Voiko solussa tai kommentissa olevaan ohjetekstiin upottaa linkkiä, jota klikkaamalla siirryttäisiin toiseen soluun? Täytyyhän tämä olla mahdollista, mutta en vaan nyt muista tai hoksaa?
Taulukon sisäiset linkit
6
2487
Vastaukset
- Tämmöinen
Soluun saa hyperlinkin:
Insert - Links - Hyperlink - Place in This Document- mitenkäkö
Joo mutta siinä on koko solun teksti sitä samaa linkkitekstiä, ei vain yksi "avainsana".
- linkkikikkailija
Koetin selvittää ulkomaisilta sivuilta onko "temppu" mahdollinen, mutta kaikilla sivuilla oli sama vastaus, ei ole. Varmaankin joku "makronikkari" pystyy sen tekemään. Mutta paras löytämäni vastaus oli "kikkailu". Eli...
- valitse solu jossa haluttu teksti sijaitsee
- valitse sitten kaavariviltä hiirellä sana johon haluat linkin liittää
- muuta sanan fonttiväriksi sininen ja muotoile se "alleviivatuksi (Ctrl U)
- piirrä sitten solussa sen halutun sanan ympärille piirtotyökalun suorakulmiolla laatikko
- muotoile laatikko: ei täyttöä, ei reunaviivaa
- liitä sitten siihen laatikkon hyperlinkki
Lopputulos näyttäisi olevan aivankuin haluttu sana olisi hyperlinkki, vaikka hyperlinkki onkin liitetty siihen "laatikkoon".- mitenkäkö
Vähän vastaavaa kikkailua kokeilinkin. Määrittelee koko tekstin linkkitekstiksi ja hämäykseksi muotoilee uudelleen vain halutun sanan siniseksi ja alleviivatuksi.
Laatikkokikka on tietenkin aidompi, tosin vähän epäilyttää pysyvätkö laatikko ja teksti samalla kohdalla kun taulukko avataan toisella koneella. Olen havainnut että tekstit ovat usein eri pituisia soluun nähden kun taulukkoa käytetään toisella tietokoneella.
Jos hiiren oikealla klikkaa solua , niin siihen aukeavaan valikkoon voi koodilla lisätä tekstiä ja liittää makroja tekstiin ja eri soluissa voisi olla vaikka eri linkit ja useitakin linkkejä
kommenttiin voi liittää 1 linkin, mutta kommentti pitää olla näkyvillä kokoajan
Kopioimalla tekstin jostakin solusta kuvana ja liittämällä se soluun ja siihen sitten hyperlinkin onnistuu samaan tapaan kuin edellisissä postauksissa on kerrottu
Keep EXELing
@Kundekoodilla mahdollisuuksia kikkailla lisää
hiiren oikea, tuplaklikkaus ja solun aktivointi ja valintalomake usealle linkille nyt ainakin onnistuu...
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846