Rippikoulu ahistaa

pelokaspoju

Mua ahistaa ja pelottaa hiukan rippikoulu, joka mulla alkaa olemaan siis ajankohtainen. Pian olis eka tapaaminen kirkossa, mutta en tiedä pitäiskö mennä vai jätänkö vain sen välistä. En tykkää olla oman ikäisten kanssa ja varsinkaan tutustua uusiin ihmisiin. Mutta jos en mene rippikouluun, menetänkö kaikki tämän hetkiset kaverini, jotka ovat menossa. Kyllä sukulaiseni olisivat varmasti tyytyväisiä jos menisin rippikouluun, mutta en vain tiedä, että tulenko pärjäämään. Jos jätän sen ensimmäisen tapaamisen välistä ja odottelen seuraavaksi sitä lappusta, jonka pitää täyttää. Oon vaan liian myöhässä alkanu perehtymään tähän rippikouluun, enkä ole kerenny ajatella koko asiaa. HALUAN AIKAA MIETTIMISEEN! Auttakaa jotenki. Ja olen poika.

7

379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit odottaa vastauksia vain palstan vakkari(ripari)teollista, mirkalta.

Eikä sitä kannata ajatella, minäkin menin kaikkiin asioihin mihin piti ja meni mukavasti viikko.

• Jos kaverisi menetät rippikoulu tapaamisene menosta on aika miettiä onko ne oikeesti kavereita. En usko että menetät yhtään mitään siitä että käyt siel tapaamises/rippikoulus. Ja sieltä voisi saada uusia kavereita kans.

• jalaa1x

Kaverisi ovat kusipäitä, jos noin pienestä hylkäävät. He eivät ole silloin mitään oikeita kavereita. Jos et halua käydä riparia, niin jätä välistä. Et saa/menetä yhtään mitään.

• akka48

Ei kai sinne mikään pakko ole mennä. Jos kuitenkin haluat kirkkohäät niin suosittelen rippikoulua. Itse kävin aikoinani rippileirin ja tykkäsin kovasti.

• Hei pelokaspoju,

Ymmärrän, että jännittää tulla rippikouluun. Silti haluan sanoa, että pärjäät varmasti. Riittää, että olet oma itsesi. Ota oma aikasi ja katso millainen meno on. Joka tapauksessa sinun ei tarvitse olla mitään muuta kuin mitä olet. Jos päätät tulla rippikouluun, toivon, että siitä tulee sinulle hieno kokemus. Ja toivon myös, että saat sieltä paljon uusia kavereita vanhojen rinnalle.

Onnea matkaan!

Vilppu H.
      pappi

• eiolepakko

Haaveileeko teinipoika kirkkohäistä? Vihkiä voi muuallakin, kirkossa vihkiminen on naurettavaa, jos ei mitenkään muuten osallistu seurakunnan toimintaan. Miten menettäisit kaverit, vaikka et menisi rippikouluun? Ei muutkaan ole menettäneet. Rippikoulu voi olla myös kauhea kokemus eikä siellä välttämättä kavereita. Kirkon työntekijätkin välttelevät rippikoulua, se koetaan paskimmaksi työtehtäväksi, kysy vaikka oman srurakuntasi papeilta.

• T..Mirka

Miksi menisit ripariin? Et hyödy yhtään mitään riparista.

Ripari on kirkon virittämä aivopesu ansa, jossa lapsista ja nuorista leivotaan uskovaisia. Tämän uskistumis rituaalin jälkeen, kirkko vie siivun palkoistanne. Nettopalkasta keskimäärin noin 500€/v. Ei mitää järkeä.

Yhä harvempi käy riparin nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe