YLE esittää taas mielenkiintoista historia-sarjaa, jonka ensimmäinen osa neljästä on nähtävissä Areenassa. Ensimmäinen osa keskittyy osaksi pre-Vedenpaisumus aikaan, joten kreationistit voivat ottaa jakson "mitä jos vedenpaisumusta ei olisi ollut" -mielikuvaleikkinä.
Vakavammin sanottuna, vaikka sarja keskittyy naisiin, niin ainakin ensimmäisessä osassa naisen aseman huononeminen tuntuu kulkevan käsi kädessä uskontojen "kehittymisen" kanssa.
http://areena.yle.fi/1-3140018
Ylen hyvä Areena
1
132
Vastaukset
"...naisen aseman huononeminen tuntuu kulkevan käsi kädessä uskontojen "kehittymisen" kanssa. "
Tuon voi sanoa niin, että yhteiskuntien syystä tai toisesta muuttuessa patriarkaaliseksi, myös uskonnot muuttuivat patriarkaalisiksi ja siitä johtuen naisten asema huononi. Silloinkin uskonnot seurasivat yhteiskunnan kehitystä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2554554
- 444465
- 623237
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492293
- 412164