Yöllinen valvominen vanhempien takia

Karoliina_04

Moi! Oon 13 v. Oon herkkä ja en pidä yhtään alkoholista/kännissä olevista ihmisistä. Vanhempani juovat usein. Tänään about 17 aikaan lähtivät junalla treelle syömään, äiti laittoi 21 aikaan viestin että juna kotiin päin lähtee eli n. 1h kun ovat kotona. Sitten äiti laittoi viestin että käyvät paikallisessa vielä "yksillä" ja tiesinhän minä mitä se tarkoitti. Vähän ajan päästä kysyn missä he ovat, äiti vastaa että vielä siellä olivat nähneet tuttuja, menee noin 1h kun ovat kotona. Heidän piti kävellä sieltä kotio, ihmettelen mikseivät ottaneet taksia. Valvoin kotona puoli kahteen asti ja vihdoin näin kun ne tulevat kotiin. Äiti juuri ja juuri pystyssä ja isä hoiperrellen ja sammui pihaan ja sen jälkeen rappusille. Kauhee fiilis😭😭 ne ei mieti yhtään miltä musta tuntuu😭😭😭😭😭

4

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäauttoi

Yritä puhuu nille siitä. Ja jos teil on naapureita, kato et ne on kotona, mutta kerro se kun he ovat selvinpäin. Koska jos he käyvät agressiivisiksi (tuskin) niin varmista että saat apua jostain. En nyt mikään paras neuvoja ole, mutta et saa pelätä loppu nuoruuttasi.
      Voimii ja jaksamist :)

• TsemppiäSinulle

Mene paikalliseen terveyskeskukseen ja etsi sieltä lastensuojeluviranomainen hoitajien avustuksella, ota asia puheeksi ja kerro perinpohjin mitä kotona tapahtuu! Sinun ei tarvitse kärsiä noin vastuuttomien vanhempien ryyppäämisestä ja lasten jättämistä oman onnensa nojaan! Olet alaikäinen, eikä sinun tarvitse ottaa vastuuta tommosten juoppojen takia! Onko sinun kummisi millaisia? Voitko ottaa heidän kanssaan asia puheeksi, tai isovanhempien? Jos voisit AINA silloin kun lähtevät ryyppäämään lähteä jonkun selväjärkisen aikuisen luokse yöksi, ni ei tarvi pelätä ja miettiä tulevatko kotiin ja millaisessa kunnossa. Ei se sinun vikasi ole koska vanhempasi ovat juoppoja! Rohkeasti vaan jonkun ammattilaisen puheelle heti kun mahdollista! Onhan sinulla kouluterveydenhoitaja jolle myös voit kertoa pahan olosi. Voimia ja jaksamista sinulle, kyllä asiat selkiintyvät kun saat kerrottua asiasi luotettavalle henkilölle.

• tttooolö

On todella ikävä kuullä että sun vanhemmat ei käyttäydy kuin vanhemmat. Missä asut? Voit soittaa esim.poliisillekin (112)ja kerrot mikä sun tilanne on. Auttavat varmasti.
      Jos asut kaupungissa niin voit mennä koska vaan esim.nuorten turvakotiin. Sinne voi mennä minä vuorokauden aikana tahansa. Siellä saat olla omassa rauhassa ja turvassa.Henkilökunnan kanssa voi keskustella mm.siitä kauanko olet siellä ja muuta vastaavaa. Se ei maksa sulle yhtään mitään.

Sun vanhempien pitäisi olla susta vastuussa, ei sun heistä. Tarvitset turvaa ja rakkautta. Rauhaa.
      Voi olla että vanhempasi heräävät vihdoin tajuamaan asioita kun uhataan huostaanotolla.
      Alkoholismi on sairaus, mutta en puolustele vanhempiasi yhtään. Heillä pitäisi vanhempina myös olla aivot jotka sanoo että he tarvitsevat apua.

Toivottavasti sun tilanne paranee. Voimia!!

• mekkk

Ei niitä vanhempia tartte lapsen odotella kotito vaan menet nukkumaan kun nukuttaa ja ne tulevat kun tulevat ja vanhemmuus on aika hukassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1539
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      100
      1470
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1397
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      21
      1270
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1168
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe