Mulla on Canon G15 jossa ilmeisesti lamellirakenteinen linssinsuoja naarmuttaa etummaista linssiä. Suoja aukeaa ja sulkeutuu automaattisesti joten toimintaan ei voi vaikuttaa.
Linssin naarmut ova kaikki pustysuuntaisia ja selvästi havaittavissa ja vastavalokuvissa sameana kohtana. Canonilla eivät tunnistaneet tällaista vikaa eivätkä suostuneet korjaamaan takuuseen. Nettiä selaamalla voi löytää samanlaisia tapauksi runsaasti ympäri maailman.
Jotkin ovat kertoneet rakentaneensa puhki valotetusta filmistä suojan linssin eteen, joillekin paikallinen Canon on korjannut vian vähin äänin.
Jas Tekniikka ilmoitti, korjaavansa 200 eurolla linssin kuntoon. Tuntuu kalliilta kaksi vuotta vanhaa kameraa korjata joka on juuri takuun päättymisen rajoilla kun senikäisen kameran arvo ei ole paljonkaan korkeampi. Mukava kamera muuten mutta suoranaisesti viilaa linssiin.
Olin aikeissa hankkia G7 mkII:n mutta siinä on samanlainen linssinsuojaussysteemi joten kun ei ole varmuutta toimiiko siinäkään suojauis luotettavasti niin merkin vaihto on edessä.
Onko muilla samoja ongelmia?
Canon G15 viilaa linssiin
Fvilmari
2
133
Vastaukset
- 345345
Oletko varma ettei suojan väliin ole jäänyt muutamaa hiekan murusta? Helposti saattaisi kulkeutua sinne väliin ja kun suoja sulkeutuu niin vetäsee kivat naarmut linssiin. Joka tapauksessa huonosti suunniteltu p*ska.
- Canonisti______minäkin
Jos ei tarvitse videota (Panasonic LX100) niin käytännössä edullisin kunnon pokkari on Fujin X100T.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209