Teistien elämä on jatkuvaa pelossa elämistä. Koko ajan saa pelätä Jumalaa ja Saatanaa sekä pahoja henkiä. Kuolemakin pelottaa teistiä suunnattomasti. Sitten saa pelätä kanssauskoviaan uskonsisaria ja -veljiä ja niiden kyttäämistä. Samoin joutuu pelkäämään lähimmäistensä ja perheenjäsenten uskonpuhtautta ja sitä miten se taas vaikuttaa omiin mahdollisuuksiin taivaspaikkaan. Teistin tulee pelätä myös sitä ettei tee tarpeeksi työtä uskonsa ja seurakunnan eteen. Miten teistin käy Jumalan silmissä jos ei olekaan julistanut ja käännyttänyt tarpeeksi ihmisiä?
Omia ajatuksiaankin teisti joutuu pelkäämään. Entä jos tuleekin ajatelleeksi jotain sopimatonta? Katselin juuri naapurin miestä sillä silmällä. Menikö nyt taivaspaikka? Erityisesti teisti pelkää omia epäilyjään uskoaan kohtaan sillä ne vievät pelokkaan teistin taatusti Helvettiin. Peiliinkään teisti ei uskalla vilkaista sillä demonit saattavat kurkkia olkapään yli. Kauniskaan teisti ei uskalla olla mutta rumana on pelko että jää ilman hyvää miestä. Eikä teisti pysty ilman pelon värähdystä ajattelemaankaan sitä miten paikat kestää synnyttää 12 lasta tai enemmän.
Teistit elävät jatkuvassa pelossa
48
422
Vastaukset
- wind-
Toivottavasti löydät kaverin itsellesi ja myös Jumalan. Yksinäisyys ei ole mitään herkkua tässä maailmassa. Jos on omia lapsia, kannattaa pitää huolta ja yhteyttä. Synkät ajatukset väistyvät pois ja sydän saa tyyneyttä. On täysin turhaa analysoida sivusta uskovia ihmisiä, jos omat palikat ovat sekaisin. Näin yleensä käy suurimmilla arvostelijoilla. Omat kortit eivät ole kunnossa. Keskittymällä oman tien hoitamiseen vältytään ongelmilta. Suosittelen Raamatun aukaisemista Johanneksen evankeliumi ja vihantunteet lähtevät..
Miten on edes mahdollista, että ateisteilla ei ole ainuttakaan todellista käsitystä hengestä ja todellisuudesta?
Herää harhoistasi sinäkin. Jumalalla ei ole mitään syytä pelkoon, Jumalassa pelkoa ei ole.- näinsevaanmenee
Heräisit itse. Vain kuolemanpelko ja pelko ikuisen elämän menettämisestä pitää sinutkin uskovaisena ja denialistina tosiasioita kohtaan, eikä mikään jumalan rakkaus.
Kaikki uskovaisuus kumpuaa pohjimmiltaan aina ihmisen peloista. Uskisten on ihan turha edes yrittää väittää muuta. - Fiksu.ateisti1
Jumala ei kuulu palstan aihepiiriin. Olet tunnettu ateistihomotrolli.
Ilmoitettu poistoon. näinsevaanmenee kirjoitti:
Heräisit itse. Vain kuolemanpelko ja pelko ikuisen elämän menettämisestä pitää sinutkin uskovaisena ja denialistina tosiasioita kohtaan, eikä mikään jumalan rakkaus.
Kaikki uskovaisuus kumpuaa pohjimmiltaan aina ihmisen peloista. Uskisten on ihan turha edes yrittää väittää muuta."Kaikki uskovaisuus kumpuaa pohjimmiltaan aina ihmisen peloista."
Et tiedä mistä puhut.
Jonakin päivänä vielä tajuat. Ehket vielä tässä elämässä, ehket vielä seuraavassa, ehket edes tuhannen vuoden päästä, mutta jossain vaiheessa sinäkin tajuat, että sinussa on Jumala ja että yksin sinä olet vastuussa.
Siihen asti elät noissa harhoissasi. Elät valheessa. Et tajua etkä tunne todellisuutta. Projisoit oman mielikuvituksesi muualle, mutta todellisuus ei vastaa sinun mielikuvaasi. Todellisuus ei todellakaan vastaa sinun mielikuvaasi. Sinä kuitenkin haluat uskoa omaan mielikuvaasi. Se tekee sinusta nimenomaan "uskovaisen", ei minusta.
Uskovainen merkityksessä se joka uskoo harhaan.
Versus: usko Jumalaan = usko Totuuteen.
- naukkupäivässä
Ehtoollisella nautittava rohkaisuryyppy pitää uskovaisten pelot kurissa
- Herra.pitää.huolen
Eihän toki. Jumala suojelee ja uskovainen voi siksi olla aina turvallisin mielin, tapahtui mitä tahansa.
Mutta ymmärrän kyllä, että ateistia hänen tulevaisuutensa huolestuttaa siinä määrin, että hän yrittää projisoida sitä Jumalaan uskoviin ihmisiin.- Herra.pitää.huolen
Nämä palaneet lamput päissään hikeään nuuskivat Kristityt, vihaavat siis randomisti kaikkea ja tussauttavat kaiken helvettiin peloissaan kun ovat
Ei teistien harhat mihinkään (todellisuudessa, todellisuudesta) häviä.
Tosin niiden harhoille häviävät ituhippinkin mömmöt, Jeesuksen omat on luomukännissä koko elämänsä
- 12___13
"Teistien elämä on jatkuvaa pelossa elämistä. Koko ajan saa pelätä Jumalaa ja Saatanaa sekä pahoja henkiä. "
Jos Jeesuksen opetuslapsi pelkää jotain, hän ei ole vielä ihan ymmärtänyt tarpeeksi.
"Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa."
1 Joh. 4:18
http://www.kolumbus.fi/r.berg/pelko.html- keläinen
Totta joka sana,pelkoa ei rakkaudessa ole.Kuoleman pelko on sellainen, että ihminen tulee kohtaamaan kuoleman , se joko selviää siintä tai sit kuolee.Itse olen sen kokenut,meinasin jäädä leikkauspöydälle lääkäri antoi puudutusainetta jolle olin allerginen ja sykkeet nousi maksimiin ja anestialääkäri joutu laittamaan diapamia suoraan suoneen, jolloin olin hetkellisesti aivokuollut, kun en muistanut hengittää. Olisin kuollut jos hoitajat eivät olisi käyneet läpsimään naamalle.Tämä tapaus kävi ennen uskoon tuloa,näin pääsee kuolemanpelosta ja sinne jäi myöskin katkeruus,kateus ja pelko.Sitä ennen oli myöskin sellaisia jänniä tapauksia, joita en käy tässä sepittelemään.Ihmisen ei ole tarvinnut pelätä mitään tapauksien jälkeen, koska ihminen tietää sen, että elämä on korkeammissa käsissä.Herra on minun turvanani, ei minulta mitään puutu.
- VoiSentään
keläinen kirjoitti:
Totta joka sana,pelkoa ei rakkaudessa ole.Kuoleman pelko on sellainen, että ihminen tulee kohtaamaan kuoleman , se joko selviää siintä tai sit kuolee.Itse olen sen kokenut,meinasin jäädä leikkauspöydälle lääkäri antoi puudutusainetta jolle olin allerginen ja sykkeet nousi maksimiin ja anestialääkäri joutu laittamaan diapamia suoraan suoneen, jolloin olin hetkellisesti aivokuollut, kun en muistanut hengittää. Olisin kuollut jos hoitajat eivät olisi käyneet läpsimään naamalle.Tämä tapaus kävi ennen uskoon tuloa,näin pääsee kuolemanpelosta ja sinne jäi myöskin katkeruus,kateus ja pelko.Sitä ennen oli myöskin sellaisia jänniä tapauksia, joita en käy tässä sepittelemään.Ihmisen ei ole tarvinnut pelätä mitään tapauksien jälkeen, koska ihminen tietää sen, että elämä on korkeammissa käsissä.Herra on minun turvanani, ei minulta mitään puutu.
Tämä ylittää keskiverto fundiksen tarinan missä aivonsa monivuotisella päihteiden käytöllä pilannut ryhtyy huutojulistajaksi.
Hetkellisesti aivokuollut. Tuo selittää kyllä kaiken. Olen aidosti pahoillani puolestasi että lääkärit eivät onnistuneet elvytyksessäsi yhtään paremmin. Elämäsi tajuissaan olevana vihanneksena ei varmaan ole mitään herkkua. - keläinen
VoiSentään kirjoitti:
Tämä ylittää keskiverto fundiksen tarinan missä aivonsa monivuotisella päihteiden käytöllä pilannut ryhtyy huutojulistajaksi.
Hetkellisesti aivokuollut. Tuo selittää kyllä kaiken. Olen aidosti pahoillani puolestasi että lääkärit eivät onnistuneet elvytyksessäsi yhtään paremmin. Elämäsi tajuissaan olevana vihanneksena ei varmaan ole mitään herkkua.Päihteiden käytöllä ei ensinnäkään ole mitään tekemistä, vaan nenästä poistettiin ylimääräinen luutuma eli patti.Silloin nenään tehdään puudutukset eli sellaisilla tangoilla jotka työnnetään nenän sieraimista sisään ja lisäksi päällinen puudutus.Syke nousi allergian takia maksimiin ja sitä ei saatu alas kuin diapamilla suoraan suoneen,diapami lamauttaa suoraan ihmisen aivotoiminnan eli ihminen ei muistanut edes hengittää.Hoitajilla tuli jo hätä,kun eivät saaneet muuten tolkkuihin,kävivät läpsimään naamalle.Minä en ole vihannes vaan ongelmia jäi, tuli rytmihäiriöitä eli trimmeri, olen Jumalalle kiitollinen olisi voinut käydä pahemminkin.Sellainen ihminen ei tiedä Jumalan olemassa olosta mitään, joka ei elämässään ole kokenut sen olemassa oloa.
keläinen kirjoitti:
Päihteiden käytöllä ei ensinnäkään ole mitään tekemistä, vaan nenästä poistettiin ylimääräinen luutuma eli patti.Silloin nenään tehdään puudutukset eli sellaisilla tangoilla jotka työnnetään nenän sieraimista sisään ja lisäksi päällinen puudutus.Syke nousi allergian takia maksimiin ja sitä ei saatu alas kuin diapamilla suoraan suoneen,diapami lamauttaa suoraan ihmisen aivotoiminnan eli ihminen ei muistanut edes hengittää.Hoitajilla tuli jo hätä,kun eivät saaneet muuten tolkkuihin,kävivät läpsimään naamalle.Minä en ole vihannes vaan ongelmia jäi, tuli rytmihäiriöitä eli trimmeri, olen Jumalalle kiitollinen olisi voinut käydä pahemminkin.Sellainen ihminen ei tiedä Jumalan olemassa olosta mitään, joka ei elämässään ole kokenut sen olemassa oloa.
"olen Jumalalle kiitollinen olisi voinut käydä pahemminkin"
Eiks jumalasi ohjannutkaan hoitajaa, joka pisti väärää puudutusainetta kroppaasi?? Olis jääny kaikki loput komplikaatiot pois...Jännä jumala sulla :)- keläinen
code_red kirjoitti:
"olen Jumalalle kiitollinen olisi voinut käydä pahemminkin"
Eiks jumalasi ohjannutkaan hoitajaa, joka pisti väärää puudutusainetta kroppaasi?? Olis jääny kaikki loput komplikaatiot pois...Jännä jumala sulla :)Lähimmäisen rakkaus,jos olisivat halunneet eivät oli tehneet mitään, olisin kuollut."Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"Lääkäritkin ovat sellaisia, että jokaiseen lääkäriin ei voi luottaa.Jumala voi ohjata myös sen kuka sitä ainetta laittoi,vaikka ei tahallaan laittanutkaan.Sillä lailla minulle näytettiin, se että elämä ei ole omissa käsissä, niinkuin moni luulee. Mutta kun Jumalaan luottaa, se ohjaa ihmisen oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan.Ihmisen ei tarvitse pelätä mitään,koska Jumala ohjaa ihmistä,vaikka tekisin vääryyttä vahingoissa lähimmäisiäni kohtaan, sitä varten on Jeesus Kristus.
- on.se.kamalaa
Hihhuleilla on lisäksi pelko, että heidän salassa pidetty mieltymyksensä lapsiseksiin paljastuu.
- keläinen
Taidat kertoa omasta kokemuksesta, sellainen ei ensinnäkään ole tosi uskovainen joka lapsiin sekaantuu, sellaiset saavatkin jäädä kiinni.Lapset ovat Jumalan lahja,heidän kaltaisten on taivastenvaltakunta.
keläinen kirjoitti:
Taidat kertoa omasta kokemuksesta, sellainen ei ensinnäkään ole tosi uskovainen joka lapsiin sekaantuu, sellaiset saavatkin jäädä kiinni.Lapset ovat Jumalan lahja,heidän kaltaisten on taivastenvaltakunta.
On ihan yhtä uskovaisia kuin nekin uskovaiset jotka käyttäytyvät muuten. Vaikuttaa ainakin että uskovaisuus ei auta moraaliin tai arvoihin.
Täysin turhaa yrittää tehdä "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä :)keläinen kirjoitti:
On ihan yhtä uskovaisia kuin nekin uskovaiset jotka käyttäytyvät muuten. Vaikuttaa ainakin että uskovaisuus ei auta moraaliin tai arvoihin.
Täysin turha yrittää käyttää "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä koska sinä et ole se ketä määrittelee jonkun oikeallisuuden. Uskovaisuus tarkoittaa vain sitä että uskoo esim. Jumalaan. :)keläinen kirjoitti:
Täysin turha yrittää käyttää "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä koska sinä et ole se ketä määrittelee jonkun oikeallisuuden. Uskovaisuus tarkoittaa vain sitä että uskoo esim. Jumalaan. :)Oudoksuva kirjoitti:
Täysin turha yrittää käyttää "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä koska sinä et ole se ketä määrittelee jonkun oikeallisuuden. Uskovaisuus tarkoittaa vain sitä että uskoo esim. Jumalaan. :)"On ihan yhtä uskovaisia kuin nekin uskovaiset jotka käyttäytyvät muuten. Vaikuttaa ainakin että uskovaisuus ei auta moraaliin tai arvoihin."
Kuka tahansa valehtelija voi väittää olevansa totuus, edustavansa totuutta, puolustavansa totuutta,
Mutta valehtelija valehtelee. On sinun asiasi selvittää, kuka valehtelee ja kuka ei.
sinä kuitenkin helposti uskot, kuten muutkin ihmiset, omat valheesi totuuksiksi. Kun hengessä päästään korkeammalle, aletaan nähdä oma valheellisuus. Siitä johtuu monien uskovien synnintunto, joka voi olla varsin perverssiäkin, meillä ihmsiillä kun on tapana harhautua tilanteessa kuin tilanteessa. Jumala on Hän joka pysyy Jumalassa (Totuudessa), ei siitä harhaudu.
Hengessä korkeuteen pyrkivät alkavat nähdä omat valheensa. Tosivalhe ei näe omaa itseään. Se puolustautuu hyökkäämällä ja valehtelee olevansa totuus ja hyökkää itse totuutta vastaan.
Mielikuvat ovat kaikki valhetta.
Älä tee Jumalasta kuvaa.
"Täysin turha yrittää käyttää "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä koska sinä et ole se ketä määrittelee jonkun oikeallisuuden. Uskovaisuus tarkoittaa vain sitä että uskoo esim. Jumalaan. :)"
Jumala ei ole "mikä tahansa kappale X", johon uskotaan oli siinä järkeä tai ei. Jumala ei ole mikään brändi, ei mikään McDonald's. Jumala ei ole se mitä sinä siitä kuvittelet. sinun kuvittelusi on kovin pientä.
sinä olet kovin pieni. Mutta sinussa on suurempikin taho olemassa. Siitä on kysymys, kun puhumme, että sinussa on Jumala. Sinä voit hyväksyä Jumalan itsessäsi, jolloin otat Hänet vastaan, olet Hänelle valmis ja otollinen, tai sinä voit hylätä Jumalan. Siinä on sinun sielusi tahto. Toimi viisaasti, älä ole hölmö.Bebebebe kirjoitti:
"On ihan yhtä uskovaisia kuin nekin uskovaiset jotka käyttäytyvät muuten. Vaikuttaa ainakin että uskovaisuus ei auta moraaliin tai arvoihin."
Kuka tahansa valehtelija voi väittää olevansa totuus, edustavansa totuutta, puolustavansa totuutta,
Mutta valehtelija valehtelee. On sinun asiasi selvittää, kuka valehtelee ja kuka ei.
sinä kuitenkin helposti uskot, kuten muutkin ihmiset, omat valheesi totuuksiksi. Kun hengessä päästään korkeammalle, aletaan nähdä oma valheellisuus. Siitä johtuu monien uskovien synnintunto, joka voi olla varsin perverssiäkin, meillä ihmsiillä kun on tapana harhautua tilanteessa kuin tilanteessa. Jumala on Hän joka pysyy Jumalassa (Totuudessa), ei siitä harhaudu.
Hengessä korkeuteen pyrkivät alkavat nähdä omat valheensa. Tosivalhe ei näe omaa itseään. Se puolustautuu hyökkäämällä ja valehtelee olevansa totuus ja hyökkää itse totuutta vastaan.
Mielikuvat ovat kaikki valhetta.
Älä tee Jumalasta kuvaa.
"Täysin turha yrittää käyttää "Ei oikeat skotit käyttäytyisi noin!"-perusteluvirhettä koska sinä et ole se ketä määrittelee jonkun oikeallisuuden. Uskovaisuus tarkoittaa vain sitä että uskoo esim. Jumalaan. :)"
Jumala ei ole "mikä tahansa kappale X", johon uskotaan oli siinä järkeä tai ei. Jumala ei ole mikään brändi, ei mikään McDonald's. Jumala ei ole se mitä sinä siitä kuvittelet. sinun kuvittelusi on kovin pientä.
sinä olet kovin pieni. Mutta sinussa on suurempikin taho olemassa. Siitä on kysymys, kun puhumme, että sinussa on Jumala. Sinä voit hyväksyä Jumalan itsessäsi, jolloin otat Hänet vastaan, olet Hänelle valmis ja otollinen, tai sinä voit hylätä Jumalan. Siinä on sinun sielusi tahto. Toimi viisaasti, älä ole hölmö."Kuka tahansa valehtelija voi väittää olevansa totuus, edustavansa totuutta, puolustavansa totuutta,
Mutta valehtelija valehtelee. On sinun asiasi selvittää, kuka valehtelee ja kuka ei. "
Ellet pysty todistamaan asiaasi eli "jumalan totuudellisuutta", sanasi on yhtä merkittävä kuin valehtelijan. tämä on siis normaalia logiikkaa. :)
"sinä kuitenkin helposti uskot, kuten muutkin ihmiset, omat valheesi totuuksiksi. Kun hengessä päästään korkeammalle, aletaan nähdä oma valheellisuus. Siitä johtuu monien uskovien synnintunto, joka voi olla varsin perverssiäkin, meillä ihmsiillä kun on tapana harhautua tilanteessa kuin tilanteessa. Jumala on Hän joka pysyy Jumalassa (Totuudessa), ei siitä harhaudu."
En valitettavasti usko. Se on syy miksi olen ateisti, jos uskoisin johonkin ilman todellista syytä olisin teisti. :)
"Hengessä korkeuteen pyrkivät alkavat nähdä omat valheensa. Tosivalhe ei näe omaa itseään. Se puolustautuu hyökkäämällä ja valehtelee olevansa totuus ja hyökkää itse totuutta vastaan. "
Runollisesti sanottu, mutta runollisuudeslla ei voi perustella asiaasi ellei se kuulu kielioppiin. Kun kyse on yliluonnollisen olemassaolosta vaatii se vastaavan tasoiset todisteet ja perustelut.
"Extraordinary claims require extraordinary evidence"Oudoksuva kirjoitti:
"Kuka tahansa valehtelija voi väittää olevansa totuus, edustavansa totuutta, puolustavansa totuutta,
Mutta valehtelija valehtelee. On sinun asiasi selvittää, kuka valehtelee ja kuka ei. "
Ellet pysty todistamaan asiaasi eli "jumalan totuudellisuutta", sanasi on yhtä merkittävä kuin valehtelijan. tämä on siis normaalia logiikkaa. :)
"sinä kuitenkin helposti uskot, kuten muutkin ihmiset, omat valheesi totuuksiksi. Kun hengessä päästään korkeammalle, aletaan nähdä oma valheellisuus. Siitä johtuu monien uskovien synnintunto, joka voi olla varsin perverssiäkin, meillä ihmsiillä kun on tapana harhautua tilanteessa kuin tilanteessa. Jumala on Hän joka pysyy Jumalassa (Totuudessa), ei siitä harhaudu."
En valitettavasti usko. Se on syy miksi olen ateisti, jos uskoisin johonkin ilman todellista syytä olisin teisti. :)
"Hengessä korkeuteen pyrkivät alkavat nähdä omat valheensa. Tosivalhe ei näe omaa itseään. Se puolustautuu hyökkäämällä ja valehtelee olevansa totuus ja hyökkää itse totuutta vastaan. "
Runollisesti sanottu, mutta runollisuudeslla ei voi perustella asiaasi ellei se kuulu kielioppiin. Kun kyse on yliluonnollisen olemassaolosta vaatii se vastaavan tasoiset todisteet ja perustelut.
"Extraordinary claims require extraordinary evidence""Ellet pysty todistamaan asiaasi eli "jumalan totuudellisuutta", sanasi on yhtä merkittävä kuin valehtelijan"
Sinulle on kerrottu lukemattomat kerrat, mutta et kuule, että ei kukaan muu voi sinun sieluusi tunkeutua, ottaa sitä haltuunsa ja käskeä sitä avautumaan. On yksin sielusi asia pysyä pimeydessä tai tulla valoon, ja sitä vapaata valintaa ei voi kukaan eikä mikään loukata.Bebebebe kirjoitti:
"Ellet pysty todistamaan asiaasi eli "jumalan totuudellisuutta", sanasi on yhtä merkittävä kuin valehtelijan"
Sinulle on kerrottu lukemattomat kerrat, mutta et kuule, että ei kukaan muu voi sinun sieluusi tunkeutua, ottaa sitä haltuunsa ja käskeä sitä avautumaan. On yksin sielusi asia pysyä pimeydessä tai tulla valoon, ja sitä vapaata valintaa ei voi kukaan eikä mikään loukata.Jep, olet kertonut paljon asioita mutta et kertaakaan miksi sinun henkilökohtainen mielipiteesi sieluista ja muista vastaavista vaikuttaa mitenkään tai mihinkään :)
Mikäli niillä on vaikutus, se on mitattavissa.
Mikäli sinä pystyt mittaamaan ja todistamaan sen, tulet saamaan Nobelin palkinnon joten siitä vaan yrittämään! ;)Oudoksuva kirjoitti:
Jep, olet kertonut paljon asioita mutta et kertaakaan miksi sinun henkilökohtainen mielipiteesi sieluista ja muista vastaavista vaikuttaa mitenkään tai mihinkään :)
Mikäli niillä on vaikutus, se on mitattavissa.
Mikäli sinä pystyt mittaamaan ja todistamaan sen, tulet saamaan Nobelin palkinnon joten siitä vaan yrittämään! ;)Näissä asioissa ei ole kysymys mistään mielipiteistä. Todellisuus ja totuus siitä ei ole mielipideasia. Sinä kiistät sen mitä sinulle kerrotaan, pysyt mieluummin noissa omissa uskomuksissasi. Kuten sanottua se on sinun asiasi. Käsityksesi hengestä, sielusta ja Jumalasta ovat täysin virheelliset. Osoitat sen joka viestissäsi, joka lauseessa. Olet hakoteillä, mutta ehkä sinäkin vielä joskus heräät.
Sinä itse pystyisit "mittaamaan ja todistamaan" nämä asiat olemalla sielultasi avoin. Sitähän sinä et halua tehdä. Minä näen sinun sielusi, se uinuu, syvässä unessa, ja sinä haluat että se on siten. Tahdollasi voit alkaa sieluasi vapauttaa, herätellä. Se on se sinun asiasi.Bebebebe kirjoitti:
Näissä asioissa ei ole kysymys mistään mielipiteistä. Todellisuus ja totuus siitä ei ole mielipideasia. Sinä kiistät sen mitä sinulle kerrotaan, pysyt mieluummin noissa omissa uskomuksissasi. Kuten sanottua se on sinun asiasi. Käsityksesi hengestä, sielusta ja Jumalasta ovat täysin virheelliset. Osoitat sen joka viestissäsi, joka lauseessa. Olet hakoteillä, mutta ehkä sinäkin vielä joskus heräät.
Sinä itse pystyisit "mittaamaan ja todistamaan" nämä asiat olemalla sielultasi avoin. Sitähän sinä et halua tehdä. Minä näen sinun sielusi, se uinuu, syvässä unessa, ja sinä haluat että se on siten. Tahdollasi voit alkaa sieluasi vapauttaa, herätellä. Se on se sinun asiasi.Ei kyseen pitäisi ollakkaan henkilökohtaisista mielipiteistä, mutta ongelmana on se että sinä koko ajan selität omista mielipiteistäsi vaikka asia muuten ei ole todistettavissa :)
Sinun kuvitelmasi sieluista ja niiden näkemisistä myös eivät liity muuta kuin sinun omaan maailmankuvaasi. Oikean maailman kanssa niillä ei ole tekemistä kunnes toisin todistetaan :)Oudoksuva kirjoitti:
Ei kyseen pitäisi ollakkaan henkilökohtaisista mielipiteistä, mutta ongelmana on se että sinä koko ajan selität omista mielipiteistäsi vaikka asia muuten ei ole todistettavissa :)
Sinun kuvitelmasi sieluista ja niiden näkemisistä myös eivät liity muuta kuin sinun omaan maailmankuvaasi. Oikean maailman kanssa niillä ei ole tekemistä kunnes toisin todistetaan :)En selitä omista mielipiteistäni, kuten eivät myöskään muut teistit jotka täällä asiasta kirjoittavat.
Sinä olet kieltäytynyt ymmärtämästä, joten tietenkin ymmärrys on mahdoton. Ateismi on valinta, jonka henki tekee. Totuuden kieltämisellä on kuitenkin omat seurauksensa. Yksi seuraus on ymmärtämättömyys. Paljon muitakin on, mm. vihamielisyys, ylimielisyys, projisointi. Hengessä voimme valita ainoastaan kahdesta vaihtoehdosta. Se on vähän kuin on ja off, joko tai.
Sinä olet nuo valintasi tehnyt, joista et ole tietoinen, koska olet hengen pimeydessä. Et ole tietoinen ihminen.
Oikeasta maailmasta luulet tietäväsi, mutta se on vain sinun suppea maailmasi. Jonakin päivänä sinun kuplasi puhkeaa. Silloin kannattaa muistaa, mitä me teistit olemme teille kertoneet. Silloin alitajunnasta tulee kaivaa kaikki se tieto, mikä sinne on kertynyt, ja jonka sielu tunnistaa joko oikeaksi tai vääräksi. Sielu on Jumalan osa, jumalallinen osa ihmisessä. Ei ole mitään hyötyä eikä järkeä sitä mennä kiistämään. Tehtävämme elämässä on Nousta Ylös.
Tämän saa ymmärtää täysin abstraktilla tavalla, sille mitään sisältöä itse antamatta.Bebebebe kirjoitti:
En selitä omista mielipiteistäni, kuten eivät myöskään muut teistit jotka täällä asiasta kirjoittavat.
Sinä olet kieltäytynyt ymmärtämästä, joten tietenkin ymmärrys on mahdoton. Ateismi on valinta, jonka henki tekee. Totuuden kieltämisellä on kuitenkin omat seurauksensa. Yksi seuraus on ymmärtämättömyys. Paljon muitakin on, mm. vihamielisyys, ylimielisyys, projisointi. Hengessä voimme valita ainoastaan kahdesta vaihtoehdosta. Se on vähän kuin on ja off, joko tai.
Sinä olet nuo valintasi tehnyt, joista et ole tietoinen, koska olet hengen pimeydessä. Et ole tietoinen ihminen.
Oikeasta maailmasta luulet tietäväsi, mutta se on vain sinun suppea maailmasi. Jonakin päivänä sinun kuplasi puhkeaa. Silloin kannattaa muistaa, mitä me teistit olemme teille kertoneet. Silloin alitajunnasta tulee kaivaa kaikki se tieto, mikä sinne on kertynyt, ja jonka sielu tunnistaa joko oikeaksi tai vääräksi. Sielu on Jumalan osa, jumalallinen osa ihmisessä. Ei ole mitään hyötyä eikä järkeä sitä mennä kiistämään. Tehtävämme elämässä on Nousta Ylös.
Tämän saa ymmärtää täysin abstraktilla tavalla, sille mitään sisältöä itse antamatta.Se mistä sinä ja muut uskovaiset pysyvät vain henkilökohtaisina mielipiteinänne kunnes se on todistettu jollain tavalla. Et voi tästä syyttää "muiden kieltäytymistä" tai muita tekosyitä.
Vain sitä ettei kukaan uskovaisista ole pystynyt perustelemaan ei omaa jumalaansa tai että ylipäätään olisi olemassa tai olisi tarvetta yliluonnolliselle lähinnä kuvastaa huonosti tietämystänne edes siitä mihin ihmiset uskovat tai miten ne sen mukaan käyttäytyvät.
Muista, sinä et voi korvata tiedon puutetta uskomuksilla :)Oudoksuva kirjoitti:
Se mistä sinä ja muut uskovaiset pysyvät vain henkilökohtaisina mielipiteinänne kunnes se on todistettu jollain tavalla. Et voi tästä syyttää "muiden kieltäytymistä" tai muita tekosyitä.
Vain sitä ettei kukaan uskovaisista ole pystynyt perustelemaan ei omaa jumalaansa tai että ylipäätään olisi olemassa tai olisi tarvetta yliluonnolliselle lähinnä kuvastaa huonosti tietämystänne edes siitä mihin ihmiset uskovat tai miten ne sen mukaan käyttäytyvät.
Muista, sinä et voi korvata tiedon puutetta uskomuksilla :)Sinä keskityt pitämään kiinni omista uskomuksistasi ja pelkästään vastustamaan sinulle annettua informaatiota.
Fiksu ottaisi informaatiota vastaan. Sinä vastustat. Ja tapa jolla vastustat, on tuoda esiin omia harhauskomuksiasi.
Todellisuudesta kun on puhe, siinä ei tuo sinun tietämättömyytesi auta.Bebebebe kirjoitti:
Sinä keskityt pitämään kiinni omista uskomuksistasi ja pelkästään vastustamaan sinulle annettua informaatiota.
Fiksu ottaisi informaatiota vastaan. Sinä vastustat. Ja tapa jolla vastustat, on tuoda esiin omia harhauskomuksiasi.
Todellisuudesta kun on puhe, siinä ei tuo sinun tietämättömyytesi auta.Ateistina, en omaa uskomuksiani vaan pyydän todisteita ja informaatiota mikäli joku esittää väitteen tai mielipiteen kuten sinä.
Valitettavasti et ole antanut mitään informaatiota oman mielipiteitesi lisäksi :)
- keläinen
Uskovaiset jotka tahallaan tekevät noin ,vaikka tietävät että teko on väärin.Kaikki lapsiin sekaantujat saavat jäädä kiinni, olkoon uskovainen tai ateisti.Saapihan sitä Jumalaan ihminen uskoa, mutta se ei välttämättä riitä.
Kaikki ihmiset pelkäävät jotain.
- keläinen
Ei välttämättä, jos on rakkaudessa täydellinen.Jumala jos antaa ihmiselle täydellisen rakkauden, ihminen ei pelkää mitään.Ainut mitä ihmisen tulee pelätä on Jumala.
- ateismionmitäon
Luulo ei ole tiedon väärti. En ainakaan itse pelkää tällä hetkellä mitään. En edes kuolemaa ja pahoja henkiä. Raamatussa on kehotus "Älä pelkää" yli 300 kertaa, siis melkein erikseen vuoden jokaiselle päivälle.
Jos uskovainen pelkää, niin se ei ole ainakaan Jumalan antamaa pelkoa vaan oman epäuskoisen mielen harrastus. Mikä sitten pelonaihe on toisissa uskovaisissa. En minä heitä pelkää, en pelkää myös pahoja ihmisiä, en pahoja henkiä, koska Jeesus on turvani jokaisella hetkellä.- keläinen
Niinhän ateistitkin luulee, että Jumalaa ei ole olemassa vaikka se onkin.Eihän silloin ihminen pelkää,silloin on ok.Mutta sit kun ollaan kuoleman kielissä, silloin se kuoleman pelko vasta koetellaan.Jokainen ihminen tulee kohtaamaan pelkonsa.Ateistit ovat pikkaisen sellaisia kuin nuo suomen päättäjät, ne luulee et kun rajat pidetään auki ja ollaan eu:lle suotuisia, niin siinä kelkassa on hyvä olla, epäilen että huonosti käy.Suomi ja suomalaiset pelkäävät venäjää, vaikka siinä ei ole mitään pelättävää.Ateistitkin ovat varmoja ,että Jumala ei ole olemassa ja mikään ei ole niin varma, kuin epävarma.Jumala jo näyttäisi varmaan ensimmäiset olemassa olonsa, jos suomi lähtisi eu:sta laittaisi rajoja kiinni suomi saisi olla suomi ,mitä se ei nyt valitettavasti ole.Kelkan kääntö muuttaisi kaiken parempaan päin,nyt ei hyvältä näytä.
- verenimijäuskikset
Pakkohan noiden uskisten on yrittää esittää pelotonta koska pelkäävät miten heille käy jos osoittavat pelkonsa. Kadotus tulee vielä kohtaloksi jos osoittaa heikkoutta ateistien edessä.
Mutta pelko pois uskikset. Ateisteja ei teidän pelkonne kiinnosta. Uskomuksenne vielä vähemmän. Ainoastaan uskikset itse kiinnostavat ja nekin vain samassa mielessä kuin hyttyset. Jos hyttyset antavat olla rauhassa niin myös ne saavat olla rauhassa. Jos ne taas käyvät liian innokkaasti päälle tai alkavat olla muuten häiriöksi niin sitten ne pitää läiskiä loitommalle tai hengiltä. Siis hyttyset. Kai.- keläinen
Eikä uskovaisia kiinnosta teidän liejunne tai apinat mistä olette tulleet,toivottavasti te löydätte omanne, niinkuin uskovaisekin löytävät omansa.
- mikaimietitasiaa
keläinen kirjoitti:
Eikä uskovaisia kiinnosta teidän liejunne tai apinat mistä olette tulleet,toivottavasti te löydätte omanne, niinkuin uskovaisekin löytävät omansa.
Kun on Jeesuksen oma ja lunastama niin mitä elämässä on pelkäämistä. Taitaa aloittaja itse pelätä?
- keläinen
mikaimietitasiaa kirjoitti:
Kun on Jeesuksen oma ja lunastama niin mitä elämässä on pelkäämistä. Taitaa aloittaja itse pelätä?
Ei ole mitään pelkäämistä, ainoastaan Jumalaa tulee pelätä.Minulla itsellä on korkeat paikat pahat, mutta en pelkää vaan tulee sellainen jännä olo.
- keläinen
Ateistit oletteko noin raukkoja ,jos ette saa tahtoanne läpi käytte uhittelemaan ja tekemään lähimmäiselenne pahaa.Onko totta?
- tappajakretuliinit
keläinen kirjoitti:
Ateistit oletteko noin raukkoja ,jos ette saa tahtoanne läpi käytte uhittelemaan ja tekemään lähimmäiselenne pahaa.Onko totta?
Jumaluskoisethan ne niitä on kun alkavat tappamaan kun eivät saa muita uskomaan höpöhöpöjumaliinsa
- keläinen
tappajakretuliinit kirjoitti:
Jumaluskoisethan ne niitä on kun alkavat tappamaan kun eivät saa muita uskomaan höpöhöpöjumaliinsa
Ei ole Jeesukseen uskovat, jotka tekevät iskuja.Kaikki väkivalta on väärin.Pääsin vaan siihen käsitykseen nimim. verenimijäuskikset kun oli kirjoitukset sillä tyylillä.
- tappajakretuliinit
keläinen kirjoitti:
Ei ole Jeesukseen uskovat, jotka tekevät iskuja.Kaikki väkivalta on väärin.Pääsin vaan siihen käsitykseen nimim. verenimijäuskikset kun oli kirjoitukset sillä tyylillä.
Kaiva se pääsi pois sieltä kamelin perseestä. Afrikassa kuolee tänäkin vuonna taas tuhansia ja tuhansia kun ihmisiä tapetaan noitina ja pakanoina. Kaikki tämä jumalasi nimissä ja hänen tahdostaan vieläpä.
Kristillisyys ei ole mikään tae väkivallattomuudesta tai pasifismista. Päinvastoin. Pidäkkeet mitkä normaaleja ihmisiä rajoittaa eivät koske uskovaisia jotka väittävät toteuttavansa jumalansa tahtoa. Kristittyjen jumalan nimissä tapahtuva tappaminen, raiskaaminen ja ryöstely eivät ole mitään pimeää keskiaikaa vaan tälläkin hetkellä tapahtuvaa todellisuutta.
Ja tilannetta vain pahentaa sinunlaisten kanssauskovaisten silmien sulkeminen tosiasioilta ja denialismi. Sehän on kuin oikeutus uskonnon nimissä tehtäville hirveyksille.
Teistinä eläminen on elämistä vapaana kaikesta pelosta. Jeesus Kristus on vapauttanut kaikki pelot. Koska tiedämme olevamme matkalla iankaikkiseen elämään, meidän ei tarvitse pelätä kuolemaa eikä tuomiota.. Voimme yhtyä psalmin 23 kirjoittajan sanoihin, jotka kuuluvat:
"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani, sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti" (Psalmi 23)Ateistit elävät jatkuvassa pelossa. Heitä motivoi nimenomaan Jumalfobia. Uskon, että jokainen ateistikin tietää sisimmässään, että Jumala on olemassa, mutta hän PELKÄÄ asettua Jumalan auktoriteetin alle, ja siksi hän ei uskalla tunnustaa Jumalan olemassaoloa. Hän tajuaa, että jos hän tunnustaa Jumalan olemassaolon, hän samalla heti joutuu myös vastuuseen Jumalan edessä ja tätä hän pelkää kuolemakseen. Hän kuvittelee, että hän voi välttyä vastuusta, kieltämällä Jumalan olemassaolon. Tässä hän kuitenkin erehtyy. Jonain päivänä hän joka tapauksessa kuolee ja joutuu Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan elämästään.
Ateisti ei ymmärrä Jumalan armoa. Hän ei tiedä, että Jeesus Kristus on jo kärsinyt rangaistuksen hänenkin syntien edestä ja siksi hänen ei tarvitse elää rangaistuksen pelossa, kunhan vain hyväksyy Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen. Siksi ateisti tarvitsee evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Se vapauttaa hänet kuoleman ja rangaistuksen pelosta ja antaa hänelle iankaikkisen elämän."Teistien elämä on jatkuvaa pelossa elämistä. Koko ajan saa pelätä Jumalaa ja Saatanaa sekä pahoja henkiä."
Näin ei ole ja vaikka olisikin, niin mieluummin elän pelossa koko elämäni ja menen iankaikkiseen elämään, missä ei ole mitään pelkoa tai pahuutta, kuin olen joku Pelle Peloton ateisti, joka menee iankaikkiseen kadotukseen helvetin tulijärveen.
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskovainen.- ateismionnollallaja
Annos normaalia elämää suojelevaa pelkoa on tervettä ihmiselle. Pelkään jonkin verran haastavaa esiintymistä yleisön edessä. Minulla on ollut aina jonkinasteinen korkean paikan kammo ja en mielelläni lennä tai nouse torneihin. Edessä olevat suureet haasteet, esim. työpaikkahaastattelu jännittää jonkin verran ja tietenkin sitä välillä ajattelee että jos Herra koettelee vakavan sairauden kautta. Turhia pelkoja varmaan, mutta eiköhän edellä mainittuja asioita ateistikin voi pelätä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157