Moi, Olen maanviljelijä/Yrittäjän poika syntyjään Pohjois-pohjanmaalta, suvulla kasvitila. Olin isälläni töissä jo pienestä naperosta mutta perheolot ja kiusaaminen romuttivat psyykettäni, ja sain ensimmäisen hermoromahdukseni jo ylä-asteikäisenä. Vanhemmat ja sisarukset ovat sanoneet että minä olisin hyvä jatkaja tilalle, mutta kukaan ei taida ymmärtää millaista on olla mielenterveysongelmainen. Minulla on kyllä diagnooseja, mm.sekamuotoinen persoonallisuushäiriö, keskivaikea masennus,ahdistuneisuushäiriö, traumaperäistä stressihäiriötä ym. Etenkään isäni 81.v vanha joka viljelee tilalla, sulkee asialta korvansa, jankuttaa vain,että ei kukaan muu osaa näitä juttuja niin kuin sinä. Ehkä osaisinkin, mutta psyyke ei kestä, olen ehdottanut että tilan toimintoja sopeutettaisiin lasten ehdoilla, koska meillä on hyvin erilaiset elämän tilanteet,ei vaan mee jakeluun. Mulla ois omia rojekteja jopa ehkä pienimuotoista yritystoimintaa, joihin tilalla ois hyvät puitteet, mutta mut jyrätään mennen tullen, eikä sisaruksiltakaan saa tukea. Kyllähän se iskälle tulee toppi jossain vaiheessa, mutta meikäläinenkin jo lähenee viittä kymppiä, jotta haluais jotain omaakin toteuttaa. Onko muilla vastaavia elämäntilanteita tai kokemuksia?
Sukupolvenvaihdos
renki-ville
4
131
Vastaukset
- terveysongelmat
sullon paljon yhteistä kannuksen pizzafacen kanssa
- moonropotti
MYELlin vaa hoijatta kunttoon, nii eipä siinä muuta ennää kannata ruveta alottammaan.
- Vaimitäpizza
Ajukoppaa on vaikeampi hoitaa kuntoon
- Trollattaa
Jopas trollaillaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 381887
- 221756
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337