Polttarivieraitten suuri ikäero

KaasoTre

Olen järjestelemässä polttareita heinäkuulle ja osallistujia olisi tulossa mukaan tämän hetkisen tiedon mukaan n. 15. Mutta nyt mieleen on tullut, että pitäisikä jotenkin ottaa suunnittelussa huomioon vieraitten suuri ikäero?

N. 10 on iältään 20-30 vuotiaita, mutta kaksi n. viisikymppistä ja yksi on syksyllä täyttänyt 60.

Onko kellään kokemusta? Miten meni ja miten otitte asian huomioon, että hieman vanhemmatkin tykkäsivät olla mukana?

3

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihyvänenaika

no miten olisi jos käyttäisit vähän järkeä ja silleen. ei tuo nyt ydinfysiikkaa ole tai voi tietysti olla sellaiselle joka näkee tuossakin jotain vaikeaa.

• Polttarikonkari

Kannattaa toki ottaa huomioon, että osa porukasta on vanhempaa. Ihan kaikki ohjelmanumerot, esimerkiksi extremeurheilu, ei välttämättä innosta yli 50-vuotiaita. Kuitenkin parhaissa polttareissa, joissa itse olen ollut, on lähinnä keskitytty rentoon yhdessäoloon, hyvään ruokaan ja hemmotteluun, jota on ryydittänyt sopiva määrä ohjelmaa. Siinä ei ikä paina.

Ohjelmista esim. perinteinen morsiussauna sopii kaikille ikään katsomatta, ja on oikeastaan aika kiva ajatus, että mukana on pidempää elämänkokemustakin omaavia. Esim. täältä löytyy hyviä vinkkejä morsiussaunan järjestämiseen https://tahtoo.fi/haablogi/ohjelmaa-polttareihin-morsiussauna

• MuistaFokus

Huvittava kysymys, vaikkakin varmasti tosissaan esitetty:)

Polttarit järjestetään morsiammelle. Eli ohjelma rakennetaan hänelle, ei vieraille. Aikanaan eräs viisas minua kymmeniä vuosia iäkkäämpi nainen totesi, että vaikka ulkopkuori rapistuu niin sisällä heiluttaa käsiään 17 vuotias tyttö. Juuri noin. Ei 50- tai 60-vuotiaat ikänsä puolesta ajettele asioista rajautuneesti, vaikka oletkin selkeästi sellaisia elämässäsi kohdannut. Kaikkein hersyvimmät jutut minäö olen kuullut juuri tuon ikäisiltä ja paljon vanhemmiltakin.

Tee mielikuvaharjoitus ja ajattele että he ovat kuin Aira Samulin, joka on jo 90. Eli huumoria., ei se mihinkään katoa. Ikää suurempi asia on aina osallistuvien ihmisten persoona, ovat sitten minkä ikäisiä tahansa. Parikymppisissä on tiukkapipoja ja jeesustelijoita, samoin avarakatseisia hauskanpitäjiä. Niitä on joka ikäryhmässä.

ÅPolttarit tehdään morsiamelle ja kun pidät sen mielessä, niin et mene hutiin. Kaikki nauttivat varmasti rennosta menosta, jossa ei ole kireä ja ehdoton tunnelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3042
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2911
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1762
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1671
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1630
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe