Kutsu todistajaksi

eikerrottavaa

Olin vuosi sitten käräjillä syytettynä yhdessä viiden muun osapuolen kanssa. En valittanut tuomiosta, joten se jäi osaltani lainvoimaiseksi. Nyt nämä neljä muuta osapuolta ovat valittaneet jutusta hoviin ja yksi heistä kutsuu minut todistajaksi. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kommentoitavaa ja kun minut on jo tuomittu, niin onko minun pakko mennä? Olen saanut semmoista infoa, että vaikka ovat kutsuneet niin eivät voisi mitään tuomiota antaa vaikka en menisi paikan päälle ollenkaan. Pyysin oikeudelta kutsun purkamista mutta sain siihen vastauksen, että kutsu on voimassa. Miten itsekriminointisuoja vaikuttaa käytännössä?
Tuleeko sanktiota, jos en vain mene?

4

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KerroMitäMieleenTulee

Paikalle on varmasti pakko mennä. Vetoa sitten todistaessa itsekriminointisuojaan kun tuntuu että liippaa liian läheltä omaa asiaan. Voit myös tuoda esille että sinut on tuomittu niin ehkä todistuksen painoarvo vähenee.

• oikeuttakunnioittaen

Menin paikalle. Sain neuvoteltua, että minut kuultiin videoitse. Ennen valaa tuomari kertoi koko salille, ettei minua kohtaan ole ratkaistavia asioita. Itsekriminointisuojasta huolimatta on mentävä oikeuteen. Poisjäänti olisi oikeuden halventamista, joka olisi uusi rike.

• komsiikomsaa

Pölijä. Annoit kai sellaisen lausunnon etteivät vain jää tuomitsematta.
        ; ) sinut tuomittiin, jonka jälkeen muut valittivat ja sinun todistuksellasi ansiosta he jätetään tuomitsematta.?

• entinenkanssavastaaja

Niin, sinuthan kutsuttiin kertomaan MUIDEN ihmisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, ei omistasi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe