Oon aatellut jo pitkään etta lähtisin ulkomaille (ruotsiin) vuodeksi isäni sukulaisen luokse asumaan. Käyn tosiaan lukion tokaa, tai alotan sen vasta nyt syksyllä. Miten käytännössä onnisyuisi tuonne ruotsiin lähtö, miten hoidan opiskeluni siellö, onko jöteborissa suonalaista koulua? (Ruotsi ei Ole kovinkaan vahva kieli mulle). Missä vaiheessa vuotta olisi järkevin lähteä?
auttakaa tietämätöntä
apuatarvitseva3
1
121
Vastaukset
- paljonkuviteltu
Ei siellä suomalaista koulua ole. Kysy neuvoja siltä sukulaiselta ja kysy sitäkin, haluaako hän sinut luokseen asumaan esimerkiksi ensin nyt kesäksi ihan vain kokeeksi. Kyllä Ruotsissa pitää osata ruotsia ihan viihtymisen vuoksi ja asioista perillä olemisen vuoksi. Muuten jäät yksin tai joudut huonoon seuraan niiden pariin, jotka eivät myöskään osaa kunnolla tai lainkaan ruotsia.
Englannilla pärjää lomamatkalla, suomella ei ollenkaan. Ruotsin kielen osaaminen avaa ovet tasa-arvoon Ruotsissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279