Asun v. 57 rakennetussa lautarakenteisessa talossa , jonka olen omistanut 27 vuotta. Noin 10 vuotta sitten teimme viemäriremppaa ulkoviemäriin, ja työmiehet huomasivat, että ammoinen salaojitus talon ympäriltä oli romahtanut.
Emme ole vielä saaneet tehtyä salaojitusta uusiksi, kun on ollut lämmitysremppaa ja muuta pakollista rahanreikää. Olemmeko aiheuttaneet talollemme vakavia vaurioita, esim. hometta? Talo sijaitsee korkean mäen rinteessä esikaupunkialueella, sikäli vettä ei pääse tontille kyllä kertymään. Homeen hajua talossa ei tunnu eikä ole oireita, mutta kellarikerroksen pukuhuoneen lattian reunat on kesällä aika kosteat, vaikka olen ajatellut, että se on kondensaatiovettä.
Onko tämä salaojitus nyt ykkösprioriteetti?
Miten kosteus ulkopinnassa ilmenee sisällä?
Ja anteeksi perusteellinen tietämättömyys!
Salaojituksen uusimisesta
needadvice
1
138
Vastaukset
- voe_taivas
Tänne kyselyn teko näkyy olevan se ykkösprioriteetti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327