Miten osa-aikatyöntekijän vähimmäispalkka määräytyy? Onko se puolet samoja hommia tekevän kokoaikaisen palkasta, jos minkäänlaisia iltalisiä yms. ei oteta huomioon? Esim. jos kokoaikaisen (40h/viikko) minimibruttopalkka on 1800, niin onko osa-aikaisen 900 vai päteekö tähän jotkin eri säännöt?
Osa-aikatyöntekijän palkka?
2
193
Vastaukset
- ainooiii
jos oot osa-aikanen työntekijä niin sulla mun tietääkseni lukee työsopparissa viikottainen tuntimäärä. ei ole mitään tiettyä tuntimäärää mikä on osa-aikainen työntekijä. itse olen ollut osa-aikainen 30 viikkotunnilla, kaveri 20 viikkotunnilla. siinä tapauksessa on siis yleensä tuntipalkka.
tietenkin on mahdollista varmaan sopia joku könttipalkka ilman tuntipalkkaa, mutta yleensä se mielestäni menee tuntipalkalla. - puolikaspuolikkaasta
Meillä kuukausipalkkaisille osa-aikaisille maksetaan palkka yhtä onta prosenttia kokoaikaisen palkasta kuin viikkotyöaika on kokoaikaisen viikkotyöajasta. Jos tekee puolet työajasta saa puolet kokoaikaisen kk-palkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337