Kerron omasta kokemuksestani XXL:stä ja heidän myymistään Trelock-polkupyörälukoista. Vajaa kaksi vuotta sitten ostin numerokoodilla toimivan Trelock-lukon, joka lakkasi toimimasta n. 1-2 kk käytön jälkeen. Vein XXL:ään, ja he antoivat ymmärtää, että tässä avaimettomassa mallissa on enemänkin vastaavaa vikaa, ja kannattaa vaihtaa avaimelliseen malliin. Näin teinkin ja meni toki takuuseen. Jo silloin jäi ihmetyttämään, että miksi myyvät lukkoa, jonka itse kokevat olevan heikkolaatuinen.
Avaimellinen malli toimi vajaat kaksi vuotta, kunnes nyt yhtenä aamuna avain ei enää käynytkään lukkoon, eli lukko ei avaimella auennut. Katkaisin lukon rautasahalla ja vein XXL:ään. Myyjä otti lukon ja kuulemma laittoi lukkopesään jotain öljyä, minkä jälkeen lukko rupesi toimimaan. Tästä syystä myyjä kieltäytyi korvaamasta/vaihtamasta tuotetta uuteen.
Jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä, XXL:än näkökulma siis on, että lukkoja tulee öljytä, muuten vika on käyttäjässä. Itselläni ei tämä käynyt mielessä. Kaikken pahinta olisi ollut, jos jompi kumpi näistä Trelockin lukoista olisi hajonnut kesken lenkin jossain syrjäseudulla. Sinne olisin jäänyt. Minulle Trelockin lukkojen toimintavarmuus ei todellakaan riitä kokemusteni perusteella enkä enää koskaan aio koskea heidän tuotteisiinsa. Myös XXL:stä jäi huono maku, kun eivät jälkimmäistä lukkoa suostuneet enää korvaamaan.
XXL:n Trelock
M_K_K
1
1220
Vastaukset
- Lukkoöljy
Esimerkki nykyajan uus avuttomuudesta, kyllä niitä nykylukkojakin pitää huoltaa n. 1 vuoden välein, niin toimivat varsinkin jos säilöö ulkona pyörää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642723
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201570
- 151422
- 481277
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239