Kompostorin osto vuokralaisen asia?

Senmoinen

Asun vuokralla omakotitalossa. Alueella ei kierrä biojäteauton reitti. Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? Lain mukaan komposti pitäisi tällä taloudella olla, ja esim. ojaan dumppaaminen on ympäristörikos.

9

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko.vaikeeta

Miksi otsikon perässä on kysymysmerkki vaikka tekstissä ei ole kysymystä?

• faktanen

"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....

• toope.aloittaja
        faktanen kirjoitti:

"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....

Otsikossa ei ole kysymystä, on vain kysymysmerkki.

• NickNailer

Osta tarjouksesta Lidelin kompostori. Se ei ole paras mahdollinen, mutta toimii ja maksaa noin 30 euroa.

Meillä on niitä useita mm. sen vuoksi , että vahin sukupolvi tykkää käyttää kesämökillä PuuCeetä vaikka "vesiklosettikin" on.

• faktanen

Lideli? Vai Lidl? Myyneekö tämä pulju kompostoreita, en itse ole ainkaan koskaan siellä moisia nähnyt.

• NickNailer

Myy.

Tarjoukset kiertävät.

VINK VINK: Itse katson Saksan sivuista, mitä Suomeen tulee parin viikon päästä.

• 1_höpsistä

Ei omakotitalossa tarvi lain perusteella olla kompostoria. Toistaiseksi biojätteen saa pientalossa laittaa sekajätteeseen. Eli vuokralainen ostaa jos haluaa kompostorin. Voihan sen vuokrantantajakin ostaa jos haluaa, mutta mikään pakko ei ole.

• waserdtfyguhvjikl

Olis kyllä aika jännä tietää mikä laki "vaatii" jokaiseen taloon kompostorin? En ole kyllä aikaisemmin moista omakotitaloasujana kuullut.

• Muistaakseni jossain kunnissa on kompostit kiellettyjä. Niillä kun ruokkii rottia. Pienessä taloudessa kompostori ei toimi talvella. Toki jos hyvät lämpöeristykset ja kenties lämmitinkin. Joku hepponen teräsverkko tai muovi ei pidätä rottia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      99
      3075
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1941
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      33
      1889
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      146
      1736
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1597
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1423
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1341
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe