Tietäjähenki
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä. (APT. 16:16-18)
Yksi tapa tunnistaa tietäjähenki on, että mitä ikinä se puhuu sinulle, se vaivaa sinua. Tässäkin tapauksessa tämä henki puhui asiaa, joka oli totta, mutta silti siinä oli jotakin väärää. Voimme huomata, että jos Paavali ei olisi ollut kasvanut nöyryyteen, olisi ollut helppo ylpistyä ja ajatella, ”että niinhän se on, minä julistan pelastusta ja olen Jumalan palvelija, hyvä että te sen nyt tiedätte”. Tämän tietäjähengen olisi voinut ajatella olevan hyvä promoottori ja mainostaja. Tälläisiä nämä yleensä ovatkin jonkun aikaa, kunnes haluavat sinun paikkasi ja aiheuttavat hajaannuksen. Tämä onkin toinen tulkinta tästä hengestä; spirit of divination, eli hajaannuksen henki, kuten englannin kielinen käännös asian ilmaisee.
Tiedän kaverin jossa oli pelon henki, josta hän Jumalan armossa vapautui. Kukaan ei huomautellut hänelle siitä, eikä jatkuvasti tuonut asiaa esille. Tämä henki alkoi manifestoitumaan yhteisessä pienryhmän rukoustilanteessa ja hän itse kertoi ongelmastaan tässä kohtaa, porukalla rukoilimme ja käskimme tätä henkeä lähtemään ja se lähti. Kuukausia myöhemmin yhteisessä rukouksessa ihmettelin että mikä seinä tässä rukouksessa on vastassa ja näin pelon hänen silmistään, ihmettelin että mistä tämä johtuu ja että tuo pelon henkikin oli jo lähtenyt. Ei juolahtanut mieleenikään etteikö tuo henki olisi silloin lähtenyt, sillä se lähti. Vasta myöhemmin tajusin, että tuo henki oli tullut ystävääni takaisin. Silloin en vielä kaikkea ymmärtänyt, mutta kun nyt jälkikäteen tiedän kaverin olevan tekemisissä ihmisen kanssa jossa on tuo tietäjä- / hajaannuksen henki, en yhtään ihmettele asiaa.
Jatkuu...
http://opetuslapsi.blogspot.fi/2013/11/tietajahenki.html
Elämää Raamtun valossa
Mnpo
3
56
Vastaukset
- 4324
Aamen, aamen-
- fewrt
ok---
Elämää Raamtun varjossa olisi se oikea otsikko.
Vapahda itse itsesi koko synnin käsitteestä. Turha odottaa sellaista 2000v sitten maatuneesta maankiertäjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164