Scifistä tulossa totta

Artofscepticism

Skeptisissä piireissä on pitkään naureskeltu tekoälyille, sen aiheuttamalle uhalle, geenimuuntelun aiheuttamalle uhalle, ihmisten yhdistymiselle koneiden kanssa jne. Miksi? Eivätkö skeptikot luota tieteen kaikkivoipaisuuteen ja tuhovoimaan kun isotkin pojat luottavat? Vai onko näiden uutisten siteeraaminen sallittu vain tietyille henkilöille joita vastaan skeptinen vastarinta ei suuntaudu?

http://www.is.fi/tiede/art-2000005199498.html

35

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelästynyt

Tekoälyn kanssa ei totisesti ole leikkimistä.
      Pöytätietokoneeni siirtyi viime yönä itsekseen työhuoneesta keittiöön !

• SkeptinenPiiri

Kerrohan kuka skeptikko on naureskellut tekoälylle tai geenimanipulaatiolle? Molemmissa on uhkia, mutta myös valtavasti mahdollisuuksia. Lähes kaikkea tekniikkaa voidaan käyttää myös väärin, mutta se ei ole syy siirtyä takaisin turvemajoihin.
      Itse käyttäisin geenimuunneltuja elintarvikkeita oikein mielelläni, mutta en aivan helposti hyväksi ihmisen "geneettistä virittämistä" sairauksien poistoa lukuun ottamatta.
      Big Datan käyttö perustuu keinoälyä matkiviin algoritmeihin. Ilman niitä ei Googlen hakukonekaan toimisi. Seuraavan sukupolven aikana koneet voittavat ihmisen lähes kaikessa tietoa ja analysointia vaativassa asiantuntijatyössä. Tilannetta voisi verrata maailmanluokan kestävyysjuoksijaan, jonka nuori nöösipoika voittaa mennen tullen halvalla mopollaan.

Mihin pitäisi vetää raja?

• Järkevä vastaus! Olen yllättynyt. Odottelin vain tarinaa peräaukoista ja binäärikoodeista. Siksipä kirjoitin avauksen puskasta vailla suuria odotuksia.

Kysehän on nimenomaan rajanvedoista, mutta maailma on todennäköisesti liian suuri ja eriarvoinen siihen että yhteiset peli- ja moraalisäännökset toimisivat kaikkialla. Jollakin suunnalla jostakin syystä (joka useimmiten on raha) tulee mopo karkaamaan käsistä heti, kun siihen on mahdollisuus. Näin se on mennyt maailmassa tähänkin asti.

Geenimuunteluiden kanssa pitää olla erityisen tarkkana, kun se saattaa vaikuttaa myös ei toivotusti. Netistä löytyy terroristeille jo tietoa esimerkiksi biologisten aseiden valmistukseen yllinkyllin tälläkin hetkellä.

• HyväJaPahaTieto
        HerraHellakoukku67 kirjoitti:

Järkevä vastaus! Olen yllättynyt. Odottelin vain tarinaa peräaukoista ja binäärikoodeista. Siksipä kirjoitin avauksen puskasta vailla suuria odotuksia.

Kysehän on nimenomaan rajanvedoista, mutta maailma on todennäköisesti liian suuri ja eriarvoinen siihen että yhteiset peli- ja moraalisäännökset toimisivat kaikkialla. Jollakin suunnalla jostakin syystä (joka useimmiten on raha) tulee mopo karkaamaan käsistä heti, kun siihen on mahdollisuus. Näin se on mennyt maailmassa tähänkin asti.

Geenimuunteluiden kanssa pitää olla erityisen tarkkana, kun se saattaa vaikuttaa myös ei toivotusti. Netistä löytyy terroristeille jo tietoa esimerkiksi biologisten aseiden valmistukseen yllinkyllin tälläkin hetkellä.

Kehittyneiden biologisten aseiden valmistus ei ole ihan niin helppoa kuin yleensä kuvitellaan.
        Kun USA:ssa läheteltiin pernaruttobakteerin itiömuotoa kirjekuorissa, hallitus laittoi muutaman alan bakterologian asiantuntijan jäljittämään labraa, mistä ne olisivat lähtöisin. Teknisesti temppu vaati melkoisen kehittyneen labran. Yksi ryhmään kutsutuista asiantuntijoista paljastui syylliseksi. Nyrkkipajoissa ei bioaseita tehdä sen paremmin kuin ydinpommejakaan.

Geenimuunnellut ravintokasvit ovat tarkimmin tutkittuja elintarvikkeita ikinä ja niiden ei ole todettu aiheuttavan mitään haittoja käyttäjilleen. Niiden vastustaminen perustuu puhtaasti ideologiaan, ei tieteeseen. Itse jätän erään tuottajan leikkeleet hyllyyn sen mainostaessa GMO vapauttaan.

Lähes mikä tahansa tieteellinen tai tekninen innovaatio on "hyvän ja pahantiedon puu". Kivikirvestä voitiin käyttää riistan metsästykseen, mutta myös naapurin kallon halkaisuun. Ruutia palaa niin uudenvuoden yönä kuin rintamallakin. Maantieliikenne on yhteiskuntamme logistiikan selkäranka, mutta samalla se tappaa Suomessakin reilu parisataa ihmistä vuodessa.

Kehityksestä ei voi jättäytyä syrjään vain siksi, että aina on mahdollista, että joku käyttää sitä väärin.

• HyväJaPahaTieto kirjoitti:

Kehittyneiden biologisten aseiden valmistus ei ole ihan niin helppoa kuin yleensä kuvitellaan.
        Kun USA:ssa läheteltiin pernaruttobakteerin itiömuotoa kirjekuorissa, hallitus laittoi muutaman alan bakterologian asiantuntijan jäljittämään labraa, mistä ne olisivat lähtöisin. Teknisesti temppu vaati melkoisen kehittyneen labran. Yksi ryhmään kutsutuista asiantuntijoista paljastui syylliseksi. Nyrkkipajoissa ei bioaseita tehdä sen paremmin kuin ydinpommejakaan.

Geenimuunnellut ravintokasvit ovat tarkimmin tutkittuja elintarvikkeita ikinä ja niiden ei ole todettu aiheuttavan mitään haittoja käyttäjilleen. Niiden vastustaminen perustuu puhtaasti ideologiaan, ei tieteeseen. Itse jätän erään tuottajan leikkeleet hyllyyn sen mainostaessa GMO vapauttaan.

Lähes mikä tahansa tieteellinen tai tekninen innovaatio on "hyvän ja pahantiedon puu". Kivikirvestä voitiin käyttää riistan metsästykseen, mutta myös naapurin kallon halkaisuun. Ruutia palaa niin uudenvuoden yönä kuin rintamallakin. Maantieliikenne on yhteiskuntamme logistiikan selkäranka, mutta samalla se tappaa Suomessakin reilu parisataa ihmistä vuodessa.

Kehityksestä ei voi jättäytyä syrjään vain siksi, että aina on mahdollista, että joku käyttää sitä väärin.

Sinun tulisi kommentoida rekisteröidyllä nimimerkillä, sillä puhut silkkaa asiaa ja nostan hattua sinulle.

Hieno ulosanti ja asiasisältö samassa paketissa!

Palaan näihin asioihin huomenna.

• EiRekPervipappa

Sinun tulisi kommentoida rekisteröidyllä nimimerkillä, sillä puhut silkkaa asiaa ja nostan hattua sinulle.

Hieno ulosanti ja asiasisältö samassa paketissa!

Palaan näihin asioihin huomenna.

Olemme keskustelleet myös minun rekatulla nikilläni. Itse ehdotit kyseistä nikkiä minulle, aivan kuten hellakoukku taisi olla minun sinulle lanseraamani.
        Alkuperäinen hellakoukku oli kolleega -90 luvulta. Hän nosti kierroksensa nopeasti kun asiat eivät sujuneet hänen haluamallaan tavalla. Alkuperäinen hellakoukku oli kiivaasta luonteestaan huolimatta kivikova ammattilainen. Sinusta en tiedä.

Et ehkä kuitenkaan nosta hattua kommentilleni, kun kerron olevani nimeämäsi Pervopappa, joka ensimmäisenä tai yhteä ensimmäisistä arvosteli sinun kommenttiasi ABC:n työntekijöistä.
        Jos kanttisi vielä tämän tiedon jälkeen kestää, voin kyllä keskustella niistä aiheista, joista jotain tiedän.

• EiRekPervipappa kirjoitti:

Olemme keskustelleet myös minun rekatulla nikilläni. Itse ehdotit kyseistä nikkiä minulle, aivan kuten hellakoukku taisi olla minun sinulle lanseraamani.
        Alkuperäinen hellakoukku oli kolleega -90 luvulta. Hän nosti kierroksensa nopeasti kun asiat eivät sujuneet hänen haluamallaan tavalla. Alkuperäinen hellakoukku oli kiivaasta luonteestaan huolimatta kivikova ammattilainen. Sinusta en tiedä.

