Työeläkkeeni on hyvin pieni. Asun yksiössä pääkaupunkiseudulla ja vuokraan kuluu 70% eläkkeestä. Rahat ei tahdo millään riittää jokapäiväiseen elämiseen ja pakollisiin laskuihin (sähkö, netti, puhelin jne.) Reseptilääkkeistä joudun välistä tinkimään, hammaslääkärikäyntejä siirtämään jne. Säästän ruoassa, laitan itse ruokani, en tupakoi, en omista lemmikkejä, en matkustele enkä käy kulttuuririennoissa. En keksi mitään mistä vielä voisin luopua ja missä pihistää. Koko elämä on vedetty jo nyt niin minimaaliseen tasoon.
Olen iäkäs, eikä terveys ole aivan kunnossa, mutta luulisin jaksavani tehdä jotain kevyttä rutiiniluonteista työtä vaikka kotoa käsin. Jos ansaitsisin 200-300 € euroa kuukaudessa. Se auttaisi ja toimeentulohuoleni helpottuisivat huomattavasti tuolla summalla.
Kaikki vinkit ja ehdotukset ovat tervetulleita.
Mistä lisätienistiä eläkeläiselle?
kiitosvinkeista
1
192
Vastaukset
- Halvempaa_asumista
Noin pienen eläkkeen päälle luulisi saavan asumistukeakin. Mutta jos ei saa, niin muutto johonkin pikkukaupunkiin pudottaa asumiskustannukset välittömästi puoleen.
Kipeäähän se tietysti tekee, kun pitäisi lähteä landelle, mutta jos ei kerran käytä niitä pääkaupungin ihmepalveluja, niin muuallakin pystyy elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101400- 781323
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69941
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255930Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o17880- 34846