((((Anteeks pitkästä kirjotuksesta)))) ois tosi tärkeää, että tiedät jotain asiasta jos kommentoit mutta noniin, suoraan asiaan. mun äiti on käynyt nyt muutamisen vuoden...? sellasessa jutussa missä rukoillaan ja parannetaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja muutenkin lähestynyt kirkon ja Jeesuksen kanssa muutaman vuoden sisällä. ja se on vaikuttanu muhun positiivisesti ja negatiivisesti. itse tunnustin Jeesuksen ja tulin uskoon (aina oon ollu uskossa mutta silleen oikeesti oikeesti uskoon) noin vuos sitten? ja sielunvihollinen on siirtynyt vain lähemmäs mua kun mitä se oli ennen. nyt se on jo mun huoneessa ja kännykässä ja mun tietokoneessa tehden kaikenlaisia houkutuksia ja pitäen mua yöllä hereillä niin kovasti että jos haluun nukuttua pitää rukoilla ja joskus mun pitää rukoilla uuestaan jos herään keskellä yötä. ja kun äiti oli todistamassa Jeesusta kaupungin (en sano minkä) keskustassa, joku oli sanonut äitille että se tuntee "sut ja sun poikas" ja että menis kotii ja jotain muuta , se oli demoni! no oli mikä oli mutta voiko joku kertoa että mistä se meijät tuntee? okei ei oikeastaan kiinnosta mistä se äitin tuntee. mutta miten mä liityn TÄHÄN HOMMAAN MITENKÄÄN???? siis tähän koko hommaan.. miten mä liityn tähän asiaan??? kukaan kuka ei usko Jeesukseen ei tykkää musta ja mua kiusataan mun uskonnosta mikä tosin vaan vahvistaa mua ja mun uskoa, mutta kiinnostais että mikä mä oon sielunviholliselle ja demoneille?? miksi ne kiusaa mua vaikka ne ei edes pysty koskea muhun vaan vain huudella jonkin matkan päästä? puuttuuko multa joku oleellinen rukous tai jopa Jeesuksen veri? pitäisikö käydä kastautumassa uudelleen, ehtoollisella.. ehdoituksia??
Sielunvihollinen?
11
464
Vastaukset
- Jumalan_armolapsi
Tule rauhanyhdistykselle seuroihin, se ei maksa mitään tietenkään. Siellä saat lisää neuvoja, kuinka voit pelastua.
Matt. 7:8
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Eri paikkakuntien rauhanyhdistysten osoitteet Suomessa löytyvät tuolta:
http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/
Näin me uskomme:
"Usko ja opetus
Vanhoillislestadiolainen opetus perustuu Raamattuun ja evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuskirjoihin.
USKO on Jumalan lahja. Ihminen tulee autuaaksi yksin uskosta, yksin armosta, Kristuksen ansion tähden. Syntyessään tähän maailmaan jokainen ihminen omistaa Jumalan lahjoittaman elävän uskon. Jumala antaa jokaiselle syntyvälle lapselle uskon lahjan.
KASTE on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Uskon lahjan omistava ihminen otetaan siinä seurakunnan hoitoon. Kasteen armosta langennut voi saada uskon lahjan takaisin parannuksen kautta.
PARANNUS on mielenmuutos. Parannukseen kuuluvat katumus ja vaiva synnin tähden, mutta samalla evankeliumin uskominen. Evankeliumin ydin on synninpäästö, jossa luvataan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen ansion tähden.
EHTOOLLINEN on Jeesuksen asettama muistoateria. Se on tarkoitettu uskovaisille uskon vahvistukseksi.
JUMALAN VALTAKUNNAN voi löytää maan päältä. Se on uskonvanhurskauden, rauhan ja ilon omistamista Pyhässä Hengessä.
SEURAKUNTA on Pyhän Hengen kokoama uskovien yhteisö. Kaikki uskovaiset ovat Pyhän Hengen pappeja, jotka voivat julistaa syntejään katuvalle synninpäästön."- Jumalan_armolapsi
Luuk. 13:
23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
26 Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
27 Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, kusta te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
28 Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.
29 Ja heidän pitää tuleman idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja Jumalan valtakunnassa istuman.
30 Ja katso, ne ovat viimeiset, jotka tulevat ensimäsiksi, ja ne ovat ensimäiset, jotka tulevat viimeisiksi. - Jumalan_armolapsi
Matt. 24:11
Ja monta väärää prophetaa nousevat ja viettelevät monta. - Harhalahko_odottaa
Pahin neuvo, jonka ihmiselle voi antaa:
##Tule rauhanyhdistykselle seuroihin## - VAIN.ME
Täyttä VALHETTA:
"Vanhoillislestadiolainen opetus perustuu Raamattuun"
Kirjoituksesi perusteella näyttää siltä, että olet karismaattisissa piireissä mukana. Ensimmäinen asia, minkä sanon, on: Ole erittäin varovainen, siellä leviää nykyään niin hirvittävät eksytykset, että oksat pois. Esimerkiksi nämä Nouse Suomi -tapahtumat ovat olleet, mitä tiedän, jo vuosia ihan silkkaa eksytystä. Se henki mikä niissä toimii ja laittaa ihmisiä tärisemään ja tekemään kaikenlaisia ihmetemppuja, ei ole Pyhä Henki, ei Kristuksen Henki, eikä se Jeesus, minkä nimessä siellä parannetaan ja tehdään ihmeitä, ole Raamatun Jeesus. Se on paha henki ja Saatana valkeuden enkeliksi pukeutuneena, koska niissä tilaisuuksissa näyttää painopiste olevan ihmeissä ja merkeissä ja kaikenlaisessa hihhuloinnissa enemmän kuin Kristuksessa ja Kristuksen evankeliumissa. Niissä tilaisuuksissa kaikuu väärä evankeliumi. Kaikki Word of Faith (uskon sana) piireihin linkittyvät asiat on syytä tutkia huolellisesti, koska em. liike on yksi suuri harhaoppi ja eksytys. Paavali kiteyttää olennaisen:
1. Kor. 1:
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
”((((Anteeks pitkästä kirjotuksesta)))) ois tosi tärkeää, että tiedät jotain asiasta jos kommentoit mutta noniin, suoraan asiaan. mun äiti on käynyt nyt muutamisen vuoden...? sellasessa jutussa missä rukoillaan ja parannetaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja muutenkin lähestynyt kirkon ja Jeesuksen kanssa muutaman vuoden sisällä. ja se on vaikuttanu muhun positiivisesti ja negatiivisesti. itse tunnustin Jeesuksen ja tulin uskoon (aina oon ollu uskossa mutta silleen oikeesti oikeesti uskoon) noin vuos sitten?”
Mitä tarkoitat ”oikeasti uskoontulolla”? Ymmärrätkö, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän saarnasi, että ”Jumalan valtakunta on tullut lähelle, TEHKÄÄ PARANNUS ja USKOKAA EVANKELIUMI” (Mark. 1:15). Pyydän, että katsoisit seuraavan elokuvan, siinä on selitetty evankeliumi ja mitä se tarkoittaa ja kaikki siihen liittyvät olennaiset elementit erittäin selkeästi. Videossa on suomitekstit, joten ei haittaa, vaikket ymmärrä englantia. Tekstitykset eivät välttämättä toimi puhelimella. Jos huomaat, että olet ollut harhassa, tee parannus, käänny synneistäsi ja käänny sen todellisen Jeesuksen Kristuksen puoleen ja luota Häneen. Tässä linkki:
https://www.youtube.com/watch?v=97k4z6Qe7JM
”ja sielunvihollinen on siirtynyt vain lähemmäs mua kun mitä se oli ennen. nyt se on jo mun huoneessa ja kännykässä ja mun tietokoneessa tehden kaikenlaisia houkutuksia ja pitäen mua yöllä hereillä niin kovasti että jos haluun nukuttua pitää rukoilla ja joskus mun pitää rukoilla uuestaan jos herään keskellä yötä.”
Mitä tarkotat, että sielunviholinen on siirtyny lähemmäs ja on joka paikassa? Sielunvihollinenhan on aina kaikkialla siellä, missä kristityt ovat. Sielunvihollinen ei vain voi tehdä meille mitään pahaa, eikä mitkään pahat henget. Luulen, että jos olet itsekin ollut karismaattisissa piireissä, tai äitisi, niin näitä juttuja on korostettu vähän liikaakin, etkä oikeen enää tiedä, mikä on sielunvihollisesta ja mikä on vain normaalia. Karismaatikot yleensä näkevät joka paikassa henkiä ja sielunvihollinen on kokoajan puhelemassa. Sielunvihollinen voi kyllä houkutella ihmistä syntiin, mutta niin ihmistä houkuttelee myös hänen oma himonsa, niin kuin Jaakob kirjeessään kertoo. Esimerkiksi puhelimessa ja tietokoneessa, tottakai on houkutuksia mennä sellaisille sivustoille, mitkä eivät ole kristityille sopivia, mutta oma syntinen liha kiusaa meitä myös ja olisi vetämässä meitä syntiin. Jos taas sinulla on pää kipeänä tai et saa nukuttua (tai et vain saa nukuttua jostain muusta syystä), niin ei sitä asiaa kannata hengellistää, yleensäkään niitä asioita, mitkä ovat ihan normisettiä, ei kannata hengellistää. Ei se sielunvihollinen yöuniasi häiritse, jos olet Kristuksessa, koska hänellä ei ole valtaa sinuun. Voi olla, ettet vaan saa nukuttua. Lue vaikka jotain hetki ja mene nukkumaan sitten kun väsyttää, tai jos on pää kipeänä, niin ota burana ja mene takaisin nukkumaan.
Jatkuu:”ja kun äiti oli todistamassa Jeesusta kaupungin (en sano minkä) keskustassa, joku oli sanonut äitille että se tuntee "sut ja sun poikas" ja että menis kotii ja jotain muuta , se oli demoni! no oli mikä oli mutta voiko joku kertoa että mistä se meijät tuntee?”
Ei ollut välttämättä demoni tai henki. Ei kannata hengellistää kaikkea. Saattoi se ollakkin, ja kyllähän Raamattu on selvä siinä, että sielunvihollinen tuntee kaikki ne, jotka Jumalassa on (Apt. 19:13-16), mutta ei se ole mitään ihmeellistä, koska ei sielunvihollinen voi konkreettisesti tehdä meille mitään, kun olemme Kristuksessa. En kuitenkaan menisi vetämään kovin nopeasti johtopäätöksiä, että oli demoni ja mielestäni kannattaa suhtautua varauksella siihen, mitä äitisi sanoo juurikin siksi, koska äärikarismaatikot menevät usein liian pitkälle näissä.
”okei ei oikeastaan kiinnosta mistä se äitin tuntee. mutta miten mä liityn TÄHÄN HOMMAAN MITENKÄÄN???? siis tähän koko hommaan.. miten mä liityn tähän asiaan??? kukaan kuka ei usko Jeesukseen ei tykkää musta ja mua kiusataan mun uskonnosta mikä tosin vaan vahvistaa mua ja mun uskoa, mutta kiinnostais että mikä mä oon sielunviholliselle ja demoneille?? miksi ne kiusaa mua vaikka ne ei edes pysty koskea muhun vaan vain huudella jonkin matkan päästä? puuttuuko multa joku oleellinen rukous tai jopa Jeesuksen veri? pitäisikö käydä kastautumassa uudelleen, ehtoollisella.. ehdoituksia??”
Kristuksen ristin kantaminen on juuri sitä, että tunnustat uskoa Kristukseen ja et halua elää syntielämää ja elät niin kuin Raamattu kertoo, rakastaen lähimmäistä totuudessa siitä huolimatta, että sinua vihataan. Kuitenkin kannattaa muistaa, että kristinusko ja Kristuksen seuraaminen ei ole ihmeitä ja merkkejä ja pahojen henkien pois ajamista ja kaikkia mitä äärikarismaattiset ryhmät korostavat. Kristuksen seuraaminen on juuri sitä, että tekee parannusta omista synneistään ja luottaa Kristukseen omana vapahtajanaan, tutustuu Raamattuun ja rukoilee, sekä tahtoo kertoa Kristuksen sovituksesta myös muille.
Minusta näyttää nyt siltä, että näet demoneita ja sielunvihollisen joka puolella, mutta ratkaisevasti eri tavalla, kuin itse näen. Näen sielunvihollisen vain siellä, missä joku houkuttelee minua syntiin tai kauemmaksi Jumalasta, mutta en toki silloinkaan näe mitään sarvipäätä, vaan lähinnä ajattelen, että sielunvihollinen houkuttelee minua nyt tuon asian kautta. Ja jos oma lihani, siis mieleni tahtoo tehdä jotain, mikä on syntiä, se on syntisestä osastani lähtevä himo, joka minun täytyy Hengellä kuolettaa, eli olla kuuntelematta sitä himoa ja turvautua Kristukseen ja pyytää Häneltä voimaa välttää kiusaus. Jos olet Kristuksessa, sinulla on Jeesuksen veri, eikä sielunvihollinen ja demonit voi sinulle mitään. Ei pidä käydä kastautumassa uudelleen, Raamattu ei neuvo siihen, ehtoollinen on tosin tarkoitettu uskon vahvistukseksi ja sitä kuuluu kristittyjen säännöllisesti nauttia Kristuksen muistoksi, koska Jeesuksen mukaan ehtoollinen on Kristuksen ruumis ja veri, jotka on annettu meidän puolestamme syntien anteeksiantamukseksi ja se kyllä vahvistaa meidän uskoamme.
Mielestäni paras asia, minkä voisit tehdä nyt, on, että lue Raamattua, lue vaikkapa uusi testamentti alusta loppuun ja sitten ala lukemaan Raamattua niin, että luet vaikkapa luvun vanhasta ja luvun uudesta testamentista. Tai lue vaikka Johanneksen evankeliumi ja Roomalaiskirje aluksi, ne ovat erittäin hyviä ja valaisevia. Muista se, että Kristus ei ole ihmeitä ja merkkejä, vaan Jumalan Karitsa, joka on ottanut pois maailman synnit ja ne, jotka Häneen turvaavat pelastuvat ja saavat ikuisen elämän. Jos kuulut karismaattisiin piireihin, joissa korostetaan vain ihmeitä ja merkkeja ja parantamisia, lähde pois sieltä tai älä ainakaan lähde mukaan kaikenlaisiin voiteluihin ja ”nyt Henki vaikuttaa aivan uudelle tavalla” -juttuihin, koska Raamattu ei kerro, että Henki yhtäkkiä vaikuttaisi jollain aivan uudella tavalla (tärinät ja ihme oikut ja pakonomaiset naurut ja kieriskelyt), ne ovat Saatanasta. Jeesus Kristus on sama tänään, eilen ja iankaikkisesti. Meitä ei lähetetty tekemään ihmeitä, vaan saarnaamaan Kristuksen evankeliumia, joka on Jumalan voima ja voimallinen pelastamaan meidät uskon kautta.
Eikä se huono neuvo ole mennä rauhanyhdistykselle, parempi paikka se on kuin äärikarismaattiset seurakunnat, sitä mieltä itse olen. Itse käyn myös rauhanyhdistyksellä seuroissa.Vielä kehoituksena:
Katso se elokuva, minkä linkkasin, se kertoo kyllä sinulle, mikä on oikea evankeliumi.
Rukoilen puolestasi.
- Minä_ainakin
oolen kaikeken aikaa ollut varma, että sielunviholinen asuu Heinolassa paritaloasunnossa. Kun Heinolaan nyt kaupungin tuella puuhataan suviseuroja, sielunvihollisella lienee siellä hieman tukalat olot.
- KESKUSTELUNaloittaja
mihinhän kristinuskon harakkeeseen mä tän juttuni laitoin....? eli kyseessä on "healing room" missä äitini käy. siellä rukoillaan puhtaan pyhän hengen ja Jeesuksen Kristuksen kautta. se on ev luterilainen tapahtuma, rukoilua Jeesuksen luvalla ja kanssa, eikä mitään okkultismia. pidän lessuja ja lässyjä harhaoppisina, vaikka en oikeastaan mitään niistä itseasiassa tiedäkään.... vai oliko ne helluntalaiset sittenkin niitä... no mutta kuitenkin, minulla on yksi Jumala, ja se on kolmiyhteinen. abrahamin ja iisakin Jumala. sehän tässä tärkeintä on. "there was none before me, and there will be none like me" vai miten se nyt menikään.
Olet vanhoillislestadiolaisten palstalla. Aika paljon noihin Healing Room -juttuihinkin liittyy väärää karismaattisuutta valitettavasti. Korostetaan juuri kaikkia parantumista ja merkkejä ja lopulta Jeesus ja Pyhä Henki on vain jotain joulupukkeja (ei toki aina eikä kaikissa), jotka antaa lahjoja, kun pyydetään. Tapahtuma on alkujaan helluntalaisten keksimä, ja paljon muita kuin evlutteja siellä nykyäänkin touhuilee, en toki kaikista tiedä. Mutta se pointti on: Ei kaikki, mitä tehdään Jeesuksen "luvalla" ja nimellä, ole sitä miltä näyttää, eikä todellakaan ole Jeesuksen hyväksymää toimintaa. Esimerkiksi Nouse Suomi 2017 on järkyttävää eksytystä. Raamattu ei missään kohden mainitse toimintaa, mitä seuraavalla videolla esiintyy:
https://www.youtube.com/watch?v=XozteWfrJUo
Mielestäni on typerää pitää jotakuta harhaoppisena, ellei edes tiedä, kenestä puhuu. Se on hengellistä ylpeyttä jos joku. Sen lisäksi selvästikin vain ladot ulkomuistista jotain, että sinulla on yksi Jumala jne. Tunnetko sinä sitä Jumalaa? Jeesus Kristus on tämä Jumala, ja se ei auta, vaikka sanoisit sitä kolmiyhteiseksi, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaksi, jos palvelet väärää Kristusta. Eikä se ole "tärkeintä", että nimellisesti sanot palvovasi tätä yhtä Jumalaa, ellet edes tunne Häntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047