Moi! Oon 01 tyttö. Mulla on hirveä vauvakuume. Tiiän kyllä, oon vielä aika nuori ja tälleen, mut omasta mielestä oisin valmis äidiksi. Oon aina rakastanu lapsia. Tiiän, ettei ne ole mitään leluja, jotka voi jättää lojumaan jonnekkin kun itse lähtee. Tiedän myös, että vauvoihin ja ylipäänsä lapsiin kuluu paljon rahaa. Vauvan ruoka, tarvikkeet, lelut, vaatteet ja nää, edellyttää paljon. Mulla on poikaystävä, joka pitää myös lapsista ja on -99. Asutaan lähekkäin, ja nähään tyyliin 5 kertaa viikossa. Ymmäretään molemmat hyvin, että molemmilla, tai jommalla kummalla pitäis olla työ. Ollaan myös sitä mieltä et ollaan tarpeeksi kypsiä.
Onko teillä kokemusta tälläisestä? Ois kiva saada vinkkejä ja teiän kokemuksii ois kiva lukea :)
Vauvakuume
3
263
Vastaukset
- Perheellinen28
Ihan ensiksi suosittelisin että kokeilette poikaystäväsi kanssa yhdessä asumista ja katsotte kuinka se sujuu ennen kuin perhettä lähtee perustamaan. On eri asia asua yhdessä kuin tapailla jotain vaikka usein näkisikin. Ja totta on että kannattaa toisella olla työ kun tulee pienokainen kuvioihin. Itsellä oli opiskelut ihan alkuvaiheessa kun esikoinen synty, mutta vaimolla oli työpaikka ja hyvin pärjättiin yhden henkilön tuloilla. Ja ei se vauva alkuvaiheessa mahdottomasti vie rahaa. Vaatteita ja leluja tulee kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi sukulaisilta :D Ja oikea aikahan on tehdä lapsia kun molemmat sitä tosisissaan haluaa :) Jos alkaa liikaa miettimään niin oikea aika ei tule koskaan vastaan. Ei ainakaan omalla kohdalla ole tullut ja nyt kolmas muksu jo matkalla. Ja omalla kohdalla kaverit ihmettelee että miten meillä onnistuu perheen pyörittäminen koska olen merellä töissä ja pitkiä aikoja pois kotoa. Mielestäni se on vain asenne kysymys :D
- AvausOnÄäliön
Suosittelen avaajalle muuttoa johonkin kehitysmaahan. Siellä ikäisilläsi voi jo olla useampikin lapsi. Suomessa ensisynnyttäjät alkavat olemaan lähellä kolmeakymmentä, joten et oikein soputuisi äitien joukkoon neuvolassa, muskarissa, vauvauinnissa ym.
Ajattele vielä sitä, että sinua ja poikaystävääsi puolet vanhemmat ihmiset saavat esikoisensa ja pystyvät antamaan lapselleen elämän viisautta, jota teillä ei tietenkään voi vielä olla. Kun lapsesi lähtee kouluun, hän ei tule olemaan samalla viivalla kuin muut, vaan selvästi alle keskitason. - Faktoja.kiitos
Typerä trolli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738