ostaisin mielelläni w212 nelivedon...250cdit:t vielä aika harvinaisia Suomessa. 200cdi:tä olisi paljon. Mutta miksi niitä ei ole nelivetoisena?
Monen muunkin, kuin MB:n, merkin kannattaisi tehdä neliveto ihan valittavaksi lisävarusteeksi olipa moottori/vaihteisto mikä tahansa.
w212 nelivedot
15
4331
Vastaukset
- Turhapuro_
Neliveto on autossa turhake. Poissulkien todelliset maasturit. -Nelivetoinen auto on talvikelillä jopa vaarallisempi kuin normi etu- tai takapotkuinen. Lisänä vielä kalliimpaa vika-altista tekniikkaa.
- 4matic
Kerrotko millä tavalla se neliveto on vaarallisempi kuin vajaaveto?
- nelivetooneriveto
ihan täyttä paskaa. olen ajanut pääasiassa quattroilla. aivan parasta. talviolosuhteissa suomessa pitäisi kieltää vajaavetoiset autot. risteyksissä sutataan jumissa, pieneen väliin puikataan eikä päästä sitten etenemään kunnolla. jopa kaupungeissa vajaavetosilla jäädään jumiin koviin nousuihin huonolla kelillä (mutta en koskaan ole nähnyt että nelivetoisella.)
- E220_CDI
Aiemmin Keski-Euroopassa nähtiin neliveto vain vähentämässä sutimista märällä tiellä, joten sitä tarjottiin vain tehokkaiden moottorien kanssa.
Mersullakin mieli muuttuu vähitellen. W211 on nelivetoisena vähintään kuusisylinterinen, W212 4Matic on saatavana myös nelisylinterisenä. Seuraavassa vaiheessa W205 ja W213 4Matic ovat tarjolla edeltäjiään vaatimattomilla moottoreilla.
Suomen tarjonnalla ei ole 4Maticin ostossa paljon merkitystä, Saksastahan Mersut ostetaan. - niinpähän
Täällä haikaillaan vain halpismersuja. Samaa mieltä Harvia -saunakiukaan omistajan kanssa: itselleni kelpaa vain yli 300.000 ecun mersu.
- bmw-kusikuski
Painu vittuun bemari kuski. Mee änkeen pientä munaas sinne penispumppuun.
- Mihin
Mihin tarvit nelivetoa? Itsellä 9 vuotta jo takaveto enkä muuta kaipaa. Vetää painavan veneen rampilta mennen tullen, hoitaa talvet ilman ongelmaa ja säästää 500-1000e vuodessa polttoainelaskussa verrattuna nelivetoon. Mihin Suomessa tarvitaan nelivetoa, ellei ole huonosti auraamatonta mökkitietä pitempää pätkää kuljettavana?
- kfkkckk
https://www.youtube.com/watch?v=Us0ezSDewEs
Eipä ole tarvinnut quattrolla jäädä sutimaan. Jos laittaisin 30te Mersuun hävettäisi suttuutella jumissa. Eikö sinua?- on_se_niin
Pikkupoikien kirjoituksia taas. Neliveto on turha normi henkilöautossa. Sen minkä liukkaalla kelillä niissä liikennevaloissa voittaa, häviää kun ajaa kauemmas pöpelikköön valheellisen turvallisuuden tunteen takia. Kas kun fysiikan lait tulee vastaan ja se nelivetokaan ei tarvittaessa pysähdy eikä ohjaudukkaan yhtään paremmin kuin takaveto.
- 4matic
on_se_niin kirjoitti:
Pikkupoikien kirjoituksia taas. Neliveto on turha normi henkilöautossa. Sen minkä liukkaalla kelillä niissä liikennevaloissa voittaa, häviää kun ajaa kauemmas pöpelikköön valheellisen turvallisuuden tunteen takia. Kas kun fysiikan lait tulee vastaan ja se nelivetokaan ei tarvittaessa pysähdy eikä ohjaudukkaan yhtään paremmin kuin takaveto.
Höpö höpö, jos on kädetön niin kyllähän silloin mennään pöpelikköön oli veto mikä tahansa. Mutta kun tiedostaa auton ominaisuudet, niin ei silloin mitään ongelmia ole.
Samahan se on nastarenkaidenkin kanssa, kun luullaan että ne tekevät kesäkelin.
Nelivetoahan ei voi suositella kädettömälle tumpelolle, olisi sama kuin antaisi sivarille konekiväärin käteen.
Tehokas, mutta niin vaarallinen osaamattoman kädessä. - kopodikopodi
4matic kirjoitti:
Höpö höpö, jos on kädetön niin kyllähän silloin mennään pöpelikköön oli veto mikä tahansa. Mutta kun tiedostaa auton ominaisuudet, niin ei silloin mitään ongelmia ole.
Samahan se on nastarenkaidenkin kanssa, kun luullaan että ne tekevät kesäkelin.
Nelivetoahan ei voi suositella kädettömälle tumpelolle, olisi sama kuin antaisi sivarille konekiväärin käteen.
Tehokas, mutta niin vaarallinen osaamattoman kädessä.No tulihan se sieltä kun vähän potki. -Väitän, että suurin osa autoilijoista on nimenomaan loppujen lopuksi niitä kädettömiä tumpeloita jotka kuitenkin pitävät itseään keskivertoa parempina kuskeina. Joten ei ehkä kannattaisi ulosmitata sillä nelikolla niitä vähäisiäkään sompamiehen tai -naisen taitojaan. Oikeesti taitavia ratin pyörittäjiä onkin sitten aika vähän eikä sekään taito tosi paikan tullen aina riitä.
- E220_CDI
kopodikopodi kirjoitti:
No tulihan se sieltä kun vähän potki. -Väitän, että suurin osa autoilijoista on nimenomaan loppujen lopuksi niitä kädettömiä tumpeloita jotka kuitenkin pitävät itseään keskivertoa parempina kuskeina. Joten ei ehkä kannattaisi ulosmitata sillä nelikolla niitä vähäisiäkään sompamiehen tai -naisen taitojaan. Oikeesti taitavia ratin pyörittäjiä onkin sitten aika vähän eikä sekään taito tosi paikan tullen aina riitä.
Juuri kädettömyyteni vuoksi vierastan etuvetoon kyhättyjä kytkeytyviä nelivetoja, jotka ovat vielä vaikeampia ajaa kuin etuvetoiset, jotka nekin ovat jo riittävän vaikeita rimpuloita.
Mutta en hoksaa, mitä erityistä asennetta quattron tai xDriven tapainen hyvä katuauton neliveto tarvitsisi? Kumpikin toimii normaalisti ratista kääntyvän tasapainoisen takavetoisen tapaan, mutta vielä rauhallisemmin ja helpommin.
Henkilöautojen vain hyvin kevyesti takapainoinen 4Matic on minun makuuni liian etuvetoinen ja lisäksi Mersun joissain malleissa käyttämät keskilaatikon lukot lisäävät samaa puskemistaipumusta, joten 4Maticia joudun ajamaan liukkaalla korostetun varovasti, koska en vaan osaa ajaa nelivetoista. Jäistä mökkitietä ajan nopeammin omalla takavetoisellani. Mutta helpoimpien nelivetoisten kanssa ei tarvita mitään neliveto-osaamista, koska niitä voi ajaa aivan kuten vajaavetoista, joka tosin kaasun paikalluksella myös liikkuu eikä vain sudi.
Tiedän kyllä tutkimuksesta, joka osoittaa nelivedot kolarimagneeteiksi, ja olin hyvin yllättynyt nähdessäni myös nuo mielestäni helpoimmat nelivedot yhtä usein kolarin aiheuttajiksi kuin kytkeytyvät kaarretasapainoaan edestakaisin heiluttavat kiikkulaudat. Ehkä kuljettajien valikoituminen pitää hyvätkin Audit aurausmerkkien ulkopuolella? - fsdfsd3r33
Kymmeniä vuosia nelivetoisilla ajaneena, eikä itsellä kertaakaan sellaisella ole kolaria tai ojaan ajoa. Takapotkulla....Sierra, Hiace, BMW 316...jokaisella kerran.
Quattrolla on nypitty muita ojasta.
- Anonyymi
Joopa joo.. 12 vuotta putkeen ajeltu vanhalla jatkuvalla nelikolla, A8 quattro iso raskas
pitkä ja leveä,kunnon lumikelissä mieli tekee aina vähän heitellä peräpäätä luisuun!
On helppo ja rauhallinen hallittava vertaa mihin tahansa etu tai taka vetoiseen.
Ei ole koskaan käsistä karannut,normi rauhallista ajellessa kulkee kuin kesäkuivalla. - Anonyymi
Nyt taaas pohjoisessa kelit jäiset. Tuo meidän liittymä isommalle tielle on sellainen jyrkkä nousu ja siinä on pakko pysähtyä jotta näkee voiko tulla tielle. Siinä sutii jumissa monet autot. mutta quattrolla mennään siitä melkein kuin kesällä vaikka perässä oli muun muassa noin 800kg vedettävää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096