käyntihäikkä mazdassa

Heke1980

mulla on 1993 vuosimallin mazda 626 eli ge koppanen 1.8 ruiskukoneella. putsailin kaasuläppäkotelon ja nyt sitten ilmeni mystinen vika sen jälkeen, tyhjäkäynti heittelee 1000rpm ja 1500rpm välillä, mikähän vika ois, tietääkö kukaan?

6

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos epäilet häiriön johtuvan tekemisistäsi, tarkista kaikki ilmamäärämittariin ja kaasuläppäkoteloon liittyvät sähköliittimet. Liittimien irrotus, oikeaan paikkaan suihkutettu CRC ja liittimien huolellinen paikalleen asennus saattaa tehdä ihmeitä.

• Heke1980

liittimet olivat puhtaat, ei hapettumia ja suihkutin wd-40 ainetta liittimiin. jostain luin että kaasuläppä pitää "sopeuttaa" läppäkotelon irroituksen jälkeen.. mitenhän se tapahtuu?

• Heke1980 kirjoitti:

liittimet olivat puhtaat, ei hapettumia ja suihkutin wd-40 ainetta liittimiin. jostain luin että kaasuläppä pitää "sopeuttaa" läppäkotelon irroituksen jälkeen.. mitenhän se tapahtuu?

Muistithan tarkistaa, että itse kaasuläppä liikkuu vapaasti pykimättä myös lähes kiinni asti, siis tyhjäkäyntiasentoon? Oliko kierrosluku alunperin niin korkea kuin 1000 ¹/min?

Jos mekaanisesti ja sähköisesti kaikki näyttää olevan OK, niin ilmamäärämittaria tai ilmavuotoa epäillään.

• Heke1980

tyhjäkäynti oli alun perin 800rpm, nyt hummailee 1000-1500rpm väliä kokoajan. kaasuläppä liikkuu nyt paremmin puhdistuksen jälkeen ja nykimättä. kaasuläpän imusarjan puolella oli melkoset karstakertymät. EGR poistettu käytöstä vuosi sitten.

• RMB54

Tarkista kaasuläppäkotelon ja imusarjan välisen kumiputken kunto. Onko murtuma alapuolella letkua?

• Heke1980

vika löydetty. kaasuläpällä kaasuvaijerin vieressä oleva katkaisin ei antanut kaasuläpän mennä kiinni asti, säädin katkaisinta ylemmäksi ja lopuksi tyhjäkäyntiä säädin pienemmälle, nyt toimii kuin enkeli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe