Siinäpä kysymys, miten siis opiskelijoilla voi olla varaa matkustella jatkuvasti? Kesällä tietysti ovat töissä, mutta ei niillä kesätöilläkään nyt niin paljoa tienaa, että matkustelemaan pystyy, kun pitää elääkin ja maksaa laskut. Maksaahan se asuminenkin kuitenkin sen 500e-1000e/kk ja tuskin kesäharjoittelijan palkka kuitenkaan kovin paljoa yli 2000e ole. Kuitenkin opiskelijat aina väittävät, että kaikki on omalla rahalla hankittua ja ostettua, matkat, bilettämiset, menopelit ym. Sitten kuitenkin rutistaan, että tuet ovat niin huonot, ihmetyttää kyllä...?
Itse olen yrittäjä, tienaan n. 10.000e kuukaudessa ja tästä maksan valtiolle 24% arvonlisäveroa ja 28% ennakkopidätyksiä. Töitä teen vähintään 15 tuntia joka päivä. Eipä silti ole laskujen jälkeen enää varaa matkustella mihinkään, vaikka mieli tekisi.
Millä rahalla opiskelijat matkustelevat koko ajan?
Kadeopiskelijoille
1
120
Vastaukset
- Pappa_Betalar
Opiskelijoita on moneen lähtöön. On toki " pappa betalar" porukkaa. Sellaiset näkyvät ja kuuluvat. Enemmistö on varmaankin heitä joiden opiskeluaika on pennin venyttämistä. Eivät juurikaan reissaile ja törsää tai biletä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239