Minulla on nimilista taulukossa 1. Taulukon 2 ensimmäiseen sarakkeeseen minun pitäisi syöttää ko. listan nimiä. Nimiä syötellään ihan satunnaisessa järjestyksessä
Nythän Excelissä toimii sellanen, että jos sarakkeessa on aikaisemmin käytetty samoja arvoja/nimiä niin se tarjoaa syötettä vastaavan tiedon/nimen aikaisemmista sarakkeista.
Miten tämän ennakoivan syötteen saa toimimaan myös kuvaamassani tilanteessa eli ennakoimaan toisen taulukossa sijaitsevan listan perusteella.
Kelpoisuuden tarkastustakin yritin, mutta se antaa vain hankalan valintalistan. Kelpoisuuden tarkistus olisi sikäli tarpeen, että vain listasta löytyviä nimiä hyväksytään.
Solun sisällön "ennakoiva" syöttö - kelp. tark
4
227
Vastaukset
- e.ventti
Joudut varmaankin turvautumaan Worksheet.Change eventtiin, jossa tarkistat sitten kelpoisuuden solun arvon muuttuessa.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff839775.aspx
Yksi tapa on tietysti laittaa rinnalle PHAKU-funktio, jolla hakee syötettyä arvoa sallittujen luettelosta. Se ei tosin estä väärien arvojen syöttöä, mutta ainakin ilmoittaa siitä. kikkailemalla kyllä saa aikaiseksi ilman VBA:ta
Jossain koviksella mulla semmonen on...se muistaakseni toimii niin, että kun syöttää kirjaimen niin hakee sitä solusta eli esim. jos solussa teksti Kunde, niin se tulee listaan kun kirjoittaa
K tai u tai n tai d tai e tai Ku tai un tai nd tai de tai kun ja jne.
Eli jos soluista löytyy mistä kohtaa tahansa syötetyt merkit peräkkäin, niin näyttää ne.
Toisaalta fiksumpi kuin pelkkä ekakirjain, koska aina eivoi muistaa koko nimeä niin riittää kun osan muistaa...
Olisiko sopiva ratkaisu tommonen?
Sinä näppärästi kikkaillaan kaavoilla, hieman duunia vaatii tehdä, mutta toimii kyllä hyvin..
tuolta voi ladata mallin
https://www.dropbox.com/s/wr7k86pbjek3bub/Hakukoe.xlsx?dl=0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846