Olen tässä katsellut vanhoja kesätöiden palkkalaskelmia ja ymmärsin näin jälkeenpäin, että en ole koskaan saanut lomakorvausta 9 prosenttia vaan käytännössä aina 4-6 prosenttia. Esimerkiksi kesiltä, joissa olen ollut töissä 15.6-15.8 lomakorvauksena on maksettu 2 kertaa päivän keskipalkka. Näyttää siis jotenkin siltä, että korvaukset on laskettu lomakertymän mukaan eikä prosentuaalisesti. Kuitenkin yhtenä kesänä olen ollut töissä vaan kymmenen päivän ajan ja tuolloin lomakorvaus on tasan 9 prosenttia.
Onko tuossa jotain alakohtaista heittelyä (rakennusala siis kyseessä)? Myöskään ylityöt tai muut lisät ei riitä selittämään tuota eroa. Ihmettelen vaan sitä, että lomakorvaus löytyy ilmeisesti ihan laista ja kaikilta kuulee aina mainittavan tuon 9 prosenttia, mutta se ei tunnu toteutuvan.
Lomakorvaus
raksaäiä
0
86
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 381887
- 221756
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337