Kilpisjärvi-Halti kesäkuussa

Halttunen

Onkohan ennen juhannusta (12.-22.6.) mitään toivoa päästä vaeltamaan Kilpisjärvi-Halti -reitille? Mitä mieltä olette? Onko kukaan teistä käynyt paikalla viime viikkoina? Kuinka paljon reitillä on vielä lunta?

4

4342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 854354327089

Itse jännittelen samojen päivien vesi-/ lumitilanteita. Luulen pärjääväni tuolloin suksetta Tuntsan suunnalla ja Tsarmitunturin maisemissa (ts. 2 lyhyttä 3-4 yön retkeä suunnitteilla), mutta eipä ole pälähtänyt mieleen, että edes haaveilisin retkestä Haltin suunnalle... Normaalivuotena kyllä, mutta kun se kevät/ kesä on sen kuukauden myöhässä niin hieman haasteelliseksi voi homma sillä suunnalla mennä.

• Paljonlunta

Ehkä hiihtäen onnistuu, ei kävellen.

• Katja123456789

Tänään sanottiin radiossa että Kilpisjärvellä on edelleen 80 cm lunta. Eli ei varmaankaan pääse ennen juhannusta millään ja itse olemme menossa heinäkuussa ja nyt sekin näyttää epätodennäköiseltä.

• Oman_polkunsa_kulkija

Olin yhtenä vuonna Kilpisjärvellä ennen juhannusta. Kesäkuun alussa oli haaste löytää edes sulaa kohtaa teltalla tien läheltä. Sitten 10. Päivän tienoilla ( kun palasin Norjasta) lunta oli vielä niin että vaellus ei ilman lumikenkiä onnistuisi, mutta tien vieressä oli jo helppo telttailla. Tänä tiistaina palasin naruskalta. Tarkoitus oli vaeltaa tunsan kautta tulppioon, mutta lunta oli paikoin puoli reiteen. Pikkuojassa kahladin yli polven. Lumikenkäillen touhu oli liian raskasta js jälkeen kuulin että tunsalla on vielä enempi lunta. Menisin itse sinne uudelleen vasta viikon päästä. Jos kiinnostaa lue reissustani: www.omanpolkunsakulkija.weebly.com/naruska.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1801
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1591
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1559
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1485
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1188
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1061
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1002
    Aihe