Sh pääsykokeet!

Toiveikasvili

Pääsitkö esivalinta-kokeen seuraavaan osioon! Hienoa :). Täälä voitaisiin puhua tulevista pääsykokeista: matikka-osiot, haastattelut (yksilö ja ryhmä), mitä muistaa pääsykokeisiin mennessä, edellisien vuosien kysymyksiä haastiksissa ymym... !!!

14

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertokaaa

Millaisia kysymyksiä ryhmähaastattelussa yleensä on? Tai mitä eroa on ryhmäkeskustelulla tai haastattelulla?

• Sapemies

Mä voin kertoilla mitä oli tuolla enkkupuolen haastatteluissa. Arcadassa oli ensin 12 hengen tilanne jossa piti ratkaista porukalla eettinen tehtävä. Sit 6h "haastattelu" jossa lähinnä puhuttiin taustoista ja juteltiin niitä näitä.

Metropoliassa oli kolmen hengen ryhmät, ensin ongelmanratkaisu tehtäviä, sit vartti keskenään puhumista aiheesta "päihderiippuvaisten raskaana olevien naisten hoito ja onko mielestäsi pakkohoito oikeutettua" sit viis minuuttia aiheesta "millaista luulet amk opiskelun olevan ja mitä odotat siltä"

• Jännittäjä

Valintakoe sisältää kaksi osaa. Onko kellään mitään tietoa mitä Tamkissa mahtaa olla edessä?

• Sekasinn

Onko täällä kukaan joka olisi päässyt HAMK:iin ? Itse olen ainakin :) onko HAMK:issa joku ennakkomateriaali ?

• Heipparallaaa

Täällä kanssa yksi kiinnostunut HAMK:n pääsykokeista. Millaiset ovat (lähinnä tuo matematiikka osio jännittää) :)

• ffdd

Mikä vois olla ryhmähaastattelun keskustelun aihe? viime vuonna oli kuulema sote-uudistus.

• kkkppttg

Voisi olla aika ajankohtainen aihe tuo sote-uudistus.

• Pihalla.fi

Entä onko tuo ryhmätehtävä millainen? Ryhmähaastattelu siis. Kierretäänkö vuorotellen vastaten kysymyksiin kuten miksi hait ,vahvuudet ja heikkoudet jne vai keskustelua sote-uudistuksista jne muista?

• perhana365

JAMK ilmoittaa nettisivuillaan videossa, että sh-puolen valintakokeessa testataan matikan osaamista? Millaisia laskuja ja saako käyttää laskinta?
      Muuten valintakoekutsukirjeessä oli vain, että "sisältää ryhmätilanteen ja kirjallisen tehtävän" "tutustu ennakkomateriaaliin". Itse kutsukirjeessä ei matikasta puhuta mitään.

• Uteliastonttu

Laurea sh pääsykokeet kiinnostaa :) !

• Juuhy

Koska saa selville tiedon kouluun pääsystä? Saako aiemmin kun 30.6?

• Entajuayhtäään

Millanen HAMK:in sh valintakoe on ? Kiinnostaa!!
      En tiiä yhtään millanen se on! Ja mitä siihen tarvitaan!

• Kokematon123

Metropoliaan ja laureaan kutsu saatu! Haluaisin kuulla kokemuksia kyseisten kokeista ja haastatteluista :)

• Heeeeelppppuu

Onko pääsykokeissa tavannut olla lääkelaskuja?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe