Lahtelaisravintola pyöritti toimintaansa ilmaiseksi matuilla
Aluehallintoviraston tarkastaja pelkää, että ilmi tulleet tapaukset kertovat laajemmasta hyväksikäytöstä, uutisoi Yle.
26.05.2017 15:18, 1166 lukukertaa
Yle kertoo tänään, että lahtelaisessa ravintolassa on viime syksystä lähtien ollut “työkokeilussa” turvapaikanhakijoita, joille on maksettu palkkaa nolla euroa.
Etelä-Suomen aluehallintoviraston työsuojelutarkastaja Katja-Pia Jenu ei Ylen mukaan ollut uskoa silmiään astuessaan pari viikkoa sitten erääseen lahtelaiseen ravintolaan, sillä ravintolan kaikki työntekijät olivat paikallisen vastaanottokeskuksen turvapaikanhakijoita.
Kyseessä ei ollut Ylen mukaan TE-toimiston työharjoittelu, vaan vastaanottokeskuksen epävirallinen työkokeilu.
Sopimusten mukaan kuukausia jatkuneesta palkattomasta työstä oli sopinut paikallinen SPR:n ylläpitämä Hennalan vastaanottokeskus ravintoloitsijan kanssa.
Mikä on ko. ravintolan nimi!?
Pizzzeriako
0
157
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164