometrioosi on jo aiemmin todettu. Sinulla on kuitenkin edelleen ollut toimiva kohtu hoidon jälkeen. Eli kohtu on voinut sirotella uudelleen kudosta johonkin.
Luin myös, mitä kirjoitit vatsalihaksistasi. Käsittääkseni KELA korvaa korjausleikkauksen, koska vatsalihasten etääntymisen korjaaminen ei ole kosmeettinen leikkaus, vaan korjaukselle on olemassa ihan fysiologiset perusteet.
Joka tapauksessa, sinun vatsavaivasi pitäisi tutkia. zönggö kirjoitti:
Mainio kirjoitus, kiitos. Itselläni on lihominen alkanut tilapäisen menopaussin aikana. Eli tehtiin endometriopesäkkeiden polttelua lapraroskopiassa ja sen jälkeen jäi reiluksi puoleksi vuodeksi kuukautiset tulematta. Lääkäri tästä varoittelikin. Pcos, sokeriaineenvaihdunnan heikkous ja sukuperimänä alttius verenpianetaudille. Jo nuorena ja laihana siis kaikki nämä. Paino nousi tuona aikana puolessa vuodessa 8 kiloa. Normaalipainoinen silti silloin vielä.
Olisi lopulta kiva tietää minkä verran kaikella loppujen lopuksi on osaa.Moni nykyaikana lisääntyneistä sairauksista tai sekundaarisairauksista johtunee ravintotekijöistä. Enkä tarkoita että ihmiset söisivät välttämättä sen epäterveellisemmin, vaan ravintoaineissa itsessään on päässyt hiipimään mukaan paljon sellaista, mitä elimistömme ei kerta kaikkiaan sulata tai hyljeksii, josta johtuu erilaiset oireet. Aina ei välttämättä ole myöskään syyllinen yksittäinen ruoka-aine, vaan sen reagointi johonkin muun.
Toinen joka itsenään voi vaikuttaa sekä yhdessä edellisen kanssa on genomikarttamme. Tietyt perintötekijät altistavat sairauksille jo sinänsä, mutaatiot lisääntyvät joista on vielä riittämättömästi tutkimustietoa. Ei siis ole mikään ihme, että lopulta entisestään aineenvaihdunta- ja hormonitasapainonmuutokset lisääntyvät ja sen myötä paino-ongelmat. Kortisoli, sukupuolihormonit, insuliinituotanto, kilpirauhanen, metabolinen oireyhtymä... onhan näitä tuttuja ja vielä vähemmän tunnettuja syy-seurausyhteyksiä.
Näissä on vain se mölli puoli, että tietoa ei ole vielä tarpeeksi eikä se ole riittävästi sovellettavaksi jokapäiväiseen käyttöön.- ei.ole.yksinkertaista
121212121212 kirjoitti:
"Me pystymme laskemaan matemaatteisilla kaavoilla aika yksilöllisesti sen, mitä kukin ihminen kuluttaa levossa. Kaavat ovat erikseen urheilijoille ja taviksille jo olemassa. Pystymme myös hiilidioksidimittauksilla pääsemään tarkkaan yksillölliseen lukemaan, mikäli tarve vaatii. Mutta emme pysty vielä tarkasti selittämään, miksi joku ihminen ei laihdu, vaikka kalorinsaanti olisi alle lasketun oman kulutuksen."
Joko laskelmat ovat pielessä, tai ko. ihminen valehtelee syömisestään/liikkumisestaan.
Lyhyellä aikavälillä nesteen määrä kehossa vaikuttaa myös, siihenhän karppaamisen tuottama "laihtuminen" ohjelman alussa perustuu.Valheteoria ruokapäiväkirjasta pätee joskus ns. superlihaviin. Mutta se ei päde sairaalahoidossa oleviin lihaviin tai superlihaviin ihmisiin.
Kaloriteoria ei aina toimi heidän kohdallaan. Eli pitäisi tutkia ja selvittää, miksi joidenkin kohdalla on näin. Mikä siellä metaboliassa vastustaa energiankulutusta. Miten he tulevat toimeen pienemmällä energialla, mitä on laskettu ja oletettu?
Jos ajatellaan kaloriteorian opeilla ja kaavoilla, niin silloin ehkä päästään johonkin lähelle ikiliikkujaa :)
No vitsit sikseen.
Itse olen näin ihan teoriassa miettinyt, että joillakin lihavilla täytyy olla aineenvaihdunnassa jokin "muuri", joka murtuu asteittaisella liikehdinnnällä, mutta jota emme vielä tunne emmekä osaa selittää tieteellisesti.
Se muuri saattaa liittyä siihen, että ihmiskeho ymmärtää jossain vaiheessa olevansa liikuntakyvytön, ja sitten energiankulutus pienenee jotenkin geneettisesti ohjattuna. Koska liikuntakyvyttömällä apinalla olisi aika rajalliset mahdollisuudet saada ravintoa hankituksi.
Onko ihan hassu teoria, vai voitaisiinko olla jonkin jäljillä? Evoluutiohan toimii joskus erittäin lyhyissä ajanjaksoissa. Jopa vastasyntyneiden y6mpäristö vaikuttaa eläinten fyysiseen olomuotoon... - 121212121212
Valheteoria ruokapäiväkirjasta pätee joskus ns. superlihaviin. Mutta se ei päde sairaalahoidossa oleviin lihaviin tai superlihaviin ihmisiin.
Kaloriteoria ei aina toimi heidän kohdallaan. Eli pitäisi tutkia ja selvittää, miksi joidenkin kohdalla on näin. Mikä siellä metaboliassa vastustaa energiankulutusta. Miten he tulevat toimeen pienemmällä energialla, mitä on laskettu ja oletettu?
Jos ajatellaan kaloriteorian opeilla ja kaavoilla, niin silloin ehkä päästään johonkin lähelle ikiliikkujaa :)
No vitsit sikseen.
Itse olen näin ihan teoriassa miettinyt, että joillakin lihavilla täytyy olla aineenvaihdunnassa jokin "muuri", joka murtuu asteittaisella liikehdinnnällä, mutta jota emme vielä tunne emmekä osaa selittää tieteellisesti.
Se muuri saattaa liittyä siihen, että ihmiskeho ymmärtää jossain vaiheessa olevansa liikuntakyvytön, ja sitten energiankulutus pienenee jotenkin geneettisesti ohjattuna. Koska liikuntakyvyttömällä apinalla olisi aika rajalliset mahdollisuudet saada ravintoa hankituksi.
Onko ihan hassu teoria, vai voitaisiinko olla jonkin jäljillä? Evoluutiohan toimii joskus erittäin lyhyissä ajanjaksoissa. Jopa vastasyntyneiden y6mpäristö vaikuttaa eläinten fyysiseen olomuotoon...Kaloriteoria pitää 100% paikkansa. Ei voi olla toisin; rasva ei tyhjästä ilmesty eikä mitään tapahdu ilman energiaa. Se on asia erikseen jos ei lasketa yksilöllistä kulutusta tarkemmin vaan arvioidaan pelkästään koon/liikunnan perusteella.
Sitäkin kannattaa miettiä että harva syö valtavasti yli tarpeen. Do the math, tiedämme kuinka monta kaloria on kilossa rasvaa. Valtaosalla kyse on pienistä eroista jotka kasaavat painoa hitaasti mutta varmasti. Jos painoa kertyy muutama kilo per vuosi, olemattoman pienillä muutoksilla prosessi saadaan kääntymään toisin päin. Mutta se tapahtuu hitaasti, aivan kuten painon kertyminenkin.
Osalla toki voi käydä niinkin että kun on kerännyt vuosia painoa lisää ja yrittää pudottaa sitä nopeasti, elimistö vastustaa hidastamalla aineenvaihduntaa. Mutta se on väliaikainen ilmiö.
En voi korostaa liikaa itsepetosta. Tutkimuksissa koehenkilöitä olisi vahdittava ympäri vuorokauden. - 121212121212
elisakettu kirjoitti:
Moni nykyaikana lisääntyneistä sairauksista tai sekundaarisairauksista johtunee ravintotekijöistä. Enkä tarkoita että ihmiset söisivät välttämättä sen epäterveellisemmin, vaan ravintoaineissa itsessään on päässyt hiipimään mukaan paljon sellaista, mitä elimistömme ei kerta kaikkiaan sulata tai hyljeksii, josta johtuu erilaiset oireet. Aina ei välttämättä ole myöskään syyllinen yksittäinen ruoka-aine, vaan sen reagointi johonkin muun.
Toinen joka itsenään voi vaikuttaa sekä yhdessä edellisen kanssa on genomikarttamme. Tietyt perintötekijät altistavat sairauksille jo sinänsä, mutaatiot lisääntyvät joista on vielä riittämättömästi tutkimustietoa. Ei siis ole mikään ihme, että lopulta entisestään aineenvaihdunta- ja hormonitasapainonmuutokset lisääntyvät ja sen myötä paino-ongelmat. Kortisoli, sukupuolihormonit, insuliinituotanto, kilpirauhanen, metabolinen oireyhtymä... onhan näitä tuttuja ja vielä vähemmän tunnettuja syy-seurausyhteyksiä.
Näissä on vain se mölli puoli, että tietoa ei ole vielä tarpeeksi eikä se ole riittävästi sovellettavaksi jokapäiväiseen käyttöön.En allekirjoita tuota.
Voi hyvin olla että lisäaineilla ja ilmansaasteilla on merkitystä, mutta niihin on turha vedota silloin kun ruokavalio ja liikunnan määrä ovat kilometrien päässä suosituksista. Syy lihavuuteen ei ollut se ruokateollisuuden salainen lisäaine boilerissa, vaan siiderit jotka kippasit viikonloppuna, pizza jonka vedit krapulaan, suklaapatukat joita mässäsit tauoilla, jne.
Terveellisesti elävät ovat terveessä kunnossa, vaikka yhtä lailla altistuvat lisäaineille ja ilmansaasteille. Niiden välttäminen on käytännössä hifistelyä muun päälle. 121212121212 kirjoitti:
En allekirjoita tuota.
Voi hyvin olla että lisäaineilla ja ilmansaasteilla on merkitystä, mutta niihin on turha vedota silloin kun ruokavalio ja liikunnan määrä ovat kilometrien päässä suosituksista. Syy lihavuuteen ei ollut se ruokateollisuuden salainen lisäaine boilerissa, vaan siiderit jotka kippasit viikonloppuna, pizza jonka vedit krapulaan, suklaapatukat joita mässäsit tauoilla, jne.
Terveellisesti elävät ovat terveessä kunnossa, vaikka yhtä lailla altistuvat lisäaineille ja ilmansaasteille. Niiden välttäminen on käytännössä hifistelyä muun päälle.Kyllä, paino-ongelmat pääasiassa johtuvat noista syistä.
Mainitsemani seikat muunmuassa taas lisäävät sairauksien, sekundaarisairauksien ja oireyhtymän kirjoa, joilla on taas on edelleen taipumus lisätä aineenvaihdunnallisia ja hormonitasapainon muutoksia, jotka hankaloittavat entisestään kehon saavuttamista normaalitasapainoon. Esim ylipainon hallinnassa. Keho ei sairastaessaan vain toimi samalla tavalla kuin terveverrokilla.
Tyypillsempi syy-seurausilmentymä on tutumpi ja niin tavallinen. Mikä sen ylipainon kanssa olisi hyvä ajoissa huomioida.
Esim hyvin monella päivystykseen tulevista rintakipupotilalaalla on seuraavat asiat ja tulevat aina yllätyksenä: sydäninfarkti, sepelvaltimotauti, verenpainetauti, hyperkolestrolemia, ylipaino/metabolinen oireyhtymä ja diabetes. Koko läjä ilman että on ymmärtänyt mistään mitään.- 121212121212
elisakettu kirjoitti:
Kyllä, paino-ongelmat pääasiassa johtuvat noista syistä.
Mainitsemani seikat muunmuassa taas lisäävät sairauksien, sekundaarisairauksien ja oireyhtymän kirjoa, joilla on taas on edelleen taipumus lisätä aineenvaihdunnallisia ja hormonitasapainon muutoksia, jotka hankaloittavat entisestään kehon saavuttamista normaalitasapainoon. Esim ylipainon hallinnassa. Keho ei sairastaessaan vain toimi samalla tavalla kuin terveverrokilla.
Tyypillsempi syy-seurausilmentymä on tutumpi ja niin tavallinen. Mikä sen ylipainon kanssa olisi hyvä ajoissa huomioida.
Esim hyvin monella päivystykseen tulevista rintakipupotilalaalla on seuraavat asiat ja tulevat aina yllätyksenä: sydäninfarkti, sepelvaltimotauti, verenpainetauti, hyperkolestrolemia, ylipaino/metabolinen oireyhtymä ja diabetes. Koko läjä ilman että on ymmärtänyt mistään mitään.Näin varmasti on.
Useimmilla yhteinen nimittäjä on se kumpu joka estää näkemästä omia varpaita kun katsoo alaspäin.
Ja moni näistä ihmisistä istuu mieluummin netissä keskustelemassa ruokateollisuuden lisäaineista kuin lähtee lenkille. Ihan saman huomaa salilla. Keskustellaan mikä on paras palkkari, mutta sarjoja ei vedetä loppuun asti.
Aina on joku tekosyy, sen sijaan että katsottaisiin peiliin ja tehtäisiin asioille jotain. 121212121212 kirjoitti:
Näin varmasti on.
Useimmilla yhteinen nimittäjä on se kumpu joka estää näkemästä omia varpaita kun katsoo alaspäin.
Ja moni näistä ihmisistä istuu mieluummin netissä keskustelemassa ruokateollisuuden lisäaineista kuin lähtee lenkille. Ihan saman huomaa salilla. Keskustellaan mikä on paras palkkari, mutta sarjoja ei vedetä loppuun asti.
Aina on joku tekosyy, sen sijaan että katsottaisiin peiliin ja tehtäisiin asioille jotain.Niin syy.
Olisiko apua sitten siitä, jos niihin syihin paneudutaan hieman enemmän?- 121212121212
elisakettu kirjoitti:
Niin syy.
Olisiko apua sitten siitä, jos niihin syihin paneudutaan hieman enemmän?Ongelma on siinä että ihmiset mieluummin paneutuvat syihin enemmän kuin tekevät asioille jotain.
Kun asioita tutkitaan, ihmiset nappaavat tuloksista sen osan johon ei voi itse vaikuttaa ja keskustelevat somessa yhteiskunnan epäkohdista.
99% siitä mitä pitäisi tehdä on tiedossa. Ilman sitä ei hienosäädöstä ole apua. Jokainen tietää että kannattaisi lähteä lenkille eikä kannattaisi syödä sitä suklaapatukkaa. 121212121212 kirjoitti:
Ongelma on siinä että ihmiset mieluummin paneutuvat syihin enemmän kuin tekevät asioille jotain.
Kun asioita tutkitaan, ihmiset nappaavat tuloksista sen osan johon ei voi itse vaikuttaa ja keskustelevat somessa yhteiskunnan epäkohdista.
99% siitä mitä pitäisi tehdä on tiedossa. Ilman sitä ei hienosäädöstä ole apua. Jokainen tietää että kannattaisi lähteä lenkille eikä kannattaisi syödä sitä suklaapatukkaa.Hokkuspokkustemppuja ei ole. Silti sitä pohtii, mikä olisi se keino, joka saa paneutumaan asioihin. Olipahan kyse ylipainosta tai mistä tahansa toisesta muutostarpeesta.
Peili ei nykyisin enää auta. Ei ulkonäkö eikä terveys ole tavoittelemisen arvoisia asioita. Mikä olisi?- 121212121212
elisakettu kirjoitti:
Hokkuspokkustemppuja ei ole. Silti sitä pohtii, mikä olisi se keino, joka saa paneutumaan asioihin. Olipahan kyse ylipainosta tai mistä tahansa toisesta muutostarpeesta.
Peili ei nykyisin enää auta. Ei ulkonäkö eikä terveys ole tavoittelemisen arvoisia asioita. Mikä olisi?Siinäpä kysymys.
Mututuntumalla vaikuttaisi siltä että minun ikäisistäni (30v) nelikymppisiin asti ihmiset ovat rapakunnossa. Myös aika suuri osa miehistä. Nelikymppisissä naiset ovat paremmassa kunnossa kuin miehet, ehkä.
Nuoremmissa menee niin että muutama tyttö treenaa tosissaan, kun taas valtaosa on rapakunnossa. Miehet treenaavat huomattavast ahkerammin.
En osaa sanoa millä ihmisiä voisi motivoida. Tai osaisin, mutta eihän se menisi läpi poliittisesti. - 121212121212
elisakettu kirjoitti:
Hokkuspokkustemppuja ei ole. Silti sitä pohtii, mikä olisi se keino, joka saa paneutumaan asioihin. Olipahan kyse ylipainosta tai mistä tahansa toisesta muutostarpeesta.
Peili ei nykyisin enää auta. Ei ulkonäkö eikä terveys ole tavoittelemisen arvoisia asioita. Mikä olisi?Niin, piti mainita se helpompi osuus eli ravinto.
Teoriassa ratkaisuna olisi verotus, huomattavasti korkeampi vero kaikelle sellaiselle joka kuormittaa julkista terveydenhuoltoa ja vastaavasti matalampi verotus terveelliselle ruualle.
Mutta sitä olisi vaikeaa ajaa läpi, koska verotus kohtelisi eri tuottajia eri tavalla ja toisaalta terveellisyyden luokittelu olisi hankalampaa kuin voisi luulla. Päätös avaisi portin lobbaamiselle ja kalliille kiistelylle eri elintarvikkeiden terveysvaikutuksista. 121212121212 kirjoitti:
Siinäpä kysymys.
Mututuntumalla vaikuttaisi siltä että minun ikäisistäni (30v) nelikymppisiin asti ihmiset ovat rapakunnossa. Myös aika suuri osa miehistä. Nelikymppisissä naiset ovat paremmassa kunnossa kuin miehet, ehkä.
Nuoremmissa menee niin että muutama tyttö treenaa tosissaan, kun taas valtaosa on rapakunnossa. Miehet treenaavat huomattavast ahkerammin.
En osaa sanoa millä ihmisiä voisi motivoida. Tai osaisin, mutta eihän se menisi läpi poliittisesti.Ehkä sun pitäisi muotoilla aloitus tuosta. Huomioiden ne erinäköiset muutostarpeet. Jos jollain olisi niitä sitoutumattomia vastauksia.
121212121212 kirjoitti:
Niin, piti mainita se helpompi osuus eli ravinto.
Teoriassa ratkaisuna olisi verotus, huomattavasti korkeampi vero kaikelle sellaiselle joka kuormittaa julkista terveydenhuoltoa ja vastaavasti matalampi verotus terveelliselle ruualle.
Mutta sitä olisi vaikeaa ajaa läpi, koska verotus kohtelisi eri tuottajia eri tavalla ja toisaalta terveellisyyden luokittelu olisi hankalampaa kuin voisi luulla. Päätös avaisi portin lobbaamiselle ja kalliille kiistelylle eri elintarvikkeiden terveysvaikutuksista.Eikös sitä makeisveroa taas vasta laskettu? Kumma juttu.
Yksi ongelma voi olla myös se että monet raffinoiduista elintarvikkeista, joita ostetaan ja ovat halpoja tuotteita, tulevat ulkomailta.
Terveellisyyden luokittelu ei myöskään kohtelisi tasaveroisesti kansalaisia.
Terveellisen ravinnon merkitystä pitäisi korostaa jollakin sellaisella, mitä ihmiset oikeasti haluavat. Ilman että siitä tulee saavuttamatonta.ei.ole.yksinkertaista kirjoitti:
Pcos aiheuttaa jo ihan itsenäisenä ilmiönä aineenvaihdunnasssa kummallisia muutoksia. Jotkut saavat helpotuksen eräistä ehkäisypillereinä tunnetuista lääkkeistä (huomatkaapa ihmiset, että saatte ne paljon edullisemmin, jos reseptissä on mainittu sairaudenhoito!)Useimmiten silti tuomiona on vain mystinen "metabolinen syndrooma", jota ei sinänsä osata vielä selittää potilaille, sanotaan vain että se on moniin aineenvaihdunnan toimintoihin vaikuttava haitallinen tila. Eikä anneta lääkitystä.
Sukuperimänä alttius verenpainetaudille, voi olla geneettinen alttius rasvan kertymiseen munuaisiin. Eli vaikka on hoikka, saattaa munuaisiin olla kertynyt haitalliseen paikkaan rasvaa, joka vaikeuttaa munuaisten toimintaa ja siitä syystä verenpainen nousee. Kun munuainen "lihoo", niin se rasvaa kertyy tietysti siihen pinnalle, mutta toisaalta sinne munuaisen sisään jolloin se rasva "vuoraa" sitä munuaistiehyttä. Munuaisissa ei rasvaa muualla oikeastaan olekaan, kuin pinnalla ja siellä sisällä putken ympärillä. Hoikillakin ihmisillä on munuaisten ympärillä laardia, koska luonto haluaa suojata verrattain suojattomia munuaisia iskuilta. Mutta se mikä nostaa verenpainetta, on se munuaisen sisäosan tiehyen ympärille kertyvä rasva. Ja kukaan ei vielä osaa tyhjentätävästi selittää, miksi joillakin ihmisillä (jopa hoikilla) näin käy.
Endometrioosi taas voi oireilla hyvin monin tavoin. Kun sinulta on endometrioosipesäkkeitä poistettu, niin oletko varma, että kaikki on saatu pois? Joskus endometrioosi oireilee AINOASTAAN suoliston alueella, vatsavaivoina. Yleisin väärintulkittu endometrioosioire lienee ummetus. "Juo vettä ja syö kuituja", ja sitten on ihmisiä tehohoidossa, kun joudutaan poistamaan yhtäkkiä suolesta pala pois (endometrioosipesäkkeiden valtaama). Pitkä prosessi parantua.
Käytätkö keinotekoisia makeuttajia? Tarkoitan tällä keinotekoisia makeutusaineita, (teollista steviaa myös), mutta myös fruktoosisiirappia (jota on ihan uskomattomissa tuotteissa)?
Kokeile ensin jättää kaikki keinotekoinen pois, jos sellaista on ollut käytössäsi.
Rasittavat haimaa ja maksaa, mutta myös ruoansulatuskanavaa. Sekoittavat sen lisäksi aivojen kylläisyyskeskusta. Ja taatusti myös suolistobakteereja.
Ja VAADI päästä uusiin endometrioositutkimuksiin, jos vaivat jatkuvat. Mahavaivat voivat olla endometrioosista johtuvia, varsinkin jos endometrioosi on jo aiemmin todettu. Sinulla on kuitenkin edelleen ollut toimiva kohtu hoidon jälkeen. Eli kohtu on voinut sirotella uudelleen kudosta johonkin.
Luin myös, mitä kirjoitit vatsalihaksistasi. Käsittääkseni KELA korvaa korjausleikkauksen, koska vatsalihasten etääntymisen korjaaminen ei ole kosmeettinen leikkaus, vaan korjaukselle on olemassa ihan fysiologiset perusteet.
Joka tapauksessa, sinun vatsavaivasi pitäisi tutkia.Kiitos vastauksestasi. Näitä asioita on mielenkiintoista lukea ja puntaroida aina itsekin. Jotenkin kun niin moni asia koskettaa itseäkin, niin jotenkin kaipaa erilaisia näkemyksiä jo senkin takia.
Pcos kuulemma itsessään jo voi haitata laihtumista ja ylläpitää ylipainoa. Näin minulle aikoinaan eräs professori, naistetautien ja synnytysten erikoislääkäri joskus virkkoi. Pienikin ylipainon pudotus helpottaa jo merkittävästi. Hän sanoi lapsettomuushoitojen alkaessa, kun ylipainosta puhuttiin. Sitä ei silloin ollut vielä edes (78kg) siinä määrin mitä hoitojen jälkeen (84kg). Sellaista lääkettäkin kokeiltiin hoitojen ohessa kuin Glucophage. Ilmeisesti siitä on ollut tällaisia vaivoja omaavien hoidossa apua.
Endometrioosista sain tietää ihan yllätyksenä. Löytyi umpilisäkkeestä pesäke, umpilisäkkeen poiston yhteydessä. Ei ollut umpparitulehdus, niin kun ensin luultiin. Mutta siitä sitten vyyhti alkoi aueta mistä mun monikirjoiset oireet voisivat johtua vatsassa. Mulla oli kyllä kaikenlaisia kipuherkkyyksiä, tärinäkipuja ja epämääräisiä oireita pitkään, ihan teinistä saakka. Epäsäännölliset menkat jne. Mutta tuon löydön jälkeen itse endometrioosiin alettiin puuttua.
Aurallisen migreenin ja verenpaineiden herkän kohoamisen takia hormoonivalmisteiden kanssa on oltu aina vähän varovaisia terveydenhoidon puolelta. Mä reagoin tosi herkästi valmisteisiin ja myös moniin muihinkin lääkkeisiin. Mutta kierukka tuntuu olevan ihan toimiva, paitsi ehkäisyvälineenä myös noiden muiden vaivojen hillitsemisessä. :)
Keinotekoisia makeutusaineita mun vatsa ei kestä. Tulee ilmaa suolistoon ja turpoaa maha ihan kuin olisi viimeisillään kaksosraskaudessa. Ihan merkittävää ja todella kivuliasta turpoamista siis tapahtuu. Sitten alkaa seurustelusuhde huusin kanssa. Joten olen pysynyt ihan aidossa sokerissa niin tarkkaan kuin suinkin. Rehellisyyden nimissä en ole aina niin tarkka kaikesta mitä syön. Juurikin kyläillessä ja kiireessä menee helposti kurkusta ales epäsopivaa purtavaa. Olen myös herkkä stressaamaan muutoksia.
Kahvi ärsyttää, kuplajuomat ärsyttää, sipulit, herneet yms. ärsyttää. Viljoista vehnä kaikista hankalin, joka tekee aika välittömiä oireita pian nauttimisen jälkeen.
Varsinainen sairaskertomus tuli taas tähän, ei ehkä oikeista oikein paikka. Mutta olen nyt vaikka esimerkkitapaus alipainoisesta ylipainoiseksi kaikkien hankaloittavien kaavojen kautta. ;)
Mutta juu minua on tutkittu pitkin ja poikin. Munuaisetkin kuvattu munuaisaltaan tulehdusten vuoksi. Ja urosepsis toisesta tulehduksesta seurauksena. Munuaisessa on jokin lipooma tms. joka ei ole kasvanut tietyn aikavälin aikana. Mutta jos joskus vaivoja tulee se päätyy uudelleen tarkasteluun. :)zönggö kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Näitä asioita on mielenkiintoista lukea ja puntaroida aina itsekin. Jotenkin kun niin moni asia koskettaa itseäkin, niin jotenkin kaipaa erilaisia näkemyksiä jo senkin takia.
Pcos kuulemma itsessään jo voi haitata laihtumista ja ylläpitää ylipainoa. Näin minulle aikoinaan eräs professori, naistetautien ja synnytysten erikoislääkäri joskus virkkoi. Pienikin ylipainon pudotus helpottaa jo merkittävästi. Hän sanoi lapsettomuushoitojen alkaessa, kun ylipainosta puhuttiin. Sitä ei silloin ollut vielä edes (78kg) siinä määrin mitä hoitojen jälkeen (84kg). Sellaista lääkettäkin kokeiltiin hoitojen ohessa kuin Glucophage. Ilmeisesti siitä on ollut tällaisia vaivoja omaavien hoidossa apua.
Endometrioosista sain tietää ihan yllätyksenä. Löytyi umpilisäkkeestä pesäke, umpilisäkkeen poiston yhteydessä. Ei ollut umpparitulehdus, niin kun ensin luultiin. Mutta siitä sitten vyyhti alkoi aueta mistä mun monikirjoiset oireet voisivat johtua vatsassa. Mulla oli kyllä kaikenlaisia kipuherkkyyksiä, tärinäkipuja ja epämääräisiä oireita pitkään, ihan teinistä saakka. Epäsäännölliset menkat jne. Mutta tuon löydön jälkeen itse endometrioosiin alettiin puuttua.
Aurallisen migreenin ja verenpaineiden herkän kohoamisen takia hormoonivalmisteiden kanssa on oltu aina vähän varovaisia terveydenhoidon puolelta. Mä reagoin tosi herkästi valmisteisiin ja myös moniin muihinkin lääkkeisiin. Mutta kierukka tuntuu olevan ihan toimiva, paitsi ehkäisyvälineenä myös noiden muiden vaivojen hillitsemisessä. :)
Keinotekoisia makeutusaineita mun vatsa ei kestä. Tulee ilmaa suolistoon ja turpoaa maha ihan kuin olisi viimeisillään kaksosraskaudessa. Ihan merkittävää ja todella kivuliasta turpoamista siis tapahtuu. Sitten alkaa seurustelusuhde huusin kanssa. Joten olen pysynyt ihan aidossa sokerissa niin tarkkaan kuin suinkin. Rehellisyyden nimissä en ole aina niin tarkka kaikesta mitä syön. Juurikin kyläillessä ja kiireessä menee helposti kurkusta ales epäsopivaa purtavaa. Olen myös herkkä stressaamaan muutoksia.
Kahvi ärsyttää, kuplajuomat ärsyttää, sipulit, herneet yms. ärsyttää. Viljoista vehnä kaikista hankalin, joka tekee aika välittömiä oireita pian nauttimisen jälkeen.
Varsinainen sairaskertomus tuli taas tähän, ei ehkä oikeista oikein paikka. Mutta olen nyt vaikka esimerkkitapaus alipainoisesta ylipainoiseksi kaikkien hankaloittavien kaavojen kautta. ;)
Mutta juu minua on tutkittu pitkin ja poikin. Munuaisetkin kuvattu munuaisaltaan tulehdusten vuoksi. Ja urosepsis toisesta tulehduksesta seurauksena. Munuaisessa on jokin lipooma tms. joka ei ole kasvanut tietyn aikavälin aikana. Mutta jos joskus vaivoja tulee se päätyy uudelleen tarkasteluun. :)"Luin myös, mitä kirjoitit vatsalihaksistasi. Käsittääkseni KELA korvaa korjausleikkauksen, koska vatsalihasten etääntymisen korjaaminen ei ole kosmeettinen leikkaus, vaan korjaukselle on olemassa ihan fysiologiset perusteet."
- Tätä en tiennytkään. Koko vatsalihas tuntui pitkään ihan omituiselta. Juurikin sellaiselta, että se on kahtia ja jotenkin epätoimiva. Mutta se tunne on nyt poistunut ehkä keho on jotain korjannut tai sitten olen tottunut. Mutta itsekseen tuo vako tuosta tuskin koskaan ihan oikenee. Arpikudoskin on niin leveä ja tiukassa.
"Joka tapauksessa, sinun vatsavaivasi pitäisi tutkia."
- Refluksi (palleatyrä) ja sulkijalihkasen puuttuminen sitä myöden tuosta väliltä yhdessä muiden vatsavaivojen kanssa on kyllä varsin ärsyttävää. Ruokavaliota ja refluksi lääkettä. Nää on ne ohjeet, jotka saatu. :)elisakettu kirjoitti:
Moni nykyaikana lisääntyneistä sairauksista tai sekundaarisairauksista johtunee ravintotekijöistä. Enkä tarkoita että ihmiset söisivät välttämättä sen epäterveellisemmin, vaan ravintoaineissa itsessään on päässyt hiipimään mukaan paljon sellaista, mitä elimistömme ei kerta kaikkiaan sulata tai hyljeksii, josta johtuu erilaiset oireet. Aina ei välttämättä ole myöskään syyllinen yksittäinen ruoka-aine, vaan sen reagointi johonkin muun.
Näissä on vain se mölli puoli, että tietoa ei ole vielä tarpeeksi eikä se ole riittävästi sovellettavaksi jokapäiväiseen käyttöön.Niinpä, siinä sekamelskassa eläessä tietysti itsekin kovasti toivoisin varmoja ja nopeita vastauksia. Millä kaiken korjaa paremmaksi tai saisi jotain täsmällisempää, kuin voi johtua, ehkä syy on tämä ja tällä se ehkä helpottuu jne.
Ruoka olis hyvä varmaan olla mahdollisimman puhdasta. Ei teollista. Mutta kyllä minä itsekin peräänkuulutan liikkumisen positiivisia vaikutuksia niin painoon, kuin yleiseen hyvinvointiin muutenkin. Meidät on luotu liikkumaan.
Itselläni ainakaan ei ole haluja kieltää, etteikö liian vähäinen liikkuminen olisi yksi tärkein syy omaan ylipainoon. Kyllä se merkittävässä osassa on. Liikunta on jäänyt taka-alalle kaiken muun noustessa etusijalle. Tässä vaiheessa elämää se paino ei tunnu lähtevän enää niin helposti pois, kun nuorempana. Paljon pienemmällä vaivalla.
Tules hommat vähän vielä jarruttaa, mutta tiedossa onneksi on mitä pitää tehdä. Pitää vaan enää se toteutus saada käyntiin.zönggö kirjoitti:
Niinpä, siinä sekamelskassa eläessä tietysti itsekin kovasti toivoisin varmoja ja nopeita vastauksia. Millä kaiken korjaa paremmaksi tai saisi jotain täsmällisempää, kuin voi johtua, ehkä syy on tämä ja tällä se ehkä helpottuu jne.
Ruoka olis hyvä varmaan olla mahdollisimman puhdasta. Ei teollista. Mutta kyllä minä itsekin peräänkuulutan liikkumisen positiivisia vaikutuksia niin painoon, kuin yleiseen hyvinvointiin muutenkin. Meidät on luotu liikkumaan.
Itselläni ainakaan ei ole haluja kieltää, etteikö liian vähäinen liikkuminen olisi yksi tärkein syy omaan ylipainoon. Kyllä se merkittävässä osassa on. Liikunta on jäänyt taka-alalle kaiken muun noustessa etusijalle. Tässä vaiheessa elämää se paino ei tunnu lähtevän enää niin helposti pois, kun nuorempana. Paljon pienemmällä vaivalla.
Tules hommat vähän vielä jarruttaa, mutta tiedossa onneksi on mitä pitää tehdä. Pitää vaan enää se toteutus saada käyntiin.Kirjoitit oireistasi kun minun suustani. Saman olen huomannut, että mahdollisimman puhdas ruoka pitää oireet paremmin kurissa. Esim ulkomailla vatsa ja suolisto voi huomattavasti paremmin, kuin normielämässä. Yhdistän sen ravintoon, mutta se mikä ei tue huomiotani, raa`at kasvikset eivät aiheuta sellaisia ongelmia muualla. Viljat, käymisaineet ja makeutusaineet ovat erityisen pahoja.
Toinen merkittävä syy johtuu stressaamisesta. Mielenkiintoista olisi tietää, minkä verran tietyillä suoliston soluilla on asiaan merkitystä. Juttu liittyy jotenkin tunnereseptoreihin, mutta tarkempaa mekanismia en tiedä. Käytännössä tämä näkyy esim siten, että stressitilanteissa oireet ovat erityisen pahat huolimatta pisteli suuhun mitä tahansa tai ei mitään. Ja kovakaan liikunta ei ole silloin poistanut oireita.
Jotkut tutkimukset sanovat, että kapsaiinista (chili) voisi olla apua. Toiset taas sitä, että se voi pahentaa oireita. Varovaisempi täytyy olla, jos kärsii refluksista. Ruoka-aineita on moniakin, joilla voi vaikuttaa oireisiin (artisokka, voikukka, selleri, persilja, probiootit ym ... ) joilla tietysti ruuansulatuskanava rauhoittuu vaikkei poistakaan syntymekanismia.- flowersreally
elisakettu kirjoitti:
Kirjoitit oireistasi kun minun suustani. Saman olen huomannut, että mahdollisimman puhdas ruoka pitää oireet paremmin kurissa. Esim ulkomailla vatsa ja suolisto voi huomattavasti paremmin, kuin normielämässä. Yhdistän sen ravintoon, mutta se mikä ei tue huomiotani, raa`at kasvikset eivät aiheuta sellaisia ongelmia muualla. Viljat, käymisaineet ja makeutusaineet ovat erityisen pahoja.
Toinen merkittävä syy johtuu stressaamisesta. Mielenkiintoista olisi tietää, minkä verran tietyillä suoliston soluilla on asiaan merkitystä. Juttu liittyy jotenkin tunnereseptoreihin, mutta tarkempaa mekanismia en tiedä. Käytännössä tämä näkyy esim siten, että stressitilanteissa oireet ovat erityisen pahat huolimatta pisteli suuhun mitä tahansa tai ei mitään. Ja kovakaan liikunta ei ole silloin poistanut oireita.
Jotkut tutkimukset sanovat, että kapsaiinista (chili) voisi olla apua. Toiset taas sitä, että se voi pahentaa oireita. Varovaisempi täytyy olla, jos kärsii refluksista. Ruoka-aineita on moniakin, joilla voi vaikuttaa oireisiin (artisokka, voikukka, selleri, persilja, probiootit ym ... ) joilla tietysti ruuansulatuskanava rauhoittuu vaikkei poistakaan syntymekanismia.Suoliston mikrobiomia ja sen merkitystä lihavuuteen (ja moniin muihin kehon tulehduksellisiin tiloihin) tutkitaan kovaa vauhtia. Tietoa tulee koko ajan lisää. Kannattaa tutustua esim. professori Tim Spectorin tuotantoon, hän on yksi alan johtavista tutkijoista.
(lukuvinkki: Tim Spector: The Diet Myth - the real science behind what we eat) flowersreally kirjoitti:
Suoliston mikrobiomia ja sen merkitystä lihavuuteen (ja moniin muihin kehon tulehduksellisiin tiloihin) tutkitaan kovaa vauhtia. Tietoa tulee koko ajan lisää. Kannattaa tutustua esim. professori Tim Spectorin tuotantoon, hän on yksi alan johtavista tutkijoista.
(lukuvinkki: Tim Spector: The Diet Myth - the real science behind what we eat)Tim näyttäisi myös puolustavan määrätynlaisen monipuolisen suolistomikrobien määrään. Mikä ei nyt pikasilmäyksenä tullut esille, niin mahdollisemman laajalla suolistoflooralla on erittäinen myönteinen vastuskyky mm virustauteja ja vapaita radikaaleja vastaan. Suolisto on siis iso matto pelkkää puolustusmekanismia parhaimmillaan.
Tuo suklaan, kahvin, juuston ja viinin tuomat mikrobihyödyt kuulostivat hauskoilta. Varmaan totta, mutta osin genomista riippuen se sopii toisille ja toisille ei. Esim itselleni suklaa, kahvi ja valkoviini ovat myrkkyä jo ilkeiden suolisto-oireiden takia, viini sinänsä ei sovi maksametabolian vuoksi (kelttien geenimutaatio). Juustot taas niin hyviä kuin ovatkin, harvemmin aiheuttavat mitään oireita (lukuunottamatta jotkin homejuustot) mutta niistä itäsuomalainen genomi taas saa oikein vauhtia huonon kolestrolitason nousulle, johon tietysti vaikuttavat alkoholisokeritkin.
Tuossa viitekehyksessä kahvi on riskittömin vaihtoehto, max kaksi kupillista päivässä ja lasi-kaksi punaviinia satunnaisesti, palanen korkeakaakaopitoista suklaata silloin tällöin ja juustopala suhteutettuna yksinään ainoana proteeinin ja rasvan lähteenä tietyillä aterioilla. Tällä tietysti saavutetaan se kohtuukäyttö, joka jokaiselle on suotavaa olipa terve tai ei.
Olisikin ravitsemuksellisesti huomattavasti näppärämpää, jos jokainen saisi yksilöllisen kartan siitä, mikä sopii kenenkin elimistölle hoivaten ja vaalien sitä, sen sijaan, että elämä menee erilaisten oireiden ja ravinnosta johtuvien sairauksien ehkäisyssä ja oireiden hillitsemisessä. Toisaalta taas, yhä vaihtuvan tiedon etsiskelyssä on omat mielenkiintoiset puitteensa. Ehkä se joillekin opettaa myös jossain määrin myös kohtuukäyttöä.- ei.ole.yksinkertaista
zönggö kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Näitä asioita on mielenkiintoista lukea ja puntaroida aina itsekin. Jotenkin kun niin moni asia koskettaa itseäkin, niin jotenkin kaipaa erilaisia näkemyksiä jo senkin takia.
Mutta juu minua on tutkittu pitkin ja poikin. Munuaisetkin kuvattu munuaisaltaan tulehdusten vuoksi. Ja urosepsis toisesta tulehduksesta seurauksena. Munuaisessa on jokin lipooma tms. joka ei ole kasvanut tietyn aikavälin aikana. Mutta jos joskus vaivoja tulee se päätyy uudelleen tarkasteluun. :)Oliko Matti asialla? Pätevä mies paikallaan :)
Se on ihan totta, että PCOS nimenomaan vaikeuttaa laihtumista ja kilot ovat tiukassa. Se johtuu PCOS:n luonteesta: syntyy hormoniepätasapaino elimistöön, joka taasen vaikuttaa rasva- ja sokeriaineenvaihduntaan. Näistä seuraa joissakin tapauksissa haima- ja maksaongelmia, joillakin saattaa olla ongelmaa lisämunuaisissa, joillakin tulee sydänongelmia,iho-ongelmia, mielialan kanssa ongelmia, jaksamisen kanssa ongelmia, kuukautisongelmia..Monelle tulee monia ongelmia yhtaikaa. Niinkuin sinullekin.
Ja sitten onkin kierre valmis. Onneksi PCOS:n kohdalla en ole vielä tällä palstalla lukenut sen johtuvan vain laiskuudesta, jos syndroomasta kärsivä ei saa painoaan kuriin. On nimittäin niin kenkkumainen ja moninainen oireyhtymä, että Peppi Pitkätossultakin hiipuisi voimat jossain vaiheessa.
Olet kyllä hyvin jaksanut tsempata, kun sinulla on vielä tuo toinenkin kammotus eli endometrioosi aiheuttanut ikävyyksiä!
Sun kannattaa seurata sitä ja pyytää joskus vaikka ultrausta. Endometrioosi ei niin sanotusti parane, vaan se voi tuottaa yllätyksiä myöhemminkin.
Niistä vatsalihaksista: jos tuntuu sellainen selkeä rajakohta, "aukko", niin se todellakin on fysiologinen peruste vatsalihasten korjaukseen. Ne lihakset käytännössä sitten tikataan takaisin yhteen. Joillakin se rajakohta on pienempi, joillakin isompi, ja kaikille ei sellaista raskausbonusta koskaan tulekaan. Itsestään ne eivät kuitenkaan palaudu entiseen paikkaansa, eikä myöskään jumppaamalla. Koska se on kudosvaurio. Ja esim. tyrän kehittyminen on mahdollista, jos ne lihakset ovat kovin kauaksi päässeet toisistaan.
Sinulla kun on jo historiaa, eli korjattu palleatyrä, niin sinuna lähtisin kysymään lähetettä korjaukseen nyt hyvissä ajoin. elisakettu kirjoitti:
Kirjoitit oireistasi kun minun suustani. Saman olen huomannut, että mahdollisimman puhdas ruoka pitää oireet paremmin kurissa. Esim ulkomailla vatsa ja suolisto voi huomattavasti paremmin, kuin normielämässä. Yhdistän sen ravintoon, mutta se mikä ei tue huomiotani, raa`at kasvikset eivät aiheuta sellaisia ongelmia muualla. Viljat, käymisaineet ja makeutusaineet ovat erityisen pahoja.
Jotkut tutkimukset sanovat, että kapsaiinista (chili) voisi olla apua. Toiset taas sitä, että se voi pahentaa oireita. Varovaisempi täytyy olla, jos kärsii refluksista. Ruoka-aineita on moniakin, joilla voi vaikuttaa oireisiin (artisokka, voikukka, selleri, persilja, probiootit ym ... ) joilla tietysti ruuansulatuskanava rauhoittuu vaikkei poistakaan syntymekanismia.Kuulostaa älyttömältä, kun oikeasti kenellekkään ei toivo mitään samoja oireita mitä itsellä on koskaan ollut ja minkä kanssa kamppaillut. Mutta tietyllä tapaa tuntuu "hyvälle" lukea, että joku muukin tietää mistä puhun ja millaista se kaikki on. Sitä kaikkea on toisinaan niin hankalaa ja turhauttavaa pukea sanoiksi, kun oikeasti kauhean harva pääsee pelkän kirjoituksen kautta perille näistä asioista. Ja josku tuntuu hyvälle sanoa, että näin ne asiat nyt mulla vaan on. :)
Ja ettei ole ihan yksin, muillakin on vastaavaa kokemusta ja joku joskus avaa suunsa kertoakseen niistä asioista ja toisilla näyttää olevan ihan upeasti tietoakin asioista. Kiitos teille kaikille. <3
Ette ehkä arvaa miten arvokasta teidän ymmärrys ja auttaminen tietopohjallakin on. Mutta se todella on! En varsinaisesti hakenut mitään apua tms. mutta huomaamattani tunsin oloni autetuksi ja kevyemmäksi, lukiessani sinun kettu ja ei.ole.yksinkertaista., flowersreally kirjoitukset.
Elisakettu, meidän pihalla ei ensi kesänä paljon voikukkia taida olla, sillä minä ahmin ne kaikki! :)ei.ole.yksinkertaista kirjoitti:
Oliko Matti asialla? Pätevä mies paikallaan :)
Se on ihan totta, että PCOS nimenomaan vaikeuttaa laihtumista ja kilot ovat tiukassa. Se johtuu PCOS:n luonteesta: syntyy hormoniepätasapaino elimistöön, joka taasen vaikuttaa rasva- ja sokeriaineenvaihduntaan. Näistä seuraa joissakin tapauksissa haima- ja maksaongelmia, joillakin saattaa olla ongelmaa lisämunuaisissa, joillakin tulee sydänongelmia,iho-ongelmia, mielialan kanssa ongelmia, jaksamisen kanssa ongelmia, kuukautisongelmia..Monelle tulee monia ongelmia yhtaikaa. Niinkuin sinullekin.
Ja sitten onkin kierre valmis. Onneksi PCOS:n kohdalla en ole vielä tällä palstalla lukenut sen johtuvan vain laiskuudesta, jos syndroomasta kärsivä ei saa painoaan kuriin. On nimittäin niin kenkkumainen ja moninainen oireyhtymä, että Peppi Pitkätossultakin hiipuisi voimat jossain vaiheessa.
Olet kyllä hyvin jaksanut tsempata, kun sinulla on vielä tuo toinenkin kammotus eli endometrioosi aiheuttanut ikävyyksiä!
Sun kannattaa seurata sitä ja pyytää joskus vaikka ultrausta. Endometrioosi ei niin sanotusti parane, vaan se voi tuottaa yllätyksiä myöhemminkin.
Niistä vatsalihaksista: jos tuntuu sellainen selkeä rajakohta, "aukko", niin se todellakin on fysiologinen peruste vatsalihasten korjaukseen. Ne lihakset käytännössä sitten tikataan takaisin yhteen. Joillakin se rajakohta on pienempi, joillakin isompi, ja kaikille ei sellaista raskausbonusta koskaan tulekaan. Itsestään ne eivät kuitenkaan palaudu entiseen paikkaansa, eikä myöskään jumppaamalla. Koska se on kudosvaurio. Ja esim. tyrän kehittyminen on mahdollista, jos ne lihakset ovat kovin kauaksi päässeet toisistaan.
Sinulla kun on jo historiaa, eli korjattu palleatyrä, niin sinuna lähtisin kysymään lähetettä korjaukseen nyt hyvissä ajoin.Tapio. Pätevä tuntuu hänkin olevan. Vanhempi konkari jo. :)
Joo, mulla on niin pitkä diagnoosi lista kaikenlaista, että tuttavat ja joskus jopa terveydenhuollon ihmiset vitsailee (en pahastu) että kuinka yhdelle ihmiselle kaikkea voi kansaantua. Ja miten sä vielä jaksat hymyillä siinä penkillä.
Neuvolakortista loppui kirjoitustila kesken, kun koittivat kirjata kaikki diagnoosit korttiin ylös. Eikä kuulema viitsinyt liittää A4 arkkia enää jatkoksi. ;) Tämmöistä huumoria.
Kyllähän nämä kaikki aika ajoin vie mehut ja takki on aika tyhjä. Mutta jostain syystä kai, kun on pienestä pitäen oppinut olemaan "viallinen" siihen on kasvanut, että aina jotain jossain. Korjataan mitä voidaan ja jatketaan päivää taas tavalliseen tapaan. Kun ei mahda mitään, kai sitä vaan lopulta alistuu ja sopeutuu. Josku kyllä olen sanout, että ns terve mieli on vankina sairaassa kropassa. Terve mielikin on sitten vähän keltä sitä kysyy, näkökanta ja mielipide nykyään. Mutta tuosta palleatyrästä, sitä ei ole koskaan korjattu. Se on edelleen caput. Jos vaivat pahenee, se voidaan leikata.
Olen toistaiseksi kurkku kirvellen pärjännyt ruokavaliolla ja tarvittaessa syön refluksiin reseptilääkettä. Vattaa ei vaan pidä koskaan syödä täyteen. Annoskoot pieniä ja semmosta mikä ei aiheuta ongelmia. Nukkumaan mennessä ei enää mitään vettä vahvempaa.
Pieni rako tuossa alempana alavatsassa tuntuu leikkausarven kohdalla. Ihan tosi pieni ja siitä kohtaa arpikin on epämääräinen sotku.
Näkyykö endometrioosi ultralla? Joskus sanoivat ettei oikein hyvin näkyisi. Mutta laparoskopiassa kahdesti olleena, siellä niitä on runsaasti molemmilla kerroilla ollut. Ja kiinnikkeitä vallan kauhiasti. :)
Pidän nämä asiat mielessäni ja gynellä avaan suuni ja kyselen vähän perään. Tuo hormoonikierukka kuulema myös auttaa asiaan. Ja mikä parasta kivuliaat ja runsaat menkat on historiaa!
Kiitos kaikille. Ja hyvää yötä samalla.
- StressiLihottaa
Jotkut lihovat herkemmin vatsasta ja toiset taas lihovat tasaisemmin ympäri kroppaa.
Se miksi voi olla pöhötysvatsa:
1. Stressaantuneella ihmisellä kroppa tuottaa kortisonihormoonia, joka keräännyttää kiloja nimenomaan vatsan seudulle. Sama masentuneella.
2. Vahvojen vatsalihasten puute eli henkilö ei ole treenannut vatsalihaksiaan eikä todennäköisesti harrastanut muutakaan liikuntaa. Vahvat vatsalihakset muodostavat ikään kuin tukikorsetin, jonka tarkoituksena on pitää koossa sisäelimiä. Jos tukikorsettia ei ole niin vähitellen sisäelimet työntyvät eteen jolloin näyttää siltä, että olisi lihonut vain vatsasta.
3. Hiilarimättö turvottaa, joten näyttää siltä, että olisi lihonut enemmän kuin onkaan. Allergiat myös paisuttavat vatsaa (ilmavaivat) ja näyttää siltä, että olisi lihonut, vaikka ei olekaan. Myös pelkkä liiallinen veden juonti saa vatsan näyttämään turpealta.
Sinänsä jos hiilarimättöä syö vähemmän niin voi olla, että ei liho tai jopa laihtuu. Kaikki on kiinni kokonaiskalorimäärästä. Jos syö hampurilaisen, mutta ei muuta laihtuu kuin mättäisi liikaa sinänsä terveellistä ruokaa. Terveellisellä ruoallakin voi lihoa.
Ennen vanhaan ammatit olivat liikunnallisempia, ei istuttu pitkiä aikoja paikoillaan, mutta toisaalta stressiä ei ollut niin paljoa. Nykyään vaaditaan yhtäaikaa sataa asiaa ja kaikessa pitää olla huippu ja hirveän tehokas.- ei.ole.yksinkertaista
Hormoni on kortisoli, ei kortisoni. Niissä on iso ero.
Itse kyllä otaksun, että stressin määrä maaorjana tai torpparina oli ihmisillä luultavasti samaa luokkaa kuin nyt. Sama stressi ihmisillä asuntolainan maksamisista. Silloin niitä kutsuttiin toisella nimellä, ja asuntoakaan ei sinänsä ostettu (kuten ei oikeasti nykyäänkään osakeyhtiöstä) vaan ostettiin oikeus asua ja viljellä, ja maksettiin sadosta isompi osa mihin olisi ollut varaa. ei.ole.yksinkertaista kirjoitti:
Hormoni on kortisoli, ei kortisoni. Niissä on iso ero.
Itse kyllä otaksun, että stressin määrä maaorjana tai torpparina oli ihmisillä luultavasti samaa luokkaa kuin nyt. Sama stressi ihmisillä asuntolainan maksamisista. Silloin niitä kutsuttiin toisella nimellä, ja asuntoakaan ei sinänsä ostettu (kuten ei oikeasti nykyäänkään osakeyhtiöstä) vaan ostettiin oikeus asua ja viljellä, ja maksettiin sadosta isompi osa mihin olisi ollut varaa.Olen kyllä samoissa ajatuksissa tuon stressin suhteen, kuin @StressiLihottaa..
Eli..
"Ennen vanhaan ammatit olivat liikunnallisempia, ei istuttu pitkiä aikoja paikoillaan, mutta toisaalta stressiä ei ollut niin paljoa. Nykyään vaaditaan yhtäaikaa sataa asiaa ja kaikessa pitää olla huippu ja hirveän tehokas."- ei.ole.yksinkertaista
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Olen kyllä samoissa ajatuksissa tuon stressin suhteen, kuin @StressiLihottaa..
Eli..
"Ennen vanhaan ammatit olivat liikunnallisempia, ei istuttu pitkiä aikoja paikoillaan, mutta toisaalta stressiä ei ollut niin paljoa. Nykyään vaaditaan yhtäaikaa sataa asiaa ja kaikessa pitää olla huippu ja hirveän tehokas."Mistäs teidät sanoa, että stressi olisi ollut jotenkin hallittavampi?
Kyllähän se on niin, että jokaisen perheenisän (=aikuisen miehen) stressi on ollut entisaikoina huippulukemissa! Stressi on myös ollut jatkuvaa ja loputonta. Ainainen huoli ihan kaikesta: lapset sairastuivat, jopa kuolivat, ainainen huoli ravinnon riittävyydestä, pelko tulevasta (valtion sotilashankkeet, sadonkorjuu, verot) huoli huomisestaiaina persiissä. Omistipa isäntä torppansa tai ei.
Ring any bells?
Miksi samat syyt hyväksytään vielä nykyäänkin "elämänä"? ei.ole.yksinkertaista kirjoitti:
Mistäs teidät sanoa, että stressi olisi ollut jotenkin hallittavampi?
Kyllähän se on niin, että jokaisen perheenisän (=aikuisen miehen) stressi on ollut entisaikoina huippulukemissa! Stressi on myös ollut jatkuvaa ja loputonta. Ainainen huoli ihan kaikesta: lapset sairastuivat, jopa kuolivat, ainainen huoli ravinnon riittävyydestä, pelko tulevasta (valtion sotilashankkeet, sadonkorjuu, verot) huoli huomisestaiaina persiissä. Omistipa isäntä torppansa tai ei.
Ring any bells?
Miksi samat syyt hyväksytään vielä nykyäänkin "elämänä"?NykyAjan stressi on paljon laajempaa ja monisyisempää, kuin joskus EnnenMuinoin.. Ihan jo pelkästään esim. NykyAjan Kilpailu- ja Vertailukulttuuri yms. tuo omat haasteensa moneen asiaan.. Muista asioista puhumattakaan.. ;P
Eli ennen Stressi ja Stressattavat asiat olivat yksinkertaisempia jne.. ;P
Toiseksikin.. Tuon ajan ja NykyAjan välillä on ollut myös elämää.. Joka on ollut monellakin tapaa "helpompaa" ja stressitömämpää aikaa, kuin mainitsemasi aika ja nykyaika.. ;P
Mainitsemasi ajan ja NykyAjan välillä on kyllä yhteneväisyys.. Ja se on Eliitin ja muiden vastaavien Suunnaton Ahneus ja VallanHimo jne.. ;D
Mut joo.. Katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Muutoksia varmasti, mutta millaisia.. ;P
- SolitudeMan1977
Tottahan se on, että 35-45v sinkkunaiset täällä tuppaavat olemaan ylipainoisia ja/tai yksinhuoltajia. Siksi elän mielummin yksin. Susanna Tanni ja Susanna Penttilä ovat mielestäni kauniita noin 40v naisia. Sellainen sen kropan pitää naisella olls! Toki muutenkin mukava. Mutta mukava lapseton, lapsia haluamaton 35-45v hoikka sinkkunainen alkaa olemaan myytti nykyään. Yksin siis mennään.
Voimia kaikille seksittömyydessä eläville!- hyi.helvetti.mitä.ämmiä
Tykkäät siis silikonitisseillä varustetuista pötkövartaloista. Kummallakaan noista naisista ei olisi mitään muotoja ilman kumitissejä. Runko saadaan synnyinlahjana, ja heillä se on mallia patukka.
Yllättävää, noin uskovaisen miehen näppikseltä!
Tykkäät teennäisistä, keinotekoisista naisista. Luulisi uskovaisen arvostavan luonnollisuutta ulkonäössä.
PS. Noilla molemmilla muovitisseillä on toisen ihmisen hiuksiakin päässään. Nykyään hiuslisäkkeistä ei osaa kukaan sanoa, ovatko ne köyhän ihmisen myymiä hiuksia, vai vainajalta otettuja karvoja. Ihania naisia, todella tyylikkäitä. NOT. - SolitudeMan1977
hyi.helvetti.mitä.ämmiä kirjoitti:
Tykkäät siis silikonitisseillä varustetuista pötkövartaloista. Kummallakaan noista naisista ei olisi mitään muotoja ilman kumitissejä. Runko saadaan synnyinlahjana, ja heillä se on mallia patukka.
Yllättävää, noin uskovaisen miehen näppikseltä!
Tykkäät teennäisistä, keinotekoisista naisista. Luulisi uskovaisen arvostavan luonnollisuutta ulkonäössä.
PS. Noilla molemmilla muovitisseillä on toisen ihmisen hiuksiakin päässään. Nykyään hiuslisäkkeistä ei osaa kukaan sanoa, ovatko ne köyhän ihmisen myymiä hiuksia, vai vainajalta otettuja karvoja. Ihania naisia, todella tyylikkäitä. NOT.Oli silikonit tai ei, kauniita naisia he ovat. Kauneusihanteita on monia myös minulla. Pääperiaatteena kuitenkin se ettei ylipainoa saisi olla ja mielummin hoikka. Yksi nainen johon olen ihastunut on oikeastaan hyvin laiha ja ihan luomu. Hänellä on pienet rinnat. Tykkään ihmisestä ja kropasta. Kokonaisuus hyvä.
Ja mitä tekemistä minun vakaumuksellani on näiden asioiden kanssa? Uskovana kristittynä en näe ongelmaa silikoneissa, tatuoinneissa tai lävistyksissä. Miksi pitäisi? Ja toisaalta ellet itse ole uskova, niin mikä sinä olet luomaan rajoituksia siihen miten uskovaisen pitäisi suhtautua näihin asioihin? Monet stereotypiat uskovaisista ovat täysin vääriä muutenkin.
- pyhäkouluaiheet
Tässä taitaa olla yksi "pyhäkouluaihe", jolla uudet tulijat ajetaan sisälle palstan maailmaan yhä uudestaan. Ja hyvä aihehan tämä onkin. Yksikään nainen ei halua olla tynnyritäti, ja jos nainen väittää, ettei kenenkään miehen katseillä ole yhtään mitään väliä, luulen hänen vähän narraavan itseään. Parantunut ulkonäkö ja turhamaisuus ovat hyviä laihdutusmotivaattoreita ainakin osalle naisista.
Ylipainossa ei ole mitään mystistä, vaikka toiset todella lihovat herkemmin, on sairauksia, jotka vaikuttavat painon kertymiseen, mutta 1212121 on aivan oikeassa siinä, että lihomisen ratkaisee loppupeleissä kalorien määrä. Kehonkoostumukseen vaikuttaa liikunta, mikä myös poistaa keskivartalolihavuutta ja rasvaa sisäelinten ympäriltä. Pienikin painonpudotus on myönteinen asia.
Veikkaan, että elinikä tulee putoamaan rajusti, koska nuoret ovat olleet lihavia lapsesta asti, jolloin ylipainon seuraukset näkyvät jo kolmekymppisenä. Ehkä tarvitaan jokin iso muutos, ympäristökatastrofi, ruokapula tai vastaava, jotta ihminen palaisi takaisin liikkuvaan, hiukan nälkäiseen ja tutkitusti terveelliseen, terveitä elinvuosia lisäävään olotilaan (tulee kunnolla nälkä ennen kuin syödään, jos silloin on ruokaa), koska ihminen on myös biologisesti ohjelmoitu nauttimaan levosta ja herkuttelusta. Toiset pitävät rasvasta ja happamasta, toiset makeasta ja sokerista.
Itse en ole ikinä välittänyt makeasta, en lapsenakaan, mutta suolaisista ja rasvaisista herkuista on pysyttävä kaukana (= voimakkaat juustot). Se on ihan hyvä laihdutusvinkki, ettei osta kotiin herkkuja. Silloin pienet mieliteot menevät paremmin ohi. Toinen hyvä vinkki on se, että tutkii ruokavalionsa virheet. Suomalaisilla liiat kalorit tulevat usein leivästä ja välipaloista, pikkupuputtamista. Ja sitten on tietysti niitä, jotka eivät osaa syödä oikein, niitäkin on yllättävän paljon, erityisesti miehissä. Annoin peukun kiinnostavasta aloituksesta.
Mun näkemykseni mukaan nykyinen suunta niin miesten kuin naistenkin vartaloissa johtuu prosessoidusta ruuasta. Ei sokerista, namista eikä pullastakaan pelkästään. Niitä on syöty ennenkin ja ylimääräinen on kertynyt lantiolle ja reisiin.
Siis kaikki puolivalmisteet ja einesateriat on pahasta, toki myös liika sokerimättö, mutta jokaisen ihmisen kroppa kestää muuten terveellä syömisellä pullan päivässä. Moni ei ymmärrä, että se työpaikan lounasravintolassa tarjoiltu ruoka tulee valmiina tehtaasta. Se lämmitetään ja siihen lisätään valmiskastike. Broilerit on valmiiksi maustelimassa, leivissä on mitä ihmeellisempiä ainesosia, juomista nyt puhumattakaan.
Pahimpia on varmasti makeutusaineet. Ennemmin siis puhdasta aitoa sokeria kuin korvikkeita.
90-10% sääntö on aika toimiva. 90% oikeaa aitoa ruokaa, 10% sitten sitä mättöä. Kaloriessa. Tai sitten itselle sopivalla tavalla, mutta jos ei vielä tiedä mikä se on, tuosta on hyvä aloittaa.
Sitten kaloriteoriaan. Ei toimi. Kalori ei ole sama kuin kalori. Ihmiskropat ja niiden toimivuus on niin erilaisia, että itselleen sopivan löytää vain kokeilemalla, jos ongelmia ilmenee. Joku kalori on nopea imeytymään ja toisen hyödyntämiseen kuluu elimistöltä enemmän energiaa. Riippuu myös minkä kanssa mitäkin syö. Hifistelyä, mutta faktaa. Lihaksikkaan ihmisen kroppa polttaa energiaa enemmän kuin laihaläskin. Säännöllisillä aterioilla aineenvaihdunta toimii paremmin kuin epäsäännöllisesti syövillä. Joku ruoka väsyttää, toinen virkistää. Joku ravintoaine herättää ruokahalun, toinen hillitsee sitä.
Tavallinen pulliainen pärjää hyvin perus ravintopyramidilla:
https://www.evira.fi/globalassets/vrn/pdf/ravitsemussuositukset_2014_fi_web.3_es-1.pdf
Ruokaa saa nykyään helposti joka paikasta. Ihmiset eivät enää tiedä, mikä on oikeaa ruokaa. Monelle kotiruoka on samaa kuin lämmitetty eines.Toki geenit vaikuttaa myös mihin rasva kerääntyy.. Eikä tärkeää mentaalipuoltakaan sovi unohtaa, se vaikuttaa ihan hurjasti hormoonitoimintoihin. Nää on niin yksilöllisiä asioita, että kovin vaikeaa vetää suoraa viivaa mihinkään.
Miesmannn kirjoitti:
Mikä eineksessä tai puolivalmisteessa tekee siitä lähtökohtaisesti pahan?
Pahinta tai "vaarallisinta" on juuri ajatus siitä, että nykytiedolla osaisimme purkaa ravintomme molekyyleiksi ja sitten tutkia jokaista osaa erillään muista, lajitella molekyylit hyviin ja pahoihin, speksata minkä verran mitäkin tarvitaan ja koostaa sitten ravintomme noista osista. Ihmisten on todettu pysyvän terveenä hyvin erilaisissa olosuhteissa hyvin erilaisella ravinnolla ja toisaalta hyvästä elintasosta nauttiessaan sairastuvan sairauksiin, jotka on lähes tuntemattomia ravinnon niukkuudesta kärsiville.
- pyhäkouluaiheet
scrg kirjoitti:
Pahinta tai "vaarallisinta" on juuri ajatus siitä, että nykytiedolla osaisimme purkaa ravintomme molekyyleiksi ja sitten tutkia jokaista osaa erillään muista, lajitella molekyylit hyviin ja pahoihin, speksata minkä verran mitäkin tarvitaan ja koostaa sitten ravintomme noista osista. Ihmisten on todettu pysyvän terveenä hyvin erilaisissa olosuhteissa hyvin erilaisella ravinnolla ja toisaalta hyvästä elintasosta nauttiessaan sairastuvan sairauksiin, jotka on lähes tuntemattomia ravinnon niukkuudesta kärsiville.
Tota mä just ajoin takaa omassa vastauksessani. Yltäkylläisyys ei sovi ihmisen biologialle.
Lihavuus on myös sosiaalisesti rakennettua eikä vain aineenvaihduntaan perustuvaa faktaa. Ennen lihavia olivat rikkaat, nykyään köyhät. Se ei ratkea ravintoympyrällä eikä itsekurilla, että olemme tulleet tähän. pyhäkouluaiheet kirjoitti:
Tota mä just ajoin takaa omassa vastauksessani. Yltäkylläisyys ei sovi ihmisen biologialle.
Lihavuus on myös sosiaalisesti rakennettua eikä vain aineenvaihduntaan perustuvaa faktaa. Ennen lihavia olivat rikkaat, nykyään köyhät. Se ei ratkea ravintoympyrällä eikä itsekurilla, että olemme tulleet tähän.Jos on taipumus syödä liikaa, niin helpointa ongelmaa on hoitaa jo kaupassa jättämällä sinne sellaisen, mitä on helppoa syödä liikaa. Vihannekset ja juurekset, raaka kala ja liha sekä pakasteet on "turvallisia", koska niiden syöminen on yleensä suunniteltua. Vastaavasti "vaarallisimpia" on ne hiilarin ja rasvan yhdistelmät, jotka ei varsinaisesti poista nälkää mutta joita on helppo napostella ylimäärin kuin huomaamatta.
Miesmannn kirjoitti:
Mikä eineksessä tai puolivalmisteessa tekee siitä lähtökohtaisesti pahan?
Tiedätkö sinä mitä laitat suuhusi, kun syöt valmisruokaa? Vilkaisehan tuoteselostetta ensi kerralla. Jos valmistat ruuan itse, luultavasti myös ajattelet mistä sen valimistat ja mitä siihen lisäät. Minä mietin myös, mitä minä tarvitsen ja mitä en, energiaksi ja elääkseni terveenä. Minulla ei ole esimerkiksi palmuöljyä tai maissisiirappia kaapissani enkä siis vahingossakaan lisää niitä valmistamiini ruokiin. Eineksissä on yleensä reilusti suolaa, jonka on muuten todettu aiheuttavan näläntunnetta ja makeannälkää.
Sitten yksi mun mielestäni tärkeä asia mitä ei koskaan näytetä huomaavan. Einekset valmistetaan steriileissä olosuhteissa. Kotiruuassa on mukana vaikka minkälaisia bakteereita, kun elämän keskellä tehdään ruokaa. Ne ympäristön ja elintarvikkeiden pöpöt on meidän terveydelle hurjan tärkeitä. Kun luonnolliset bakteerikannat katoavat tai niiden tasapaino elimistössä järkkyy, ihminen sairastuu. Ei myöskään löydy vastustuskykyä, kun ei ole niihin jännempiin kantoihin tottunut. Venäläiset tuttuni eivät saa koskaan oksennustautia, he ovat tottuneet niihin taudinaiheuttajiin. Venäjällä ei myöskään ole allergioita eikä astmaa läheskään siinä määrin mitä Suomessa. Maidemme rajalla menee selkeä raja noiden yleisyyden suhteen. Syy on hygieniassa.
Tutkimuksissa on todettu, että mm. lihavilla on erilainen bakteerikanta suolistossaan kuin normaalipainoisilla. Muna vai kana vaiko sekä että? Ulostesiirtoja on tietääkseni jo tehty terveeltä ihmiseltä bakteerikantojen istuttamiseksi sairaaseen ihmiseen.scrg kirjoitti:
Jos on taipumus syödä liikaa, niin helpointa ongelmaa on hoitaa jo kaupassa jättämällä sinne sellaisen, mitä on helppoa syödä liikaa. Vihannekset ja juurekset, raaka kala ja liha sekä pakasteet on "turvallisia", koska niiden syöminen on yleensä suunniteltua. Vastaavasti "vaarallisimpia" on ne hiilarin ja rasvan yhdistelmät, jotka ei varsinaisesti poista nälkää mutta joita on helppo napostella ylimäärin kuin huomaamatta.
Jos on taipumus syödä liikaa, niin mikään ei ole oikeasti helppoa ongelman hoitamiseksi.
- pyhäkouluaiheet
scrg kirjoitti:
Jos on taipumus syödä liikaa, niin helpointa ongelmaa on hoitaa jo kaupassa jättämällä sinne sellaisen, mitä on helppoa syödä liikaa. Vihannekset ja juurekset, raaka kala ja liha sekä pakasteet on "turvallisia", koska niiden syöminen on yleensä suunniteltua. Vastaavasti "vaarallisimpia" on ne hiilarin ja rasvan yhdistelmät, jotka ei varsinaisesti poista nälkää mutta joita on helppo napostella ylimäärin kuin huomaamatta.
Olispa juustonaksuja :D
Taas tällaiseen ketjuun on tullut valtava määrä viestejä. Ruoka kiinnostaa valtavasti ihmisiä, lehdet ovat täynnä erilaisia tutkimustuloksia, tutkijat tutkivat, karavaani kulkee. - pyhäkouluaiheet
LinerT.2 kirjoitti:
Jos on taipumus syödä liikaa, niin mikään ei ole oikeasti helppoa ongelman hoitamiseksi.
Niin, kyse on isosta elämänmuutoksesta eivätkä ne ole kenellekään helppoja.
pyhäkouluaiheet kirjoitti:
Olispa juustonaksuja :D
Taas tällaiseen ketjuun on tullut valtava määrä viestejä. Ruoka kiinnostaa valtavasti ihmisiä, lehdet ovat täynnä erilaisia tutkimustuloksia, tutkijat tutkivat, karavaani kulkee.Mullapa on suklaata ;)
- pyhäkouluaiheet
LinerT.2 kirjoitti:
Mullapa on suklaata ;)
Pääset sitten herkuttelemaan. Mun joululahjasuklaakin on vielä avaamatta :) Mutta suklaafondue on hyvää. Teen sen Fazerin sinisestä. Sitten dipataan banaaniin, nektariineihin (niiden pitää olla kovia, etteivät läsähdä sinne velliin), viinirypäleisiin yms. Se on ihan kiva ohjelmanumerojälkiruoka, kun on vieraita, myös helppo tehdä.
- ei.ole.yksinkertaista
LinerT.2 kirjoitti:
Tiedätkö sinä mitä laitat suuhusi, kun syöt valmisruokaa? Vilkaisehan tuoteselostetta ensi kerralla. Jos valmistat ruuan itse, luultavasti myös ajattelet mistä sen valimistat ja mitä siihen lisäät. Minä mietin myös, mitä minä tarvitsen ja mitä en, energiaksi ja elääkseni terveenä. Minulla ei ole esimerkiksi palmuöljyä tai maissisiirappia kaapissani enkä siis vahingossakaan lisää niitä valmistamiini ruokiin. Eineksissä on yleensä reilusti suolaa, jonka on muuten todettu aiheuttavan näläntunnetta ja makeannälkää.
Sitten yksi mun mielestäni tärkeä asia mitä ei koskaan näytetä huomaavan. Einekset valmistetaan steriileissä olosuhteissa. Kotiruuassa on mukana vaikka minkälaisia bakteereita, kun elämän keskellä tehdään ruokaa. Ne ympäristön ja elintarvikkeiden pöpöt on meidän terveydelle hurjan tärkeitä. Kun luonnolliset bakteerikannat katoavat tai niiden tasapaino elimistössä järkkyy, ihminen sairastuu. Ei myöskään löydy vastustuskykyä, kun ei ole niihin jännempiin kantoihin tottunut. Venäläiset tuttuni eivät saa koskaan oksennustautia, he ovat tottuneet niihin taudinaiheuttajiin. Venäjällä ei myöskään ole allergioita eikä astmaa läheskään siinä määrin mitä Suomessa. Maidemme rajalla menee selkeä raja noiden yleisyyden suhteen. Syy on hygieniassa.
Tutkimuksissa on todettu, että mm. lihavilla on erilainen bakteerikanta suolistossaan kuin normaalipainoisilla. Muna vai kana vaiko sekä että? Ulostesiirtoja on tietääkseni jo tehty terveeltä ihmiseltä bakteerikantojen istuttamiseksi sairaaseen ihmiseen.Tuosta suoliston bakteerikannan vaikutuksista on tehty jo vuosia sitten tutkimuksia. Myös hiiritutkimuksia. Ja ne todistivat yksi toisensa jälkeen, että suoliston bakteerikanta todellakin vaikuttaa metaboliaan.
Terveet, normaalipainoiset hiiret lihoivat, kun mikrobikantaa typistettiin. Lihavaksi lihoneet hiiret laihtuivat, kun niille istutettiin suolistoon kirjava mikrobikanta terveiltä hiiriltä.
Tässä on muuten jälleen yksi todiste siitä, että kaloriteoria ei toimi. Lihaviksi paisuneet hiiret saivat samaa ravintoa saman verran kuin verrokkiryhmä.
Suolistobakteereja ei ole vielä laihduttamistarkoituksessa käsittääkseni siirretty ihmiseltä toiselle edes koemielessä. Mutta sairauksien hoidossa näin on tehty jo useita vuosia, ja tulokset ovat olleet parempia kuin lääke- tai leikkaushoidoilla saadut tulokset. Varsinkin vaikeasta ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivillä ihmisillä on käynyt näin.
Teollinen ruoka, tai ylipäätään ruoka joka säilyy "liian kauan", on kuollutta ruokaa. Terveen bakteerikannan suolistoon saamiseksi tai sen ylläpitämiseksi, pitää ihmisen syödä "elävää" ruokaa. Eihän ne mikrobitkaan pelkällä tahdonvoimalla elä :) Ne tarvitsevat ravintoa siinä missä kroppammekin.
Jotkin ruoka-aineet itsessään edistävät hyvien mikrobien kasvua suolistossa. Olen sitä mieltä, että näistä ruoka-aineista saattaa löytyä uusi trendivillitys. Harmillista laihdutusbisneksille, mutta nämä parhaimmat ravintokasvit ja ruoka-aineet eivät ole patentoitavissa, vaan ihan kaikille vapaasti tarjolla :)
Nykyään bisnestä tehdään niin monin tavoin syömisten suhteen, ja varsinkin tämä probioottitouhu on mennyt naurettavaksi. Kaikenlaista saadaan markkinoida ihan luvallisesti, vaikka toisasia on kuitenkin se, että esim. jokin probiootti vastaa lähinnä plaseboa. Ei vaikkapa jokin maitohappobakteeri suun kautta nieltynä säily maitohappobakteerina suolistoon saakka kulkiessaan :) - Neitsytsetä_komea_adonis
Tuosta suoliston bakteerikannan vaikutuksista on tehty jo vuosia sitten tutkimuksia. Myös hiiritutkimuksia. Ja ne todistivat yksi toisensa jälkeen, että suoliston bakteerikanta todellakin vaikuttaa metaboliaan.
Terveet, normaalipainoiset hiiret lihoivat, kun mikrobikantaa typistettiin. Lihavaksi lihoneet hiiret laihtuivat, kun niille istutettiin suolistoon kirjava mikrobikanta terveiltä hiiriltä.
Tässä on muuten jälleen yksi todiste siitä, että kaloriteoria ei toimi. Lihaviksi paisuneet hiiret saivat samaa ravintoa saman verran kuin verrokkiryhmä.
Suolistobakteereja ei ole vielä laihduttamistarkoituksessa käsittääkseni siirretty ihmiseltä toiselle edes koemielessä. Mutta sairauksien hoidossa näin on tehty jo useita vuosia, ja tulokset ovat olleet parempia kuin lääke- tai leikkaushoidoilla saadut tulokset. Varsinkin vaikeasta ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivillä ihmisillä on käynyt näin.
Teollinen ruoka, tai ylipäätään ruoka joka säilyy "liian kauan", on kuollutta ruokaa. Terveen bakteerikannan suolistoon saamiseksi tai sen ylläpitämiseksi, pitää ihmisen syödä "elävää" ruokaa. Eihän ne mikrobitkaan pelkällä tahdonvoimalla elä :) Ne tarvitsevat ravintoa siinä missä kroppammekin.
Jotkin ruoka-aineet itsessään edistävät hyvien mikrobien kasvua suolistossa. Olen sitä mieltä, että näistä ruoka-aineista saattaa löytyä uusi trendivillitys. Harmillista laihdutusbisneksille, mutta nämä parhaimmat ravintokasvit ja ruoka-aineet eivät ole patentoitavissa, vaan ihan kaikille vapaasti tarjolla :)
Nykyään bisnestä tehdään niin monin tavoin syömisten suhteen, ja varsinkin tämä probioottitouhu on mennyt naurettavaksi. Kaikenlaista saadaan markkinoida ihan luvallisesti, vaikka toisasia on kuitenkin se, että esim. jokin probiootti vastaa lähinnä plaseboa. Ei vaikkapa jokin maitohappobakteeri suun kautta nieltynä säily maitohappobakteerina suolistoon saakka kulkiessaan :)"Harmillista laihdutusbisneksille, mutta nämä parhaimmat ravintokasvit ja ruoka-aineet eivät ole patentoitavissa, vaan ihan kaikille vapaasti tarjolla :)"
Lieneekö tällä merkitystä kun ei valtaosa ihmisistä osaa tai uskalla mennä niitä metsästä hakemaan. Kasvit pullotetaan...niistä tehdään uutetta ja myydään superterveyskaupassa 20-30 eurolla/purkki. LinerT.2 kirjoitti:
Tutkimuksissa on todettu, että mm. lihavilla on erilainen bakteerikanta suolistossaan kuin normaalipainoisilla. Muna vai kana vaiko sekä että? Ulostesiirtoja on tietääkseni jo tehty terveeltä ihmiseltä bakteerikantojen istuttamiseksi sairaaseen ihmiseen.Kutakuinkin tiedän. En kyllä kovin suurin osahan on tuttuha merkkejä. Tavallisimpia valmisruokia ovat mm leivät ja pasta.
Tarkoitat kuitenkin varmaan valmisruualla ja eineksillä lihapullia yms.
Normiruokaa nekin on ja riippuu sittten paljon merkistä, mitä aineksia niissä on käytetty. Yleensä todistetusti haitallisin aine on suola
Ota esimerkiksi Kokkikartanon laatikot. Enpä löydä niistä mitään ihmeellistä.
Monet einekset ovat hyvää ruokaa, joita tulisi täydentää kasviksilla vitamiinien ja kuidun saamiseksi.
Tietenkin jos syö makkaraa, roiskeläppää, sokerijukurttia yms, niin terveysongelmia tulee varmasti.
- Riiiiiiiiiiiii
"Kuten hyvin tiedämme" olet noin sadan viestin perusteella viettihäiriöinen eli kiinnostunut suppeasta ikäluokasta, eli x-22-vuotiaista, eikä tuo luku tule ikävä kyllä muuttumaan vaikka itse vanhenet. Kyllä, olet pinnallinen koska tavoittelet itseäsi huomattavasti nuorempia ja viehättävämpiä naisia, joiden tulee myös olla hoikkia. Ikäistäsi naista et huoli, äläkä selitä että huolisit jos olisi laiha. Et huolisi, älä puhu luonteesta ja sopivuudesta mitään. Olet splittaaja eli jaat ihmiset kategorisesti hyviin ja huonoihin. Huonoja ovat ikäisesi naiset, ja hekin ovat kaikki samasta muotista eli tatuoituja ja lihavia, mikä taas on mielessäsi johtanut päätelmään että sekin on synonyymi pettämisherkkyydelle. Ikäistesi naisten huonouden selität myös sillä, että pari potentiaalista irtosuhdetta on pilannut ihmisen pohjiaan myöden. Se on vain yksi tekosyy millä puolustelet intoasi laihoihin teinityttöihin. Jankutat itsestäänselvistä asioista: onko muka uutinen miksi miestä ei haluta miesvartaloinen nainen ja miksi naista ei kiihota naisvartalonen mies? Olet myös nallin ja expuan sivupersoona. Kiitän kuitenkin avauksistasi, en voi ikinä olla provosoitumatta;)
Pienen kiitoksen annan "normaalin" naisen kuvasta. Ihan realistinen nuorelle ihmiselle jolla sattuu oleman tuon tyyppinen vartalo, mutta kultaseni kuulepa: ei ole YHTÄ normaalia, vaan naisella rasvan kertyminen lantioille ja perseeseen on myös normaalia normaalin rajoissa. Kehittyneissä maissa ravintoa on valitettavasti tarjolla liiaksi KUMMALLEKIN sukupuolelle ja lisäksi KUMMANKIN sukupuolen aineenvaihdunta hidastuu iän myötä.- 121212121212
No kylläpä se kurpparaivo roihahti taas :D
"Pienen kiitoksen annan "normaalin" naisen kuvasta. Ihan realistinen nuorelle ihmiselle jolla sattuu oleman tuon tyyppinen vartalo"
Sanoisin että pitäisin tuollaista normaalivartalona vähintään 45-vuotiaaksi asti. Vähintään. Nykynaiselle se tuntuu käsittämättömältä koska by default on vedetty sidukkaa 16-30v, maattu sohvalla 30-35v ja sitten vähän alettu kevyesti zumbaamaan kiloja pois.
"Kiitän kuitenkin avauksistasi, en voi ikinä olla provosoitumatta;)"
Eipä kestä, kieltämättä avaukseni ovatkin hyviä. - Oletpahassu
121212121212 kirjoitti:
"Pienen kiitoksen annan "normaalin" naisen kuvasta. Ihan realistinen nuorelle ihmiselle jolla sattuu oleman tuon tyyppinen vartalo"
Sanoisin että pitäisin tuollaista normaalivartalona vähintään 45-vuotiaaksi asti. Vähintään. Nykynaiselle se tuntuu käsittämättömältä koska by default on vedetty sidukkaa 16-30v, maattu sohvalla 30-35v ja sitten vähän alettu kevyesti zumbaamaan kiloja pois.
Eipä kestä, kieltämättä avaukseni ovatkin hyviä.Ihan hymyilytti ääneen tuo, että kun joku tiivisti varsin rajoittuneen ja ulkonäkökeskeisen naismakusi, niin sehän on kurpparaivoa. :D Tottahan se kommentti oli, olet useissa viesteissä kertonut nuo asiat itsekin.
Miksi muuten keskustelet tästä asiasta tällä palstalla? Eikö ihannenaista, lihavuutta tai laihdutusta koskeva palsta olisi oikeampi paikka? En löytänyt yhteyttä aloituksen ja sinkkuudesta keskustelun välillä. 121212121212 kirjoitti:
Eipä kestä, kieltämättä avaukseni ovatkin hyviä.Kuules Pikkukakkonen. Nykynainen on paljon terveempi ja nuorekkaampi kuin menneiden vuosikymmenten nainen nelikymppisenä. Ei ole kauaakaan, kun ei edes eletty 45-vuotiaaksi.
http://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html
- Rose_91
Minä uskon myös sokerien vaikuttavan monella. Nykyään syödään makeaa hurjasti enemmän kuin esim 50-luvulla, koska kaikkea on enemmän tarjolla. Sokeriin myös jää helposti koukkuun. Erityisen paha yhdistelmä sokeri on varmaankin alkoholin kanssa, koska alkoholi hidastaa ainennvaihduntaa.
Mutta itsellä on käynyt myös toinenkin mahdollinen asia mielessä. Nimittäin hormonaalinen ehkäisy. Olen miettinyt voiko se vaikuttaa siihen miten nainen lihoo?
Myös vaatteet vaikuttavat. Vielä 50-luvullakin monet naiset käyttivät korsettia ja muita vyötäröä kaventavia vaatteita. Sehän muokkaa kehoa tiimalasimaisemmaksi. Nykypäivänä taas on käytössä lantiofarkut ja napapaidat (näin kärjistäen).- sivuhuomautus
50-luvulla kylläkin syötiin sokeria enemmän kuin nykyään.
Sokeri oli halpaa, ja tarjosi siis edullista energiaa aikana, jolloin lähes kaikesta oli pulaa.
- vinkkimiehenviskipullo
Mulla on tälläinen vartalo vyötäröstä alaspäin: http://fitzala.com/wp-content/uploads/2014/05/bikini-body-GGS-650px.jpg
Yläosa on vielä pienempi, ja vyötärö tuotakin kapeampi. (Ikää on 43v.) Ei tuokaan nyt niin kivaa ole, ettei ole ollenkaan rintoja! Itse olen ainakin sitä aina hävennyt.
Miesten asenne on se, että "kyllä nuo mulle riittää".. Samalla näkyy pettymys naamasta.
Viime vuosina olen kuitenkin huomannut, että miesten asenne on edes vähän muuttunut. (Pidän vähän vanhemmista miehistä, ikäero aina vähintään 10v.) Mun pers....llä tuntuu olevan paljon faneja, rintojen kokoa ei tuon ikäiset miehet sillä tavalla enää huomioi!!!!! ????
Olis mielenkiintoista kuulla erityisesti Pertsan mielipide tähän!! Onko naismaku muuttunut vuosien myötä?
Kyllä teillä on todella ankara asenne naisen vartaloa kohtaan.. (Tuo yksi kuva on muuten otettu reippaasti alaviistosta. Siinä on ilmeisesti haluttu korostaa tuota päärynämallia, totuus on tasapainoisempi.) Jos on noin kriittinen, niin kelpaako sitten kukaan koskaan...
Ei se niin kiva ole yksinkään olla.Toisessa avauksessa oli puhetta "naisten globaalista kaksinaismoralismista". Se ansaitsee "kostonsa". Miehet puhuu kaikkea diipadaapaa siitä millaiset piirteet ja ominaisuudet naisessa on arvostettuja ym, mutta käytännön tasolla kaikki tiivistyy sitten kuitenkin lopulta siihen mihin liha ja rasva kertynyt.
- 121212121212
Naiset eivät ole yhtään armollisempia miehiä kohtaan, päin vastoin miehille se peli vasta armotonta onkin.
Miehessä kun ratkaisee geneettinen komeus - pituus, hartioiden muoto, koko, jne. Pömppiksen kadottaminen on paljon helpompaa kuin esim. pidemmäksi kasvaminen.
Sen päälle tulee sitten muut vaatimukset. - vinkkimiehenviskipullo
121212121212 kirjoitti:
Naiset eivät ole yhtään armollisempia miehiä kohtaan, päin vastoin miehille se peli vasta armotonta onkin.
Miehessä kun ratkaisee geneettinen komeus - pituus, hartioiden muoto, koko, jne. Pömppiksen kadottaminen on paljon helpompaa kuin esim. pidemmäksi kasvaminen.
Sen päälle tulee sitten muut vaatimukset.Toki nuorilla tytöillä on järjettömän kovat vaatimukset, kun on niin paljon varaa valita, eikä elämänkokemusta niinkään.. Olin itsekin sellainen.
Mut sehän just kuuluu tuohon ikään -otetaan asioista selvää, ja opitaan! - 121212121212
vinkkimiehenviskipullo kirjoitti:
Toki nuorilla tytöillä on järjettömän kovat vaatimukset, kun on niin paljon varaa valita, eikä elämänkokemusta niinkään.. Olin itsekin sellainen.
Mut sehän just kuuluu tuohon ikään -otetaan asioista selvää, ja opitaan!Sepäs vasta menisikin naisten kannalta sopivasti että nuorina, kun on varaa vaatia ja nättinä pysytään helpolla, ollaan armottomia.
...mutta hupsista kun alkaa rupsahtamaan, sitten pitäisikin alkaa katsomaan sisäistä kauneutta eikä ulkonäköä.
http://cliparts.co/cliparts/Aib/j88/Aibj88qeT.jpg
Siinä miesten vastaus. Kun pelin säännöt on kerran miehille opetettu, niillä mennään jatkossakin. Se miltä näytit 21-vuotiaana tulee olemaan verrokki kaiken ikäisille naisille.
Katsos, syy miksi naisten ulkonäköä arvostellaan säälimättä on naiset itse. He ovat tämän periaatteen miehille opettaneet. vinkkimiehenviskipullo kirjoitti:
Toki nuorilla tytöillä on järjettömän kovat vaatimukset, kun on niin paljon varaa valita, eikä elämänkokemusta niinkään.. Olin itsekin sellainen.
Mut sehän just kuuluu tuohon ikään -otetaan asioista selvää, ja opitaan!SeliSeli.. Ei mene läpi.. Tuollainen HenkinenKasvu on harvemmin mitään aitoa Kasvua.. Jos olevinaan Kasvaa Olosuhteiden Pakosta, niin se kasvu on oikeasti enemmän tai vähemmän vain Harhaa jne.. ;P
- vinkkimiehenviskipullo
121212121212 kirjoitti:
Sepäs vasta menisikin naisten kannalta sopivasti että nuorina, kun on varaa vaatia ja nättinä pysytään helpolla, ollaan armottomia.
...mutta hupsista kun alkaa rupsahtamaan, sitten pitäisikin alkaa katsomaan sisäistä kauneutta eikä ulkonäköä.
http://cliparts.co/cliparts/Aib/j88/Aibj88qeT.jpg
Siinä miesten vastaus. Kun pelin säännöt on kerran miehille opetettu, niillä mennään jatkossakin. Se miltä näytit 21-vuotiaana tulee olemaan verrokki kaiken ikäisille naisille.
Katsos, syy miksi naisten ulkonäköä arvostellaan säälimättä on naiset itse. He ovat tämän periaatteen miehille opettaneet.Ajattelen näin: Jokainen ihminen on ovi uuteen maailmaan. (En tarkoita pelkästään miehiä romanttisessa mielessä, vaan ihmisiä yleensä. Kaiken ikäisiä ja kokoisia.)
(Tutustun helposti uusiin ihmisiin. Kun paljon vilpittömin mielin tutustuu, paljon myös löytää. Täällä tuo Tähänsekaappi ja N38 ovat hyvin paljon ilmeisesti kaltaisiani ihmisiä..)
Väkisinkin käy niin, että aina välillä jonkun kohdalle pysähtyy, jos sen oven takana on tarpeeksi mielenkiintoinen "maailma". Silloin ihmisen ulkonäön tms. jotenkin "unohtaa", tai sen puutteita ei edes huomaa.
En osaa asiaa tämän paremmin selittää. - 121212121212
Ajattelen näin: Jokainen ihminen on ovi uuteen maailmaan. (En tarkoita pelkästään miehiä romanttisessa mielessä, vaan ihmisiä yleensä. Kaiken ikäisiä ja kokoisia.)
(Tutustun helposti uusiin ihmisiin. Kun paljon vilpittömin mielin tutustuu, paljon myös löytää. Täällä tuo Tähänsekaappi ja N38 ovat hyvin paljon ilmeisesti kaltaisiani ihmisiä..)
Väkisinkin käy niin, että aina välillä jonkun kohdalle pysähtyy, jos sen oven takana on tarpeeksi mielenkiintoinen "maailma". Silloin ihmisen ulkonäön tms. jotenkin "unohtaa", tai sen puutteita ei edes huomaa.
En osaa asiaa tämän paremmin selittää.Ajattelitko noin myös nuorena?
Nuorena miehet oppivat että kyseessä on raaka evoluutiopeli jossa geneettinen komeus ratkaisee (pituus, hartiat, leuka, ääni, jne) ja mieheltä edellytetään vahvaa suoritusta jossa ei sovi epäröidä. Nuoren miehen tulee kehittyä saadakseen nainen, nähdä vaivaa, asettaa itsensä alttiiksi sosiaaliselle paineelle ja arvostelulle.
Kuulostaako tutulta?
Sama asenne jolla naiset suhtautuvat miehiin nuorempina, heijastuu takaisin naisiin myöhemmin. - vinkkimiehenviskipullo
121212121212 kirjoitti:
Ajattelitko noin myös nuorena?
Nuorena miehet oppivat että kyseessä on raaka evoluutiopeli jossa geneettinen komeus ratkaisee (pituus, hartiat, leuka, ääni, jne) ja mieheltä edellytetään vahvaa suoritusta jossa ei sovi epäröidä. Nuoren miehen tulee kehittyä saadakseen nainen, nähdä vaivaa, asettaa itsensä alttiiksi sosiaaliselle paineelle ja arvostelulle.
Kuulostaako tutulta?
Sama asenne jolla naiset suhtautuvat miehiin nuorempina, heijastuu takaisin naisiin myöhemmin.En ajatellut.
Nuorena mietin vaan kuumeisesti ja suurella mielenkiinnolla sitä, millainen "elämäni mies" on! Sen pähkäily oli mielessä koko ajan.
(Löysin sen sitten vasta 35 -vuotiaana, mutta valitettavasti se oli lupaavan alun jälkeen yksipuolista. )
Tiedän kyllä missä mennään nykyään. Olen aika paljon treffipalstoilla. Oletko nyt hyväksynyt ajatuksen että "elämän miestä" ei ollutkaan, vaan se pitää koota eri miehistä eri kausina?
SeliSeli.. Ei mene läpi.. Tuollainen HenkinenKasvu on harvemmin mitään aitoa Kasvua.. Jos olevinaan Kasvaa Olosuhteiden Pakosta, niin se kasvu on oikeasti enemmän tai vähemmän vain Harhaa jne.. ;P
Vaikka sinä et olisi kehittynyt inan vertaa TeiNix -iästä, se ei todellakaan tarkoita etteikö muut olisi.
- vinkkimiehenviskipullo
scrg kirjoitti:
Oletko nyt hyväksynyt ajatuksen että "elämän miestä" ei ollutkaan, vaan se pitää koota eri miehistä eri kausina?
Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä on paljon suht onnellisia pariskuntia, jotka ovat olleet yhdessä nuoresta asti.
Kyllä tuo 8v sitten tapaamani mies oli tosiaankin se "elämäni mies". Keski-ikäisenä suurin osa merkittävistä tapahtumista on jo takana. En tule enää löytämään / tuntemaan mitään vastaavaa. LinerT.2 kirjoitti:
Vaikka sinä et olisi kehittynyt inan vertaa TeiNix -iästä, se ei todellakaan tarkoita etteikö muut olisi.
*rapsuttaa YläPäästä*.. Helpottiko.. *pohtii miksi Ätsky mun lahkeeseen iski, vaikka YksKakkonen näytti Kekkariakin*.. ;D
Älä Vääristele.. Jossain asioissa juu ja jossain ei.. Esim. Olenhan Mä(kin) viisastunut ja SiniSimmut(kin) on auennut vaik Kuink Pal.. Jne.. Jne.. ;P
Tarkoitin mitä tarkoitin, enkä mitään muuta.. Mul on vähän kiire, kun mun pitäis seurata Matsii Ja kaikkee.. Nyt ei millään ehdi jatkaa tätä Rupattelua valitettavasti.. Se O Moro.. ;D- vinkkimiehenviskipullo
*rapsuttaa YläPäästä*.. Helpottiko.. *pohtii miksi Ätsky mun lahkeeseen iski, vaikka YksKakkonen näytti Kekkariakin*.. ;D
Älä Vääristele.. Jossain asioissa juu ja jossain ei.. Esim. Olenhan Mä(kin) viisastunut ja SiniSimmut(kin) on auennut vaik Kuink Pal.. Jne.. Jne.. ;P
Tarkoitin mitä tarkoitin, enkä mitään muuta.. Mul on vähän kiire, kun mun pitäis seurata Matsii Ja kaikkee.. Nyt ei millään ehdi jatkaa tätä Rupattelua valitettavasti.. Se O Moro.. ;DJos olisin kiinnostunut tämän näköisistä miehistä: http://cliparts.co/cliparts/Aib/j88/Aibj88qeT.jpg , niin taatusti ne keskaria näyttäisivätkin..
En kuitenkaan ole. - 121212121212
Jos olisin kiinnostunut tämän näköisistä miehistä: http://cliparts.co/cliparts/Aib/j88/Aibj88qeT.jpg , niin taatusti ne keskaria näyttäisivätkin..
En kuitenkaan ole.Millaisista miehistä olet kiinnostunut nyt?
Entäs nuorena?
Millaisiin miehiin sinulla on mahdollisuuksia nyt?
Entäs nuorena?
Palstatotuudet saavat vahvistusta: mitä nuorempi nainen, sen parempi. Mitä enemmän ikää, sitä tyhjempi lasi on ja sitä heikompia tunteet ovat. vinkkimiehenviskipullo kirjoitti:
Jos olisin kiinnostunut tämän näköisistä miehistä: http://cliparts.co/cliparts/Aib/j88/Aibj88qeT.jpg , niin taatusti ne keskaria näyttäisivätkin..
En kuitenkaan ole.No noi nyt näyttää Kekkaria kaikille (ajatuksen tasolla).. Niille jota onnistuvat Huijaamaan/Hyväksikäyttämään yms., kuin myös kaikille muillekin.. ;P
Ja mä tarkoitin mun aikaisemmalla kommentilla lähinnä sitä, että ei ainakaan itsellä ole ns. PerusKriteerit muuttunut yms.. Tai persoona/luonne.. Tai tietyt käyttäytymismallit jne..jne.. ;P
Toki kokemukset/tieto/viisaus/naiviuden väheneminen yms. vaikuttaa tiettyihin juttuihin enemmän tai vähemmän.. Mutta vain Just tiettyihin juttuihin.. ;P
Jos on esim. kyennyt luonnollisesti tekemään tiettyjä juttuja, niin kyllä ne enemmän tai vähemmän kuuluu persoonaan/luonteeseen.. Oli kyseessä sitten YmpäriPaneskelu, SarjaSuhteilu, Materian laittaminen ihmisen edelle, toisten ihmisten hyväksikäyttö jne..jne.. ;Pvinkkimiehenviskipullo kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä on paljon suht onnellisia pariskuntia, jotka ovat olleet yhdessä nuoresta asti.
Kyllä tuo 8v sitten tapaamani mies oli tosiaankin se "elämäni mies". Keski-ikäisenä suurin osa merkittävistä tapahtumista on jo takana. En tule enää löytämään / tuntemaan mitään vastaavaa.Joo. Ikä ei tule yksin. Omalla kohdalla suurimmat tunteet on koettu joskus menneisyydessä. Tulevaisuudella on tarjolla korkeintaan laimeita jäljitelmiä. Ja sitten vielä tiedostaa sen, että näin se on sen vastapuolenkin kannalta.
- vinkkimiehenviskipullo
121212121212 kirjoitti:
Millaisista miehistä olet kiinnostunut nyt?
Entäs nuorena?
Entäs nuorena?
Palstatotuudet saavat vahvistusta: mitä nuorempi nainen, sen parempi. Mitä enemmän ikää, sitä tyhjempi lasi on ja sitä heikompia tunteet ovat.Mitä vanhempi, sen heikommat tunteet.. Juuri niin. Näin olen itsekin ajatellut.
Mulle tulee vaan elämäni pitkät parisuhteet mieleen, niin vaikea kuvailla laajassa mittakaavassa noita asioita. - erkander
scrg kirjoitti:
Joo. Ikä ei tule yksin. Omalla kohdalla suurimmat tunteet on koettu joskus menneisyydessä. Tulevaisuudella on tarjolla korkeintaan laimeita jäljitelmiä. Ja sitten vielä tiedostaa sen, että näin se on sen vastapuolenkin kannalta.
Omasta asennoitumisesta riippuu ja roikkuu nämä asiat.
Minua itseäni on viime aikoina mietityttänyt se, että parisuhteessa en ole nuorempana kaikesta avoimuudestani, reippaudesta ja reiluudestani huolimatta luultavimmin osannut olla aidosti avoin ja verbaalinen asioissa, mitkä koskevat omaa, oikein sisintä persoonaani. Siis sen tarpeita ja haluja.
Tämä on kasvatuksen ja varsinkin äitisuhteen tuomaa, eikä mikään helppo juttu muuttaa omassa käytöksessä näitä asioita. Olen nyt päättänyt asennoitua toisin itseeni, jos parisuhteeseen vielä joskus ryhdyn. Siksi otaksunkin, että todellinen rakkaus on vasta tulossa.
Tässä on jälleen naittajaiset tiedossa. Eli bileet, joihin on kutsuttu joku ukkeli ihan minua varten. Oikeastaan aika hellyttävää tämä lähipiirin huoli sinkkuudestani. erkander kirjoitti:
Omasta asennoitumisesta riippuu ja roikkuu nämä asiat.
Minua itseäni on viime aikoina mietityttänyt se, että parisuhteessa en ole nuorempana kaikesta avoimuudestani, reippaudesta ja reiluudestani huolimatta luultavimmin osannut olla aidosti avoin ja verbaalinen asioissa, mitkä koskevat omaa, oikein sisintä persoonaani. Siis sen tarpeita ja haluja.
Tämä on kasvatuksen ja varsinkin äitisuhteen tuomaa, eikä mikään helppo juttu muuttaa omassa käytöksessä näitä asioita. Olen nyt päättänyt asennoitua toisin itseeni, jos parisuhteeseen vielä joskus ryhdyn. Siksi otaksunkin, että todellinen rakkaus on vasta tulossa.
Tässä on jälleen naittajaiset tiedossa. Eli bileet, joihin on kutsuttu joku ukkeli ihan minua varten. Oikeastaan aika hellyttävää tämä lähipiirin huoli sinkkuudestani.Jeps, Ja yksilöistä suhteessa.. Kuin myös monesta muustakin asiasta.. ;P
- vinkkimiehenviskipullo
scrg kirjoitti:
Joo. Ikä ei tule yksin. Omalla kohdalla suurimmat tunteet on koettu joskus menneisyydessä. Tulevaisuudella on tarjolla korkeintaan laimeita jäljitelmiä. Ja sitten vielä tiedostaa sen, että näin se on sen vastapuolenkin kannalta.
Kannattais kuitenkin edes vähän uskoa ihmeisiin. Ei sitä koskaan tiedä..
En kyllä oikein usko itsekään. Kammottavaa, että tässä voi olla vielä puolet elämästä jäljellä! - vinkkimiehenviskipullo
121212121212 kirjoitti:
Millaisista miehistä olet kiinnostunut nyt?
Entäs nuorena?
Entäs nuorena?
Palstatotuudet saavat vahvistusta: mitä nuorempi nainen, sen parempi. Mitä enemmän ikää, sitä tyhjempi lasi on ja sitä heikompia tunteet ovat.Tais kurpparaivo iskeä täältäkin!!!!!!
Tää ei kerro omasta tasostani mitään. En ole tasokas. Monen mutkan / yhteensattuman / yhteisten ystävien kautta olen paljon tekemisissä miehen kanssa, joka tienaa 5,5 milj. dollaria vuodessa.
(Seksiseuraa hän ei etsi -sitä tarjoaa muutkin. Minua 100x tasokkaammat. Olen lähinnä henkisenä tukena, jostain syystä elämäni ja varsinkin elämäntapani kiinnostaa häntä.)
Toki naisia varmaan paljon muitakin.
- Teknodonna
Eikö kadonnut vihreä timantti ollut smaragdi?
Tuli vain mieleen.
(hirn) Samaa mieltä. Minua ei haittaa muuten mukavassa naisessa pieni ylipaino, kunhan lantio on vyötäröä leveämpi.
Minua kyllä oksettaa vanhempien naisten kohdalla tuo tynnyrimäinen ylävartalo ja olematon peppu ja tikkujalat..Tuo on vielä seksikäs.. Tuommonen ahdettuna tiukkaan mekkoon. :p
http://img-aws.ehowcdn.com/560x560/photos.demandstudios.com/getty/article/117/133/86490365.jpg- haluanmiehenmielipiteen
Kun nyt olet tuollainen miespuolinen tyyliguru vaatteiden suhteen, niin mitä mieltä olet tästä kurpasta ja hänen tyylistään (pukeutumis-) . Hänellähän tietysti on jo perse kadonnut ja tikkujalat löytyy, mutta jos pukeutumistyyliä katsotaan, niin minkä numeron annat:
http://www.is.fi/mystyle/art-2000005201775.html- 121212121212
Riippuu vähän mihin verrataan.
Muutamissa asukokonaisuuksissa on haettu tyyliä joka sopisi paremmin kolmekymppisille ja nelikymppisille. Kiiltävä nahka ja lyhyt hameen tapainen eivät oikein toimi.
Kokonaisuutena silti taitava pukeutuja, arvosana 9- - haluanmiehenmielipiteen
121212121212 kirjoitti:
Riippuu vähän mihin verrataan.
Muutamissa asukokonaisuuksissa on haettu tyyliä joka sopisi paremmin kolmekymppisille ja nelikymppisille. Kiiltävä nahka ja lyhyt hameen tapainen eivät oikein toimi.
Kokonaisuutena silti taitava pukeutuja, arvosana 9-Olen melko samaa mieltä, minusta hän on tyylikäs. Jos hän oli esim. neli-viisikymppinen hän olisi aivan huippu-upea kokonaisuus
- ei.ole.yksinkertaista
Sitä vaan kysyisin ykskakkoselta tuosta kaloriteoriasta, että miten voit väittää sen toimivan 100 % varmasti?
Silloinhan sen pitäisi toimia yhtä varmasti myös toisinpäin, eli niiden jotka haluavat lisää painoa, pitäisi lihoa jos saavat enemmän kaloreita kuin kuluttavat. Näin ei kuitenkaan ole.
Mitenkäs tämän ilmiön selität?
Laihoja pilkataan siinä kuin lihaviakin, ja epäillään anorektikoiksi yms. Tai epäillään että tuo ei syö mitään, kunhan vaan muodon vuoksi valittaa ettei liho. Tai sitten sanotaan vain, että "sä nyt olet sen tyyppinen". Sillä kuitattu, eikä sanaakaan kaloriteoriasta!
Kysyin nyt täällä ketjun loppupäässä, kun tuolla ylempänä oli jo niin rönsyilevää kommenttia (hyviä ja mielenkiintoisia pointteja).- 121212121212
Mistä tiedät varmaksi että ko. laihat saavat enemmän kaloreita kuin kuluttavat?
Asian todentamiseen ei riitä oma mututuntuma, arvio tai edes laskelma. - ei.ole.yksinkertaista
121212121212 kirjoitti:
Mistä tiedät varmaksi että ko. laihat saavat enemmän kaloreita kuin kuluttavat?
Asian todentamiseen ei riitä oma mututuntuma, arvio tai edes laskelma.Miksi sanot, että ei riitä oma laskelma? Tai vaikka ruokapäiväkirja?
Mitä syytä laihansorttisella on valehdella syömisistään, jos haluaa saada vähän läskiä kroppaansa? Muista nyt, että tässä ei puhuta anorektikoista, vaan haluamattaan turhan laihoista.
Auttaisiko painonnousussa se alkuperäöinen siideri, karkki ja mitä siellä nyt olikaan? Muuttuuko ylimääräinen 7 000 kcal suoraan kilon painon lisäykseksi?
Eipä muutu.
Selityshän on, että "olet läpipasko". That's it.
Miten ihmeessä moni kaloriteoriaan uskova voi unohtaa oman teoriansa noin helposti,kun on kyse laihasta ihmisestä, joka haluaa lihoa?
Jotta teoria olisi validi, sen täytyy päteä myös toisinpäin. Kemiassa reaktioyhtälö toteutuu myös "väärinpäin" ollakseen validi. Sama pätee matematiikkaan. Mutta jostain kumman syystä samaa ei vaadita fysiikan kaloriteorialta.
Aika isosti mielenkiintoista. Varsinkin, kun teoriaa esitellään totuutena ympäri maailmaa lääketieteellisenä faktana. Edelleen, vaikka lääketieteessä on jo aikoja sitten ymmärretty, ettei energiateoria tuossa muodossaan päde ihmiskehoon, tai ylipäätään mihinkään elävästä kudokssta muodostuvaan elävään olioon. - 121212121212
Miksi sanot, että ei riitä oma laskelma? Tai vaikka ruokapäiväkirja?
Mitä syytä laihansorttisella on valehdella syömisistään, jos haluaa saada vähän läskiä kroppaansa? Muista nyt, että tässä ei puhuta anorektikoista, vaan haluamattaan turhan laihoista.
Auttaisiko painonnousussa se alkuperäöinen siideri, karkki ja mitä siellä nyt olikaan? Muuttuuko ylimääräinen 7 000 kcal suoraan kilon painon lisäykseksi?
Eipä muutu.
Selityshän on, että "olet läpipasko". That's it.
Miten ihmeessä moni kaloriteoriaan uskova voi unohtaa oman teoriansa noin helposti,kun on kyse laihasta ihmisestä, joka haluaa lihoa?
Jotta teoria olisi validi, sen täytyy päteä myös toisinpäin. Kemiassa reaktioyhtälö toteutuu myös "väärinpäin" ollakseen validi. Sama pätee matematiikkaan. Mutta jostain kumman syystä samaa ei vaadita fysiikan kaloriteorialta.
Aika isosti mielenkiintoista. Varsinkin, kun teoriaa esitellään totuutena ympäri maailmaa lääketieteellisenä faktana. Edelleen, vaikka lääketieteessä on jo aikoja sitten ymmärretty, ettei energiateoria tuossa muodossaan päde ihmiskehoon, tai ylipäätään mihinkään elävästä kudokssta muodostuvaan elävään olioon.Ne eivät riitä koska et mitenkään voi laskea itse omaa energiankulutustasi tarkalleen. Se on yksilöllistä ja muuttuu vähäisestäkin liikkumisesta.
En myöskään usko että pystyt laskemaan syömisiäsi tarkalleen. Sellaiset 50 kalorin erot/päivä ovat mitkä tekevät ihmisistä lihavia tai laihoja pitkässä juoksussa.
Se ei yksinkertaisesti riitä että katsot jostain taulukosta karkean arvion ja seuraat noin suurin piirtein mitä syöt. - lkjjjjjjj
No kyllä sitä pitää ihan oikeasti liikkua että sillä laihtuu. Ja jos vedät jonkun paprikan päivässä ns. ylimääräistä vaikka vuoden niin eipähän se missään näy.
- Pillujen--asiantuntija
Tuollainen naisen vartalo pitää olla.
https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/7yM1zjpEU0nja98GNR0GCO4zUug/fit-in/1024x1024/filters:format_auto-!!-:strip_icc-!!-/2013/04/22/837/n/1922398/e863e7746f02f868_FFN_Alba_Warren_TRB_PAL_EXC_040513_51058967/i/April-2013-Jessica-hit-up-St-Barts-skimpy-two-piece.jpg- ei.ole.yksinkertaista
Joopa joo, lyhennä linkkisi niin saattaa toimiakin.
Mutta ihan näin näkemättäkin voin sanoa, että taitaa olla taas pillujen asiantuntijan puhtaasti (pun intended) teoreettista kokemusta naisista:)
Asiahan on niin, että jokaisen kansakunnan etu on se, että kansakunnassa on enemmistönä terveitä ja reippaita kansalaisia, jotka osaavat toimia yhdessä yhteisen hyvän eteen.
Ulkonäkäöllä ei niin hirveästi ole merkitystä. Paitsi tietysti haavemaailmassa. - Kari-runkkari
Tosi seksikäs jessica alba. Kyllä tuo linkki toimii kun kun avaa selaimessa
- Kolmekuuskasiyks
Antakaas kun täti selittää..
Ennen ei hurautettu autolla sinne lähikauppaan.
Tehtiin jo pennusta lähtein fyysistä työtä ja lapset viskattiin vapaapäivinä (meillä jopa kovilla pakkasilla ja sateilla, olihan se leikkimökki suojaa antamassa) pihalle eikä ollut älylaitteita.
Sitä oppi ne ns pikkumatkat kävelemään tai pyöräilemään. Talvella potkittiin potkurilla.
Vaan oli se silti joskus inhottavaa sutia se 8km kouluun pyörällä-potkurilla kun toiset meni bussilla ohitse (jäi muistaakseni alle 500m vajaaksi et ois saanut koulukyytioikeuden...) mutta hyvä pohja jalkojen lihaksistolle siitäkin kehittyi. :)
Elintapojen muutokset suurin syy ja suurimman osan mukavuudenhalu vie voiton ulkoilusta nykyään. Aivan ymmärrettävää eikä ketään pakoteta jättämään autoilua. Oma päätös yhä miten liikut ja syöt.
Läskiä, pullaa ja perunaa vedettiin ennen paljon enempi. Punaista maitoa ja kermaa jne. Sokerilla ja suolalla meillä säilöttiin vielä 80-luvulla.. Kun synnyin ja maalla hommat meni myöhempään kehityksessä muutenkin. Silti kasviksia, hedelmiä ja marjoja oli kotona päivittäin. Sienistä sain kammon pitkäksi aikaa.. Ehkä kummiskin ruokavalio oli monipuolisempi (vaikka niitä "pahoja" olikin enempi mukana) ja kalaakin oli viikottain monessa muodossa.
Niillä muuten yhä pysyy sutjakkana mikäli on pennusta alkaen niihin tottunut runsaan liikunnan lisäksi. Muutoin tukkii verisuonet jos aloittaa myöhemmin..
Suvussani vielä kasikymppiset mummot-papat vetää pyörillä ja potkurilla sinne yli 10km päähän kauppaan. Eivät ole pallomahaisia tikkujalkoja, toki olutta ja siideriä enemmän käyttämään alkaneissa huomaa muutosta mutta heissäkin nuorena aloitettu "puuhakkuus elämäntapana" hidastaa sitä palloontumista ;) - sitten se kuolema tulee nopeasti siinä ysinkympin korvilla jos tullakseen.. Osa vetelee vanhainkodissa jo satasilla. Kiitos lääketieteen mutta olisi armollisempaa antaa kupsahtaa sinne saunapolulle puita kantaessa..
Ei nykyään liikuta ja puuhastella samaan malliin. Mutta syödään silti mielestäni huonommin eikä pelkkiä eineksiä toinna syyttää. Aika harvasta enää edes syynäämällä löytää kunnon lisäainepommia muuten? Ehkä vilkuilen vääriä tuotteita mutta välillä sitä syön hyvällä omallatunnolla roiskeläpän (sen kun loimutat nuotiolla niin avot!) ihan testimielessä :P enkä ole alkanut turpoamaan kolmenkympin jälkeen.. Vaikka pullaakin vedän siivun pari jo aamupalalla heh. En tosin päivittäin.
Tietysti sitä pulskistuessa on helpompi syyttää sairauksia ja yhteiskuntaa mutta.. Kukapa estää tänäänkin edes pientä matkaa kävelemästä? Paljon ehtii kukin korjata asioita elossaan halutessaan.
Eikä ole pakko jos ei huvita. Se meidän nykymaailmassa on silti hienoa!
En minäkään usko helpolla enää löytäväni miestä, joka ei pökerry pienestä puusavotasta joten teen itte jne. Ollaan yksin urputtamatta jos ei taas mieleistä kumppania kohtaan. Heleppoa.
Ja sitten.. Oli sitten pallomaha tai muuta niin ei pitäisi kenenkää peppua kutkuttaa. Jos ei kelpaa niin kattoo muualle.
Vyötärönsä säilyttäneitä on yhä mutta eivätpä useimmiten vaan muuten ole mieleisiä eli luulisi silti pallon olevan parempi.. Sitä on helpompi pyöritelläkin kuulemma ;) Veikkaisin syyksi alkoholin suurempaa käyttöä. Ilmeisesti se on testosteroni joka saa sarvan kertääntymään keskivartaloon ja estrogeeni joka saa sen kerääntymään tisseihin, reisiin ja perseeseen. On joitain tutkimuksia jotka viittaavat että alkoholin käyttö naisilla lisää testosteronin määrää... Ehkä tässä voisi olla selitys ilmiöön.
- Antaajoolla
Jokainen kirjoitus kertoo kirjoittajan inhosta vartaloon, jollaista kirjoittaja ei itseole halua. En halua itsekään olla sairaalloisen lihava
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294