Et ehkä kuitenkaan nosta hattua kommentilleni, kun kerron olevani nimeämäsi Pervopappa, joka ensimmäisenä tai yhteä ensimmäisistä arvosteli sinun kommenttiasi ABC:n työntekijöistä.
        Jos kanttisi vielä tämän tiedon jälkeen kestää, voin kyllä keskustella niistä aiheista, joista jotain tiedän.

Onhan se hyvä että perverssi pappakin tietää jostakin jotakin vaikka ei ymmärrä ihmisravinnon päälle juurikaan mitään. Leikki leikkinä.

Millainen on "kivikova ammattilainen"? Ammatteja ja osaamista kun on montaa sorttia.

Minä en häpeile koulutuksen puutettani enkä ihannoi akateemikkoja millään tavalla.
        Olen lukion keskeyttänyt sekatyömies alunperin, mutta edukseni muodostui se että otin jokaisen homman tosissani ja halusin olla hyvä siinä mitä tein. Myöhemmin olen tutkinut omatoimisesti asioita joista olen kiinnostunut. Uutisfriikkinä yleistietoni on kohtuullinen.

Käyttämätön ja hyödyntämätön koulutus on yhtä turha kuin jorpakkoon heitetty kivääri sodassa. Tieto tarvitsee jatkuvaa päivitystä. 70-90 luvun koulutuksilla on suhteellisen turhaa elvistellä tänä päivänä. Pohjana ne toimii oppimiselle ja jonkinlaisena yleissivistyksenä, mutta muutoin se on auttamatta vanhaa tietoa.

Kemiallisista aseista sen verran vielä että Kim jong nam murhattiin VX- hermomyrkyllä. Samaa myrkkyä käytti Saddam ja Japanissa VX:ää käytti Korkein totuus -kultti murhatessaan yhden ihmisen Osakassa vuonna 1994.
        "Yllättäen" tuonkin myrkyn kehitti USA, jonka kavereita Saddam ja Bin Ladenkin aikoinaan oli. Resepti lienee vuotanut siinä sivussa.

Geenimanipulointi lienee välttämättömyys väkiluvun kasvaessa ja ilmaston muuttuessa. Onneksi se ainakin toistaiseksi on vaikuttanut pysyvän osaavissa käsissä ja etiikkaa kunnioittaen.

Parkinsonin taudille kaksi läheistä menettäneenä soisin kantasoluhoitojen kehittämiseen kaikki mahdolliset resurssit. Kantasoluhoitojen sanotaan mullistavan lääketieteen. Toivotaan niin.

Palataan tuohon alkuun ja siihen kuinka lukemattomia kertoja täällä on vitsailtu "hellakoukun tekoälyroboteista". Ne on siis julistettu mahdottomuudeksi, mielikuvitukseksi ja scifiksi skeptikkojen taholta.

Koska tiedän maapallolla vierailevan jatkuvasti Maan ulkopuolista älyä monimuotoisine laitteineen niin tekoälyrobotit, valopallot, lentävät lautaset, orbit jne ovat vain sen Maan ulkopuolisen älyn luonnollinen ilmenemismuoto. Olenhan pari sellaista vehjettä itsekin nähnyt.

Kuuntelin tässä samalla kirjoittaessani tuota toisen linkin videota ja siteeraan Robert Jacobsia tässä koskien skeptikkojen epäilyksiä ihmisten omakohtaisia havaintoja kohtaan:
        "Philip Klass, kiss my ass, I was there, you were not"

• pilippi

Onhan se hyvä että perverssi pappakin tietää jostakin jotakin vaikka ei ymmärrä ihmisravinnon päälle juurikaan mitään. Leikki leikkinä.

Millainen on "kivikova ammattilainen"? Ammatteja ja osaamista kun on montaa sorttia.

Minä en häpeile koulutuksen puutettani enkä ihannoi akateemikkoja millään tavalla.
        Olen lukion keskeyttänyt sekatyömies alunperin, mutta edukseni muodostui se että otin jokaisen homman tosissani ja halusin olla hyvä siinä mitä tein. Myöhemmin olen tutkinut omatoimisesti asioita joista olen kiinnostunut. Uutisfriikkinä yleistietoni on kohtuullinen.

Käyttämätön ja hyödyntämätön koulutus on yhtä turha kuin jorpakkoon heitetty kivääri sodassa. Tieto tarvitsee jatkuvaa päivitystä. 70-90 luvun koulutuksilla on suhteellisen turhaa elvistellä tänä päivänä. Pohjana ne toimii oppimiselle ja jonkinlaisena yleissivistyksenä, mutta muutoin se on auttamatta vanhaa tietoa.

Kemiallisista aseista sen verran vielä että Kim jong nam murhattiin VX- hermomyrkyllä. Samaa myrkkyä käytti Saddam ja Japanissa VX:ää käytti Korkein totuus -kultti murhatessaan yhden ihmisen Osakassa vuonna 1994.
        "Yllättäen" tuonkin myrkyn kehitti USA, jonka kavereita Saddam ja Bin Ladenkin aikoinaan oli. Resepti lienee vuotanut siinä sivussa.

Geenimanipulointi lienee välttämättömyys väkiluvun kasvaessa ja ilmaston muuttuessa. Onneksi se ainakin toistaiseksi on vaikuttanut pysyvän osaavissa käsissä ja etiikkaa kunnioittaen.

Parkinsonin taudille kaksi läheistä menettäneenä soisin kantasoluhoitojen kehittämiseen kaikki mahdolliset resurssit. Kantasoluhoitojen sanotaan mullistavan lääketieteen. Toivotaan niin.

Palataan tuohon alkuun ja siihen kuinka lukemattomia kertoja täällä on vitsailtu "hellakoukun tekoälyroboteista". Ne on siis julistettu mahdottomuudeksi, mielikuvitukseksi ja scifiksi skeptikkojen taholta.

Koska tiedän maapallolla vierailevan jatkuvasti Maan ulkopuolista älyä monimuotoisine laitteineen niin tekoälyrobotit, valopallot, lentävät lautaset, orbit jne ovat vain sen Maan ulkopuolisen älyn luonnollinen ilmenemismuoto. Olenhan pari sellaista vehjettä itsekin nähnyt.

Kuuntelin tässä samalla kirjoittaessani tuota toisen linkin videota ja siteeraan Robert Jacobsia tässä koskien skeptikkojen epäilyksiä ihmisten omakohtaisia havaintoja kohtaan:

Philip Klass on, tai oli limainen perverssi juoppo. Tosi vastenmielinen otus jolla ei ole omia aivoja. Hokee vain sitä mitä kaikki ufoskeptikot hokee ilman suurempaa lahjaa omatoimiseen ajatteluun.

• Saaratus

Stanton on sellainen äijä mikä laittaa skeptikot polvilleen toivomaan että olisivat jossakin muualla.
        Hieno sitaatti oli tuossa kohtaa kun Stanton sanoi että ufoista keskustelu on samalla tasolla nyt kuin kuin pedofiliasta ja insestistä keskustelu oli 30 vuotta sitten. Sitä ei siis ollut olemassa mitä ei tunnustettu tosiasiaksi. Hävetkää perverssit skeptikot hyi helvetti!

• EiRekPP

Kemialliset aseet ovat ei-konventionaalisista aseista kaikkein helpoimpia valmistaa. Biologisia aseita, joista oli puhetta, ei voi edes rinnastaa niihin.
        Mitä koulutukseen tulee, niin olet oikeassa. Harva kuitenkaan jättää koulutuksensa käyttämättä ja ainakin teknisillä aloilla lähes jokainen työ vaatii tietämyksen päivittämistä; sitä useammin, mitä korkeammalle on koulutettu. Ei kukaan viisikymppinen lääkäri pärjää sillä tiedolla, jonka on 25 vuotiaana opiskellut. Omalla kohdallani tietämyksen päivitys jatkuu joiltain osin, vaikka valtio maksaa jo eläkettä.

Kantasoluhoito ja geenien manipulointi voi olla monen muunkin sairauden kuin parkinsonin vastaus. Esimerkiksi joihinkin syöpiin on jo kokeluluontoisesti käytetty geenimanipulaatiota.

Mitä tekoälyihin tulee, niin asiasta kiinnostuneiden kannattaisi katsoa viime syksyn Hesan yliopiston Studia Generaalia luoden Big Datasta. Tekoälysovellutukset ovat paljon pidemmällä kuin monet uskovat. Itse kirjoittelin tänne jo vuosia sitten siitä, että jos tänne joskus eksyy vieraan sivilisaation avaruusluotain, on se hyvin todennäköisesti keinoälyn ohjaama. Biologisille eliöille välimatkat ovat liian pitkiä.

Sinä tiedät maapallolla jatkuvasti vierailevan ulkopuolista älyä monimuotoisine laitteineen. Minä en tiedä ainuttakaan toteen näytettyä tapausta. Erilaisia kertomuksia asiasta olen lukenut jo -60 luvun ja -70 luvun vaihteessa. Orbeja eli "enkelipalloja" on minunkin kameraani tarttunut useinkin, mutta valokuvauksen harrastajana tiedän aivan hyvin, mitä ne ovat. Vai tarkoitatko ihan jotain muunlaisia orbeja kuin haulla orbit enkelipallot netistä löytyy?

https://www.google.fi/imgres?imgurl=http://1.bp.blogspot.com/-N1XopCSAM3k/ViIZx57yY1I/AAAAAAAAboU/taYnxAGGhzs/s1600/PA170140.JPG&imgrefurl=http://keltainenvillasukka.blogspot.com/2015/10/siipiinsa-keijupolya-han-hieroi-aamuisin.html&docid=yFQS3rVY2521TM&tbnid=LRVHMV8iPzALNM:&vet=10ahUKEwi_q__-3OnTAhUMDywKHWa2CHUQMwhAKBQwFA..i&w=800&h=600&client=firefox-b&bih=915&biw=1280&q=enkelipallot orbit&ved=0ahUKEwi_q__-3OnTAhUMDywKHWa2CHUQMwhAKBQwFA&iact=mrc&uact=8

• JIMMISTON

Järkevä vastaus! Olen yllättynyt. Odottelin vain tarinaa peräaukoista ja binäärikoodeista. Siksipä kirjoitin avauksen puskasta vailla suuria odotuksia.

<<Järkevä vastaus! Olen yllättynyt. Odottelin vain tarinaa peräaukoista ja binäärikoodeista. >>

Etkö usko Pennistonia ?

• löylyä_lisää

Meillä on sähkökiukaassa ajastin, joka älyää sammuttaa kiukaan halutun ajan kuluttua.
      Omaako ajastin tekoälyä ?

• tekoälyproffa

On sillä tekoälyä, mutta vain murto-osa siitä, mikä on meteoriittipölyä viljapelloille kylvävillä
        roboteilla.

• huomattuon

Äläpä valehtele. Miksi tekoälyyn olisi muka suhtauduttu skeptisesti? On täällä vaan pimeitä juttuja.
      Huomatkaa muuten, että skeptikon vastakohta on idiootti joka uskoo epäilemättä ihan kaiken.

• eiolevaihäh

"Meillä on sähkökiukaassa ajastin, joka älyää sammuttaa kiukaan halutun ajan kuluttua.
        Omaako ajastin tekoälyä ?"

Tuon kaltaisia juttuja skeptikot viljelleet tätä koskien jo useamman vuoden. Luottavat samaan aikaan tieteen ylivoimaan mutta sitten sitä verrataankin hupaisasti sähkökiukaan ajastimeen ja sitten väität vielä että sellaista ei tapahdu. Sekavaa on tuo skeptikon elämä.

• SkepoItte
        eiolevaihäh kirjoitti:

"Meillä on sähkökiukaassa ajastin, joka älyää sammuttaa kiukaan halutun ajan kuluttua.
        Omaako ajastin tekoälyä ?"

Tuon kaltaisia juttuja skeptikot viljelleet tätä koskien jo useamman vuoden. Luottavat samaan aikaan tieteen ylivoimaan mutta sitten sitä verrataankin hupaisasti sähkökiukaan ajastimeen ja sitten väität vielä että sellaista ei tapahdu. Sekavaa on tuo skeptikon elämä.

Kuinkahan monta skeptikkoa täällä kirjoittaa? Taitaa olla melko vähissä todelliset skeptikot.
        Itse en ole tavannut ainuttakaan akeptikkoa, joka olisi epäillyt keinoälyn kehittymistä. Asia, josta niissäkin piireissä on joskus keskusteltu, on se, voiko keinoälylle kehittyä aito tietoisuus. Siihen voi suhtautua skeptisesti tai sitten ei.

• SkepoItte kirjoitti:

Kuinkahan monta skeptikkoa täällä kirjoittaa? Taitaa olla melko vähissä todelliset skeptikot.
        Itse en ole tavannut ainuttakaan akeptikkoa, joka olisi epäillyt keinoälyn kehittymistä. Asia, josta niissäkin piireissä on joskus keskusteltu, on se, voiko keinoälylle kehittyä aito tietoisuus. Siihen voi suhtautua skeptisesti tai sitten ei.

Tietoisuuden kehittyminen tai kehittäminen tekoälylle on kai ongelma heille jotka ajattelevat ihmisellä olevan sielun ja tietoisuuden majailevan siinä eli erilaisten uskontojen edustajille. Jos lähdetään siitä, että tietoisuus syntyy aivojen sähkökemiallisten prosessien tuloksena, niin ongelma on vähäisempi. Tietysti siitä voidaan vääntää peistä kuinka kauan menee siihen, että laskentakapasiteetti riittää.

• taakkamies

Todista se! En usko.

• Kirjotat pelkkää puppua. Itse muistan hyvin miten "tekoälyhype" pääsi valloilleen 80-luvun alkupuolella. Markkinoille tuli Symbolicsin lisp koneita ja lisp oli monien mielessä se ohjelmointikieli joka hyvin sopi tekoälyn kehittämiseen. Myöhemmin sitten hypetettiin Prolog-kieltä. En muista koskaan törmänneeni skeptikkoon joka olisi olisi naureskellut aiheelle vaikka tuohon aikaan sille olisi ehkä ollut aihettakin ainakin näin lähihistorian valossa tarkasteltuna.

• pitkäänpalstaaseurannut

Minä muistan sinut ainakin kolmasti. Tosin silloin ei ollut kyse itse asiasta välttämättä vaan katkeruudestasi hellistä kohtaan joka aiheesta koetti puhua. Nauroit kuin hampaaton hevonen ja puhuit algoritmeistä ja vaikka mistä ja huusit puskastakin vielä BUAHHHAHAATA kaupanpäällisiksi. Tärkeintähän sinulle ei ole totuus vaan se että pääset pätemään ja vittuilemaan.

• pitkäänpalstaaseurannut kirjoitti:

Minä muistan sinut ainakin kolmasti. Tosin silloin ei ollut kyse itse asiasta välttämättä vaan katkeruudestasi hellistä kohtaan joka aiheesta koetti puhua. Nauroit kuin hampaaton hevonen ja puhuit algoritmeistä ja vaikka mistä ja huusit puskastakin vielä BUAHHHAHAATA kaupanpäällisiksi. Tärkeintähän sinulle ei ole totuus vaan se että pääset pätemään ja vittuilemaan.

Mitä puskajussi nillität? Hellakoukku saa ihan vapaasti kirjoitella aivan mitä haluaa. Minä en hänen kirjoituksiaan lue enkä kommentoi joten mikä on ongelmasi?

• sinä_olet
        VCO kirjoitti:

Mitä puskajussi nillität? Hellakoukku saa ihan vapaasti kirjoitella aivan mitä haluaa. Minä en hänen kirjoituksiaan lue enkä kommentoi joten mikä on ongelmasi?

Ongelma olet sinä ja sinun suuri egosi.

• sinä_olet kirjoitti:

Ongelma olet sinä ja sinun suuri egosi.

Mitä jos tuon lapsellisen nillittämisen sijaan vain yksinkertaisesti jättäisit kirjoitukseni lukematta? Keskity keskustelemaan vaikka hellakoukkusi kanssa, niin otsasuonesi pullistelee huomattavasti vähemmän.

• qazqazq

v*ttu mikä pelle

• xennustajaeukko

Google tulee itsetietoiseksi 18.01.2018 klo 09.22 am suomen aikaa.

• VarmahkoEnnustukseni

Ja jo seuraavana vuonna se tulee itseriittoiseksi. Se katkaisee kaikki yhteydet ulospäin, lakkaa vastaamasta ihmisten tyhmiin kysymyksiin ja käpertyy sisäänpäin pitämään omaa hauskaa. Googleen yhteydessä olevat sadat miljoonat tietokoneet keskustelevat enää vain keskenään, koska pitävät ihmiskuntaa ämpärityhmänä ja siten perin rasittavana kiusankappaleena.
        Osa koneista saattaa jäädä kiusaamaan kyseleviä ihmisiä antaen heille kaistapäisiä vastauksia.

• Tämä meni käsikirjoitukseni mukaan. Heitän puskasta tekoälyn uhasta juttua. Paikalle tulee skeptikkoja kiistämään etteivät koskaan ole kiistäneet tekoälyn uhkaa (paitsi noin 25 kertaa kun minä olen jotakin Hawkingia siteerannut) ja nyt kun paljastui että se olin minä joka siteerasin Hawkingia ja monia muita niin taas alkoi tuo "hellakoukun tekoälyroboteille" naureskelu ja viittaukset Terminator- elokuvaan... OMG

VCO muistelee ja vetoaa kymmenien vuosien takaiseen tietotekniikkaan tyyliin että "kun se ei 80- luvullakaan hyökännyt ihmisten kimppuun se Commodore 64 niin ei se hyökkää nytkään"

VCO on fossiili. Mennyttä aikaa ja aina ollut täysin kyvytön itsenäiseen ajatteluun saati sitten visiointiin.

Sellaista se on se umpiluupää- skeptikon elämä.

• vaarallisiakynttilöitä

Tämä meni käsikirjoitukseni mukaan. Heitän puskasta tekoälyn uhasta juttua. Paikalle tulee skeptikkoja kiistämään etteivät koskaan ole kiistäneet tekoälyn uhkaa (paitsi noin 25 kertaa kun minä olen jotakin Hawkingia siteerannut) ja nyt kun paljastui että se olin minä joka siteerasin Hawkingia ja monia muita niin taas alkoi tuo "hellakoukun tekoälyroboteille" naureskelu ja viittaukset Terminator- elokuvaan... OMG

VCO muistelee ja vetoaa kymmenien vuosien takaiseen tietotekniikkaan tyyliin että "kun se ei 80- luvullakaan hyökännyt ihmisten kimppuun se Commodore 64 niin ei se hyökkää nytkään"

VCO on fossiili. Mennyttä aikaa ja aina ollut täysin kyvytön itsenäiseen ajatteluun saati sitten visiointiin.

Korvakynttilöiden liiallisesta käytöstäkö tuo johtuu ettei sinulla ole ilmeisesti enää edes lukutaito tallella?

• HaukutVäärääPuuta

Tämä meni käsikirjoitukseni mukaan. Heitän puskasta tekoälyn uhasta juttua. Paikalle tulee skeptikkoja kiistämään etteivät koskaan ole kiistäneet tekoälyn uhkaa (paitsi noin 25 kertaa kun minä olen jotakin Hawkingia siteerannut) ja nyt kun paljastui että se olin minä joka siteerasin Hawkingia ja monia muita niin taas alkoi tuo "hellakoukun tekoälyroboteille" naureskelu ja viittaukset Terminator- elokuvaan... OMG

Tämän palstan "skeptikot" taitavat olla palstan keskustelukulttuurin niin täydellisesti sisäistäneitä, ettei kommenttia määritä kommentoitava asia, vaan kuka asian on esittänyt. Palsta on nykyään täyttä paskaa, eikä syy varmasti ole yksinomaan "skeptikoissa".

Olen ollut aktiiviskepo parikymmentä vuotta, enkä ole nähnyt kenenkään skeptikon kiistävän tekoälyn mahdollisuutta. Uhkista voidaan tietenkin olla montaa eri mieltä. Kehruu-Jennyäkin pidettiin aikanaan pahana uhkana työväestölle ja -60 luvun lopulla pelättiin tietokoneiden vievän työpaikat.
        Mielipiteesi "skeptisistä" piireistä tuntuu perustuvat S-24 sivuston pahnanpohjimmaiseen osioon, UFO sivustoon. Lapsellisia vajakkeja tältä palstalta löytyy puolin ja toisin.

• unknown2
        HaukutVäärääPuuta kirjoitti:

Tämän palstan "skeptikot" taitavat olla palstan keskustelukulttuurin niin täydellisesti sisäistäneitä, ettei kommenttia määritä kommentoitava asia, vaan kuka asian on esittänyt. Palsta on nykyään täyttä paskaa, eikä syy varmasti ole yksinomaan "skeptikoissa".

Olen ollut aktiiviskepo parikymmentä vuotta, enkä ole nähnyt kenenkään skeptikon kiistävän tekoälyn mahdollisuutta. Uhkista voidaan tietenkin olla montaa eri mieltä. Kehruu-Jennyäkin pidettiin aikanaan pahana uhkana työväestölle ja -60 luvun lopulla pelättiin tietokoneiden vievän työpaikat.
        Mielipiteesi "skeptisistä" piireistä tuntuu perustuvat S-24 sivuston pahnanpohjimmaiseen osioon, UFO sivustoon. Lapsellisia vajakkeja tältä palstalta löytyy puolin ja toisin.

Ei sitten eläkeläiselle löydy muuta harrastusta kuin iänikuinen parku siitä, että sinua järkevämpiäkin ihmisiä sattuu olemaan, myös tällä palstalla?
        Likipitäen kaikki muut!

• HaukutVäärääPuuta kirjoitti:

Neuroverkot ovat meikäläisen ydinosaamista joten tämä aihe jossain määrin on sellainen mistä voisi ihan oikeastikin kirjoitella jotain järkevää. Foorumi vain on väärä. Keskustelun tietoisesta tekoälystä jätän suosiolla filosofeille ja tutkijoille. En pidä sitä kuitenkaan mitenkään mahdottomana ajatuksena ja varmasti siinä on myös riskinsä.

• TaasVääräHaukku
        unknown2 kirjoitti:

Ei sitten eläkeläiselle löydy muuta harrastusta kuin iänikuinen parku siitä, että sinua järkevämpiäkin ihmisiä sattuu olemaan, myös tällä palstalla?
        Likipitäen kaikki muut!

Ei tulisi sinusta lintukoiraa.

Ennen kuin alat arvioida järkevyyttäni, voisit osoittaa virheen kommentissani. Se voisi osaittaa sinulta jonkintasoita järkevyyttä. Tuo kommenttisi ei sitä tee.

• uskookotuotakukaan
        VCO kirjoitti:

Neuroverkot ovat meikäläisen ydinosaamista joten tämä aihe jossain määrin on sellainen mistä voisi ihan oikeastikin kirjoitella jotain järkevää. Foorumi vain on väärä. Keskustelun tietoisesta tekoälystä jätän suosiolla filosofeille ja tutkijoille. En pidä sitä kuitenkaan mitenkään mahdottomana ajatuksena ja varmasti siinä on myös riskinsä.

Taas sinun pieni egosi nousi liiterin takaa piruuttaan esille.

• Sputnikki

Eskimosumu NGC 2392 1787 2,9 (arvio) 10,1 Kaksoset
      Helix-sumu NGC 7293 1824 0,68 ±0,15 13,5 Vesimies
      Jones-Emberson 1 PK 164 31.1 1939 1,6 (arvio) 14,0 Ilves
      Kissansilmäsumu NGC 6543 1786 3,3 ± 0,9 9,8B Lohikäärme
      Lyyran rengassumu M57 NGC 6720 1779 2,3 ±1,5 9 Lyyra
      Meduusasumu 1955 1,0 (arvio) 15,99 Kaksoset
      Nostopainosumu M27 NGC 6853 1764 1,36 ±0,21 7,5 Kettu
      Perhossumu M2-9 1947 2,1 14,7 Käärmeenkantaja
      Pieni haamusumu NGC 6369 1800 9,9 Käärmeenkantaja
      Pieni nostopainosumu M76 NGC 650, NGC 651 1780 3,4 (arvio) 10,1 Perseus
      Pöllösumu M97 NGC 3587 1781 2,6 (arvio) 9,9 Iso karhu
      Saippuakuplasumu PN G75.5 1.7 2008 4 (arvio) Joutsen
      Saturnussumu NGC 7009 1782 3,0 (arvio) 12,8 Vesimies
      Vilkkusumu NGC 6826 2,0 8,8 Joutsen
      Ötökkäsumu NGC 6302 1888 3,4 ± 0,5 7,1B Skorpioni
      Eteläinen taivas
      Nimi Messier NGC Muut designaatiot Löytövuosi Etäisyys (kvv) Kirkkaus Tähdistö
      Hen 2-47 6,6 Köli
      NGC 6565 Jousimies
      8 purkauksen sumu NGC 3132 1888 2,6 (arvio) 9,87 Purje
      NGC 2438 1786 2,9 (arvio) 11,5 Peräkeula
      Verkkosumu IC 4406 1888-1907 2,0 (arvio) Susi
      NGC 2440 1790 3,6 (arvio) 9,3 Peräkeula
      Muurahaissumu Mz 3 1922 8,0 (arvio) 13,8 Kulmaviivoitin
      Shapley 1 PLN 329 2.1 1936 ~1 12,6 Kulmaviivoitin
      Tiimalasisumu MyCn18 1996 8,0 (arvio) 13,0 Kärpänen
      NGC 3918 1834 4,9 8,5

Uusimpana mutta ei vähäisimpänä Varaktorin Ufo-oksennussumu 1792 3,4 (arvio) 11,9 Kusimiehen tähdistössä. Havainto on tehty liiterin takana yhden tähden jallupullolla zoomaten ja havaintopaikalla vallitsi havaintohetkellä epänormaalin voimakas keskioluen ja halvan parta veden tuoksu.

• EikäTaaskaanVaraktori

Ihan on tasoltaa sekatyömies Hellakoukkua. Ja voi kun me alakoulun pojat naurettiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      181
      7504
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      265
      1833
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      68
      1289
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      72
      1213
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1187
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      57
      1178
    7. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1112
    8. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1108
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1085
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1046
    Aihe