Sukututkimuksen alkoituksesta

suvut

Olen aiemmin nähnyt ´valmiita´sukututkimuksia, jotka ovat numeroiduissa tauluissa. Miten sellaisen saa tehtyä ja millä ohjelmalla? Pitääkö liittyä johonkin seuraan? Riittääkö siinä aluksi pelkkä isovanhmepien tiedot ja kone tekee laatikoita automaattisesti sukupolvia taaksepäin? kiitos

19

562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukuhutkija

Imuroi ja asenna koneellesi sukututkimusohjelman "Sukujutut" demoversio ja opettele sillä. Siihen muistaakseni saa 100 henkilön tiedot. Jos ja kun sitten haluat laajemman version, niin osta lisenssi ja imuroimasi ohjelma pystyy tallentamaan rajoittamattoman määrän ihmisiä. Tulostamalla saat ne taulukot. Voit tulostaa ne koneesi näyttöön ja korjata jos on korjattavaa ja sitten paperille.

Mihinkään seuraan ei tarvitse liittyä, mutta jos haluat netistä löytää seurakuntien tietoja jonnekin v 1900 paikkeille asti niin pitää liittyä SSHY:hyn. Googlella löytää tarkemmat tiedot.

• suvutt

Täytyykö siihen Sukujuttuihin itse kirjoittaa kaikki tiedot käsin? Onko olemassa mitään sellaista ohjelmaa, johon kirjoittaisi vain isovanhemoien tiedot ja ohjelma automaattisesti etsisi jotain laajemmasta tietokannasta sukulaiset?

• käsityötä

Ei ole vielä sellaista ohjelmaa tehty joka automaattisesti lähtisi koluamaan arkistoja kun antaa sille oman nimensä ja painaa [enter] :)

• Pitkänlinjan.hommaa

Sukututkimuksen idea on juuri siinä, että alkaa itse etsiä arkistoista sukunsa jäseniä. Esimerkiksii vanhempiensa vanhempia. Sinulla pitää olla 1800-luvulta täydelliset tiedot jostakin esivanhemmastasi, syntymäaika, seurakunta, täydellinen nimi, ja siten pääset käsiksi ensimmäiseen tietoon. Usein se voi löytyä His-ki-tietokannasta.
        Napauta konellesi HISKI ja seuraa sen ohjeita.
        Löytämällesi henkilölle löydät lisää esivanhempia. Suosittelen, että kävisit sukutukimuskurssin.

• Voi_kauhia

Ei kannata hankkia Sukujuttuja - kerran eräs Sukujuttujen käyttäjä kävi lomalla Israelissa, joka on kauhiaa.

• WineOfNewZealand

Sukututkimuksen alkoitukseen suosittelisin Lindauer Rosé - puolimakea skumppa!

• Alkoitus

Hedelmäinen kirkkoviini, jossa vaikeasti tulkittavia koukeroisia aromeja, sopii hyvin sukututkimuksen alkoittamiseen.

• Rotschild
      • vastalääkettä

Täällä pyörivä hullu pitäisi juottaa Israelilaisella viinillä umpihumalaan, tiedä vaikka paranisi ;)

• Sopiihyvin

Kuiva valkkari

• munkkikaapu

Itse pitäytyisin luostarioluessa

• IhmettelenVain

Miksi jotkut laittaa näkyviin ei sukulaisiaan. Sukututkimusse tutkitaan isälinjaa, ei puolisoita. He eivät ole sukua.

• Israel-Israel-Israel3

Joo pois eisukulaiset ne ei ole sukua

• Sukuhistoria

Sukuhistoria.fi auttaa - kannattaa sieltä katsoa. Hiskiä ei kannata käyttää, siellä on väärät tiedot.

• HiskIOnParas

Kyllä Hiskissä on oikeat tiedot, varmasti.

• Valmisonväärin

Ei kannata ottaa valmista tutkimusta, niissä on virheitä. Vain omissa tutkimuksissa ei ole.

• mieenteevirhettä

Jos valmiissa tutkimuksissa on virheitä, niin eikö silloin oman tutkimuksen valmistuttua siinäkin ole virheitä?

• Tarkistus10

Ei kun et ole nyt kärryillä, itsehän tarkistetaan että on oikein - silloinhan tiedot ovat oikein ja toisilla väärin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe